John_Harald
Hi-Fi freak
Fantastisk, hvor kan jeg bestille en Tesla S med hengerfeste ?Apropos taue noe.
Batteri-tilhenger for elbilen - Dinside
Fantastisk, hvor kan jeg bestille en Tesla S med hengerfeste ?Apropos taue noe.
Batteri-tilhenger for elbilen - Dinside
Det kan du ikke, men du kan legge inn bestilling på Model X. Linken et par innlegg høyere oppe tyder på at den vil greie å dra henger på bortimot fire tonn. Holder det for deg?Fantastisk, hvor kan jeg bestille en Tesla S med hengerfeste ?Apropos taue noe.
Batteri-tilhenger for elbilen - Dinside
Stemmer nok bra, den ekstra motoren gir mer effektiv regenering, samt at den lille foran også er marginalt mer effektiv enn den store bak, så den foran gjør mesteparten av jobben når det ikke trengs særlig effekt.Ja, jeg mener det. Ikke mye billigere, men kanskje 0,18-0,19 heller enn 0,20 som "typical".
Hvor mange dager har de som først bestilte Tesla Model X ventet?Det kan du ikke, men du kan legge inn bestilling på Model X. Linken et par innlegg høyere oppe tyder på at den vil greie å dra henger på bortimot fire tonn. Holder det for deg?Fantastisk, hvor kan jeg bestille en Tesla S med hengerfeste ?Apropos taue noe.
Batteri-tilhenger for elbilen - Dinside
Ca tre år så vidt jeg vet. En fiffig detalj der er at det var et depositum på 30.000 EUR eller noe slikt, blir interessant å se hvilken valutakurs det depositumet blir omregnet på.Hvor mange dager har de som først bestilte Tesla Model X ventet?
Skal heller ikke ha Model XCa tre år så vidt jeg vet. En fiffig detalj der er at det var et depositum på 30.000 EUR eller noe slikt, blir interessant å se hvilken valutakurs det depositumet blir omregnet på.Hvor mange dager har de som først bestilte Tesla Model X ventet?
Jeg skal ikke ha Model X.
Jammen en skrue som har kjørt nesten 54 mil med en P85D ser jeg. Norske forhold og uten å kjøre snegle. 85D bør vel gå enda noen mil til, med tanke på forskjellen fabrikken oppgir i rekkevidde.Stemmer nok bra, den ekstra motoren gir mer effektiv regenering, samt at den lille foran også er marginalt mer effektiv enn den store bak, så den foran gjør mesteparten av jobben når det ikke trengs særlig effekt.Ja, jeg mener det. Ikke mye billigere, men kanskje 0,18-0,19 heller enn 0,20 som "typical".
På BMWen jeg hadde kunne jeg kjøre 110 mil før jeg måtte tanke, lå fantastisk svingene og klarte 80 - 120 km/t på godt under fire sekunder. Hengerfeste var til og med mulig. 54 mil er unødvendig. Jaja, i dag fikk jeg forespørsel om å låne ut bilen min pga hengerfeste.Jammen en skrue som har kjørt nesten 54 mil med en P85D ser jeg. Norske forhold og uten å kjøre snegle. 85D bør vel gå enda noen mil til, med tanke på forskjellen fabrikken oppgir i rekkevidde.Stemmer nok bra, den ekstra motoren gir mer effektiv regenering, samt at den lille foran også er marginalt mer effektiv enn den store bak, så den foran gjør mesteparten av jobben når det ikke trengs særlig effekt.Ja, jeg mener det. Ikke mye billigere, men kanskje 0,18-0,19 heller enn 0,20 som "typical".
Stemmer nok bra, den ekstra motoren gir mer effektiv regenering, samt at den lille foran også er marginalt mer effektiv enn den store bak, så den foran gjør mesteparten av jobben når det ikke trengs særlig effekt.Ja, jeg mener det. Ikke mye billigere, men kanskje 0,18-0,19 heller enn 0,20 som "typical".
Ja, jo. Det hengerfestet hadde jo vært kjekt det. Men nå har det seg jo gjerne sånn at det er fint lite problem å få byttelånt når en behøver det.På BMWen jeg hadde kunne jeg kjøre 110 mil før jeg måtte tanke, lå fantastisk svingene og klarte 80 - 120 km/t på godt under fire sekunder. Hengerfeste var til og med mulig. 54 mil er unødvendig. Jaja, i dag fikk jeg forespørsel om å låne ut bilen min pga hengerfeste.Jammen en skrue som har kjørt nesten 54 mil med en P85D ser jeg. Norske forhold og uten å kjøre snegle. 85D bør vel gå enda noen mil til, med tanke på forskjellen fabrikken oppgir i rekkevidde.Stemmer nok bra, den ekstra motoren gir mer effektiv regenering, samt at den lille foran også er marginalt mer effektiv enn den store bak, så den foran gjør mesteparten av jobben når det ikke trengs særlig effekt.Ja, jeg mener det. Ikke mye billigere, men kanskje 0,18-0,19 heller enn 0,20 som "typical".
På BMWen jeg hadde kunne jeg kjøre 110 mil før jeg måtte tanke, lå fantastisk svingene og klarte 80 - 120 km/t på godt under fire sekunder. Hengerfeste var til og med mulig. 54 mil er unødvendig. Jaja, i dag fikk jeg forespørsel om å låne ut bilen min pga hengerfeste.Jammen en skrue som har kjørt nesten 54 mil med en P85D ser jeg. Norske forhold og uten å kjøre snegle. 85D bør vel gå enda noen mil til, med tanke på forskjellen fabrikken oppgir i rekkevidde.Stemmer nok bra, den ekstra motoren gir mer effektiv regenering, samt at den lille foran også er marginalt mer effektiv enn den store bak, så den foran gjør mesteparten av jobben når det ikke trengs særlig effekt.Ja, jeg mener det. Ikke mye billigere, men kanskje 0,18-0,19 heller enn 0,20 som "typical".
En bil som ikke dekker behovet mitt, er i mine øyne søppel. Hvis du trenger hengerfeste og kjøper en bil av andre grunner (som å slippe ko og avgifter), så er det også med en bismak i munnen. Det er sikker derfor mange av Teslaeierene har en bil nr. to Dere får si i fra om noen å låne en bil med hengerfeste daJa, jo. Det hengerfestet hadde jo vært kjekt det. Men nå har det seg jo gjerne sånn at det er fint lite problem å få byttelånt når en behøver det.På BMWen jeg hadde kunne jeg kjøre 110 mil før jeg måtte tanke, lå fantastisk svingene og klarte 80 - 120 km/t på godt under fire sekunder. Hengerfeste var til og med mulig. 54 mil er unødvendig. Jaja, i dag fikk jeg forespørsel om å låne ut bilen min pga hengerfeste.Jammen en skrue som har kjørt nesten 54 mil med en P85D ser jeg. Norske forhold og uten å kjøre snegle. 85D bør vel gå enda noen mil til, med tanke på forskjellen fabrikken oppgir i rekkevidde.Stemmer nok bra, den ekstra motoren gir mer effektiv regenering, samt at den lille foran også er marginalt mer effektiv enn den store bak, så den foran gjør mesteparten av jobben når det ikke trengs særlig effekt.Ja, jeg mener det. Ikke mye billigere, men kanskje 0,18-0,19 heller enn 0,20 som "typical".
Ja, Teslaeiere må gå ut døra og finne seg en annen bil når de trenger hengerfesteVis vedlegget 328512På BMWen jeg hadde kunne jeg kjøre 110 mil før jeg måtte tanke, lå fantastisk svingene og klarte 80 - 120 km/t på godt under fire sekunder. Hengerfeste var til og med mulig. 54 mil er unødvendig. Jaja, i dag fikk jeg forespørsel om å låne ut bilen min pga hengerfeste.Jammen en skrue som har kjørt nesten 54 mil med en P85D ser jeg. Norske forhold og uten å kjøre snegle. 85D bør vel gå enda noen mil til, med tanke på forskjellen fabrikken oppgir i rekkevidde.
Selvsagt, ett par ganger i året trenger noen av oss 10 seter også, når fotballaget til unga skal på turnering, kanskje like greit å bare kjøre rundt i minibuss hele året, ettersom en vanlig sedan da er verdiløsJa, Teslaeiere må gå ut døra og finne seg en annen bil når de trenger hengerfesteVis vedlegget 328512På BMWen jeg hadde kunne jeg kjøre 110 mil før jeg måtte tanke, lå fantastisk svingene og klarte 80 - 120 km/t på godt under fire sekunder. Hengerfeste var til og med mulig. 54 mil er unødvendig. Jaja, i dag fikk jeg forespørsel om å låne ut bilen min pga hengerfeste.Jammen en skrue som har kjørt nesten 54 mil med en P85D ser jeg. Norske forhold og uten å kjøre snegle. 85D bør vel gå enda noen mil til, med tanke på forskjellen fabrikken oppgir i rekkevidde.
Nei, ikke såvidt jeg vet. Derimot er det en logikk i bilen som tenner bremselyset ved "tilstrekkelig hard" regenerativ bremsing. Hvis man bare slipper gasspedalen og lar bilen regenerere alt den kan er det nærmest garantert at bremselyset tenner uten at man berører bremsepedalen.Kan man skru helt av regenerativ bremsing på P85d? Lå bak en inn til Trondheim forrige helg og stusset på hvorfor bremselyset tente så ofte.
Får du ikke plass til syv stykk i Teslaen?Selvsagt, ett par ganger i året trenger noen av oss 10 seter også, når fotballaget til unga skal på turnering, kanskje like greit å bare kjøre rundt i minibuss hele året, ettersom en vanlig sedan da er verdiløsJa, Teslaeiere må gå ut døra og finne seg en annen bil når de trenger hengerfeste
Jepps, den der svindelprisingen bør de slutte meg fort som faen.
Kan velge mellom "normal" (60kw) og "reduced" (30Kw max) regenerativ effekt. Det krever litt tilvenning å kjøre smooth med den på "normal" siden bremseeffekten er ganske kraftig på flat vei om man bare slipper gassen helt. Da jeg kjørte diselpurka til avlevering etter salg føltes det veldig rart - måtte trykke på bremsen for å stoppe for rødt lys i oppoverbakke selv om jeg slapp gassen i god tid.Mangelen på hengerfeste kan man uansett kompensere for med nr. 2 bilen.
Kan man skru helt av regenerativ bremsing på P85d? Lå bak en inn til Trondheim forrige helg og stusset på hvorfor bremselyset tente så ofte.
Hydrogen og metall har det vanskelig sammen. Hydrogen embrittlement er et stort problem. Og det blir merkelig å bruke en teknologi som skal gjennom så mange energisteg før kraften leveres til det man vil anvende den til.Apropos hydrogenbiler som alternativ: About Hydrogen Fuel Cell Vehicles (They're Not Clean)
Essensen i artikkelen er at hydrogen i praksis ikke produseres ved en "ren" elektrolyse av vann, men ved å spalte naturgass til hydrogen og karbondioksyd. Resultatet er ikke bare en energieffektivitet på halvparten av en batterielektrisk bil, men også direkte CO2-utslipp pr kilometer som minst tilsvarer dagens forbrenningsmotorer. En dødfødt teknologi som bare holdes i live av oljeselskapenes håp om å kunne gjenbruke dagens infrastruktur med bensinstasjoner og av bilindustriens ønske om å gi inntrykk av at de "gjør noe" mens de får offentlige midler til å finansiere forskningsinnsatsen.
Et annet tegn i tiden: Innen ti år skal 60 prosent av Oslo-bussene være elektriske
Interessant for oljeselskaper som vil bruke eksisterende stasjonsinfrastruktur videre, samt at det apellerer til folks irrasjonelle forestilling om nødvendig rekkevidde og tanketid.Hydrogen og metall har det vanskelig sammen. Hydrogen embrittlement er et stort problem. Og det blir merkelig å bruke en teknologi som skal gjennom så mange energisteg før kraften leveres til det man vil anvende den til.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_embrittlement
Hvorvidt det er irrasjonelt avhenger litt av bruksmønster og hvor man bor.Interessant for oljeselskaper som vil bruke eksisterende stasjonsinfrastruktur videre, samt at det apellerer til folks irrasjonelle forestilling om nødvendig rekkevidde og tanketid.Hydrogen og metall har det vanskelig sammen. Hydrogen embrittlement er et stort problem. Og det blir merkelig å bruke en teknologi som skal gjennom så mange energisteg før kraften leveres til det man vil anvende den til.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_embrittlement
Nå tror jeg du glemmer litt grunnen til problemet - og årsaken til at man har subsidert EL-biler.Jada, som nevnt opptil flere ganger i tråden har folk ulike behov.
Men fremtidens teknologi (og incentiver/avgiftssystem) bør ikke baseres på hva som passer noen som bor på en gresstust under en fjellhylle langt utenfor folkeskikken siden de langt fleste bor relativt sentralt til, selv i et såpass grisgrendt land som Norge. Det er MYE viktigere med noe som funker for to millioner på det sentrale Østlandet kontra hva som funker for de 3000 som bor i Kautokeino.
I Norge må man ikke finne på å ha gassflasken inne i gassgrillen i følge brannvesenet. I saksøkingens hjemland, USA, er det endatil en egen plass for å sette gassflasken inne i Weber-gassgrillene.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_safety#Liquid_hydrogen"Condensed and solidified atmospheric air, or trace air accumulated in manufacturing, contaminates liquid hydrogen, thereby forming an unstable mixture. This mixture may detonate with effects similar to those produced by trinitrotoluene (TNT) and other highly explosive materials"
Liquid Hydrogen requires complex storage technology such as the special thermally insulated containers and requires special handling common to all cryogenic substances. This is similar to, but more severe than liquid oxygen. Even with thermally insulated containers it is difficult to keep such a low temperature, and the hydrogen will gradually leak away. (Typically it will evaporate at a rate of 1% per day.[10])