xtz venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • D

    Danke

    Gjest
    Biampes da med half n half diskant og bass.

    Ikke like mye futt hørte jeg som med bro, men gir nok mye mer futt og kontroll med så masse watt og to forsterkere.

    Jeg skal bare ha en. Har små høyttalere.. blir spennende å se om den er bedre enn A/AB Xtz AP 100 som Jeg bruker nå.

    Xtz mente at Ap er rå, men at Edge skal være mye bedre lydkvalitet og kontroll.

    Har spurt de på mail.
     

    Lunesp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    273
    Antall liker
    79
    Sted
    Stord
    Får bare krysse fingre og tær for at de lager en tilsvarende med enda mer krefter! Ser for meg at den blir litt for svak for frontene mine, men bakhøyttalerene vil den funke fint på så det blir nok en eller flere slike når kinoen står klar :)
     
    D

    Danke

    Gjest
    Får bare krysse fingre og tær for at de lager en tilsvarende med enda mer krefter! Ser for meg at den blir litt for svak for frontene mine, men bakhøyttalerene vil den funke fint på så det blir nok en eller flere slike når kinoen står klar :)
    Hvilke fronter er det du har igjen?

    To Biampet kunne vel vært noe?
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.438
    Antall liker
    1.506
    Torget vurderinger
    29
    Jeg skal bare ha en. Har små høyttalere.. blir spennende å se om den er bedre enn A/AB Xtz AP 100 som Jeg bruker nå
    Det er når en pøser på med mye krefter det virkelig blir morro, og rent magisk, med stativhøyttalere.😊
     
    T

    TLN

    Gjest
    Får bare krysse fingre og tær for at de lager en tilsvarende med enda mer krefter! Ser for meg at den blir litt for svak for frontene mine, men bakhøyttalerene vil den funke fint på så det blir nok en eller flere slike når kinoen står klar :)
    Hva slags fronter har du?
     

    Lunesp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    273
    Antall liker
    79
    Sted
    Stord
    Får bare krysse fingre og tær for at de lager en tilsvarende med enda mer krefter! Ser for meg at den blir litt for svak for frontene mine, men bakhøyttalerene vil den funke fint på så det blir nok en eller flere slike når kinoen står klar :)
    Hvilke fronter er det du har igjen?

    To Biampet kunne vel vært noe?
    Jeg har i dag Arendal Sound Tower. Det er godt mulig den hadde gjort en god jobb på dem, men jeg liker å ha litt headroom for å være sikker på at jeg får ut fullt potensiale i høyttalerene. Biamp gir også lite ekstra her da en kanal vil gå til diskant mens den andre må dra 4 stk 8". Hadde de laget tilsvarende med dobbling i effekt, og dobbling i pris, hadde jeg fort byttet ut emotivaen jeg har på frontene nå :)

    Mvh
     
    T

    TLN

    Gjest
    Får bare krysse fingre og tær for at de lager en tilsvarende med enda mer krefter! Ser for meg at den blir litt for svak for frontene mine, men bakhøyttalerene vil den funke fint på så det blir nok en eller flere slike når kinoen står klar :)
    Hvilke fronter er det du har igjen?

    To Biampet kunne vel vært noe?
    Jeg har i dag Arendal Sound Tower. Det er godt mulig den hadde gjort en god jobb på dem, men jeg liker å ha litt headroom for å være sikker på at jeg får ut fullt potensiale i høyttalerene. Biamp gir også lite ekstra her da en kanal vil gå til diskant mens den andre må dra 4 stk 8". Hadde de laget tilsvarende med dobbling i effekt, og dobbling i pris, hadde jeg fort byttet ut emotivaen jeg har på frontene nå :)

    Mvh
    Jeg har hatt Arendal Sound Tower og tror du hadde fått grei sving på de med XTZ'en. Den hadde overraskende mye å by på. Vet ikke hvilken Emotiva du har nå da, men om deres watt er omtrent som Sherbourn så vil jeg si at XTZen låt bedre enn 250 Sherbourne watt med mer kontroll.
     

    Lunesp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    273
    Antall liker
    79
    Sted
    Stord
    Får bare krysse fingre og tær for at de lager en tilsvarende med enda mer krefter! Ser for meg at den blir litt for svak for frontene mine, men bakhøyttalerene vil den funke fint på så det blir nok en eller flere slike når kinoen står klar :)
    Hvilke fronter er det du har igjen?

    To Biampet kunne vel vært noe?
    Jeg har i dag Arendal Sound Tower. Det er godt mulig den hadde gjort en god jobb på dem, men jeg liker å ha litt headroom for å være sikker på at jeg får ut fullt potensiale i høyttalerene. Biamp gir også lite ekstra her da en kanal vil gå til diskant mens den andre må dra 4 stk 8". Hadde de laget tilsvarende med dobbling i effekt, og dobbling i pris, hadde jeg fort byttet ut emotivaen jeg har på frontene nå :)

    Mvh
    Jeg har hatt Arendal Sound Tower og tror du hadde fått grei sving på de med XTZ'en. Den hadde overraskende mye å by på. Vet ikke hvilken Emotiva du har nå da, men om deres watt er omtrent som Sherbourn så vil jeg si at XTZen låt bedre enn 250 Sherbourne watt med mer kontroll.
    Spennende!
    Jeg har xpa 3 (gen 3) nå. Blir nok xtz på bakkanalene uansett slik det ser ut nå så da får jeg teste litt på frontene også så får vi se hva det ender med :) Dette blir forhåpentlig vis i løpet av sommeren når mediarommet begynner å bli ferdig. Har drømt om 100.49 i flere år så kanskje det blir alpha etterhvert som disse dukker opp brukt også :)
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Ser flotte ut, men ville personlig hatt høyere/større stands. Lik beistet som ble brukt med Sonus Faber Extrema. Passer bedre til en stor stativhøyttaler. Ser også ut som diskanten kan komme litt lavt her.
    Med såpass kostbare og gode elementer må jo dette være et kupp, spesielt sammen med aktiv bass
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    213
    Torget vurderinger
    4
    Er det mulig å oppgradere delefiltret i et par 99.36 mk1 direkte til FLR?
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    213
    Torget vurderinger
    4
    Hvor kjøpte du FLR delefiltre? Ser surround.no kun har mk2 filter på nettsiden.
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    De har bare ikke endret navnet på nettsiden. Bestiller du mk2 får du flr.
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    Er det forskjell på mkII og flr filtre? (til 99.26)
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    213
    Torget vurderinger
    4
    Jeg synes MK1 låter litt pågående i øvre mellomtone, får litt lyttetretthet etter en stund.
    Noen som vet om dette er bedret i mk2 eller FLR modellene?
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Jeg er også interessert i hva forskjellene er mellom mk1 og mk2 delefilter (på både 99.26 og 99.36), da jeg vurderer å bytte delefilter i de jeg har. Har bare hørt at det er "verdt det", uten noen spesiell form for begrunnelse.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.613
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Blir en XTZ Edge A2-300 på meg også. Blir litt spennende å se hva den tassen kan.
    Tiltenkt brukt plassert i et skap i stua..

    Tips til preamp/hodetlf. forsterker i omtrent samme formfaktor?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Blir en XTZ Edge A2-300 på meg også. Blir litt spennende å se hva den tassen kan.
    Tiltenkt brukt plassert i et skap i stua..

    Tips til preamp/hodetlf. forsterker i omtrent samme formfaktor?
    Blir spennende og høre dine inntrykk, vurderer to slike selv til de 4 takanalene mine.

    Bestiller du fra sverige ?
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    81
    Antall liker
    25
    Hei:)

    Trur dere XTZ EDGE A2-300 er bra match til å drive Klipsch RF-7? 1 stk pr høyttaler i mono?

    Aleksander
     
    T

    TLN

    Gjest
    Hei:)

    Trur dere XTZ EDGE A2-300 er bra match til å drive Klipsch RF-7? 1 stk pr høyttaler i mono?

    Aleksander
    Personlig ville jeg nok valgt noe kraftigere, men jeg er rimelig sikker på at det vil fungere fint om du ikke skal spille på grensesprengende nivåer.
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    81
    Antall liker
    25
    Hei og takk for svar. Ja har tenkt mest på Emotiva xpa 3 gen 3 så får eg med center høyttaler også, men surround.no anbefalte XTC som eit alternativ.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Hei og takk for svar. Ja har tenkt mest på Emotiva xpa 3 gen 3 så får eg med center høyttaler også, men surround.no anbefalte XTC som eit alternativ.
    I det prissjiktet er nok ikke XTZ'en ett dårlig valg om du skal handle nytt og ikke kikke litt på brukten.
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    81
    Antall liker
    25
    Ja eg får kikke, og gruble litt:rolleyes:
     

    Robba

    Fersking
    Ble medlem
    14.01.2018
    Innlegg
    3
    Antall liker
    5
    Ser XTZ S2 og Cinema Sub`ene ser ut til å være borte fra surround.no. Er det noe nytt som kommer til høsten eller?
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Ser ut som det meste er borte fra surround.no :(
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Noen her inne som kan si noe om hvordan Xtz 99.36 og Divine 100.33 åpner seg opp med 600w (klasse d) per høyttaler? Jeg har kun testa mine 99.36 på 250w a/b som låt forrykende bra. Kun hørt divine 100.33 på 200w a/b, som låter greit, men sikkert mye å hente.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Noen her inne som kan si noe om hvordan Xtz 99.36 og Divine 100.33 åpner seg opp med 600w (klasse d) per høyttaler? Jeg har kun testa mine 99.36 på 250w a/b som låt forrykende bra. Kun hørt divine 100.33 på 200w a/b, som låter greit, men sikkert mye å hente.
    Generelt blir alt bedre som mer luft, renere lyd, mer kraft og mer kontroll på så vel lave som høye volumer med masse kraft bak.

    ALLE som opplever dette får hakaslepp - man får ikke for stor forsterker bak...
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.613
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Da er endelig edge A2 - 300 forsterkeren i stue anlegget montert og spiller. (hovedanlegget er i kjelleren :) )
    Sammen med en topping dx7s hodetlf. forsterker/dac. Spiller som bare rakkern.
    Så 2 xtz produkter oppe.
    xtz 99.36 flr i hvitt og den A2-300 icepower forsterkeren.

    Leste at en sammenlignet den med Mark Levinson ml331 (han hadde begge)
    https://www.avforums.com/threads/xtz-edge-a2-a300-power-amp.2182474/

    Foreløpig synes jeg den er en anelse "innestengt" i lyden. Mulig det kommer seg, eller at ørene tilpasser seg :)
    20180831_145204.jpg


    20180831_145011.jpg
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.613
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Oppleves endel bedre allerede. (skuldrene senker seg og alt det der. ) En ganske bra og kraftig liten rakker den forsterkeren der.
    Både dac/preamp og effekttrinn var første gang de ble skrudd på samt måtte rydde i kabelsalat og da er nok posisjon til HT også endret litt.
    Blir forskjeller av slikt.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Oppleves endel bedre allerede. (skuldrene senker seg og alt det der. ) En ganske bra og kraftig liten rakker den forsterkeren der.
    Både dac/preamp og effekttrinn var første gang de ble skrudd på samt måtte rydde i kabelsalat og da er nok posisjon til HT også endret litt.
    Blir forskjeller av slikt.
    Leste omtale av forsterkeren din i siste Hifi & Musik, som gav den svært bra omtale men med et minus om at høyttalere må matches med omhu - uten at det stod i hvilken retning man skulle ihensynta den. Har forøvrig sendt de mail, etterspurt en forklaring, må være en glipp fra de da dette bladet er svært nøye med alt de gjør.

    Til denne sum penger er forsterkeren trolig det beste kupp innenfor hi-fi verden - merkelig at ikke flere har fokus på den. Kan til og med benyttes som brokoblet og dermed 600 W - fortsatt grisebillig - skikkelig spent på hva du selv mener om den etter litt lytting.

    Forundrer meg ikke om den hadde solgt mer om den kostet vesentlig mer, som var tilfelle for deres forrige analoge forsterker.
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    653
    Antall liker
    310
    Torget vurderinger
    11
    Oppleves endel bedre allerede. (skuldrene senker seg og alt det der. ) En ganske bra og kraftig liten rakker den forsterkeren der.
    Både dac/preamp og effekttrinn var første gang de ble skrudd på samt måtte rydde i kabelsalat og da er nok posisjon til HT også endret litt.
    Blir forskjeller av slikt.
    Leste omtale av forsterkeren din i siste Hifi & Musik, som gav den svært bra omtale men med et minus om at høyttalere må matches med omhu - uten at det stod i hvilken retning man skulle ihensynta den. Har forøvrig sendt de mail, etterspurt en forklaring, må være en glipp fra de da dette bladet er svært nøye med alt de gjør.

    Til denne sum penger er forsterkeren trolig det beste kupp innenfor hi-fi verden - merkelig at ikke flere har fokus på den. Kan til og med benyttes som brokoblet og dermed 600 W - fortsatt grisebillig - skikkelig spent på hva du selv mener om den etter litt lytting.

    Forundrer meg ikke om den hadde solgt mer om den kostet vesentlig mer, som var tilfelle for deres forrige analoge forsterker.

    Tror ikke det er mulig å brokoble denne. Den mono/stereo bryteren er for bi-amp bruk.
    Står ingenting i manualen ang brokobling.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Oppleves endel bedre allerede. (skuldrene senker seg og alt det der. ) En ganske bra og kraftig liten rakker den forsterkeren der.
    Både dac/preamp og effekttrinn var første gang de ble skrudd på samt måtte rydde i kabelsalat og da er nok posisjon til HT også endret litt.
    Blir forskjeller av slikt.
    Leste omtale av forsterkeren din i siste Hifi & Musik, som gav den svært bra omtale men med et minus om at høyttalere må matches med omhu - uten at det stod i hvilken retning man skulle ihensynta den. Har forøvrig sendt de mail, etterspurt en forklaring, må være en glipp fra de da dette bladet er svært nøye med alt de gjør.

    Til denne sum penger er forsterkeren trolig det beste kupp innenfor hi-fi verden - merkelig at ikke flere har fokus på den. Kan til og med benyttes som brokoblet og dermed 600 W - fortsatt grisebillig - skikkelig spent på hva du selv mener om den etter litt lytting.

    Forundrer meg ikke om den hadde solgt mer om den kostet vesentlig mer, som var tilfelle for deres forrige analoge forsterker.
    Bruktmarkedet for den analoge er svært høyt priset. 3500 osv og blir borte på en gang..

    Men je sell itte...
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Oppleves endel bedre allerede. (skuldrene senker seg og alt det der. ) En ganske bra og kraftig liten rakker den forsterkeren der.
    Både dac/preamp og effekttrinn var første gang de ble skrudd på samt måtte rydde i kabelsalat og da er nok posisjon til HT også endret litt.
    Blir forskjeller av slikt.
    Jeg så lenger opp at du hadde brukt 2x 22watt på 99.36 flr før, hvordan låt dette i forhold til xtz a2 300? Jeg har høyttalerne mine plassert omtrent likt som du har, noe jeg personlig mener er litt nære bakvegg og tv-benk (jeg er låst mtp. plassering per dags dato). Men når det er sagt, 99.36 plassert riktig med kraftig nok elektronikk er en opplevelse i seg selv. Har du prøvd 250-300 watt klasse a/b eller d? Hvis ikke så anbefaler jeg det. Jeg er skeptisk til 150 watt på disse ...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn