Yamahas venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.406
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    WXC-50 er virkelig super. Det eneste den ikke kan som jeg trenger er å holde orden på et "dypt" musikkbibliotek. Derfor har jeg beholdt Squeezeboxen.

Drodledipolene 5b.jpg

Todani

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Antall liker
    2.489
    Har en WXC-50 som jeg har brukt i åresvis koblet til Electrocompaniet ECD2. Testet den nylig i Yamaha oppsettet hvor den er koblet via Coax til Yamaha CD-S2100 som igjen er koblet til A-S2100 via RCA.
    Koblet også WXC-50 via RCA til A-S2100. Sammenliknet de forskjellige DACene så er CD-S2100 en god del klarere, det er mer detaljer og bass.
    Som en ren streamer med digitalt ut så er den meget bra, RCA utgangen er ikke dårlig den heller men er litt mørkere.
    Har kjøpt en til WXC-50 som er på vei i posten nordover.
    Bruker du RCA mellom to ganger 2100? Ikke XLR?

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    2.140
    Torget vurderinger
    29
    Bruker selv noen "No-name" XLR mellom 2 x 2100.
    Kanskje innbilning, men føler det kanskje gir litt mer ro i lydbildet, og sjela😬

Todani

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Antall liker
    2.489
    Enig med Rorres. Gå etter musikkforretninger på nettet, let opp XLR-kabler (standard i proffbransjen!) med Neutrik-kontakter, best mulig skjerming og mest mulig tverrsnitt! Undersøk om prisen er for 'en kabel. Kryss av for antall og ønsket lengde. Legg inn ordre, vent noen dager, og så får du utnyttet disse fullbalanserte gromapparatene på den måten de er ment å fungere.
    Yamaha har lagt ned mye ressurser på akkurat dette punktet. Tipper lyden tar seg noen trinn oppover. Skit i det faktum at det er billige kabler. Jeg vil heller ha billige XLR-kabler enn "audiofile" RCA-kabler. Skulle du av en eller annen grunn (nevroser?) Ikke bli fornøyd, har du ikke svidd av store penger i forsøket.

Graks

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Antall liker
    561
    Takk for rådet, men det er. prøvd for mange år siden. Var ikke nevneverdig forskjell.

Øyvind Ek

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2009
    Antall liker
    166
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    Enig med Rorres. Gå etter musikkforretninger på nettet, let opp XLR-kabler (standard i proffbransjen!) med Neutrik-kontakter, best mulig skjerming og mest mulig tverrsnitt! Undersøk om prisen er for 'en kabel. Kryss av for antall og ønsket lengde. Legg inn ordre, vent noen dager, og så får du utnyttet disse fullbalanserte gromapparatene på den måten de er ment å fungere.
    Yamaha har lagt ned mye ressurser på akkurat dette punktet. Tipper lyden tar seg noen trinn oppover. Skit i det faktum at det er billige kabler. Jeg vil heller ha billige XLR-kabler enn "audiofile" RCA-kabler. Skulle du av en eller annen grunn (nevroser?) Ikke bli fornøyd, har du ikke svidd av store penger i forsøket.
    Jeg gikk over til balanserte kabler på CD spilleren- CD-S 2100 - og det gav en luftig og detaljert gjengivelse, også bedre dybde og bredde.

Graks

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Antall liker
    561
    Oppgradert hytteanlegget med en WXC-50, spiller bra med A-S1000. :) Selvfølgelig uten XLR muligheter :p

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    2.140
    Torget vurderinger
    29
    Fin oppsummering.
    Høres ut til at A-S3000 må prøves ut her.
    Må innrømme at den nye R-N2000A ser veldig kjekk ut, men et litte knepp for dyr (NY).
    Nå er det CD og Vinyl som gjelder hos meg, så da er det mye i R-N2000A jeg ikke trenger.
    Men den romkorreksjonsbiten hadde nok gjort seg.
    Da blir det endelig A-S3000 på meg.
    Det føles riktig og godt:)

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.895
    Da blir det endelig A-S3000 på meg.
    Det føles riktig og godt:)
    Et godt valg!
    Jeg er i hvertfall supergodt fornøyd med kjøpet av A-S3200!

Jeg ser ca 10 år frem i tid når jeg investerer. Så min neste forsterker blir nok en ekte digital sak (ala Technics SU-R1000) med innebygd avansert system for romkorreksjon i selve forsterker enheten. Men teknologien er ikke helt der ennå.

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    2.140
    Torget vurderinger
    29
    Godt valg! Hva høyttalere skal du ha den på? MVH Sven O
    Godt spørsmål.
    Solgte Spendorene, og prøver å få tak i Klipsch Forte.
    Men det er enklere sagt enn gjort for tiden.

SvenO

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    45
    Sted
    Eydehavn/ Arendal
    Godt spørsmål.
    Solgte Spendorene, og prøver å få tak i Klipsch Forte.
    Men det er enklere sagt enn gjort for tiden.
    Sikler på Forte eller Cornwall selv, men prisene på nye er jo blitt helt jævlige…! Men RF 7 III er helt ok en stund til.

SvenO

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    45
    Sted
    Eydehavn/ Arendal
    Et godt valg!
    Jeg er i hvertfall supergodt fornøyd med kjøpet av A-S3200!

Jeg ser ca 10 år frem i tid når jeg investerer. Så min neste forsterker blir nok en ekte digital sak (ala Technics SU-R1000) med innebygd avansert system for romkorreksjon i selve forsterker enheten. Men teknologien er ikke helt der ennå.
    Hadde du Yamaha A-S også før 3200’en?

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    2.140
    Torget vurderinger
    29
    Så langt har jeg hatt A-S1000, A-S2100 og A-S1200.
    Foreløpig er A-S2100 favoritten.

SvenO

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    45
    Sted
    Eydehavn/ Arendal
    Og du er fornøyd med A-S3000?
    Veldig!! Passer veldig godt til Klipsch. Spiller med mye mer kontroll og tyngde en det den oppgitte effekten tilsier. Absolutt tyste når de skal være det, viktig på så lett drevende som klipsch. Mosfet transistorer er bra greier.

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.487
    Torget vurderinger
    1
    Så langt har jeg hatt A-S1000, A-S2100 og A-S1200.
    Foreløpig er A-S2100 favoritten.
    Hvordan oppfatter du lyden til A-S1200 i dette selskapet? -Jeg leste et sted at den var "voicet til små høyttalere".

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.895
    Hadde du Yamaha A-S også før 3200’en?
    Nei. Men har hatt flere kombinasjoner av rør pre-amp og transistor effekt opp gjennom årene. Med A-S3200 så ser jeg meg ikke tilbake til rør. I tillegg til lavt støygulv og fravær av forvrengningsprodukter som er typisk solid state, er 3200 veldig god på overtoner/presense på vokal/textures, Imo.

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    2.140
    Torget vurderinger
    29
    HAr brukt den på alt annet enn små høyttalere.
    Klipsch Forte III, Cornwall, Spendor SP100R, Heco Direkt og Magnat Transpuls 1500.
    Funket knall på samtlige høyttalere.
    Sammenlignet med de andre forsterkerne så har den mer ro, samtidig som dynamikken er bedre syns jeg,.
    Bruktpris 14-15K for A-S2100 mot 18-19 for A-S1200, så er jeg ikke i tvil om hvilken som trekker det lengste strået.

SvenO

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    45
    Sted
    Eydehavn/ Arendal
    HAr brukt den på alt annet enn små høyttalere.
    Klipsch Forte III, Cornwall, Spendor SP100R, Heco Direkt og Magnat Transpuls 1500.
    Funket knall på samtlige høyttalere.
    Sammenlignet med de andre forsterkerne så har den mer ro, samtidig som dynamikken er bedre syns jeg,.
    Bruktpris 14-15K for A-S2100 mot 18-19 for A-S1200, så er jeg ikke i tvil om hvilken som trekker det lengste strået.
    Har også hatt A-S2100, det er også en kjempe forsterker!!

the_darkman

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.10.2015
    Antall liker
    48
    Sted
    Moss
    Jeg kjøpte yamaha høyttalere på ett innfall for tre år siden. Var lei av å ikke få "føling" av mine alt for små hifi greier..... angrer kun når politiet står utenfor å prøver å oppnå kontakt...... (dzr 315 d)

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.406
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Bruker fremdeles WXC-50 som forforsterker/internettstrømmer i hovedanlegget. Analog inn fra phonoforsterker. Digital inn fra Squeezebox Touch. Variabel digital ut til MiniDSP Flex Eight delefilter. Fast analog ut til Topping L30 hodetelefonforsterker.
    WXC-50 er hifis sveitsiske lommekniv.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn