YNWA

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.849
    Antall liker
    16.103
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det er sjelden at trenere gir seg i dagens fotball. Som regel får de fyken ved første hump i veien. All ære til Klopp tar grep og håndterer dette på beste måte.

    Fullt intervju her.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.695
    Antall liker
    3.381
    .... så la oss håpe Klopp selv har meninger om hvem som er kandidater til å kunne bli hans etterfølger .....
    Neppe

    “My successor? I won’t say anything. So many people work here with one idea: to find a perfect solution for Liverpool”.
    “The last thing they need is advice from the old man leaving”.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.695
    Antall liker
    3.381
    Stats

    2016/17 (first full season): 4th
    2017/18: 4th
    2018/19: 2nd 🥈(97 pts)
    2019/20: Champion 🏆 (99 pts)
    2020/21: 3rd 🥉
    2021/22: 2nd 🥈(92 pts)
    2022/23: 5th
    2023/24: Currently 1st 🥇

    Average points per season: 85
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    35.402
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ble ikke overrasket i det hele tatt at Klopp skal gi seg etter årets sesong, i stede for å være trist så er jeg heller glad og takknemlig for alt han og hans team har klart å bygge, de etterlater seg en langt mer stabil klubb en de selv overtok - det er ikke så vanlig lenger. Jeg håper litt på Alonso, men både tror og håper styre har god overblikk over hva som finnes der ute. Skal ikke forundre meg om det er Edin Terzic som tar over.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.409
    Antall liker
    1.558
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Man er jo trist fordi man har hatt det bra Klopp har gitt oss utrolig mange gode stunder og mannen virker til å være hel ved.

    3.verdens beste manager (?)
    2. Engasjement og energi
    1. Virker å ha sunne verdier og en flott fyr.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.580
    Antall liker
    2.780
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Life`s good om dagen!

    I dag fikk Chelsea kjørt seg mot et bunnsolid hjemmelag.
    På søndag skal jaggu Gunners få jobbe for maten. Er sterk i troen på 3 poeng da og.
    City virker nogenlunde stabile, men ikke like stabile som Pride of Merseyside.

    TOTL!

    YNWA!

    mvh
    Proffen
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.490
    Antall liker
    9.826
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Selvsagt måtte Nunez bomme på straffe. Stakkars mann...men det endte godt, og nå har laget vist at det virkelig kan ,selv uten Salah. Kult. :)

    YNWA
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.100
    Antall liker
    2.291
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes på mange måter Liverpool er bedre uten Salah. Med Salah virker det som alt som foregår fremover skal innom han, og selv om han scorer mye blir det også veldig mange frustrerende balltap. Uten Salah er laget mindre forutsigbart er min påstand, vi får flere målscorere.

    Mot Chelsea var hele laget utrolig påslått, kanskje med unnta av Van Dijk som fort kunne sørget for et par straffer mot med litt uflaks. Lenge siden jeg har sett McAllister så god, for ikke å snakke om Gomez som virker å være i sin livs form. Bradley er jo et eget kapittel, det er vel første gang Trents posisjon er blitt utfordret og nå skjer det med en spiller fra "egne rekker", intet mindre enn fantastisk.

    Om vi unngår tap mot Arsenal tror jeg sistnevnte er ute av PL-kampen, og hvorfor skulle vi tape mot dem? City er solide, men er de bedre enn oss? Det tror jeg ikke, så dette kan virkelig gå all the way.

    YNWA!
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.695
    Antall liker
    3.381
    Jeg synes på mange måter Liverpool er bedre uten Salah. Med Salah virker det som alt som foregår fremover skal innom han, og selv om han scorer mye blir det også veldig mange frustrerende balltap. Uten Salah er laget mindre forutsigbart er min påstand, vi får flere målscorere.
    Er til en viss grad med på resonnementet, men klarer ikke å velge bort en magiker som Salah. Fotball er mer enn bare resultater. Det er måten det spilles på.

    Vi har en litt parallell situasjon i Glimt nå hvor vi velger bort Pelle til fordel for JP Hauge. Da kan vi ikke lengre drømme om disse fantastiske youtube øyeblikkene som vi har sett i levende live på Aspmyra og en million ganger etterpå viralt. Men kanskje får vi et mer balansert lag som er bedre i presspillet og som jobber bedre bakover men som likevel scorer brukbare mål. Uansett velger man bort en viktig kvalitet som blir savnet.

    YNWA og Førr Evig!

     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.580
    Antall liker
    2.780
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Noen tanker seint på kvelden.
    Ja, Salah er helt klart en glimrende fotballspiller. Han har vel strengt tatt det meste unntatt hodestyrke.....
    Personlig liker jeg innstillingen og innsatsen han legger for dagen i kamp etter kamp.
    De to siste sesongene synes jeg likevel at han kanskje i større grad har blitt en "tilrettelegger" enn den supergiftige goalgetteren han var de sesongene han bøttet inn mål. Det kan av og til virke som om det som tidligere nesten alltid ble mål, nå mer blir bare "nesten"................
    Jeg håper jo virkelig at han forblir scouser til han pensjonerer seg!
    Det sagt, så lurer jeg på om lagets spill til tider blir litt mer "statisk" med Salah på banen, sammenliknet med det vi har sett i kampene som har blitt spilt mens han har deltatt i Afrikamesterskapet.......
    Kampen mot Chelsea i går var en forrykende affære. Spillerne var så til de grader på hugget, det var nesten som om de var elektriske. Ble faktisk sittende og fundere over om spillerne har lovet både hverandre, klubben og Klopp at de skal sørge for at når han går ut porten, skal det være med et smell! Vi er jo nesten i mål med Ligacupen, vi henger godt med i FA-cupen, vi er på riktig kurs i Europa League, og vi er så til de grader med i kampen om bøtten i Premier League. Tenk for en avslutningsgave det hadde vært til Klopp, klubben og fansen å klare de 4 der.......

    Og jeg synes laget har lagt flere alen til spillet sitt denne sesongen. Gegenpresset fungerer gull, dynamikken og samspiller likeså. Spillerne virker gjennomtrygge på hvor de har hverandre og hvordan de skal spille, både offensivt og defensivt. Jeg aner også at laget har blitt bedre på å være intense i perioder, for så å ta det litt roligere i andre perioder. Det kan jo være lurt å mestre, all den tid gegenpresset er kraftkrevende reint fysisk sett. Det som kanskje gleder aller mest, er at laget i større grad har utviklet flere måter å spille seg ut av forsvar og bygge opp spillet fremover. Tidligere var det gjerne mer av at det oppbyggende spillet skulle føre til at sidebackene kom høyt i banen, og på den måten ble mer eller mindre midtbanespillere som angriper. Det gjør de selvsagt fortsatt, men laget har blitt langt flinkere til å alternere på å spille seg fremover via de sentrale midtbanespillerne, og vi ser oftere at der slås pasninger fra backfireren, gjennom motstandernes første- og andrelinjeforsvarende spillere. Da kan man benytte seg av medspillere som oppspillspunkt mellom motstandernes angripere og midtbanespillere, og mellom motstandernes midbanespillere og backfirer. På den måten oppnår man raskt et "overtallsspill", som igjen åpner for flere pasningsalternativer, særlig når bevegelsene er presise og henger sammen. Salige Nils Arne Eggen snakket jo om "samtidige bevegelsa" - et meget beskrivende utsagn.
    Det blir spennende å se hva Klopp velger å gjøre med Trent videre, når Bradley har kommet inn og gjort ALT riktig de 9-10 kampene han har fått. Blir Trent midtbaneankeret noen har etterlyst? Eller blir de Endo som bekler den rollen? Szabo og MacAllister kan jo fort være de to mer offensive på midten, og Jones gjør jo sjelden en dårlig kamp. Synes dessuten det har vært kjekt å se Gomez i Robbos skadefravær. Igjen får Kloppern en liten utfordring. Skal Gomez få fornyet tillit, selv om Robbo er tilbake? Eller har Robbo en så "høy stjerne" at han spaserer rett inn i førsteelleveren?
    Så har man i bakhånd Elliot, som innimellom fungerer, men som også litt for lett blir "anonym".....
    Diaz virker helt klart å være på vei opp, Nunez skaper mye liv og røre, selv om han også fortsatt misser litt for mye på fete sjanser.
    Hva Jota gjorde under skadefraværet, vites ikke. Men gud hjelpes, det har gitt uttelling. Fyren er jo mer eller mindre elektrisk, noe uttellingen hva scorede mål og assists gjelder.
    Når man så vet hva Kloppern har å rullere på, lover det godt. Gakpo gjør stundtals meget gode kamper, men bør bli mer stabil på et høyt nivå.
    Gravenberch gleder jeg meg til å følge videre. Enn så lenge virker han litt "uferdig" som scouser. Men spennende kvaliteter har han definitivt. Der jeg personlig synes han har mest å gå på, er ifht "samhandling" samt pasningsnøyaktighet og det å unngå å miste ball litt for enkelt.
    Nei, jeg synes retten og sletten at det lover godt foran vårens oppløp. Det er så mye som gleder og er på stell.
    Og ikke minst; tenk på hva vi FAKTISK har i bakhånd, i tillegg til alt som er ramset opp ovenfor:
    Hva skjer med Thiago når han en dag er tilbake, fit for fight?
    Og hvor godt vil Matip fungere, når han en gang friskmeldes? Det kan jo tenkes at årets sesong blir hans siste på Anfield.....
    Det samme er jeg spent på når det gjelder Bajcetic. Han viste jo virkelig lovende takter før han ble skadet.
    Ben Doak har noen kvaliteter jeg liker, men han må først bli bra igjen, så må han opp på nivå og bli stabil der.
    Quansah blir det spennende å følge videre. Han spiller jo som en rutinert kar, til tross for sin unge alder, og vil kunne være et meget godt alternativ, dersom Konate og Virgil trenger en liten pause i et tettpakket kampprogram.
    Ramsey har det jo blitt skrevet lovende ting om, men han er fortsatt ung, har lite kamperfaring på dett nivået, men muligens vil han få sjansen til så spille seg varm i trøyen etterhvert.
    Til slutt; vi har jo faktisk en dugandes midtstopper til, som for tiden er på utlån i Tyskland. Sepp van den Berg. Iflg rapportene gjør han det storveis i Tyskland. Så blir spørsmålet hvor lenge han skal fortsette med det før han evt hentes hjem til Anfield?

    Ut over det, blir det jo spennende å se hva vi ender opp med, når Kloppern takkes av etter 9 fantastiske år. Blir det Alonso? Eller kan det bli en franskmann som overtar? Leste at Zidane har uttalt at han gjerne kunne tenke seg å ta over våre gutter. Eller henter vi de Zerbi fra Brighton? Eller har klubben andre skjulte kandidater på blokka?
    Det blir også spennende å se hva som evt skjer med spillerne i troppen når Klopp flytter fra byen. Forsvinner Salah til pengene? Hva gjør Virgil? Allison? Thiago?
    Og ikke minst; kommer Mbappe inn dørene? Og hvem har han da evt med seg?

    YNWA!

    mvh
    Proffen
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.695
    Antall liker
    3.381
    Ut over det, blir det jo spennende å se hva vi ender opp med, når Kloppern takkes av etter 9 fantastiske år. Blir det Alonso? Eller kan det bli en franskmann som overtar? Leste at Zidane har uttalt at han gjerne kunne tenke seg å ta over våre gutter. Eller henter vi de Zerbi fra Brighton? Eller har klubben andre skjulte kandidater på blokka?
    Den ønskede, den lignende, og frakken.

    Litt mer om hva Marca analyserte seg frem til her om dagen (fra an.no):

    Det kanskje mest spennende ved oppslaget er metoden Marca har brukt for å finne fram til Knutsen; analyseverktøyet Coachinside.

    Det vurderer ulike trenere opp mot en serie kjennetegn ved deres måte å lede sine lag på, og Marca har brukt dette verktøyet på 53 ulike trenere, inkludert Klopp selv, Pep Guardiola, Roberto De Zerbi og Julian Nagelsmann.

    Deretter har Marca brukt to parametere til som de mener særlig kjennetegner Klopp; evnen til å endre kamper gjennom innbytter og trofasthet mot eget spillsystem.

    Da endte de opp med sju navn; Antonio Di Salvo (Tyskland U21), Vincenzo Italiano (Fiorentina), Brian Riemer (Anderlecht) Michael Reiziger (Nederland U21) og Oliver Reiss (Hertha Berlin U19).

    Pluss Knutsen og Enrique.

    For interessant nok er ikke Xavi Alonso på denne lista.

    Marca slår da også fast at dersom Liverpool henter mannen de mener er "den ønskede" blant fansens, vil de måtte legge om spillestilen.

    Alonsos foretrukne formasjon skiller seg sterkt fra Klopps og defensivt presser hans lag mye lavere på banen enn Klopps.

    Likevel mener Marca at nettopp det kan passe dagens Liverpool-stall like godt som Klopps taktikk.


    Luis Enrique kaller Marca "den lignende"; en som kan ta dagens Klopp-stil videre.

    Enrique ligner Klopp mest i evnen til gode bytter (en Coachinside-indeks på 7,5 av 10) og han har viste seg å være like trofast mot 4-3-3 som Klopp (han har brukt formasjonen fra en kamp til den neste 77 prosent av tiden).


    Knutsen trekkes fram fordi han er den som ligner aller mest på Klopp.

    "Den dekkende" kaller Marca ham, med et ord som også kan bety "frakken".



    Svært lite tyder på at Liverpool vil gå for en Knutsen selvsagt. Han er helt uprøvd i Europas største ligaer uansett hva analyseverktøyet Coachinside måtte mene.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.580
    Antall liker
    2.780
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Svett første omgang i dag.
    Ikke den helt store prestasjonen, men tross alt relativt god kontroll hjemover.
    Er gutta litt tunge i steget i dag?
    Bør Gravenberch ut, Robbo inn, Trent på midten og Gomez på høyre?
    Eller er Thiago fit for fight? Han er jo kreativ nok, og bør ha masse overskudd
    Og hvor lenge venter Klopp med å hive innpå Nunez for å lage litt liv og røre?

    Kan jo ellers hende at Londonerne etter hvert har løpt seg tomme.....
    tbc.....

    YNWA!

    mvh
    Proffen
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.580
    Antall liker
    2.780
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jau, jau, så kom det en sånn midt-på-treet-kamp.....
    All ære til Gunners, som jobbet med hjertet utenpå drakten i dag - og det betalte seg til slutt.
    Mange scousere som var middels i dag, virket litt tunge i beina, rett og slett.
    Så kan man lure på hva Virgil og Allison tenkte på ved 2-1 (der synes jeg Allison burde holdt seg unna, Virgil var jo først på ball og foran Martinelli, og ville nok klarert den greit hvis han ikke hadde blitt forstyrret), og 3-1 bør Allison ha kontroll på....kunne jo tatt den med beina hvis han bare hadde stått.....men men.........lett å være etterpåklok
    Vi kommer sterkere tilbake!

    YNWA!

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.580
    Antall liker
    2.780
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Det kjedelige er jo at vi nå har "invitert" City inn i gullkampen igjen. Hadde vi klart det i dag, ville de fortsatt vært minst to poeng bak, med like mange kamper. Det i seg selv kunne jo vært en "stressfaktor"....
    Nå har de plutselig muligheten til å komme et poeng foran.

    Vet ikke helt hva jeg synes om de to gule Konate fikk. Synes egentlig begge var strenge. Men, dømt er dømt, og vi har gode erstattere å bruke i karantenen som venter.
    Trent skuffet i dag. Det samme med Gakpo og Gravenberch.
    Nei, vi fører tapet på kontoen "det-ville-seg-ikke-i-dag"........

    mvh
    Proffen
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.695
    Antall liker
    3.381
    Får drømmen sin oppfylt

    Sven-Göran Eriksson skal være manager for «Liverpool Legends» sammen med Ian Rush, John Barnes og John Aldridge i en veldedighetskamp mot «Ajax Legends» på Anfield 23. mars.

    Jerzy Dudek, Martin Skrtel, Fabio Aurelio og Djibril Cissé er blant spillerne som skal representere Liverpool. Ryan Babel skal spille for begge lag.

    Sven-Göran Eriksson har trent IFK Göteborg, Benfica, Roma, Fiorentina, Sampdoria, Lazio, Manchester City og Leicester. Samt vært landslagssjef for England, Mexico og Elfenbenskysten.

    Han har alltid vært Liverpool-fan.

    YNWA

    Sven-Göran Eriksson får lede Liverpool i veldedighetskamp - VG
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.580
    Antall liker
    2.780
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Får drømmen sin oppfylt

    Sven-Göran Eriksson skal være manager for «Liverpool Legends» sammen med Ian Rush, John Barnes og John Aldridge i en veldedighetskamp mot «Ajax Legends» på Anfield 23. mars.

    Jerzy Dudek, Martin Skrtel, Fabio Aurelio og Djibril Cissé er blant spillerne som skal representere Liverpool. Ryan Babel skal spille for begge lag.

    Sven-Göran Eriksson har trent IFK Göteborg, Benfica, Roma, Fiorentina, Sampdoria, Lazio, Manchester City og Leicester. Samt vært landslagssjef for England, Mexico og Elfenbenskysten.

    Han har alltid vært Liverpool-fan.

    YNWA

    Sven-Göran Eriksson får lede Liverpool i veldedighetskamp - VG
    Nice tribute, håper han rekker det.....

    mvh
    Proffen
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.580
    Antall liker
    2.780
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Ellersmessig en greit gjennomført kamp i går, selv om motstanderen ikke var spesielt kvasse. Men vi har jo innimellom gått på noen blemmer i nettopp slike kamper, så godt å se at man er litt obs på det og gjør det som skal til.
    Ligger an til å bli en rysare i år. 3 lag innenfor 2 poeng....kan knapt bli jevnere.
    Er ørlite granne spent på resten av sesongen. Kikket så vidt på resterende kampprogram i PL. Bør være gode muligheter for å hente hjem mange poeng der.
    Så får man rett og slett håpe på stabilitet, og at våre røde helter er de som gjør færrest blemmer i resten av kampene.

    YNWA!

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.580
    Antall liker
    2.780
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Rip? Har han gått bort?
    mener da besstemt at jeg leste noe om det, ja......kan være at jeg skummet en overskrift for kjapt i en travel uke
    mulig jeg var litt for kjapp på avtrekkeren der, beklager



    mvh
    Proffen
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.580
    Antall liker
    2.780
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hmmmmm......
    Kom inn i kampen halvveis i første omgang, og så langt virker det litt som en "slitekamp".
    Luton er ikke kjempegode, og vi har relativt god kontroll hjemover, men mangler litt sprut og rytme fremover. Jada, vet at det er MANGE ute med skade, leste 11 som ville vært aktuelle for startelleveren.... Vi får satse på at Klopperns instruksjoner og justeringer i pausen skal være tilstrekkelig til å snu dette og hente hjem 3 nødvendige poeng.

    YNWA!

    mvh
    Proffen
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.695
    Antall liker
    3.381
    3-1 etter 73 min. Det går veien for B-laget.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    35.402
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Mangler 11 førstelagsspillere likevel vinner 4-1.... Respekt.
    #kloppforpresident
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.580
    Antall liker
    2.780
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jadda, det ordnet seg greit.
    4-1 med c-laget lar seg høre, og det burde gjerne vært atskillig mer, etter en god 2.omgang.
    MOTM: MacAllister!

    YNWA!

    mvh
    Proffen
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.695
    Antall liker
    3.381
    Det er to skadeskutte lag som møtes i finalen i dag i følge VG.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    35.402
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Vi får ta med oss det positive:
    👍Deilig hvis vi vinner, ingen krise om vi taper (mye verre å tape en ligakamp)
    👍Unggutter som får oppleve Wembley
    👍Vi har sett flere eksempler på at kollektivet fungerer uansett hvor mange spillere som ryker ut (vi scorer f.eks masse mål selv om 3 av 5 angripere er skadet)
    👍En enorm prestasjon hvis vi vinner, med den avsindige skadesituasjonen.
    Dette blir bra😊 (Eller så tok jeg litt for mye Møllers tran i morges)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn