Søkeresultater

  1. R

    Horten hifi messe 2013

    Kanskje de spike-cones er ht beskyttelse for de som kakker hodet i høyttaleren av ren frustrasjon over dårlig lyd? :confused:
  2. R

    Mye penger må man legge i høyttaler kabler?

    Kjør trådløst Til og med Nordost har begynt å satse på trådløse kabler.. Hva trådløse kabler er? De er usynlige, så du slipper fargevalg. btw, spør Kule-Trygve. Han vet alt om kabler.
  3. R

    Forsendelse, løfter og avtaler

    "..Har bestilt div småting fra forskjellige norske leverandører. Dette for å teste levering, sporing mm... ...Jeg vet hvem jeg ikke skal bruke...." >> Jeg har gjordt akkurat det samme, og har funnet 2-3 som jeg garantert ikke kommer til å kjøpe av. Men jeg har også funnet butikker/aktører som...
  4. R

    Dream Theater

    "When Dream and Day Unite" er bra, men har ikke sansen for resten av utgivelsene. Stoppet etter tredje låt på det nye albummet, har hørt dette mange ganger før. DT hadde vært så mye bedre hvis de hadde hatt en bedre vokalist.
  5. R

    Dette må vel være den perfekte kandidat for friske meninger

    Fin farge, veldig fine. Jeg håper Biltema tar inn disse ???
  6. R

    Sport, sykkel og trening Arne Scheie gir seg

    Helt nytt stadion, VM i fotball for 10-20 år siden, husker ikke hvor, Arne Scheie utbryter: 62 tusen mennesker sitter for første gang Det han mente var nok at dette var første gang et stadion hadde 100% med sitteplasser, mot tidligere da mer en halvparten var ståplasser på de flese stadioner
  7. R

    Diverse Noen som har hørt/prøvd denne 'EQ'

    LOL, Syncrolux. Des mer skeptisk du blir, des mer får jeg lyst å kjøpe :) Kan de kjøpes her i Norge?
  8. R

    Høyttalere Høyttaleranbefalinger til Hegel H 200

    Gode forslag allerede. Jeg har dårlig erfaring med H-200 på System Audio Ranger og Explorer. At Soundgarden anbefaler H-200 og SA er mildt sagt utrolig. Ranger og Explorer er bra høyttalere, men ikke sammen med H-200 Dynaudio kan være en god match til H-200, har ikke prøvd, men noe sier meg at...
  9. R

    Retep`s lytterom

    Samme her, og jeg vet excactly hva du prater om. Alt fra nå av er finpussing, og det er (heldigvis og/eller frustrende) mange veier til det endelige målet. Så mye bra å velge i..... Lykke til :)
  10. R

    Digitale avspillere Grøss og gru - Eg "må" kjøpe cd-spiller...Tips?

    Det er en Denon 1500ae på Finn.no Bra CD spiller 500 kroner Ny-pris var ca 6-7000,-
  11. R

    Sharp Optonica RP 3500?

    Helt riktig :) Tidligere i uken sa jeg til en kamerat at en dag håper jeg at denne spilleren dukker opp på bruktbørsen. Og to dager etterpå så var den der. Troll i ord. Jeg kontaktet selger, og kjøpte den Jeg er kjempefornøyd med min #1 platespiller, Pro-Ject Debut Carbon Esprit med Ortofon...
  12. R

    Sharp Optonica RP 3500?

    Jeg liker gråstein og skal nok klare å gjøre den til gull :)
  13. R

    Sharp Optonica RP 3500?

    Jeg var sommervikar på NKL på sluttet av 70-tallet da denne spilleren var ny, og på den tiden så hadde jeg ikke råd til noe high-end, dette til tross for at jeg kunne få den til innkjøpspris :( Alltid ønsket å ha den Optonica platespilleren i mitt eie, drømt om den hver eneste natt i 34...
  14. R

    Diverse Noen her som kjøper CD-er lenger?

    Jeg tror ikke de grønne og SV miljø ekstremister er fattige. De tar buss og trikk fordi de oppriktig tror at de redder jordkloden, men hva dette har med "Noen her som kjøper CD-er lenger?" er jeg ikke helt sikker på...
  15. R

    Politikk, religion og samfunn Om løgner i utuktssaker (også Øygardsaken?)

    Ser ut som om at fyren er syk, med Asperger syndrom og/eller psykopat. Men nå har vel de fleste topp politikere fått en fjerndiagnose som (sosiopat) psykopat...
  16. R

    Diverse Hva er din formue?

    Jeg har ikke så mye i penger, men jeg har alltid mange tomflasker til panting
  17. R

    Hjelp til å lage meg et greit anlegg til vinyl?

    Ta en tur til Hi-Fi Klubben, de kan hjelpe deg mye bedre en kranglefantene her på HifiSentralen :) Hi-Fi Klubben har bra utvalg i akkurat det du her spør om
  18. R

    Diverse Noen her som kjøper CD-er lenger?

    Gamle not-remastered CD'er = dårlig -og bra lydkvalitet Gamle "original" CD'er = dårlig -og bra lydkvalitet Nye remastered CD'er = dårlig -og bra lydkvalitet Nye utivelser, nye artister = dårlig -og bra lydkvalitet Det ene er ikke bedre eller verre enn det andre
  19. R

    Forsterkere MØRK forforsterker med trøkk og spesielt bassområdet, tips trengs :)

    Jeg oppfatter også Vincent som mørk
  20. R

    Diverse Noen her som kjøper CD-er lenger?

    Jeg har dobbel (trippel?) backup, NAS RAID + eksterne hardisker lagret på en annen addresse, og jeg har bra oversikt med alle album på en enkel .txt fil :)
Topp Bunn