Yamahas venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har erfaring med Monitor Audio Gold (g4) på Yamaha?
    Funker fint. Har prøvd Yamaha på eldre versjoner av Silver, Gold og Platinum og matcher godt.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    Ikke mye liv i denne tråden, så jeg får vekke den med et spørsmål🙂👍
    Hva tenker folket om A-S3000?
    A-S3000 er forgjengeren til den A-S3200 som jeg har nå. A-S3000 er kjent som et meget godt bruktkjøp og på flere områder fint matcher A-S3200.Jeg vil tro forsterkeren fint matcher Spendor som vanligvis er rimelig lettdrevne høyttalere med grei impedansekurve.
     

    boxman

    Medlem
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    17
    Antall liker
    19
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker en A-S2200 på mine Spendor D7.2 og synes det fungerer bra. Men kunne vært interessant å prøve A-S3000/3200 for å vite om det utgjør store forskjeller.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.436
    Antall liker
    1.496
    Torget vurderinger
    29
    Får se om det dukker opp en.
    Har prøvd meg med en øk annonse.
    Er én på finn, men litt for dyr.
    Men samtidig er nok prisen såpass fornuftig, at jeg syns det er frekt å prute .
    (Liker heller ikke når folk pruter på mine salgsobjekter når prisen er fornuftig)
    ,
     
    Sist redigert:

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    Test av R-N2000A: https://www-on--mag-fr.translate.go...tr_sl=fr&_x_tr_tl=no&_x_tr_hl=no&_x_tr_pto=sc
    Hadde erstattet 4 komponenter på hytte anlegget. Ampen, DAC, DAB, Streamer.
    Tror den er så god at den for mange fint kunne vært et alternativ i hjemme-anlegget.

    Ser den benytter Sanken ML-20 Mos Fet, samme som i alle toppforsterkerne til Yamaha, inkl referanse forsterkeren M-5000. Denne japanske transistoren er så spesiell at ønsker du å kjøpe et par, er eneste alternativ en fake-kopi fra Kina.
     

    SvenO

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    86
    Antall liker
    45
    Sted
    Eydehavn/ Arendal
    Ikke mye liv i denne tråden, så jeg får vekke den med et spørsmål🙂👍
    Hva tenker folket om A-S3000?
    Jeg har hatt 1200 og 2100.
    Hvordan er 3000 i forhold til disse?
    For tiden har jeg en knakende god "venteforsterker", A-S1000.
    Kan jo nevne at den skal brukes med Spendor høyttalere.
    Hei, har hatt A-S2100 og har nå A-S3000.
    Dessverre så hadde jeg en Hegel H360 mellom disse så fikk ikke sammenliknet direkte.
    Alle ble spilt på Klipsch RF7 II og RF7 III som jo er veldig lette laster for forsterkerene, så kan ikke uttale meg noe om at den lille effekt forskjellen mellom A-S’ene, men vil si at nesten ingen musikk låter skarpt/spisst på 3000’en (mosfet transistorer er tingen👍)like vel så er det bra oppløst, bra dynamikk og tyngde. Har hørt mye mer luft i andre systemer, men mitt rom er veldig godt dempet så det kan være grunnen til det. Men foretrekker at ørene ikke blør av dårlige innspillinger og kan kose meg med musikk i stedet for å irritere meg over dårlige innspillinger.
    Hvor mye bedre A-S3000 er i forhold til A-S2100 er, det er jaggu ikke lett å si, begge er jævla bra forsterkere, men har jo ro i hifi sjelen at jeg har 3000….(problemet er jo at nå er det en A-S3200;-( å huff den er dyr!!
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Ja, tror denne er mer enn bra nok for de fleste uansett plassering. Men tenkte da spesielt på at alt er en boks, og jo færre komponenter på hytta dess bedre. :)
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.436
    Antall liker
    1.496
    Torget vurderinger
    29
    Hei, har hatt A-S2100 og har nå A-S3000.
    Dessverre så hadde jeg en Hegel H360 mellom disse så fikk ikke sammenliknet direkte.
    Alle ble spilt på Klipsch RF7 II og RF7 III som jo er veldig lette laster for forsterkerene, så kan ikke uttale meg noe om at den lille effekt forskjellen mellom A-S’ene, men vil si at nesten ingen musikk låter skarpt/spisst på 3000’en (mosfet transistorer er tingen👍)like vel så er det bra oppløst, bra dynamikk og tyngde. Har hørt mye mer luft i andre systemer, men mitt rom er veldig godt dempet så det kan være grunnen til det. Men foretrekker at ørene ikke blør av dårlige innspillinger og kan kose meg med musikk i stedet for å irritere meg over dårlige innspillinger.
    Hvor mye bedre A-S3000 er i forhold til A-S2100 er, det er jaggu ikke lett å si, begge er jævla bra forsterkere, men har jo ro i hifi sjelen at jeg har 3000….(problemet er jo at nå er det en A-S3200;-( å huff den er dyr!!
    Fin oppsummering.
    Høres ut til at A-S3000 må prøves ut her.
    Må innrømme at den nye R-N2000A ser veldig kjekk ut, men et litte knepp for dyr (NY).
    Nå er det CD og Vinyl som gjelder hos meg, så da er det mye i R-N2000A jeg ikke trenger.
    Men den romkorreksjonsbiten hadde nok gjort seg.
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Oppsettet i kjellerstua med A-S2100, CD-S2100 og T-S1000. Høyttalere er Seas Excel DIY.
    Tungdrevne høyttalere som A-S2100 spiller med stål kontroll.
    Sku bare hatt skikkelige stativer, men det er ikke bare å finne...

    A8CCF95C-E495-42B4-A3F9-999CCC7CB075.jpeg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.813
    Antall liker
    38.456
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Yamaha har nydelige produkter :love: Pent oppsett du har der og det ligger noen greie stativer på børsen :)
    God helg

    mvh
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Kjøpt fra hifido? Må ha strømadapter til 220 Volt? Nydelig spiller, sku likt å teste en sånn.
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.513
    Antall liker
    4.272
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Ja, kjøpt fra Hifido. Meget bra spiller og veldig pen til å være "noen" år gammel. Måtte kjøpe strømadapter, men det var ikke rare kostnaden.
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Har en WXC-50 som jeg har brukt i åresvis koblet til Electrocompaniet ECD2. Testet den nylig i Yamaha oppsettet hvor den er koblet via Coax til Yamaha CD-S2100 som igjen er koblet til A-S2100 via RCA.
    Koblet også WXC-50 via RCA til A-S2100. Sammenliknet de forskjellige DACene så er CD-S2100 en god del klarere, det er mer detaljer og bass.
    Som en ren streamer med digitalt ut så er den meget bra, RCA utgangen er ikke dårlig den heller men er litt mørkere.
    Har kjøpt en til WXC-50 som er på vei i posten nordover.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.631
    Antall liker
    21.413
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    WXC-50 er virkelig super. Det eneste den ikke kan som jeg trenger er å holde orden på et "dypt" musikkbibliotek. Derfor har jeg beholdt Squeezeboxen.

    Drodledipolene 5b.jpg
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    2.066
    Har en WXC-50 som jeg har brukt i åresvis koblet til Electrocompaniet ECD2. Testet den nylig i Yamaha oppsettet hvor den er koblet via Coax til Yamaha CD-S2100 som igjen er koblet til A-S2100 via RCA.
    Koblet også WXC-50 via RCA til A-S2100. Sammenliknet de forskjellige DACene så er CD-S2100 en god del klarere, det er mer detaljer og bass.
    Som en ren streamer med digitalt ut så er den meget bra, RCA utgangen er ikke dårlig den heller men er litt mørkere.
    Har kjøpt en til WXC-50 som er på vei i posten nordover.
    Bruker du RCA mellom to ganger 2100? Ikke XLR?
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.436
    Antall liker
    1.496
    Torget vurderinger
    29
    Bruker selv noen "No-name" XLR mellom 2 x 2100.
    Kanskje innbilning, men føler det kanskje gir litt mer ro i lydbildet, og sjela😬
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    2.066
    Enig med Rorres. Gå etter musikkforretninger på nettet, let opp XLR-kabler (standard i proffbransjen!) med Neutrik-kontakter, best mulig skjerming og mest mulig tverrsnitt! Undersøk om prisen er for 'en kabel. Kryss av for antall og ønsket lengde. Legg inn ordre, vent noen dager, og så får du utnyttet disse fullbalanserte gromapparatene på den måten de er ment å fungere.
    Yamaha har lagt ned mye ressurser på akkurat dette punktet. Tipper lyden tar seg noen trinn oppover. Skit i det faktum at det er billige kabler. Jeg vil heller ha billige XLR-kabler enn "audiofile" RCA-kabler. Skulle du av en eller annen grunn (nevroser?) Ikke bli fornøyd, har du ikke svidd av store penger i forsøket.
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Takk for rådet, men det er. prøvd for mange år siden. Var ikke nevneverdig forskjell.
     

    Øyvind Ek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2009
    Innlegg
    205
    Antall liker
    154
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    Enig med Rorres. Gå etter musikkforretninger på nettet, let opp XLR-kabler (standard i proffbransjen!) med Neutrik-kontakter, best mulig skjerming og mest mulig tverrsnitt! Undersøk om prisen er for 'en kabel. Kryss av for antall og ønsket lengde. Legg inn ordre, vent noen dager, og så får du utnyttet disse fullbalanserte gromapparatene på den måten de er ment å fungere.
    Yamaha har lagt ned mye ressurser på akkurat dette punktet. Tipper lyden tar seg noen trinn oppover. Skit i det faktum at det er billige kabler. Jeg vil heller ha billige XLR-kabler enn "audiofile" RCA-kabler. Skulle du av en eller annen grunn (nevroser?) Ikke bli fornøyd, har du ikke svidd av store penger i forsøket.
    Jeg gikk over til balanserte kabler på CD spilleren- CD-S 2100 - og det gav en luftig og detaljert gjengivelse, også bedre dybde og bredde.
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Oppgradert hytteanlegget med en WXC-50, spiller bra med A-S1000. :) Selvfølgelig uten XLR muligheter :p
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.436
    Antall liker
    1.496
    Torget vurderinger
    29
    Fin oppsummering.
    Høres ut til at A-S3000 må prøves ut her.
    Må innrømme at den nye R-N2000A ser veldig kjekk ut, men et litte knepp for dyr (NY).
    Nå er det CD og Vinyl som gjelder hos meg, så da er det mye i R-N2000A jeg ikke trenger.
    Men den romkorreksjonsbiten hadde nok gjort seg.
    Da blir det endelig A-S3000 på meg.
    Det føles riktig og godt:)
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    Da blir det endelig A-S3000 på meg.
    Det føles riktig og godt:)
    Et godt valg!
    Jeg er i hvertfall supergodt fornøyd med kjøpet av A-S3200!

    Jeg ser ca 10 år frem i tid når jeg investerer. Så min neste forsterker blir nok en ekte digital sak (ala Technics SU-R1000) med innebygd avansert system for romkorreksjon i selve forsterker enheten. Men teknologien er ikke helt der ennå.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.436
    Antall liker
    1.496
    Torget vurderinger
    29
    Godt valg! Hva høyttalere skal du ha den på? MVH Sven O
    Godt spørsmål.
    Solgte Spendorene, og prøver å få tak i Klipsch Forte.
    Men det er enklere sagt enn gjort for tiden.
     

    SvenO

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    86
    Antall liker
    45
    Sted
    Eydehavn/ Arendal
    Godt spørsmål.
    Solgte Spendorene, og prøver å få tak i Klipsch Forte.
    Men det er enklere sagt enn gjort for tiden.
    Sikler på Forte eller Cornwall selv, men prisene på nye er jo blitt helt jævlige…! Men RF 7 III er helt ok en stund til.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn