Søkeresultater

  1. W

    Rørutstyr Rør: GE 5670 og 6N11, finnes det gode alternativer?

    Når det gjelder 5670 så virker det som om svært mange mener at Bendix 6385 er det beste som kan kjøpes. De ble produsert etter ekstreme millitære spesifikasjoner i en tid hvor dasslokkene i Petantagon kostet 10000,-. Nå er de vel nærmest "unobtainium". Jeg hadde 10 NOS par som jeg solgte for...
  2. W

    EL84 Parallell Single Ended Monoblokker.

    Jeg kjøpte ferdigkuttede 3mm sorte glassfiberplater fra ett av de mange amerikanske firmaene som leverer deler til gitarforsterker-selvbyggere for noen år tilbake. Husker ikke navnet, men Google is your friend.😉
  3. W

    Zulu vingler avgårde!

    Pure Audio Project Trio 15 HeilAMT? Spennende! TAS her på sentralen har vel også en modell fra Pure Audio Project.(y)
  4. W

    300B-monoblokker (dette blir en treig tråd)

    Nei, men jeg har mange 26, 01a, 10y, kondensatorer og trafoer, så jeg har nok å ta tak i. Bare det å komme i gang, da.😉 Har en tendens til å stoppe i «innkjøp av deler fasen».😉
  5. W

    300B-monoblokker (dette blir en treig tråd)

    Tusen takk for tilbudet! Har ikke noe prosjekt akkurat nå, men tar evt. kontakt.👍 Tror kanskje jeg har noen selv av varianten med dobbelt cascode. Var det ikke det den varianten het, tro?😀
  6. W

    300B-monoblokker (dette blir en treig tråd)

    Hvilken CCS bruker du? Den fra K&K Audio? Han hadde noen fine kit. Dessverre er firmaet nå nedlagt. (Skal man benytte trådviklet motstand mellom CCS og anoden må den være induktansfri.)
  7. W

    Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

    Routeren til samme selskap er utstyrt med magiske stener! https://quantum-science-audio.com/audio-grade-wifi6-router
  8. W

    Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

    Break in: The higher the level (color wise) the longer the break in time.
  9. W

    Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

    "Add to cart"!:LOL: 50k NOK + frakt + mva. The addition of the QSA Silver Jitter AC adapters throughout my system only improved the harmonic integrity, bass performance, treble extension, and overall brilliance. Its ability to leave this listener spellbound is its greatest attribute. Without...
  10. W

    Hifi-stuen

    Lars Martin: Er jordingskablene du akkurat fikk basert på samme tråd som i høyttalerkablene dine?
  11. W

    Diverse Irritasjonstråden

    Folk som skriver «idag».
  12. W

    Plugge bassporten, hva skjer?

    Nei, ullen!🤣
  13. W

    Drøbak by night

    Husk at silke er av de mest statiske naturfibrene. Duelund trakk vel silken i linolje for å redusere statisk elektrisitet. Linolje harskner, og silken får dessuten dårligere dielektrisitetskonstant når den trekkes i olje. Men det kan jo låte bra allikevel.😉
  14. W

    Testvinneren Western Electric 91E - "BIG, BOLD AND BEAUTIFUL"

    Har ennå ikke klart å venne meg til utseendet på denne. Personlig synes jeg LM sine produkter ser mer ut som noe produsert av WE, enn denne "kreasjonen". For meg har den noe Alibaba over seg, men jeg vet at flere her på HFS synes den er "bæltøff". ;)
  15. W

    Skjule TV nede i skjenk

    https://www.kjell.com//no/produkter/lyd-og-bilde/tv-og-tilbehor/tv-feste/tv-stativ/motorisert-stativ-for-tv-32-65-p30094?gclid=EAIaIQobChMI3_P268Kt_AIVyhoGAB3tNQ62EAQYAyABEgI4UvD_BwE&gclsrc=aw.ds
  16. W

    Hva kan disse spolene brukes til?

    De er vel for små til det? Der snakker vi jo typisk om verdier på 10-50H. Mulig de kunne ha vært brukt i en litt eksotisk form for glødespenning.
  17. W

    Tilbud fra A&M Vacuum Tubes / Audiomix

    Flott, da tar vi det på pm ut på nyåret. (y)
  18. W

    Tilbud fra A&M Vacuum Tubes / Audiomix

    Hei, Hans, Har noen (kvartett) svært sjeldne KL70503 Siemens Klangfilm trioder som jeg gjerne skulle hatt sjekket og målt. Jeg kjøpte dem som "NOS" for 15 år siden, men det kan jo være ymse hva selgere mener er NOS. :) https://www.radiomuseum.org/tubes/tube_kl70503.html Tror at den langt mindre...
  19. W

    Erks skriblerier

    Konge, Erik! For et oppsett!:cool:(y)
Topp Bunn