xtz venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.079
    Antall liker
    10.479
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hei, nei den klasse A ampen brukes nede i kjellerstua til andre med lettdrevne HT. Til xtzene hadde jeg en relativt rimelig pioneer integrert (også klasse D) som funket helt fint.
    Hadde en musical innovation MI9.1/MI25 sett også. Det var bedre men ikke sååååå mye bedre :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hei, nei den klasse A ampen brukes nede i kjellerstua til andre med lettdrevne HT. Til xtzene hadde jeg en relativt rimelig pioneer integrert (også klasse D) som funket helt fint.
    Hadde en musical innovation MI9.1/MI25 sett også. Det var bedre men ikke sååååå mye bedre :)
    En dag tør en hi-fi journlist og erklære denne lille svensken for markedets beste kjøp - ever!?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Den er tilgjengelig i Sverige i alle fall.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Evergood :eek:

    Fra spøk til alvor, etter det lille jeg har hørt, og hva man kan forvente når en kar som Olle kommer med noe nytt - gruser konkurrenter på pris/kvalitet - i dette tilfelle med Edge trolig så grusen spruter :)
     
    D

    Danke

    Gjest
    Den er tilgjengelig i Sverige i alle fall.
    Jo jeg bor jo i Sverige så, mener bare at Surround.no hadde den før, og ser de fortsatt har masse Xtz høytalere og subs. Er vel Emotiva avtalene som slår imot elns da...
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Bare sånn til info: jeg var innom surround, og Christian som alltid har vært der har visstnok gitt seg. Var noen nye der nå, og jeg spurte om hva som har skjedd med XTZ produktene, og svaret var at de visste ikke (eller eventuelt ikke bare ville fortelle en tilfeldig kunde det :p) Jeg blir lei meg om det skal bli ett helt opplegg for å få tak i XTZ fremover da det er merket jeg har hatt mest positive opplevelser med (pris/kvalitet). 99.26MKII er vel de eneste høyttalerene som har overlevd oppgraderingsspøkelse her i gården (vel, nesten, det er par nr.2 som står her :)), og divine 100.33 er høyttalerene som har imponert mest av alt som har vært innom stua / av alt jeg har hørt.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Xtz Spirit og cinema og subwoofers selger de da fortsatt...

    Kan hende de venter på de nyere Xtz modeller, eller at de er utsolgt. Det er ikke første gangen..
     
    Sist redigert:

    duffus2

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.01.2017
    Innlegg
    51
    Antall liker
    21
    Trist å høre at Christian har gitt seg. En veldig hyggelig og serviceminded person slik jeg kjente han. Ser nok ut som surround kun selger ut utstyr som de har på lager.. Det meste er fjernet fra sortimentet der. Har forøvrig også registrert at XTZ har kuttet ut "Epic" som hadde agenturet i UK, så tipper de har endret på forretningsmodell e.l. De har i allefall Ikke surround.no over listen på distributører på hjemmesiden sin lengre.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Ja, det var alltid hyggelig å prate/handle med han. jeg tok meg alltid tid til å dra innom surround for å handle over disk, i stedet for å bestille på nett. Det var vist også en ting som kommer til å forsvinne: muligheten for å handle over disk hos surround. Det skal bli kun netthandel (iflg. han jeg snakket med der).
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Bare sånn til info: jeg var innom surround, og Christian som alltid har vært der har visstnok gitt seg. Var noen nye der nå, og jeg spurte om hva som har skjedd med XTZ produktene, og svaret var at de visste ikke (eller eventuelt ikke bare ville fortelle en tilfeldig kunde det :p) Jeg blir lei meg om det skal bli ett helt opplegg for å få tak i XTZ fremover da det er merket jeg har hatt mest positive opplevelser med (pris/kvalitet). 99.26MKII er vel de eneste høyttalerene som har overlevd oppgraderingsspøkelse her i gården (vel, nesten, det er par nr.2 som står her :)), og divine 100.33 er høyttalerene som har imponert mest av alt som har vært innom stua / av alt jeg har hørt.
    Jeg er glad jeg har både xtz 99.36, 99.26 og divine 100.33 i dag 😊 fikk tak i brukt mk2/flr delefiltre på finn.no også så nå blir det oppgradering av frontene i kinoen 😉 tror det blir stas 😊 tviler på at jeg kommer til å selge noen av de nevnte over, det spiller rett og slett for bra til prisen. 😊
     
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg tror ikke jeg kommer til å selge noe heller.

    Solgte 12.16 pga skattefuten, men var unødvendig.

    Gjorde det mest for å vise ansvar. Men beløpet var mye høyere enn de 2k jeg fikk for suben.

    Nå har jeg 10.17 så får jeg håpe at skatten blir normal i år.

    Ellers får jeg skaffe meg en regnskapsfører til å passe på skatt. Den svinger så sykt fra år til år.

    I år fikk jeg igjen 28k men er ikke sikker ennå.
     

    HellBound

    Medlem
    Ble medlem
    02.12.2013
    Innlegg
    6
    Antall liker
    2
    Sted
    Bergen
    Er meget fornøyd med XTZ Delta. Kjører 3x Edge på Fronter + Senter.. Synd høre Christian har sluttet, veldig hygglig kar =)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Surround.no er jo konkurs, så er kanskje ikke så rart at Christian har sluttet. Synd. Trivelig kar med kunnskap om produktene han solgte.
     

    duffus2

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.01.2017
    Innlegg
    51
    Antall liker
    21
    Jasså? Ble ikke de kjøpt av Spaceworld/Soundgarden? Mulig jeg husker helt feil nå.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Er de konkurs?

    Noen som tar over butikken?

    Trodde de gikk bra, en butikk og resten nettsalg...
     
    D

    Danke

    Gjest
    Soundgarden er vel konkurs.

    Men tror surround.no går bedre, om de er eid så føres vel bare driften over til andre.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Soundgarden er vel oppe og går igjen? fikk nettopp mail ifra dem

    mvh
     
    D

    Danke

    Gjest
    Soundgarden er vel oppe og går igjen? fikk nettopp mail ifra dem

    mvh
    Ble Oppbud står det visst.

    Det er ikke aktuelt at andre overtar.

    De har lagt ned butikker og satser mer på nettsalg. Spaceworld er vel historie..

    Men ser ut at noen få Soundgarden butikker og nettbutikker og surround.no kun nettsalg er status quo.

    [video]https://www.elektronikkbransjen.no/artikler/solheim-apen-for-ny-drift/440007[/video]
     
    D

    Danke

    Gjest
    Spaceworld før fusjonen var håpløs butikk fra dag 1. Dyre spillkonsoller, dupeditter og utstyr som de fleste kjøper billigere på komplett.no...

    Filmer og spill streamer vel folk flest eller kjøper på nett. Samme med spill.

    Men synes Spaceworld var dyrt. Kjøpte AKG der en gang tror jeg, samt et par filmer og spill.

    Men synes det var dyrt.
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ser det går å oppdatere xtz høyttalerne med beryllium diskant.. er vel tilbud på oppgraderings settet på surround nå.. noen som har prøvd det?
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Ser det går å oppdatere xtz høyttalerne med beryllium diskant.. er vel tilbud på oppgraderings settet på surround nå.. noen som har prøvd det?
    Jeg synes det ser ut som det er vanlig pris på beryllium kitet, 4500,- per høyttaler.

    Koser meg forøvrig med dette oppsettet om dagen, får håpe jeg får fiksa minidsp 2x4hd på dette snart da jeg har den liggende. På sikt blir det Altec 421-8H SII i mellombassen også. Mye morro fremover altså.
    IMG_20180908_201252.jpg
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Det er kanskje ikke helt riktig at surround.no (SWSG Import) er konkurs, men de er heleid av Spaceworld Soundgarden.
    Dette har allerede fått den konsekvensen at de har mistet agenturet på XTZ.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Det er kanskje ikke helt riktig at surround.no (SWSG Import) er konkurs, men de er heleid av Spaceworld Soundgarden.
    Dette har allerede fått den konsekvensen at de har mistet agenturet på XTZ.
    Dersom Soundgarden skulle solgt XTZ og latt folk prøve sakene deres, ville vel en del andre merker blitt oveflødig i butikkene deres ville jeg tro, så dette kan like gjerne være de selv som har frasagt seg agenturet.

    Ta bare XTZ sin nye digitalforsterker EDGE, som trolig byr på 90 % av lyden til forsterkere til det mangeobbelte i pris - og koster det samme som en bordradio - igjen penger igjen til den som er selger av XTZ produkter.

    Heldigvis for bransjen så oppdager få XTZ, og de som gjør det tror ikke på det de ser som følge av for lave priser, dette har jo vist seg gang på gang når folk tør innrømme de er storfornøyd med svenske Olle sine kanonprodukter. Se bare deres største høyttaler - INGEN hadde solgt denne for under det dobbelte av hva den koster, målt opp i hva den byr på lydmessig, komponentutvelgelse, byggekvalitet kabinett, design, finish og brukervennlighet (muligheter til lokal tilpasning av en del ting). Burde vært gjort en test av denne og B&W 801 D3 - helst uten at journalisten lot seg påvirke av merker.

    - Om jeg står på lønningslista til XTZ?

    Nope, men jeg har oppdaget produktene deres - tør innrømme hva jeg syntes om de - selv om prisen er på low-end nivå.
    Tør også å innrømme at jeg ikke ville hatt nevnte B&W som musikkformidler hjemme om jeg hadde fått den gratis - mener det!
     
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg skal ringe Xtz å høre.

    Jeg ser ikke at surround.no har sluttet å selge Xtz, de har vel bare gått tom igjen.

    At Soundgarden også eier Surround.no er jo bra. Da har de nesten hele markedet.

    Men det er ikke smart å selge Xtz i samme butikk som SA, Dynaudio og Hegel nei.

    Jeg synes alle disse har en plass på markedet. Og BW liker jeg, de beste stativene ser fine ut, tror de har samme fin lydfilosofi som Xtz.
     
    Sist redigert:

    duffus2

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.01.2017
    Innlegg
    51
    Antall liker
    21
    Surround.no har avsluttet / holder på å avslutte samarbeidet med XTZ, har fått dette bekreftet av surround.no.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Da må en annen aktør starte Xtz salg i Norge.

    Kanskje Komplett.no får det. Eventuelt at Fyndbörsen åpner nettsalg i Norge.

    Må ringe å spørre
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Da må en annen aktør starte Xtz salg i Norge.

    Kanskje Komplett.no får det. Eventuelt at Fyndbörsen åpner nettsalg i Norge.

    Må ringe å spørre
    Du skal se at Mala Audio stikker av med den også :)

    mvh
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Da må en annen aktør starte Xtz salg i Norge.

    Kanskje Komplett.no får det. Eventuelt at Fyndbörsen åpner nettsalg i Norge.

    Må ringe å spørre
    De er allerede i dialog med en potensiell aktør. Tro meg, ingen grunn til å ringe XTZ.:)
     

    larsmp

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.05.2002
    Innlegg
    52
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    5
    Surround.no er jo konkurs, så er kanskje ikke så rart at Christian har sluttet. Synd. Trivelig kar med kunnskap om produktene han solgte.
    Jeg vet ikke om det er korrekt. Hvor har du det fra at de er konkurs?

    Surround.no er eid av SWSG Import AS (Spaceworld Soundgarden Import AS antar jeg det står for). I følge Proff.no er det ikke åpnet noen konkursbehandling av SWSG Import AS slik som det er i Spaceworld Soundgarden AS. Spaceworld Soundgarden AS er eid av SWSG Import AS, men hvis de har orden i sakene betyr bare det at SWSG Import AS mister de verdiene som er invester i Spaceworld Soundgarden AS. Hvis de tåler det økonomisk er ikke automatisk SWSG Import AS konkurs selv om et selskap de eier er det. Det kan hende de har nedbemannet/kuttet kostnader for å klare å overleve?
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Ser det går å oppdatere xtz høyttalerne med beryllium diskant.. er vel tilbud på oppgraderings settet på surround nå.. noen som har prøvd det?
    Jeg synes det ser ut som det er vanlig pris på beryllium kitet, 4500,- per høyttaler.

    Koser meg forøvrig med dette oppsettet om dagen, får håpe jeg får fiksa minidsp 2x4hd på dette snart da jeg har den liggende. På sikt blir det Altec 421-8H SII i mellombassen også. Mye morro fremover altså.
    Vis vedlegget 507973
    Hvordan går det med minidsp?
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Ser det går å oppdatere xtz høyttalerne med beryllium diskant.. er vel tilbud på oppgraderings settet på surround nå.. noen som har prøvd det?
    Jeg synes det ser ut som det er vanlig pris på beryllium kitet, 4500,- per høyttaler.

    Koser meg forøvrig med dette oppsettet om dagen, får håpe jeg får fiksa minidsp 2x4hd på dette snart da jeg har den liggende. På sikt blir det Altec 421-8H SII i mellombassen også. Mye morro fremover altså.
    Vis vedlegget 507973
    Hvordan går det med minidsp?
    Tja, hva skal jeg si ... minidsp er ikke helt min "greie", men har da fått på noen enkle filtre på fronter og subber nå ... sliter litt med høyt støygulv. Har lest litt i brukermanualen og har skjønt at dette er litt utenfor mitt "område" hva angår instillinger. Har fått endret crossover for fronter og alt ble lysere i klangen :confused: testet litt forskjellig musikk og endret litt på noen parametre for å få mer "riktig" lyd, så på tampen av det jeg hadde tid til i dag låt det greit. Skulle hatt på litt eq på fronter og subber for å heve nivået i mellombass og senke nivået i diskanten noen hakk. Fronter skal vel spille 100-18000 hz nå og subber 12-120 hz mener jeg det står på nå, mener kurva mellom fronter og subber møttes på 112 hz med -3 db ... tror egentlig jeg må tune subbene lavere og få opp Altecen ett stykke oppover i frekvens da subba mine "grumser" til endel over 80 hz virker det som (i følge øra). Ting å jobbe med fremover altså. :p
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Ser det går å oppdatere xtz høyttalerne med beryllium diskant.. er vel tilbud på oppgraderings settet på surround nå.. noen som har prøvd det?
    Jeg synes det ser ut som det er vanlig pris på beryllium kitet, 4500,- per høyttaler.

    Koser meg forøvrig med dette oppsettet om dagen, får håpe jeg får fiksa minidsp 2x4hd på dette snart da jeg har den liggende. På sikt blir det Altec 421-8H SII i mellombassen også. Mye morro fremover altså.
    Vis vedlegget 507973
    Hvordan går det med minidsp?
    Tja, hva skal jeg si ... minidsp er ikke helt min "greie", men har da fått på noen enkle filtre på fronter og subber nå ... sliter litt med høyt støygulv. Har lest litt i brukermanualen og har skjønt at dette er litt utenfor mitt "område" hva angår instillinger. Har fått endret crossover for fronter og alt ble lysere i klangen :confused: testet litt forskjellig musikk og endret litt på noen parametre for å få mer "riktig" lyd, så på tampen av det jeg hadde tid til i dag låt det greit. Skulle hatt på litt eq på fronter og subber for å heve nivået i mellombass og senke nivået i diskanten noen hakk. Fronter skal vel spille 100-18000 hz nå og subber 12-120 hz mener jeg det står på nå, mener kurva mellom fronter og subber møttes på 112 hz med -3 db ... tror egentlig jeg må tune subbene lavere og få opp Altecen ett stykke oppover i frekvens da subba mine "grumser" til endel over 80 hz virker det som (i følge øra). Ting å jobbe med fremover altså. :p
    Ok. Viktig å ha kontroll på hva du driver med. Hadde sikkert vært greit å tatt noen målinger som en guidline. Lett å rote seg bort. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn