XTZ høyttalere til 6490 kr slår B&W 805s i test

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    Ser bra ut ja. Artig plassering! Venter i spenning på rapport. Hvor stort er rommet?

    Mvh
    Sniff
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.966
    Antall liker
    8.276
    Torget vurderinger
    1
    Oi. Interessant plassering. Hvordan fungerer det lydmessig?

    Mvh. Bjørn
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Rommet er ca. 35Kvm tror jeg. L-formet. Plasseringen er spesiell ja, man fungerer veldig bra så sant høyttalerne trekkes tilstrekkelig ut slik at TV benken ikke står for mye i mellom. Skal teste en annen plassering her også.

    Noen førsteinntrykk:
    Finishen er minimalistisk. Det er ikke tre struktur, kan virke som vinyl. Virker litt billig når man ser de på nært hold, men samtidig er de moderne og tøffe. Liker veldig godt elipse formen. Selv ville jeg nok ha valgt pianolakk versjon som nok er mer forseggjort, og de er høyere som jeg tror kan være gunstig.
    Desverre så er det en liten stipe på topplokket som ser ut som en produksjons feil. Se bildet under. Så da er det mulig disse går i rettur. Kompisen min som skal overta de om noen måneder, skal se på det i kveld.

    Lyden er enormt bra til prisen. Man har også et vell av justerings muligheter. Og så har de faktisk triwire innganger som åpner for både biamping og triamping, og de kan drives delvis aktivt med eksternt delefilter som 99.38.



    De låter åpent og har en lydsignatur som heller mot det nøytrale. Det betyr at de fungerer bra til all musikk. Diskantgjengivelsen er nok den som imponerer mest. Utrolig smigrende overtoner og samtidig ingen tendenser til hardhet. Det er et bra bass fundament, men foreløpig ikke super stram bass som man får i langt dyrere høyttalere. Bassen er dog på ingen måte pløsete, men jeg vet det finnes strammere saker men da til en helt annet prislapp. Dette kan også forbedre seg med innspillings tid og så kan man endre bass gjengivelsen mye her med plugger og ved å øke db nivået.

    Virker til å låte meget bra med en nøytral ICE effektrinn på 2*60W og den har ingen problemer med å drive de. Låter fint med en AB effekt sak på 2*125W også, men den er litt mer farget på godt og vondt. Smak og behag.

    Ska gi en litt mer fyldig rapport når de er innspilte. Men det jeg kan allerede si er at de er ekstremt bra til prisen. De låter som en klart dyrere høyttaler og er så bra at jeg nesten kunne ha levd godt med de. Er man ute etter en høyttaler under 10k, så er det etter min mening ingenting å stusse på. Og har man råd, så finnes jo 99.38. Eller 99.25/26 sammen med suber kan være fordelaktig i et mindre rom. 99.36 trenger bra med avstand til veggen. Var en som nevnte et minimum på ca. 60cm fra bakenden, og det tror jeg stemmer bra.
     

    Vedlegg

    martinb

    Medlem
    Ble medlem
    10.01.2009
    Innlegg
    12
    Antall liker
    0
    Jeg var innom surround.no og satt å lyttet en times tid i ettermiddag på 99.36 og 99.26.

    I mine ører er dette veldig velspillende høyttalere. Diskanten er veldig behagelig og myk, justeringsmulighetene med skumplastproppene gir mange muligheter innen bassområdet. Har hørt B&Ws DM 684, Dali Lektor 6, Dali Ikon 6, Patos m.m. og synes 99.36 låter klart bedre enn alle disse.

    Hørte også på 99.26 og disse låter også veldig bra, men de mangler litt av trøkket 99.36 har.

    Pianolakkfinishen er nyydelig og ser ikke "billig" ut, tar med meg 3Ms Carnauba-voks hjem fra jobb og polerer dem opp først som sist. Godt lukter det også. NAD'en ser ut til å trekke lasset uten å mukke.

    Skriver evt. mer når jeg har fått spilt dem inn.

    MartinB
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hvem sa at man trengte vegg bak høyttalerne for å få bass?


    Dæven, dette er morsomt. Endelig bass igjen og dette spiller virkelig bra. Er redd jeg har funnet plasseringen rommet. Ikke pen oppstilling (spesielt når TV benken med de tusen kabler kommer på plass), men her skal lyden prioriteres!

    Nå kommer også ICE effektrinnet virkelig til sin rett. Det var ingen bra match på små Krix Equinox, men på XTZene virker de til fungere svært godt hvis man liker nøytral og rett i fleisen lyd. Her skal det også biampes, triampes eller brokobles etter hvert.
     

    Vedlegg

    paviola

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2007
    Innlegg
    104
    Antall liker
    0
    Yepp :)

    Da var pakken ankommet :)
    Skal prøve å beskrive hvordan lyden er etterhvert, må vel kanskje sette seg litt..
    Bestilte 99.26 Walnut
     
    J

    jahnmar

    Gjest
    Venter i spenning! Er meget sugen på disse...

    EDIT: Har trålt gjennom meste parten av denne tråden, og lurer på følgende:
    Hvilken type forsterker matcher disse høytalerne? Hva sier/tror folket?
    Har pdd en oppgradert eci-4, og lurer på om denne duger, har ikke så lyst og bytte alt på en gang.
     
    J

    jahnmar

    Gjest
    jahnmar skrev:
    EDIT: Har trålt gjennom meste parten av denne tråden, og lurer på følgende:
    Hvilken type forsterker matcher disse høytalerne? Hva sier/tror folket?
    Har pdd en oppgradert eci-4, og lurer på om denne duger, har ikke så lyst og bytte alt på en gang.
    Noen som har disse høytalerne og kan fortelle litt?!
     
    B

    brand-x

    Gjest
    paviola !

    venter også på tilbakemelding :)
    ang.99.26 og gjerne med bilder ;D

    mvh
    :)
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Da var mine 99.25 hentet og har spillt i ca 6 timer av de bebudete 50-100 timene som er anbefalt innspillingstid. Jeg må si jeg allerede er mektig imponert. Har hatt Krix Equinox i 6-7 år(Når de kosta 5200,- prisen nå ligger jo på ufattelige 9990,-) og har vært veldig fornøyd med de....men dette var imponerende greier. Skal ikke si så veldig mye ennå, men det er mer av alt......og alikevel ikke noe som peker seg ut. Den er nøytral fra bunn til topp...ingen spesielle fremhevelser. De går dypt for å være stativhøyttalere, men selv med min relativt strømsvake Xindak A06, så er det full kontroll i bunnen. Ny forsterker er alikevel litt lenger frem i planen, så den får duge inntill videre. Ettervhert når de får satt seg kan man jo eksprimentere litt med tuning av diskant og bass, men jeg lar det være ifred inntil videre. Skal skaffe meg noen jumpere, så disse gullbelagtemessing-greiene som sitter bak pensjoneres fortest mulig. Kommer tilbake med mer inntrykk i prosessen. Venter bare på en subwoofer(SVS SB-12 Plus) også nå, med delefilter, så kan jeg frigjøre de fra de dypeste tonene og de kan konsentrere seg på å få til en enda bedre mellomtone....hvis det er mulig.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hvis man vil ha nøytral lyd, bør man bruke en nøytral forskerker. XTZ Class A100D3 er sikkert en god kanditat til både 99.25/26 og 99.36. Ønsker man farget lyd, må man lete andre steder. EC er farget i mine ører, men mange liker jo det.
     
    J

    jahnmar

    Gjest
    Joda, ec er nok en del "farget", men spiller på en måte jeg liker. Er ikke glad i nøytral lyd, da jeg syns det blir fryktelig kjedelig. Vet bare at enkelte forsterker/høytaler kombinasjoner er totalt kræsj, og håper at ikke ec/xtc er det.

    EDIT: Har ingen erfaring med stativ-høytalere, men vet at de fleste er ganske "tungdreven". Så håper på at 120 ec watt er nok til å få den til liv?!
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Jeg har hatt EC AW120 en gang....tror den skal ha nok krefter, men jeg syntes at den ble litt vel mørk i klangen, fikk oppgradert den og det ble litt bedre...virket som den fikk litt mer krefter også. Men for min del følte jeg den manglet luft og oppløsning i toppen. Jeg lurer litt på å prøve Lyngdorf sin SDAI 2175, men er litt redd for digitale forsterkere egentlig....har jo hørt de nesten blir litt for nøytrale. Vurderer også Cambridge sin 840v2.....eller kanskje prøve rørhybrid igjen som feks Vincent Sv-236mk, eller Xindak XA6200. Har hatt Pathos Logos før, og den var jeg veldig glad i....spes på mine ProAc Studio 140 høyttalere.

    Edit: Nå må det jo nevnes at den Cambridgen 840v2 er en classe XD forsterker...det vil si den kombinerer klasse A og klasse D forsterker...altså den tar det beste fra klasse A og kombinerer med et digitalt effektrinn. Og slik jeg forstår det kutter man da både en del varme og strømmen blir brukt mer effektivt fremfor å fungere som en varmeovn i rommet. Synes det høres litt spennende ut egentlig.
     
    M

    marsboer

    Gjest
    EC AW400 sparker i hvertfall skikkelig liv i mine 805S, og inbiller meg at de gjør en glimrende jobb med XTZ høyttalerne også.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    jahnmar skrev:
    Joda, ec er nok en del "farget", men spiller på en måte jeg liker. Er ikke glad i nøytral lyd, da jeg syns det blir fryktelig kjedelig. Vet bare at enkelte forsterker/høytaler kombinasjoner er totalt kræsj, og håper at ikke ec/xtc er det.

    EDIT: Har ingen erfaring med stativ-høytalere, men vet at de fleste er ganske "tungdreven". Så håper på at 120 ec watt er nok til å få den til liv?!
    Nå kan jeg ikke se du har nevnt om du vurderer 99.25/26 eller 99.36. Jeg tror uansett 2*120W seriøse watt er plenty på begge. Jeg bruker som sagt en ICE effektforsterker på 2*60W til 99.36 med meget bra resultat og kan ikke høre at min andre effektforsterker med 2*125W driver de bedre. Men så skal det nevnes at ICE er klasse D og er mye bedre på reaktive laster enn en AB forsterker. 2*120W er dog garantert bra nok til stativhøyttalerne og også tiltrekkelig til 99.36 hvis det er seriøse watt.

    XTZ er som sagt ganske nøytrale høyttalere og da kan man endre klangbalansen med forsterker slik en ønsker.
    Lyngdorf sin SDAI 2175 prøvde jeg en gang på B&W 703 og likte ikke det jeg hørte. Svært god bass, men dørgende kjedelig lyd. Cambridgen høres spennende ut ja. Så bør vi skille mellom nøytral og analytisk lyd. Nøtral er for meg en troverdig gjengivelse av musikken og er absolutt ikke kjedelig eller analytisk.

    tommo21:
    Stemmer ikke at Cambidgen kombinerer klasse A og D. Den kombinerer A og B. Men Cambridge er gode saker. Gjør et hjemlån før du eventuelt kjøper.
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    orso skrev:
    tommo21:
    Stemmer ikke at Cambidgen kombinerer klasse A og D. Den kombinerer A og B. Men Cambridge er gode saker. Gjør et hjemlån før du eventuelt kjøper.
    Haha....stemmer det....bare jeg som i sene nattetimer har blingsa litt og trukket mine egne konklusjoner, men å kombinere klasse A og D må jo unektelig være en god idè da.....om det er mulig. ;)
     
    J

    jahnmar

    Gjest
    Ok, er jeg som roter litt. Blander nøytral og analytisk lyd! :p Men har som sagt en oppgradert eci-4 som jeg egentlig har lyst å ha, pga pent design og lyd spm passer min smak...hittil hvertfall. Solgte i går mine gamle klipsch rf-35, fordi jeg har lyst og prøve noe annet. Jeg bytter komponenter svært skjeldent, og er ganske amatør i hifi verden. Har ikke hørt så veldig mangen integrerte forsterkere i denne prisklassen, så er vel faktisk litt uvitende på dette området. Er denne høytaler jeg tenker på og kjøpe: http://www.surround.no/product/471984/__XTZ_99.26_Walnut.html
     

    paviola

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2007
    Innlegg
    104
    Antall liker
    0
    Fått hørt på dem i noen timer nå, (99.26) er meget imponert selv om jeg spiller på mor og far sitt anlegg hvor det benyttes TEAC elektronikk.
    Har selv Xindak XA6950 som amp, å blir vel toner bedre når den kommer inn i bildet....
    Selv angrer jeg ikke p kjøpet, mye for pengene her!

    Skal kose meg i ytterlige timer i dag... :)
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Har tatt målinger av XTZ 99.36 i dag med Audiolense. Nå kan ikke jeg noe særlig om målinger enda, men det ser ut til at jeg har meget bra nivå helt ned til 30 Hz og brukbart nivå litt under det også. Har riktig nok en dip på 40-50Hz og en på 80Hz på den ene høyttaleren, men det håper jeg å løse med plassering/Audiolense/bassfelle. Uansett ganske oppsiktsvekkende at det måler med så høyt nivå ned til litt under 30Hz med høyttalere i denne prisklassen.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.706
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Triwire høyttalerne, orso. Det gir deg 90% av ytelsen iforhold til biamping/triamping.
    Hva slags kabler er de hvite høyttalerkablene?
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Man skrev:
    Triwire høyttalerne, orso. Det gir deg 90% av ytelsen iforhold til biamping/triamping.
    Hva slags kabler er de hvite høyttalerkablene?
    :eek: Virkelig? Tre ganger så mye effekt (+eventuell aktiv drift) gir bare 10% av litt ekstra ledning??
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Man skrev:
    Triwire høyttalerne, orso. Det gir deg 90% av ytelsen iforhold til biamping/triamping.
    Hva slags kabler er de hvite høyttalerkablene?
    Har prøvd å biampe med 2*60W ICE til bass og 2*60W ICE til mellomtone/diskant. Jeg hørte ingen umiddelbar forskjell, men det ble litt lite testing. Jeg driver nå og konsentrerer meg om å finne best plassering. Nå det er på plass, skal jeg teste biamping igjen.
    Med triwiring; Mener du da å bruke triwire kabler fremfor skinnene? Kan ikke skjønne det skal låte noe annerledes enn å bruke skinnene.

    Høyttalerkablene er noen Supra 6kvmm Classic. Ble lurt en gang til å kjøpe massivt ;D
    Har også noen fine svarte Cobalt Cables på 4kvmm, men de er litt korte nå når jeg driver og flytter høyttalerne rundt.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.706
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    totte skrev:
    Man skrev:
    Triwire høyttalerne, orso. Det gir deg 90% av ytelsen iforhold til biamping/triamping.
    Hva slags kabler er de hvite høyttalerkablene?
    :eek: Virkelig? Tre ganger så mye effekt (+eventuell aktiv drift) gir bare 10% av litt ekstra ledning??
    gitt at du har en god nok forsterker så vil jeg nok si det.
    Det jeg vil si at det er bedre å legge penger i en bedre forsterker og biwire, enn 2stk halvparten så dyre forsterkere. Forutsetningen er at man bruker separate kabler til biwiring, altså 2 sett med singlewire enn å gjøre om singlewirekabelen sin til internt biwire-kabel.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.706
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    orso skrev:
    Man skrev:
    Triwire høyttalerne, orso. Det gir deg 90% av ytelsen iforhold til biamping/triamping.
    Hva slags kabler er de hvite høyttalerkablene?
    Har prøvd å biampe med 2*60W ICE til bass og 2*60W ICE til mellomtone/diskant. Jeg hørte ingen umiddelbar forskjell, men det ble litt lite testing. Jeg driver nå og konsentrerer meg om å finne best plassering. Nå det er på plass, skal jeg teste biamping igjen.
    Med triwiring; Mener du da å bruke triwire kabler fremfor skinnene? Kan ikke skjønne det skal låte noe annerledes enn å bruke skinnene.

    Høyttalerkablene er noen Supra 6kvmm Classic. Ble lurt en gang til å kjøpe massivt ;D
    Har også noen fine svarte Cobalt Cables på 4kvmm, men de er litt korte nå når jeg driver og flytter høyttalerne rundt.
    Bruker du separat kabel til biwring, samt bruker samme kabel til mellomtone/diskant og bass da? Jeg garanter en meget hørbar oppgradering når du gjør dette. Min erfaring er at dette er en universalregel som gjelder enten anlegget koster 10000kr eller en kvart million.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Man skrev:
    Det jeg vil si at det er bedre å legge penger i en bedre forsterker og biwire, enn 2stk halvparten så dyre forsterkere.
    Det høres rimelig ut.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Man skrev:
    Bruker du separat kabel til biwring, samt bruker samme kabel til mellomtone/diskant og bass da? Jeg garanter en meget hørbar oppgradering når du gjør dette. Min erfaring er at dette er en universalregel som gjelder enten anlegget koster 10000kr eller en kvart million.
    Her er det jeg har gjort. Altså singlewire kabel til bassen fra den ene ICE effekforsterkeren og singlewire kabel fra den andre forsterkeren til mellomtone/diskant med broen/skinnen i mellom. Alternativet er å bruke en biwire kabel til mellomtone/diskant og fjerne skinnen, men hvis det skulle i et løft så må det innebære at broen/skinnen er av dårlig kvalitet. Har vanskelig for å tro at høyttaler produsenter plasserer noe på som ikke overfører strømmen skikkelig. Eller har jeg misforstått hva du tenker på?
     

    Vedlegg

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    orso skrev:
    Man skrev:
    Bruker du separat kabel til biwring, samt bruker samme kabel til mellomtone/diskant og bass da? Jeg garanter en meget hørbar oppgradering når du gjør dette. Min erfaring er at dette er en universalregel som gjelder enten anlegget koster 10000kr eller en kvart million.
    Her er det jeg har gjort. Altså singlewire kabel til bassen fra den ene ICE effekforsterkeren og singlewire kabel fra den andre forsterkeren til mellomtone/diskant med broen/skinnen i mellom. Alternativet er å bruke en biwire kabel til mellomtone/diskant og fjerne skinnen, men hvis det skulle i et løft så må det innebære at broen/skinnen er av dårlig kvalitet. Har vanskelig for å tro at høyttaler produsenter plasserer noe på som ikke overfører strømmen skikkelig. Eller har jeg misforstått hva du tenker på?
    Her har jeg ikke prøvelyttet så veldig selv, men god latin når det gjelder disse forgylte skinnene er at de knapt bør kastes i metallkontaineren på gjenvinningsstasjonene, og at selv en kabelstump mellom sterminalene (jumper) er en klar forbedring. Du kan trolig se frem til en rekke lignende svar.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    totte skrev:
    Her har jeg ikke prøvelyttet så veldig selv, men god latin når det gjelder disse forgylte skinnene er at de knapt bør kastes i metallkontaineren på gjenvinningsstasjonene, og at selv en kabelstump mellom sterminalene (jumper) er en klar forbedring. Du kan trolig se frem til en rekke lignende svar.
    Det har jeg ingen tro på. Hvor mye ekstra ville det koste høyttaler produsenter å feste på en bedre bro/skinne eller kabelstump? Noen få kroner ville jeg tro. Det hadde de garantert gjort hvis det var noe å hente lydmessig på det. Men jeg skal sende en mail til XTZ å spørre for sikkerhets skyld.
    Hva folk derimot opplever, er en annen sak.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.706
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Den skinnen er bad for business. Det hadde sikkert ikke kostem dem mye å inkludere en ekte kobberskinne ala Cardas sin. Hadde kostet dem enda mindre hvis de kun hadde singlewiring etc. Og hvorfor inkludere noe bedre enn en billig skinne, hvis det tydeligvis er best å triwire. Sånn kan man jo argumentere frem og tilbake.

    Erstatt den broen med 2x 2.5-4mm vanlig avisolert kobber, så rapporterer du tilbake.

    ps! du bruker ikke lik kabel til biamping/biwiring.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.585
    Antall liker
    2.788
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hallo Orso!
    Ser spanande ut den løsningen din...
    Blir det etterhvert noe Laugsaktivitet i sweetspoten din? ;D
    Er jo selv spent på hvordan XTZ låter; ikke fordi jeg selv vurderer de, men fordi de får mye skryt rundt omkring i hifi-pressen....

    mvh
    Proffen
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Proffen skrev:
    Hallo Orso!
    Ser spanande ut den løsningen din...
    Blir det etterhvert noe Laugsaktivitet i sweetspoten din? ;D
    Er jo selv spent på hvordan XTZ låter; ikke fordi jeg selv vurderer de, men fordi de får mye skryt rundt omkring i hifi-pressen....

    mvh
    Proffen
    Hallais!
    Torres i 92 minutt! ;D
    Vet ikke om dette er så interessant for Lauget. Hadde egentlig tenkt å vente med invitasjon når de kommende fronthøyttalerne mine er på plass. 99.36 er en midlertidig løsning for meg. I tillegg så skulle jeg helst ha hatt nytt bosted før invitasjon til Lydlauget. Men det er jo ikke umulig vi kan ordne noe for en mindre gruppe. Sender i så fall en pm når det måtte passe. Tror nok i så fall noen bør ta med seg en rørforsterker. :D For dette låter nok en litt annerledes enn hva flere er vant med ville jeg tro.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.585
    Antall liker
    2.788
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    orso skrev:
    Proffen skrev:
    Hallo Orso!
    Ser spanande ut den løsningen din...
    Blir det etterhvert noe Laugsaktivitet i sweetspoten din? ;D
    Er jo selv spent på hvordan XTZ låter; ikke fordi jeg selv vurderer de, men fordi de får mye skryt rundt omkring i hifi-pressen....

    mvh
    Proffen
    Hallais!
    Torres i 92 minutt! ;D
    Vet ikke om dette er så interessant for Lauget. Hadde egentlig tenkt å vente med invitasjon når de kommende fronthøyttalerne mine er på plass. 99.36 er en midlertidig løsning for meg. I tillegg så skulle jeg helst ha hatt nytt bosted før invitasjon til Lydlauget. Men det er jo ikke umulig vi kan ordne noe for en mindre gruppe. Sender i så fall en pm når det måtte passe. Tror nok i så fall noen bør ta med seg en rørforsterker. :D For dette låter nok en litt annerledes enn hva flere er vant med ville jeg tro.
    You`ll never walk alone... ;D
    By the way: Hva er forskjellen mellom ManU og en bøtte med drit? ;D

    Si ikke det, Orso. Laugsmedlemmene er vel ikke for blaserte til å høre mer "down-to-earth"-oppsett, eller? Jeg tror jaffal at flere ville være interessert i å høre hva en kan få av godlyd for en billig penning. Har jo selv hatt folk på vitjing flere ganger, og jeg sitter da selv med langt fra hi-end-oppsett........
    Hvilke fronthøytalere er det du selv går og venter på da?
    Er det en Copland jeg skimter i racket? ;D
    Interessant tanke du kom med, forresten...
    At noen skulle ta med seg en rørforsterker. Sikkert flere som kunne tenke seg å høre hvordan ulike komponenter låter i sitt eget oppsett. Har jo selv forsøkt med med transe her i heimen, men er og (for)blir nok rør-mann...
    Er som sagt nyfiken på XTZ, og vet bl a at brodern er storfornøyd med sin aktive sub i surrerundtoppsettet hans...
    Mye bra som kjem frå Sverige, vettu... Har jo hatt Carlsson tidligere, og var storfornøyd da, nå går det i Audion, og jeg har fortsatt ikke fått ut finge`n og kommet meg ut for å lytte på Larsen-høytalerne..... Så mye å gjøre, så liten tid...

    mvh
    Proffen
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Proffen:
    Nei, det er ikke Copland du skimter. Langt ifra. Det er en Shengya effektforsterker som jeg bestilte fra Nysound. Den brukes ikke for øyeblikket.

    Regner med du har fått med deg at Hordaland Hifi selger Larsen nå.
    Har forresten tenkt jeg skal jeg få prøvelånt meg en rørforsterker for å teste på XTZene. Sansynligvis en hybrid. Så har jeg bestilt meg et par 99.25 i dag som bakhøyttalere.
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Jeg må bare si det: Effekten av bi-wiring og tri-wiring er det delte meninger om. Det er ikke noen automatikk i at dette på noen måte gir hørbare forbedringer i forhold til single wire, kanskje spesielt om man ser på hva slags single-wire-kabel man får for kostnaden av triwire-kablene.
     

    Rockefoten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2003
    Innlegg
    721
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    2
    Solgte mine gulvstående i går og skal hente 99.26 walnut i morgen. Jeg går ned nesten 18000 i pris. Skal bli spennende å se om jeg klarer å bli fornøyd ... rapport følger

    (forrige var audiovector m3 signatur, for store for mitt bruk)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn