Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Når det kommer til denne

    9D5357DF-E655-4EF3-A538-6B7A7C2C1BD9.jpg


    Ja da holder denne

    81A65D56-912D-4DB3-B7CF-07A7DB66481D.jpg


    Kun til lyset i Poltmeterene

    Få et ordenlig strøm kabel

    7BBB43C5-E831-46AC-AD17-2277D4627A4F.jpg


    På forsterkeren!

    Bare så det er sagt du ved ikke hva der ligger gemt i forsterkeren, det er dag og nat bare så det er sagt.

    Kablet er Transparent instalation kabel m Wattgate kobber, guld stik, uden filter.

    For er side det rent ut, vis ikke jeg havde prøvet at skifte kabel, var mine Klipsch RF7iii havnet på brugt børsen.

    Men nu bliver de stående, og ting er fallet på plads, før var der en kant på special Pianoet som irrreterede min øregang helt jævlig, den er nu forsvunnet som dug fra solen, og pianoet skinner nu på som aldrig før, og klangbalansen på stemmer og instrumenter er nu perfekt includeret romm klangen.

    Før har jeg synes at Gryphon Diablo var en tand bedre en Accuphase på dette punkt, men det er jeg sku ikke lengere så sikker på.

    Mvh
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Grattis med flott forsterker, Amason( innlegg 2070).Spennende høyttaler også.
    PS har du prøvd med gardiner og teppe over TV,,,, mye reflekterende harde flater du har der....
     
    Sist redigert:

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.868
    Torget vurderinger
    8
    Grattis med flott forsterker, Amason( innlegg 2070).Spennende høyttaler også.
    PS har du prøvd med gardiner og teppe over TV,,,, mye reflekterende harde flater du har der....
    Har det er nok en god ide
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    jula varer faktisk helt til påske med et slikt oppsett ;) Gratulerer forresten med flott forsterker fryd for både øye og sjel disse Accu og Lux produktene :)
    Mvh
     

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    905
    Antall liker
    699
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    Dere bør prøve og spille uten Loudnes knappen inne dere.....;D
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.868
    Torget vurderinger
    8
    Hei hører et rele' etc som slår inn mellom låtene i Tidal. Kjører via Dac 50 kortet! Noen som vet ?
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    688
    Antall liker
    624
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    2976CF02-3CB2-4618-AE64-EB3D5D88CE64.jpg


    Får vel melde meg inn her, jeg også (E 360 med DAC 50). Endelig fått Roon opp og gå, og det låter!

    Mvh. Ole G
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.084
    Antall liker
    10.487
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hei hører et rele' etc som slår inn mellom låtene i Tidal. Kjører via Dac 50 kortet! Noen som vet ?
    Kanskje at den skifter digitale filtre? At den tror det er "sample rate" endring? Evt. at det er et "mute" rele som slår inn når det er stille? Står kanskje noe i bruksanvisningen..
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 522064
    Blitt enda mere Accuphase venn,A45 og C-2120. Neste er en A45 til ;)

    O
    Oi oi.’!! Du får aldri nok. Men har faktisk tenkt det samme dvs brokobling. Det gir masse mer effekt , og kult og billigere enn A200men trenges det egentlig ?? kommer «aldri «over 0db på meteret her.
    Ved hvor mange Watt forlater man klasse A i brokobling??
    . ...
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.395
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    A-36 og A-45 forlater vel ikke klasse A så vidt jeg vet ???

    O
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Kan ikke se for meg at kjølinga i dem tillater klasse a i oppgitt effekt i klasse a(i bridge).. må jo trekke nærmere 1000watt i idle da???
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    609
    Antall liker
    555
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    hei folkens,
    en liten oppdatering herfra: Jeg har nå hatt C2450 i mitt eie i noen uker, dette hadde jeg i utgangspunktet ikke veldig store forventninger til rent lydmessig, jeg var av den oppfatning at pre-ampen jeg hadde fra før var såpass god at eventuelle forbedringer ville være marginale. Helt ærlig: jeg kjøpte denne (C2450) for å oppnå en større visuell harmoni sammen med A-60 og det fikk jeg jo;-)
    På kjøpet fikk jeg også en uventet stor forbedring lydmessig !!!
    Mere ro, mindre slør, mindre skarpt, mer luft, mere detaljer og MYE mindre lyttetretthet, plater som ikke har fenget tidligere byr på nye opplevelser hver dag:)))
    Alt i alt, kanskje den største enkeltforbedringen jeg har erfart i HiFi sammenheng;) og enda påståes det at 3850 er enda bedre ??? Er det mulig ??? Jeg velger å tro det må være marginalt;-)

    Mvh.
    Rolf
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    609
    Antall liker
    555
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Takk barathsec,
    Ja dette er en fantastisk preamp, DET kan jeg bekrefte:))
     

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    905
    Antall liker
    699
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    Grattis,,,dette får A-60`n til og blomstre....
    blomster.jpg
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Noen med erfaring med E-370? Er i tenkeboksen.....
     

    tomekatomek

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.08.2013
    Innlegg
    71
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    8
    E-370 er en nydelig liten sak, men hiv deg ut på en E-480, er ikke den største prisforskjellen i forhold til hva du får av lyden. E-480 har fått en stor oppgradering kontra 370, 470 og 650. Etter å ha hatt alle de i stuen min syntes jeg at 480 er litt på en annen liga. Så stor kontroll, 3D-dimensjonalitet, musikalitet og bass har jeg aldri fått frem på mine Respons, og jeg har hatt mye rart i hus nå i løpet av de siste årene.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    E-370 er en nydelig liten sak, men hiv deg ut på en E-480, er ikke den største prisforskjellen i forhold til hva du får av lyden. E-480 har fått en stor oppgradering kontra 370, 470 og 650. Etter å ha hatt alle de i stuen min syntes jeg at 480 er litt på en annen liga. Så stor kontroll, 3D-dimensjonalitet, musikalitet og bass har jeg aldri fått frem på mine Respons, og jeg har hatt mye rart i hus nå i løpet av de siste årene.
    Kan du så beskrive hva denne oppgraderingen faktisk består i?
     

    tomekatomek

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.08.2013
    Innlegg
    71
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    8
    E-370 er en nydelig liten sak, men hiv deg ut på en E-480, er ikke den største prisforskjellen i forhold til hva du får av lyden. E-480 har fått en stor oppgradering kontra 370, 470 og 650. Etter å ha hatt alle de i stuen min syntes jeg at 480 er litt på en annen liga. Så stor kontroll, 3D-dimensjonalitet, musikalitet og bass har jeg aldri fått frem på mine Respons, og jeg har hatt mye rart i hus nå i løpet av de siste årene.
    Kan du så beskrive hva denne oppgraderingen faktisk består i?
    Først og fremst så har de fått separert alt fra hverandre, og nå har du faktisk en preamp og effekt hver for seg i en kabinett med AAVA, så sånn sett er det det nærmeste du kommer separerte elementer for de som ønsker å ha pre og effekt hver for seg. Dempingsfaktoren i tillegg blitt redusert, og det merkes, spesielt i bassen. Det er som å sammenligne Mcintosh MA7000 med MA8900, eller Hegel H200 med H590, oppgraderingen er stor. Var skeptisk til å begynne med, men det kom på plass. I tillegg har den fått liten facelift, ikke at det trengtes, men ryddigere ser den ut. Jeg er mer enn fornøyd. Skulle egentlig oppgradere til A-75 med 2850, men den biten kan vente litt til.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.868
    Torget vurderinger
    8
    E370/470 har også Aava samt helt separert pre/effekt
     

    tomekatomek

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.08.2013
    Innlegg
    71
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    8
    I følge Accuphase så har de jobbet med å få seperasjon helt fra hverandre på 480, så den kan ikke ha vært helt på plass på 470.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Alt i alt, kanskje den største enkeltforbedringen jeg har erfart i HiFi sammenheng og enda påståes det at 3850 er enda bedre Er det mulig Jeg velger å tro det må være marginalt;-)
    Jeg gikk fra 2410 til 3800, og for å si det sånn, jeg tror du skal ha ekstremt anlegg eller ekstreme høreevner for å tenke på noe mer enn den 2450 du har nå.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    sånn jeg tolker specs og innmat på 470 kontra 480 så ser selve avva layouten så og si identisk ut fra 470 til 480 den biten jeg ser de har jobbet mest med er mindre impedans i strømforsyning så den har mer å gå på , andre utgangs mosfets byttet til samme merke som de brukte i 650 og 20% høyere dempingsfaktor enn 470 og litt andre egenskaper i strømforsynings kondensatorene
    mvh
     
    Sist redigert:

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    I følge Accuphase så har de jobbet med å få seperasjon helt fra hverandre på 480, så den kan ikke ha vært helt på plass på 470.
    Så vidt jeg kan bedømme ut fra tekniske data er ikke forskjellene mellom E-470 og E-480 all verden. F.eks er nevnte dempnigsfaktor på 500 faktisk lavere enn på E-480, hvis det skulle være et mål i seg selv. Fra beskrivelsen av E-470 har jeg dessuten hentet følgende: Internally the preamp and poweramp sections are kept entirely separate. Altså akkurat som på E-480.

    Dessuten har jeg mine tvil om du noen gang har testet de forskjellige integrerte Accuphase du nevner på dine nåværende høyttalere og dermed kanskje ikke har helt grunnlag for bedømmingen. De ble vel solgt i tur og orden før du fikk Respons i hus? Og av dem beskrev du jo også E-650 som vesentlig bedre enn E-470.
     

    tomekatomek

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.08.2013
    Innlegg
    71
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    8
    I følge Accuphase så har de jobbet med å få seperasjon helt fra hverandre på 480, så den kan ikke ha vært helt på plass på 470.
    Så vidt jeg kan bedømme ut fra tekniske data er ikke forskjellene mellom E-470 og E-480 all verden. F.eks er nevnte dempnigsfaktor på 500 faktisk lavere enn på E-480, hvis det skulle være et mål i seg selv. Fra beskrivelsen av E-470 har jeg dessuten hentet følgende: Internally the preamp and poweramp sections are kept entirely separate. Altså akkurat som på E-480.

    Dessuten har jeg mine tvil om du noen gang har testet de forskjellige integrerte Accuphase du nevner på dine nåværende høyttalere og dermed kanskje ikke har helt grunnlag for bedømmingen. De ble vel solgt i tur og orden før du fikk Respons i hus? Og av dem beskrev du jo også E-650 som vesentlig bedre enn E-470.
    470, 650 og 480 eide jeg mens jeg hadde Responsene og Wilson, og jeg har til og med hatt 470 to ganger. 650 låt penere på Responsene ved lav forum, men den ble desverre for liten så snart jeg dro på. 470 klarte å fylle de ut. 480 gjør en enda bedre jobb, i følge mine ører.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    E-370 er en nydelig liten sak, men hiv deg ut på en E-480, er ikke den største prisforskjellen i forhold til hva du får av lyden. E-480 har fått en stor oppgradering kontra 370, 470 og 650. Etter å ha hatt alle de i stuen min syntes jeg at 480 er litt på en annen liga. Så stor kontroll, 3D-dimensjonalitet, musikalitet og bass har jeg aldri fått frem på mine Respons, og jeg har hatt mye rart i hus nå i løpet av de siste årene.
    480 blir ca dobbelt så dyr som hva jeg må betale for 370. Mer enn jeg er villig til å betale.
    Trenger ikke mer enn 100w heller....
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    E-370 er en nydelig liten sak, men hiv deg ut på en E-480, er ikke den største prisforskjellen i forhold til hva du får av lyden. E-480 har fått en stor oppgradering kontra 370, 470 og 650. Etter å ha hatt alle de i stuen min syntes jeg at 480 er litt på en annen liga. Så stor kontroll, 3D-dimensjonalitet, musikalitet og bass har jeg aldri fått frem på mine Respons, og jeg har hatt mye rart i hus nå i løpet av de siste årene.
    480 blir ca dobbelt så dyr som hva jeg må betale for 370. Mer enn jeg er villig til å betale.
    Trenger ikke mer enn 100w heller....
    nu er det sådan at verden flytter sid i små step, så det vil sikkert gå helt bra m en 370.

    Av en eller anden grund, har vi mennesker en overdreven to på at hvert model skifte, opgradering er en revolution.

    Hvilket sjelden er tilfældet.

    Mvh

    Small steps, small steps.
     

    tomekatomek

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.08.2013
    Innlegg
    71
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    8
    E-370 er en nydelig liten sak, men hiv deg ut på en E-480, er ikke den største prisforskjellen i forhold til hva du får av lyden. E-480 har fått en stor oppgradering kontra 370, 470 og 650. Etter å ha hatt alle de i stuen min syntes jeg at 480 er litt på en annen liga. Så stor kontroll, 3D-dimensjonalitet, musikalitet og bass har jeg aldri fått frem på mine Respons, og jeg har hatt mye rart i hus nå i løpet av de siste årene.
    480 blir ca dobbelt så dyr som hva jeg må betale for 370. Mer enn jeg er villig til å betale.
    Trenger ikke mer enn 100w heller....
    nu er det sådan at verden flytter sid i små step, så det vil sikkert gå helt bra m en 370.

    Av en eller anden grund, har vi mennesker en overdreven to på at hvert model skifte, opgradering er en revolution.

    Hvilket sjelden er tilfældet.

    Mvh

    Small steps, small steps.
    Det er nettopp det som er så flott med den hobbyen at alle oppfattar alt individuelt, og ingen ører er like.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    E-370 er en nydelig liten sak, men hiv deg ut på en E-480, er ikke den største prisforskjellen i forhold til hva du får av lyden. E-480 har fått en stor oppgradering kontra 370, 470 og 650. Etter å ha hatt alle de i stuen min syntes jeg at 480 er litt på en annen liga. Så stor kontroll, 3D-dimensjonalitet, musikalitet og bass har jeg aldri fått frem på mine Respons, og jeg har hatt mye rart i hus nå i løpet av de siste årene.
    480 blir ca dobbelt så dyr som hva jeg må betale for 370. Mer enn jeg er villig til å betale.
    Trenger ikke mer enn 100w heller....
    nu er det sådan at verden flytter sid i små step, så det vil sikkert gå helt bra m en 370.

    Av en eller anden grund, har vi mennesker en overdreven to på at hvert model skifte, opgradering er en revolution.

    Hvilket sjelden er tilfældet.

    Mvh

    Small steps, small steps.
    Det er nettopp det som er så flott med den hobbyen at alle oppfattar alt individuelt, og ingen ører er like.
    Enig, men det kan kanskje også være greit å ha i bakhodet at noen liker å slå litt ekstra på stortromma når de skal beskrive ytelsen på produkter. Ikke alltid dette er like verdifullt for de som søker råd.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn