xtz venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Divine Delta høres ut som et klokt valg, sørg for at du bruker to/flere subwoofere sammen med de. De duger ikke til mye i bunnen, bruker selv to stykk 15" subwoofere sammen med mine Divine 100.33.

    Her er mitt "dagens oppsett" med Divine 100.33, 2x AV123 MFW-15.
    Jeg hadde 100.33 og 2x AS Sub3 før jeg gikk over til AS rund baut og er helt enig at det ble litt for tynt der nede uten subber.

    Det blir nok Alpha og Delta som Center hvis jeg skal bytte. Forhåpentligvis trenger jeg da kun bruke subbene til film.

    Skal sies at jeg nesten har sluttet å nyte musikk etter at 100.33 dro sin vei, så det klør ganske godt nå som jeg øyner å få Divine tilbake i hus:)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Du kommer ikke til å angre ett sekund på å bytte til Devine Alpha og Delta :)

    Tipper at når Arendal klanen får summa seg litt så innser de også at det er høyttalere som egner seg best for kino.
    Selv byttet jeg jo ut Tower fordi dem ikke var gode nok til musikk. Nå synes jeg folk er i overkant hysteriske til hvor fantastisk Arendal er. De leverer bra til prisen, men hamler ikke opp med dyrere høyttalere når det kommer til ren lydkvalitet. Jeg har like bra lydtrykk nå, bare med langt bedre lyd :)

    Min verden er vesentlig bedre nå også på film :)
    Ingen som er hysteriske, at det er kinohøytalere er vel noe de fleste som er oppdatert har fått med seg. Nå har jeg hørt en god del av det siste på high-end kinofronten, dette har vært oppsett til flere millioner og skillnaden har vært svært liten til mitt komplette AS surrerundt oppsett. Det er en forskjell så spørs det bare om forskjellene er en lydmessig oppgraderign eller ikke. Når en går ifra høytalere til litt over 100`og sammeligner med oppsett i 2-3 millioner klassen bør det være store forskjeller og det har jeg til gode å oppleve, det forteller meg at AS har gjort en meget god jobb og er absolutt en høytalerprodusent som fortjener all honnør som er gitt.

    Nå har jeg problemer med plassen når jeg skal montere mine bakre Atmos høytalere så jeg endte på XTZ sine S2, håper de klarer å følge opp med mine 1723S i front. Blir spennede å se hvordan de klarer seg. :)
     
    T

    TLN

    Gjest
    Divine Delta høres ut som et klokt valg, sørg for at du bruker to/flere subwoofere sammen med de. De duger ikke til mye i bunnen, bruker selv to stykk 15" subwoofere sammen med mine Divine 100.33.

    Her er mitt "dagens oppsett" med Divine 100.33, 2x AV123 MFW-15.
    Jeg hadde 100.33 og 2x AS Sub3 før jeg gikk over til AS rund baut og er helt enig at det ble litt for tynt der nede uten subber.

    Det blir nok Alpha og Delta som Center hvis jeg skal bytte. Forhåpentligvis trenger jeg da kun bruke subbene til film.

    Skal sies at jeg nesten har sluttet å nyte musikk etter at 100.33 dro sin vei, så det klør ganske godt nå som jeg øyner å få Divine tilbake i hus:)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Du kommer ikke til å angre ett sekund på å bytte til Devine Alpha og Delta :)

    Tipper at når Arendal klanen får summa seg litt så innser de også at det er høyttalere som egner seg best for kino.
    Selv byttet jeg jo ut Tower fordi dem ikke var gode nok til musikk. Nå synes jeg folk er i overkant hysteriske til hvor fantastisk Arendal er. De leverer bra til prisen, men hamler ikke opp med dyrere høyttalere når det kommer til ren lydkvalitet. Jeg har like bra lydtrykk nå, bare med langt bedre lyd :)

    Min verden er vesentlig bedre nå også på film :)
    Ingen som er hysteriske, at det er kinohøytalere er vel noe de fleste som er oppdatert har fått med seg. Nå har jeg hørt en god del av det siste på high-end kinofronten, dette har vært oppsett til flere millioner og skillnaden har vært svært liten til mitt komplette AS surrerundt oppsett. Det er en forskjell så spørs det bare om forskjellene er en lydmessig oppgraderign eller ikke. Når en går ifra høytalere til litt over 100`og sammeligner med oppsett i 2-3 millioner klassen bør det være store forskjeller og det har jeg til gode å oppleve, det forteller meg at AS har gjort en meget god jobb og er absolutt en høytalerprodusent som fortjener all honnør som er gitt.

    Nå har jeg problemer med plassen når jeg skal montere mine bakre Atmos høytalere så jeg endte på XTZ sine S2, håper de klarer å følge opp med mine 1723S i front. Blir spennede å se hvordan de klarer seg. :)
    Hadde jeg hatt hovedfokus på film/kino, så ville jeg fortsatt hatt Arendal rund baut også:)
    Men fokuset mitt er musikk.
    Derimot, AS Sub 2 er mer musikalsk enn det meste annet der ute :)

    Må uansett si at jeg har virkelig lyst til å høre XTZ Divine Alpha.
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Noen flere brukererfaringer med XTZ EDGE A2-300 EFFEKTFORSTERKER? Vurderer disse til å drive bass
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Noen flere brukererfaringer med XTZ EDGE A2-300 EFFEKTFORSTERKER? Vurderer disse til å drive bass
    Jeg har en på vei til uka. Tenkt å teste i det øvre frekvensområdet.
    Tenker du mange A2-300 da? En kanal til hvert element?
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Noen flere brukererfaringer med XTZ EDGE A2-300 EFFEKTFORSTERKER? Vurderer disse til å drive bass
    Jeg har en på vei til uka. Tenkt å teste i det øvre frekvensområdet.
    Tenker du mange A2-300 da? En kanal til hvert element?
    Tenkte på 2 forsterkere til hvert basstårn som har 8 stk 8", hver kanal skal da drive 2 stk 8 ohms elementer så den leverer 300 watt pr kanal.
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Jeg har arendalsound tower og synes de spiller veldig bra 😀 er enig i at de er best på film! Men de er slettes ikke dårlig på musikk heller. Har aldri hørt divine alpha, men skulle gjerne gjort det.... Står høyt på min liste over høyttalere jeg vil høre :) uten å ha hørt de vil jeg tro at det slår tower i musikk. Og det vil de fleste høyttalere til trippel pris! Er det noen som har devine alpha i Kristiansand området kommer jeg gjerne til en demo lytt :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Noen flere brukererfaringer med XTZ EDGE A2-300 EFFEKTFORSTERKER? Vurderer disse til å drive bass
    Jeg har en på vei til uka. Tenkt å teste i det øvre frekvensområdet.
    Tenker du mange A2-300 da? En kanal til hvert element?
    Tenkte på 2 forsterkere til hvert basstårn som har 8 stk 8", hver kanal skal da drive 2 stk 8 ohms elementer så den leverer 300 watt pr kanal.
    Tipper det vil fungere greit. Selv har jeg ca 100W til hvert element med nåværende forsterker, og opplever at det er en voldsom kraft. Dine elementer har vel også høyere følsomhet?
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Noen flere brukererfaringer med XTZ EDGE A2-300 EFFEKTFORSTERKER? Vurderer disse til å drive bass
    Jeg har en på vei til uka. Tenkt å teste i det øvre frekvensområdet.
    Tenker du mange A2-300 da? En kanal til hvert element?
    Tenkte på 2 forsterkere til hvert basstårn som har 8 stk 8", hver kanal skal da drive 2 stk 8 ohms elementer så den leverer 300 watt pr kanal.
    Tipper det vil fungere greit. Selv har jeg ca 100W til hvert element med nåværende forsterker, og opplever at det er en voldsom kraft. Dine elementer har vel også høyere følsomhet?
    Det kommer an på hvilke versjon av L26ROY du har :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Har L26ROY. Ser de er oppgitt til 88dB. Akkurat det har jeg litt vanskelig for å tro.
    Effekten jeg har er ikke på langt nær nok til å få ut hele potensialet, men det er nok til at jeg nesten har følt meg uvel.:rolleyes:
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Solgte min ene 12.17 for å frigjøre litt kapital for et evt. bytte i heimen..

    mine to var kalibrert for film mest og gav i bøtter og spann. Jeg kalibrerte på nytt igår for å rette ut litt for den tapte db en med bare en sub, men jeg merket lite til dette på de volumene jeg hører på..

    Jeg kan også legge til at jeg prøvde en SVSpb1000 som str. messig er litt større en 12.17 men med 10``. Denne er bedre enn forgjengeren sin og på høyde med 12.16, men i fh til 12.17 så spiller sistnevnte med mye tørrere bass og mere korrekt, den er også litt mere fysisk når det kreves samt at den har mye flere justeringsmuligheter..
     

    Biring

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    139
    Antall liker
    53
    Sted
    Kongsberg
    Har bestilt en slik XTZ Edge A2 300.
    Er det best/riktig å sette volumpottmeter bak på denne til max ? (Så kjøre YAPO for at nivå skal bli riktig)
     

    HellBound

    Medlem
    Ble medlem
    02.12.2013
    Innlegg
    6
    Antall liker
    2
    Sted
    Bergen
    Delta på vei med nye stativer :) Skal brukes på to stk Edge. Har gått fra 100.49 med et par Parasound JC1 forsterkere. Gleder meg til å teste, skal brukes med to stk 1x12 sub fremme.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SRM

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Har bestilt en slik XTZ Edge A2 300.
    Er det best/riktig å sette volumpottmeter bak på denne til max ? (Så kjøre YAPO for at nivå skal bli riktig)
    Så lenge YAPO kan sette nivået innenfor sine reguleringsnivåer og ikke makser ut i noen av endene av disse er det jo greit. Audyssey har vel -12db som maks og om det hadde vært en forsterker med volumpotmeter måtte den ha blit skrudd tilbake for å havne eksemplevis -2db eller noe rundt der.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Delta på vei med nye stativer :) Skal brukes på to stk Edge. Har gått fra 100.49 med et par Parasound JC1 forsterkere. Gleder meg til å teste, skal brukes med to stk 1x12 sub fremme.
    Start med en midtstilling, så kjør YPAO.
    Om den da justerer volumet til + eller - siden kan du gjøre endringer på justeringen din for å komme så nære +- 0 på Yamahaen som mulig etter kjørt YPAO.
    Minst mulig korrigeringer gir i de aller fleste tilfeller best resultat.
     

    Biring

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    139
    Antall liker
    53
    Sted
    Kongsberg
    Er veldig fornøyd med denne "tassen" av en forsterker.

    - Ren og klar lyd så høyt jeg evt orker
    - Avgir nesten ikke noe støy/sus i HT
    - Lett å plassere og blir bare lunken.

    Skjønner ikke de som sier ICE power har klinisk og "kald" lyd. Men mange danner seg vel en mening basert kun på navnet... (som forøvrig betyr noe helt annet)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Er veldig fornøyd med denne "tassen" av en forsterker.

    - Ren og klar lyd så høyt jeg evt orker
    - Avgir nesten ikke noe støy/sus i HT
    - Lett å plassere og blir bare lunken.

    Skjønner ikke de som sier ICE power har klinisk og "kald" lyd. Men mange danner seg vel en mening basert kun på navnet... (som forøvrig betyr noe helt annet)

    Denne ampen er så aldeles grisebillig, og laget av en prosudesnt/uyvikler/leverandør jeg har så stor respekt for, at det skulle vært interessant å høre om noen har sammenlignet den med kandidater til bde 5 og 10 ganger sin egen pris.

    Med Divine serien har jo Olle beveget seg opp i high-end land, nesten rart han ikke har hostet opp en amp til 10 - 15 lapper med XTZ ytelser der etter. Flere har påstått at hans forrige A/B amp til 6 - 7 lapper nærmest holdt følge med Hegel H300.

    Jeg mener XTZ er en av de ytterst få som gir ekstremt mye for pengene. Nesten alt annet av forbruker elektronikk har sunket i pris, sågar i takt med økte ytelser, med hi-fi bransjen som et unntak world wide. Merkelig. Men takk, XTZ :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Er veldig fornøyd med denne "tassen" av en forsterker.

    - Ren og klar lyd så høyt jeg evt orker
    - Avgir nesten ikke noe støy/sus i HT
    - Lett å plassere og blir bare lunken.

    Skjønner ikke de som sier ICE power har klinisk og "kald" lyd. Men mange danner seg vel en mening basert kun på navnet... (som forøvrig betyr noe helt annet)

    Denne ampen er så aldeles grisebillig, og laget av en prosudesnt/uyvikler/leverandør jeg har så stor respekt for, at det skulle vært interessant å høre om noen har sammenlignet den med kandidater til bde 5 og 10 ganger sin egen pris.

    Med Divine serien har jo Olle beveget seg opp i high-end land, nesten rart han ikke har hostet opp en amp til 10 - 15 lapper med XTZ ytelser der etter. Flere har påstått at hans forrige A/B amp til 6 - 7 lapper nærmest holdt følge med Hegel H300.

    Jeg mener XTZ er en av de ytterst få som gir ekstremt mye for pengene. Nesten alt annet av forbruker elektronikk har sunket i pris, sågar i takt med økte ytelser, med hi-fi bransjen som et unntak world wide. Merkelig. Men takk, XTZ :)
    Enig i at XTZ leverer saker som gir veldig mye for pengene. Er man ikke så opptatt av fancy merkenavn er det bare å kjøre på. :)
    Har selv Divine Alpha, og at de kan selge denne høyttaleren til 79990,- har jeg nesten vanskligheter med å forstå. Fortjensten må være marginal. Har også en A2-300 på vei. Blir spennende å teste den.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Er veldig fornøyd med denne "tassen" av en forsterker.

    - Ren og klar lyd så høyt jeg evt orker
    - Avgir nesten ikke noe støy/sus i HT
    - Lett å plassere og blir bare lunken.

    Skjønner ikke de som sier ICE power har klinisk og "kald" lyd. Men mange danner seg vel en mening basert kun på navnet... (som forøvrig betyr noe helt annet)
    Har du mulighet å gi ett real life bilde? - da størrelsen er interresant for meg.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Er veldig fornøyd med denne "tassen" av en forsterker.

    - Ren og klar lyd så høyt jeg evt orker
    - Avgir nesten ikke noe støy/sus i HT
    - Lett å plassere og blir bare lunken.

    Skjønner ikke de som sier ICE power har klinisk og "kald" lyd. Men mange danner seg vel en mening basert kun på navnet... (som forøvrig betyr noe helt annet)
    Har du mulighet å gi ett real life bilde? - da størrelsen er interresant for meg.
    Mål står vel oppgitt på XTZ sine sider?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Er veldig fornøyd med denne "tassen" av en forsterker.

    - Ren og klar lyd så høyt jeg evt orker
    - Avgir nesten ikke noe støy/sus i HT
    - Lett å plassere og blir bare lunken.

    Skjønner ikke de som sier ICE power har klinisk og "kald" lyd. Men mange danner seg vel en mening basert kun på navnet... (som forøvrig betyr noe helt annet)

    Denne ampen er så aldeles grisebillig, og laget av en prosudesnt/uyvikler/leverandør jeg har så stor respekt for, at det skulle vært interessant å høre om noen har sammenlignet den med kandidater til bde 5 og 10 ganger sin egen pris.

    Med Divine serien har jo Olle beveget seg opp i high-end land, nesten rart han ikke har hostet opp en amp til 10 - 15 lapper med XTZ ytelser der etter. Flere har påstått at hans forrige A/B amp til 6 - 7 lapper nærmest holdt følge med Hegel H300.

    Jeg mener XTZ er en av de ytterst få som gir ekstremt mye for pengene. Nesten alt annet av forbruker elektronikk har sunket i pris, sågar i takt med økte ytelser, med hi-fi bransjen som et unntak world wide. Merkelig. Men takk, XTZ :)
    Enig i at XTZ leverer saker som gir veldig mye for pengene. Er man ikke så opptatt av fancy merkenavn er det bare å kjøre på. :)
    Har selv Divine Alpha, og at de kan selge denne høyttaleren til 79990,- har jeg nesten vanskligheter med å forstå. Fortjensten må være marginal. Har også en A2-300 på vei. Blir spennende å teste den.

    Må du dele med oss, hvordan denne ampen spiller. Gjerne forsøkt sammen med andre velkjente amper.

    Vedr. prisen på XTZ - egentlig ikke billig - men hva det bør koste ut i fra utvikling/anvendt materiale/produksjonstid/osv. Med andre ord er de fleste andre overpriset. Selges høyttalere i relativt simple "MDF-kasser" til flere hundre tusen for paret - fullstendig galamatias priser på de aller fleste av dem.

    Høyttalerne dine, jeg kunne godt betalt det disse koster. Så til markedets hotteste anno 2018 - B&W 802 D3 - ville ikke hatt den om jeg hadde fått den. Dvs. joda, men jeg hadde solgt den - uåpnet. Mellomtonen i den, som jeg syntes er helt ubrukelig. Derimot er lillebroren 805 D3 svært så bra, selvfølgelig mangler den trykket i bunnen, men det skal ikke en stativ høyttaler heller ikke gjengi på høyde med sine storebrødre.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Er veldig fornøyd med denne "tassen" av en forsterker.

    - Ren og klar lyd så høyt jeg evt orker
    - Avgir nesten ikke noe støy/sus i HT
    - Lett å plassere og blir bare lunken.

    Skjønner ikke de som sier ICE power har klinisk og "kald" lyd. Men mange danner seg vel en mening basert kun på navnet... (som forøvrig betyr noe helt annet)

    Denne ampen er så aldeles grisebillig, og laget av en prosudesnt/uyvikler/leverandør jeg har så stor respekt for, at det skulle vært interessant å høre om noen har sammenlignet den med kandidater til bde 5 og 10 ganger sin egen pris.

    Med Divine serien har jo Olle beveget seg opp i high-end land, nesten rart han ikke har hostet opp en amp til 10 - 15 lapper med XTZ ytelser der etter. Flere har påstått at hans forrige A/B amp til 6 - 7 lapper nærmest holdt følge med Hegel H300.

    Jeg mener XTZ er en av de ytterst få som gir ekstremt mye for pengene. Nesten alt annet av forbruker elektronikk har sunket i pris, sågar i takt med økte ytelser, med hi-fi bransjen som et unntak world wide. Merkelig. Men takk, XTZ :)
    Enig i at XTZ leverer saker som gir veldig mye for pengene. Er man ikke så opptatt av fancy merkenavn er det bare å kjøre på. :)
    Har selv Divine Alpha, og at de kan selge denne høyttaleren til 79990,- har jeg nesten vanskligheter med å forstå. Fortjensten må være marginal. Har også en A2-300 på vei. Blir spennende å teste den.

    Må du dele med oss, hvordan denne ampen spiller. Gjerne forsøkt sammen med andre velkjente amper.

    Vedr. prisen på XTZ - egentlig ikke billig - men hva det bør koste ut i fra utvikling/anvendt materiale/produksjonstid/osv. Med andre ord er de fleste andre overpriset. Selges høyttalere i relativt simple "MDF-kasser" til flere hundre tusen for paret - fullstendig galamatias priser på de aller fleste av dem.

    Høyttalerne dine, jeg kunne godt betalt det disse koster. Så til markedets hotteste anno 2018 - B&W 802 D3 - ville ikke hatt den om jeg hadde fått den. Dvs. joda, men jeg hadde solgt den - uåpnet. Mellomtonen i den, som jeg syntes er helt ubrukelig. Derimot er lillebroren 805 D3 svært så bra, selvfølgelig mangler den trykket i bunnen, men det skal ikke en stativ høyttaler heller ikke gjengi på høyde med sine storebrødre.
    Skal rapportere når forsterkeren er i hus.

    Når det gjelder prising er jeg helt enig med deg. Prisene har tatt helt av, og hva får man egentlig for pengene?
    Når det gjelder XTZ så er prisene gunstige, men dette har også sin pris. De har ikke noe showroom eller et vanlig forhandlernettverk. Du har ikke mulighet til å høre eller se produktene før kjøp.
     

    Biring

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    139
    Antall liker
    53
    Sted
    Kongsberg
    Her er bilde av lille "David" :)

    Har kun erfaring med Parasound NC2250 fra før. Kan ikke si XTZ virker noe dårligere.
    Mer sus i diskanten husker jeg med Para.

    IMG-2247.jpg
    IMG-2246.jpg
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.009
    Antall liker
    12.889
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Om noen skal teste A2-300 på høyttalere/drivere med følsomhet på 100 dB+ så setter jeg pris på tilbakemelding om hvordan det funker. Spesielt ang. sus & støy.

    Vurderer disse sterkt for tjeneste i 200-1000 hz område.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Vet ikke om det er så himla spennende i disse tider, men nå på onsdag var jeg hos en kompis (vi har handla litt hit og dit), så jeg lurte på om han ville høre XTZ 99.36 MK1 på forsterkerne han skulle selge (noe Burmester greier til maaaaaange laken).

    Jo, dro da med høyttalerne og fikk kobla de opp der han hadde noen Martin Logan Montis stående før (backa opp med to SVS PC12 NSD på hver side bak) og jeg kan ikke si annet enn at 99.36 fortsetter å imponere. Makan for en høyttaler, for en diskant, for en mellomtone og bassen er mer enn kapabel. Jeg hadde svært begrensa med tid (skulle dra til Ålesund samme dag), så jeg var der vel i en drøy time så inntrykket ble litt spakt men Neal Schon med Caruso vakte gåsehud hos meg (det er sjelden jeg får). For de som kan prøve XTZ 99.26/99.36 på noe halvdyre saker så foreslår jeg å gjøre det, hos meg er de litt "inneslutta" på Krell KAV-300iL og oppsettet jeg bruker på Divine 100.33, men Burmesteren på 2x 250 vartet opp med litt andre krefter. :)
     
    T

    TLN

    Gjest
    Men de tar seg jo godt betalt for den hos surround.no sammenlignet med Sverige... Den koster ikke mer enn 4790,- SEK i hjemlandet. Tilsvarer 4420,- NOK i dag.

    https://www.xtz.se/product/edge-a2-300

    Den er altså lønnsom å bestille fra xtz.se siden de trekker fra mva. Totalsummen etter tillagt mva blir ca. 1000,- rimligere en surround.no

    XTZ.jpg


    4032 SEK tilsvarer ca. 3720 NOK. + MVA 25% 4650,- og et lite gebyr fra posten ca. 200,- totalt 4850,- Da tror jeg vi begynner å snakke mye AMP for pengene.
     
    Sist redigert:
    T

    TLN

    Gjest
    Da har jeg bestilt meg en EDGE A2-300 for morroskyld. Er fullstendig klar over at den ikke vil matche ATI 3005 på frontene, men skal bli gøy å teste den.

    Tanken er vel at den skal få gjøre jobben på bakhøyttalerne når jeg om tid og stunder finner meg en 2 kanals arvtager til ATI'en. Om jeg noensinne finner det da...

    Kanskje man bare ender opp med 3 stk XTZ Edge :) 2 stk i mono på front og 1 bak :) Da tør jeg i såfall ikke si det høyt :)
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Mister jo 5 års reklamasjon hvis man bestiller fra Sverige. Pluss mer tungvint service hvis det skulle skje noe med forsterkeren.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Mister jo 5 års reklamasjon hvis man bestiller fra Sverige. Pluss mer tungvint service hvis det skulle skje noe med forsterkeren.
    Svenskene har jo klart seg helt greit med de lover å regler de må forholde seg til også :) Men til den prisen er det jo bare å putte det i søpla om det viser seg å være skitt. Blir overrasket om XTZ ikke yter god service.

    Men synes det er rart at de har valgt å kjøre med såpass stor prisforskjell. Totalt med frakt blir det i overkant av 20% rimligere å bestille den fra SE.

    For meg er dette mest for å sjekke ut produktet, og fungerer det fint så får det sannsynligvis jobben med å håndtere bakhøyttalerne på sikt.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Hvis 5 års reklamasjon er ikke så farlig, så er det enda billigere å bestille den til Strømstad, og så hente den selv. Ta seg en skikkelig harrytur, hehe.

    Surround.no vil jo tjene litt penger på produktet. Men man kan jo prøve å prute litt på forsterkeren, og henvise til den svenske prisen.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Hvis 5 års reklamasjon er ikke så farlig, så er det enda billigere å bestille den til Strømstad, og så hente den selv. Ta seg en skikkelig harrytur, hehe.

    Surround.no vil jo tjene litt penger på produktet. Men man kan jo prøve å prute litt på forsterkeren, og henvise til den svenske prisen.
    Var egentlig ikke rabatten som var så viktig, bare at jeg synes det var litt rart at de opererte med såpass prisforskjell. Gidder jo ikke betale mer enn man må heller for noe som ender opp levert på døra eller ett utleveringssted nær hjemmet som holder åpent til langt på kveld uansett. Hadde ikke blitt så mye billigere om du ville hatt den til Strømstad, for da måtte du betalt svensk MVA :)

    Jeg har aldri hatt et "HiFi" produkt som jeg har hatt behov for å reklamere på, så tar sjansen.

    Har fått bekreftelse fra UPC at den er forventet levert på onsdag, så leveringen virker jo også å være av det kjappe slaget.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Venter i spenning på hvordan xtz forsterkeren låter. Du får bare skrike ut når du har fått testa.
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Legger ikke inn noen direkte annonselink, men selger unna 5.1 xtz spirit settet mitt.. må bort grunnet to store uforutsette utgifter...:(
     
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg skal kjøpe Edgen også, men må delbetale med Klarna.

    Please si hvordan den er på musikk.

    Tenkte bruke en på 99.26
     
    T

    TLN

    Gjest
    Da har jeg bestilt meg en EDGE A2-300 for morroskyld. Er fullstendig klar over at den ikke vil matche ATI 3005 på frontene, men skal bli gøy å teste den.

    Tanken er vel at den skal få gjøre jobben på bakhøyttalerne når jeg om tid og stunder finner meg en 2 kanals arvtager til ATI'en. Om jeg noensinne finner det da...

    Kanskje man bare ender opp med 3 stk XTZ Edge :) 2 stk i mono på front og 1 bak :) Da tør jeg i såfall ikke si det høyt :)
    Under ett døgn etter....

    Tidlig levering planlagt:

    Tirsdag, 17.04.2018 , I løpet av arbeidsdagen

    Så leveringstiden er det ikke noe å si på :)
     
    T

    TLN

    Gjest
    David og Goliath?

    Førsteinntrykket er WOW... Det hersker liten tvil om at de har fått til usedvanlig mye BANG FOR THE BUCK her. Det er også helt klart at den ikke hamler opp med ATI'en. Men hva 2 stk i mono kan få til vil jeg ikke tenke på.

    Den er litt mørk i klangen vil jeg si, men dynamikken er hinsides prisen. Jeg prøvde å dra på litt skikkelig med denne låta https://tidal.com/track/12359468 vær forsiktig, for ca 2 min uti blir det morro :) Det spilte uforvrengt til svært høyt lydnivå uten at det gikk utover dynamikken.

    Nå må jeg spille litt mer her :)



    20180417_164322.jpg


    20180417_164347.jpg
     

    Lunesp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    273
    Antall liker
    79
    Sted
    Stord
    Kan XTZ EDGE A2-300 EFFEKTFORSTERKER brukes brokoblet? Jeg leser at den kan brukes i mono for bi-amping, men det er vel ikke det samme?
     
    T

    TLN

    Gjest
    Kan XTZ EDGE A2-300 EFFEKTFORSTERKER brukes brokoblet? Jeg leser at den kan brukes i mono for bi-amping, men det er vel ikke det samme?
    Jeg er redd for at du har rett i det ihht tegning. Jeg skal i beste fall ha den på bakkanalene, så der vil den nok gjøre jobben.

    Men jeg tror de fleste vil være fornøyd med den på frontene også. Den er overraskende god.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Kan XTZ EDGE A2-300 EFFEKTFORSTERKER brukes brokoblet? Jeg leser at den kan brukes i mono for bi-amping, men det er vel ikke det samme?
    Nei den kan bare biampes, Xtz nevnte at det ikke var trygt med bridge på Edge ice.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn