Yamahas venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.538
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Jeg har heller ikke rost Luxman opp i skyene her. Da har du ikke lest det jeg har skrevet.

Faktum er at Luxmanforsterkeren nå har blitt til en stor og tung blykloss som bare står der og ser pen ut.

Jeg har lyst til å kvitte meg med den.

Yamaha skal ta plassen til den, men den er så tung at jeg blir nesten invalid av å løfte den :)

Jeg er, faktisk, så betatt av Yamahaforsterkeren at jeg snart gror fast i sofaen.
    Så nydelig lyd er det i den.
    11,5 kg ?? Da må du trene litt om det er bly tungt😂

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    34.888
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har en Yamaha AX592 stående. Den ble kjøpt for 4 år siden og planen var å ha den i et billig stueanlegg sammen med bla. et par Klipsch RF-3, men planer blir ikke alltid til virkelighet. Jeg har faktisk aldri koblet den opp, men bare konstatert at den slår seg av og på. Fruen mente at jeg hadde nok "stash" i kjelleren og at jeg ikke trengte å fylle opp stua i tillegg, så den planen stoppet fort opp. Jeg har også en Yamaha cd-skifter (CDC 585 ?) som jeg kjøpte ny en gang i tiden som også inngikk i planene, men begge står og "samler" støv i kjelleren. En eller annen Yamaha streamer ble også kjøpt inn, men den har aldri blitt pakket ut en gang. Jeg tror at dette hadde blitt et ganske bra oppsett i forhold til pris, men det får jeg kanskje aldri greie på… :unsure: 😅

Elstereo

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.08.2015
    Antall liker
    116
    Nei, det er Luxman forsterkeren som er tung, med sine 30 kg.
    Yamahaen er på bare 11,5 kg :)

Elstereo

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.08.2015
    Antall liker
    116
    Nå har jeg brukt Yamahaforsterkeren fra 1985-86 i hele helga, timesvis.

Jeg har også prøvd den på nyere innspillinger med kjappe transienter og mer som foregår i lydbildet.

Her faller den noe igjennom. Forforsterkeren er ikke den beste på det.

Men det er så detaljert og nydelig på 1950-60-talls musikk at jeg ikke har hørt bedre.

Her er artistene som er nydelige:

Jim Reeves (spesielt på den jevnt over nydelige remasteringen på 16 CD boksen fra Bear Family Records: Welcome to My World (1994).)

Connie Smith (igjen boksene fra Bear Family Records)
    Alan Jackson: "Chattahoochee" (1992) spesielt da jeg spilte denne var det formidabelt på nyere inspillinger. Det var som å høre den på nytt.

Allison Pierce – Year of the Rabbit (2017) "rich blend of folk, country and indie influences". Høres noe skarpt ut, med noe grums på vokalen (overbelastning av mikrofonen?) Uansett, så er dette albumet best med Yamaha. Detaljert og spenstig, men utjevner noe av det dårlige ved innspillningen.
    Det er morsomt å tenke på dette når man hører på albumet:
    "
    For Year of the Rabbit, Pierce enlisted producer and multi-instrumentalist Ethan Johns (Ryan Adams, Ray LaMontagne, Kings of Leon). The two of them made the album essentially by themselves at Hollywood recording mecca Sunset Sound, in much the same way Johns acted as producer and one-man studio band on LaMontagne's 2004 debut LP, Trouble. As always, Johns recorded in computer-free analogue mode and the luminous results of this methodology serves to underscore the timelessness of the songs and performances." (kilde: amazon.com)

Stein Torleif Bjella: "Heidersmenn" (2009): rolig visealbum.

På dette albumet er det ikke så bra:

Sunny Sweeney: "Heartbreaker's Hall of Fame" (2006)

Må nok prøve flere nyere innspillinger

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn