XTZ høyttalere til 6490 kr slår B&W 805s i test

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    brand-x skrev:
    janb !

    Kvaliteten blir derfor med stor sannsynlighet aldri "offentlig-gjort".... bortsett ifra koruppte svensker og ett Norsk lyd&bilde som ingen tror på selv om de faktisk ble tilgodesett som de eneste til å teste Adyton... Men så er vel Lasse svendsen korumpert av G.Tømmervik... og han igjen har vel en finger med i XTZ( rett igjen???)....fordi han er svogeren til vd i XTZZZzzzzzzz..
    ;)

    mvh
    Kjell P...
    "Artikeln är skriven av Lars Erik Steinick, Kenneth Pilegaard och Michael Madsen.
    http://www.xtz.se/pdf/9936_highfidelity_svensk.pdf


    Nå er vel Madsen og Pilegaard dansker, Steinick kan jo være Svensk muligens....


    edit: mulig det var en annen test og høyttaler, men det var vel en xtz...
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Tor Nado !

    Bladet denne testen henvises til er vel i allefall svensk...

    mvh
    Kjell P..
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    orso skrev:
    Mange morsomme navne varianter av xtz her. ;D
    Jeg skal aldri skrive txz feil mer, jeg skal aldri skrive txz feil mer, jeg skal aldri skrive txz feil...Men for Helvete! Når man velger et slikt navn. Hva kan man vente!!!

    Mvh
    Sniff
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    brand-x skrev:
    janb !

    Det er mulig jeg angriper problemene rundt kringrustning litt feil, men jeg har faktisk lest klare hentydninger til budgetthtère som blir foret med kraftpakker i ultra highend klassen og dermed gir ett feil inntrykk av kvaliteten ???? forstå den som kan.... uten å lese mellom linjene blir altså denne ht for god pga. prisen som forlanges og man må dermed forvente att potensiele kjøpere handler kringrustning i samme prisklasse som ht...

    Snudd problemstilling: vd til Holfi sendte brev til fidelity med henvisning til att nevnte forsterker fra dem ikke var konstruert for en så komplisert ht som Responsene til K vadseth.. og mente derfor att resultatet i en test ikke var relevant... (dette viste seg å være en missforståelse da aktuell ht som ble koblet opp på denne Holfi var kappa 600...) nå viste det seg att denne kappa 600 var i det aktuelle segmentet vd til Holfi mente forsterkeren var konstruert for..

    Problemet til XTZ (rett skrevet??) er med andre ord for lav prisklasse til å bli tatt seriøst..
    Kvaliteten blir derfor med stor sannsynlighet aldri "offentlig-gjort".... bortsett ifra koruppte svensker og ett Norsk lyd&bilde som ingen tror på selv om de faktisk ble tilgodesett som de eneste til å teste Adyton... Men så er vel Lasse svendsen korumpert av G.Tømmervik... og han igjen har vel en finger med i XTZ( rett igjen???)....fordi han er svogeren til vd i XTZZZzzzzzzz..
    ;)

    mvh
    Kjell P...
    - der ka du se. Kunsten å misforstå. Takk for oppklaringen :)
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    brand-x skrev:
    Tor Nado !

    Bladet denne testen henvises til er vel i allefall svensk...

    mvh
    Kjell P..
    Ja, men er det ikke bare Dansk High Fidelity som er oversatt til svensk da, fordi svenskene ikke liker å lese dansk ?

    Altså en Kalle Anka utgave...
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.884
    Antall liker
    21.903
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er High Fidelity på svensk ja. Madsen har vel målt; han gidder ikke mye lyrikk lengre han heller.
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Regner med at XTZ skal uttales som ordet Ecstasy, og da blir det kanskje ikke så vanskelig å skrive det riktig heller :)

    Hvis denne sammenhengen ikke er tilfelle, er det rett og slett bare et dustete navn (og det mener jeg helt seriøst!)
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Hvis det stemmer att testen er gjort av danske highfidelity under litt svensk tåkelegging må det nødvendigvis stille "troverdigheten" (for de som måtte mistenke nasjonalfølelse) i ett helt annet lys... Dansker hater ettersigende svensker ;D... så da må konklusjonen være att den er bedre enn testen konkluderer... Da snakker vi om "grisebanking" av 805s...

    Kan noen snarest sende ett brev til Ken Kessler slik att vi om mulig får verifisert den danske svartmalingen av denne XTZ ???? Litt tyngde i troverdigheten må vel kunne anskaffes ;) ;)

    mvh
    Kjell P...
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    Som om ikke det er nok, lages vel kabinettet til 805 i danmark?
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Jupp!

    Konklusjonen er vel at alle testere og hele fagpressen egentlig er en del av et verdensomspennende konspirasjonsnett ledet av utstyrsprodusentene! ;D
     
    B

    brand-x

    Gjest
    For å bringe det seriøse inn i tråden igjen så er vel mere spørsmålet hvorfor budget htère skal fores med likeprisede kringrustning... ???

    Normalt ville B&W 805s blitt foret med likeprisset kringrustning som dermed vil gitt feil slutning i forhold til XTZ som hadde blitt sulteforet med kvalitet.. Nå ble alle testet med samme kringrustning og fikk derfor samme forutsetninger...

    Det kan derfor virke som om deler av bransjen ( fagblad ) ikke bruker det maksimalt tilgjengelige fordi de har bestemt att de som handler f.eks ht i 7 tusen kroners klassen også handler resten i samme prissegmentet.. Dermed blir myten om att pris er synonymt med kvalitet stående..

    Testen gjør ikke B&W 805s dårligere, men den hever forutsetningen for denne XTZ til å bli tatt seriøst...

    Å argumentere med att billige htère (småtasser) på despotiske kraftverk og fortsette argumentasjonen med att de nesten uten unntak viser sider de ikke er i nærheten av med normale forsterkere blir rett ut tøvete.. Hvis HTère viser sider de ikke har ???? pga nettopp dette (jeg skjønner det fremdeles ikke) poenget er : Hvis de viser disse naturstridige kvaliteter så er de til stede punktum finale..... Da handler det til slutt om hvor sterkt "brandingen" står for selvfølelsen og selvfølgelig kvaliteten på kringrustingen...
    (ovenstående er sitert fra omtaler av budget htère)

    Jeg har egntlig ikke hatt noe forhold til blindtesting, men hvis jeg fjerner meg fra eiefølelsen
    tror jeg de har ett J....g godt poeng... De hadde nok vunnet frem med argumentasjonen litt oftere enn hva hardbarka audiofile setter pris på...

    mvh
    Kjell P.. ;)
     
    Ble medlem
    09.03.2008
    Innlegg
    40
    Antall liker
    0
    Jeg har ikke mye å tilføye det som allerede har blitt sagt, men jeg er eier av 99.26 selv og de har vanvittig med spilleglede. Forsterker er Primare I30, men jeg er sikker på at det ligger mer gevinst i å koble til enda bedre forsterkeri.

    Du KAN IKKE slå til feil med investering i et par 99.26... Vanvittig mye fin lyd for pengene...
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.448
    Antall liker
    2.636
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Ikke så værst utseende til søsknene til 99.26 Piano Black ..........

    99.26 Walnut



    99.36 Walnut



    mvh Kai
     

    Vedlegg

    M

    marsboer

    Gjest
    kaap skrev:
    Ikke så værst utseende til søsknene til 99.26 Piano Black ..........

    99.26 Walnut



    99.36 Walnut



    mvh Kai
    Jeg har faktisk ikke fått med meg at disse var så pene. De 99.26 jeg har sett er av typen pianoblack som heller nedover med en merkelig fasong. Disse har ikke falt meg i smak i det hele tatt. Men disse ser jo rett og slett lekre ut, og baksiden ser jo ut som om det er skikkelig kvalitet.

    Har de to utgaver med helt forskjellig fysisk kabinettutforming men med samme modellnummer?

    Hvordan fungerer forøvrig centeren? (XTZ 99.26 center)
    Så liksom litt rart ut når diskanten ikke er på midten :)
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    99.25 og .26 er en og samme høyttaler. Men .26 får du i i to forskjellige kabinetter. Den "stygge" du refererer til og den i Walnut. 99.25 er den med mer firkantet kabinett. Det er også denne som brukes som center. Diskanten bare snus 90 grader hvis du velger å ha den liggende.

    Så det som gjør det hele litt forvirrende er at det totalt er 3 forskjellige kabinetter.



    Torsen
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    De 99.26 jeg har sett er av typen pianoblack som heller nedover med en merkelig fasong.
    [/quote]

    - denne fasongen er vel til en viss grad med å bidra til et stivere kabinett og det er ingen ulempe. Selvom det er mulig å diskutere estetikken, smak & behag ;D
     
    B

    brand-x

    Gjest
    janb !

    Du har "litt" erfaring med xtz... hvor nært vil du si lyden er "highend" hvis du lukker øynene ???
    Er det noen "parametre" de ikke fyller kravene på ??
    Classe er jo litt korpulent og strømsterk blir det for mye av det gode ???

    Rare spørsmål rent svarmessig kanskje, men ment som en pekepinn på hvor nært de er...

    mvh
    Kjell P..
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har hørt høyttaleren, er en god høyttaler men på ingen måte revolusjonerende.

    I prisklassen til B&W 805 finnes det jo høyttalere som f. eks. Dynaudio Contour 1.4 og jeg foretrekker lyden av de fremfor XTZ.

    Edit: skriveleif
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Anonym skrev:
    Jeg har hørt høyttaleren, er en god høyttaler men på ingen måte revulosjonerende.

    I prisklassen til B&W 805 finnes det jo høyttalere som f. eks. Dynaudio Contour 1.4 og jeg foretrekker lyden av de fremfor XTZ.
    Har selv hatt B&W N805 (ikke 805s) og det er en god ht "til prisen" ;D

    Noe er "revolusjonerende" med XTZ'ene og det er at det er mulig å levere den lyden og den byggekvaliteten til en så rimelig pris.

    Jeg tviler ikke et øyeblikk på at en blindtest mellom disse og flere dyrere kjente "merkevare" ht, kanskje ville falt uheldig ut for noen av disse :)
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    brand-x skrev:
    janb !

    Du har "litt" erfaring med xtz... hvor nært vil du si lyden er "highend" hvis du lukker øynene ???
    Er det noen "parametre" de ikke fyller kravene på ??
    Classe er jo litt korpulent og strømsterk blir det for mye av det gode ???

    Rare spørsmål rent svarmessig kanskje, men ment som en pekepinn på hvor nært de er...

    mvh
    Kjell P..
    - ingen erfaring med dem utover at jeg har et par xtz 93 som et "hifi-stunt" og ble veldig positivt overrasket over hva de leverer ifht. mine gamle N805 er til en vesentlig høyere pris.

    Oppsettet de brukes på er en Manley Stingray integrert rørforsterker som ikke er spes korpulent., men veldig nøytral ifht. "tradisjonell" rør-lyd. Kilde er SB Duett med varierende input (foreløpig ingen ekstern dac). De står "limt" fast med bluetac til et par Target R2 stativer og kablet opp med Nordost SPM. Rommet de står i er ikke "optimalisert" for seriøs hifi.

    På en skala fra 1-6 hvor 6 er higend vil jeg gi dem en 4,5/5 tenker jeg. Dette gav ikke noe svar på highend-parameter, men kan evt. komme tilbake til dette :)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Mye smak og behag og ulik vektlegging på de forskjellige deler av lyden her også tror jeg.
    Og jeg tror dessuten at flere ht enn XTZ kan yppe seg mot dyrere utstyr. Ikke noe superunikt med dem sånn sett.

    Har selv, over en ukes tid for et års tid siden, testet B&W 805s mot Krix Equinox til ca 6000,- og selv om min brutale dom var at 805 var bedre på samtlige områder så var det close race på enkelte parametre. Hvis disse parametre hadde vært de viktigste for meg hadde selvfølgelig ikke 805 vært verdt mellomlegget men TOTALEN var i klar favør de dyreste så da kjøpte jeg dem jeg. Har ikke angret på det :)
     

    noub

    Medlem
    Ble medlem
    17.12.2007
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Hei alle sammen, jeg har ingen "gullører" (å ha gullører: Er det et positivt utrykk eller negativt? Min tolking er at de med "gullører" har MEGET lang erfaring med å høre på forskjellig utstyr, altså litt fartstid.). I allfall; jeg har noen XTZ 99.26, disse blir drevet av en liten ICE forsterker: Acoustic Reality ear 202-ref. Som forforsterker og dac bruker jeg: Citypulse Rush Series DA2.03eII, med oppgraderte chiper. Som cd spiller og streamer bruker jeg Helios x3000.

    Etter en lytterunde hos HiFi klubben, hvor jeg hørte på B&W DM685, CM1 og 805S, var jeg ganske skuffet. Den samme dagen bestilte jeg noen XTZ fra Sverige. Tenkte som så, at hvis jeg ikke var førnøyd så kunne jeg jo bare sende dem tilbake, etter å ha lest de testene som var, så tok jeg sjansen. DET har jeg ikke angrett et sekund på!!! Jeg er for tiden i mitt lille nirvana, om de er bedre enn 805S eller ikke er ikke viktig.
    Det viktige er at når jeg spiller musikk, så smiler jeg fra øre til øre! Jeg tar meg selv i å skynde meg hjem for å høre på musikk. Når jeg er bortreist en helg, så lengter jeg etter annlegget mitt! Selv om jeg kommer hjem kl 00.30 søndagskveld, så MÅ jeg høre minst en låt, helst flere, før jeg går og legger meg (sorry kjære naboer).

    Hmm.. Dette ble et langt innlegg, det jeg skal frem til er at XTZ 99.26 er vært hver eneste krone! I allefall etter mine ører og forutsetninger!
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    janb skrev:
    Anonym skrev:
    Jeg har hørt høyttaleren, er en god høyttaler men på ingen måte revulosjonerende.

    I prisklassen til B&W 805 finnes det jo høyttalere som f. eks. Dynaudio Contour 1.4 og jeg foretrekker lyden av de fremfor XTZ.
    Har selv hatt B&W N805 (ikke 805s) og det er en god ht "til prisen" ;D

    Noe er "revolusjonerende" med XTZ'ene og det er at det er mulig å levere den lyden og den byggekvaliteten til en så rimelig pris.

    Jeg tviler ikke et øyeblikk på at en blindtest mellom disse og flere dyrere kjente "merkevare" ht, kanskje ville falt uheldig ut for noen av disse :)
    Synes da ikke XTZ er så revolusjonerende, Krix Equinox er vel så bra i mine ører og det er en høyttaler som har vært markedet lenge og stadig vært på tilbud til ca samme pris som XTZ.

    Det blindtestargumentet ditt kan slå begge veier, finnes mange svært fine og homogene stativere opp i prisklassene fra blant annet Dynaudio Contour og Confidence som jeg har lyttet til ved flere anledninger og ikke minst Baby Grand.
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Anonym skrev:
    janb skrev:
    Anonym skrev:
    Jeg har hørt høyttaleren, er en god høyttaler men på ingen måte revulosjonerende.

    I prisklassen til B&W 805 finnes det jo høyttalere som f. eks. Dynaudio Contour 1.4 og jeg foretrekker lyden av de fremfor XTZ.
    Har selv hatt B&W N805 (ikke 805s) og det er en god ht "til prisen" ;D

    Noe er "revolusjonerende" med XTZ'ene og det er at det er mulig å levere den lyden og den byggekvaliteten til en så rimelig pris.

    Jeg tviler ikke et øyeblikk på at en blindtest mellom disse og flere dyrere kjente "merkevare" ht, kanskje ville falt uheldig ut for noen av disse :)
    Synes da ikke XTZ er så revolusjonerende, Krix Equinox er vel så bra i mine ører og det er en høyttaler som har vært markedet lenge og stadig vært på tilbud til ca samme pris som XTZ.

    Det blindtestargumentet ditt kan slå begge veier, finnes mange svært fine og homogene stativere opp i prisklassene fra blant annet Dynaudio Contour og Confidence som jeg har lyttet til ved flere anledninger og ikke minst Baby Grand.
    Hei "anonym" - fikk du med deg denne:
    "Noe er "revolusjonerende" med XTZ'ene og det er at det er mulig å levere den lyden og den byggekvaliteten til en så rimelig pris." - står fortsatt ved dette og ulike tidsskrift backer dette bra opp. De tilbyr noen jumper-lengder mer kvalitet enn endel andre små ht jeg har sett og hørt - dette er min helt egne subjektive konklusjon. Jeg lever godt med den og mine ht ;)

    Hva sikter du til med "mitt" blindtest argument?
    - ligger vel i kortene at det kan slå flere veier. Nettopp derfor resultatet kan bli interessant.

    Klart det finnes konkurrenter. Derfor får forbrukerne bedre og bedre lyd og byggekvalitet for en rimelig penge.

    Krix E f.eks er sikkert en bra ht, men konvensjonelt bygget med streit bokset kabinett enkelt og rimelig å produsere. I mitt hode "oser" det ikke "mer" for pengene. Snarere traust & kjedelig. Lyden er sikkert ok.

    XTZ har et pyramideformet kabinett noe som bør ha en positiv innvirkning på lyden i form av et stivere kabinett og dermed mindre boks-lyd. I tillegg er elementene time-alignet pga hellende front. Dette gir for meg en følelse av "mer" for pengene, som endel andre ht i samme prisklasse ikke gir.
     
    K

    kathrine

    Gjest
    Hei!

    Blindtester er bare for tøffinger, hadde hvert moro og vært med på en....... ::)

    S
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    En av mine kriterier for byggekvalitet er finer på høyttalerene, vinyl er ikke hifi men pianolakk er jo et ok alternativ for de som er glad i å tørke støv.

    Tror vi er enige om at XTZ lager gode høyttalere men jeg synes ikke XTZ oser mer kvalitet for pengene enn Krix som er bygd med 17mm MDF og finerte sider til en lavere pris.

    Skulle gjerne hatt XTZ i et anlegg nr 2 eller hjemmekino dersom det skulle bli aktuelt.
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Hei Anonym

    "En av mine kriterier for byggekvalitet er finer på høyttalerene, vinyl er ikke hifi men pianolakk er jo et ok alternativ for de som er glad i å tørke støv."
    - enig i vinylen, men ellers flere eksklusive merker som har vært å få i pianolakk som et alternativ. Det avdekker også fort noe om hjemmerengjøringen ;D

    "Tror vi er enige om at XTZ lager gode høyttalere men jeg synes ikke XTZ oser mer kvalitet for pengene enn Krix som er bygd med 17mm MDF og finerte sider til en lavere pris."
    - står ikke noe om 17mm her, snarere 12mm: http://www.krix.com/Product/Detail.aspx?p=44&id=6
    de leveres også i vinylfinish om ønskelig ser jeg.

    Om XTZ kabinettet og Krix kabinettet skulle bli produsert på samme fabrikk ville jeg fortsatt tro at Krix kabinettet er enklere å produsere og dermed rimeligere. Det er 4 kg vekt forskjell også, men Krixene er vel mindre?

    "Skulle gjerne hatt XTZ i et anlegg nr 2 eller hjemmekino dersom det skulle bli aktuelt." - hvorfor ikke Krix E? ;)

    - uansett koker alt ned til egne ønsker og prioriteringer og om du stoler på det du hører ;D
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Nå er vel "problemet" for både Krix og XTZ å bli tatt seriøst i det pris-segmentet de befinner seg i... "Vi" vil ikke att billige produkter skal representere samme kvalitet som det som er dobbelt så dyrt eller tre-gangen...

    Men som en liten tankevekker fra en av Nordens store utviklere innen hifi-komponenter har uttalt om htère.. VI VIL IKKE HA BILLIGE DISKANTER, selv om de billigste gjerne låter best... (men det er fullt mulig å lime de fra baksiden)for å skjule hva som egentlig er brukt.. sitat slutt... ;D

    mvh
    Kjell P.. ;)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Janb

    Angående kabinettet så er det mai nummeret av High Fidelity 2003 som har villedet meg.

    Joda den dagen det blir aktuelt med flere anlegg kommer jeg nok til å sjekke markedet grundig, er veldig viktig at en selv er fornøyd med komponentene men jeg liker både XTZ og Krix.

    Jeg stoler på det jeg hører, derfor jeg ikke bytter ut hele anlegget kvartalsvis og rapporterer om gigantoppgraderinger ;D
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    brand-x skrev:
    Nå er vel "problemet" for både Krix og XTZ å bli tatt seriøst i det pris-segmentet de befinner seg i... "Vi" vil ikke att billige produkter skal representere samme kvalitet som det som er dobbelt så dyrt eller tre-gangen...

    Men som en liten tankevekker fra en av Nordens store utviklere innen hifi-komponenter har uttalt om htère.. VI VIL IKKE HA BILLIGE DISKANTER, selv om de billigste gjerne låter best... (men det er fullt mulig å lime de fra baksiden)for å skjule hva som egentlig er brukt.. sitat slutt... ;D

    mvh
    Kjell P.. ;)
    Men det gir ro i sjela å vite at en har toppmodellen til produsenten....
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Anonym skrev:
    Jeg stoler på det jeg hører, derfor jeg ikke bytter ut hele anlegget kvartalsvis og rapporterer om gigantoppgraderinger ;D
    Hei anonym, da er vi helt på linje ;D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.945
    Antall liker
    8.245
    Torget vurderinger
    1
    ...litt merkelig det der, ja..! ;)

    Bjørn
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen flere som har fått lyttet til XTZ 99.26 eller noen av de større gulvstående?
    Jeg har et par 99.36 i svart matt på vei i posten.
     
    B

    brand-x

    Gjest
    orso !

    Da håper jeg du bidrar med litt tilbakemeldinger ? :)

    mvh
    Kjell P..
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det skal jeg. Har et et par Krix Equinox stativhøyttalere fra før av. XTZene er egentlig kjøpt inn til en kamerat, men jeg får leie de i noen måneder.
     

    milan

    Fersking
    Ble medlem
    07.05.2008
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hoi Orso!

    Har du fått noe post enda? Er så spent på intrykket ditt både på finnish og lyd!
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg kjenner til XTZ kun fra bilder og omtale, og disse tyder på at elementer og kabinett er av svært god kvalitet, men at eksempelvis B&W og Dynaudio har fått delefiltre og slikt bedre til (jeg vet at det ikke er enighet om det siste). Uansett, for de som ikke synes XTZ-lyden henger helt sammen må den da være en glimrende kandidat for digital deling: Suverent kabinett og fremragende elementer, bare å kaste motstander, kabler og annen skitt og sette høyttalerkablene rett på elementene :eek:.
    Eller?
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    milan skrev:
    Hoi Orso!

    Har du fått noe post enda? Er så spent på intrykket ditt både på finnish og lyd!
    Ser ut som om de er klar til henting i morgen eller senest onsdag. Bilder og inntrykk kommer.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn