Wyred 4 Sound's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.115
    Antall liker
    3.230
    Torget vurderinger
    1
    Her surer og går det en ST-500, og må si at dette låter veldig lovende med mindre enn 100 timer innspilling.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.115
    Antall liker
    3.230
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har erfaring med eller link til tester av MK II utgaven av ST-500 og/eller ST-1000?
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har erfaring med eller link til tester av MK II utgaven av ST-500 og/eller ST-1000?
    Søk etter tester av mAMP isteden,der ligger det endel ute.
    Og siden St500 mk2 skal være identisk lydmessig så bør dette være sammenlignbart.

    Og hvordan synes du ST 500 lyder sammenlignet med A21?
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.115
    Antall liker
    3.230
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har erfaring med eller link til tester av MK II utgaven av ST-500 og/eller ST-1000?
    Søk etter tester av mAMP isteden,der ligger det endel ute.
    Og siden St500 mk2 skal være identisk lydmessig så bør dette være sammenlignbart.
    Har lest noen tester av mAmpen og så vidt jeg har fått med meg er den noe bedre i mellomtonen og diskanten. Noe som er hvor ST-500 får litt bemerkninger.


    Og hvordan synes du ST 500 lyder sammenlignet med A21?
    Parasound A21 har en ganske kraftig egenlyd og mørk klang, samt at den smører lyden litt utover. Egenlyden og den mørke klangen er ganske ørevennlig og lett å like, men det ble åpenbart etter hvert at alle CD'ene jeg spilte hadde mer eller mindre samme lydsignatur som stammer fra A21 og som ikke er på kilden. Den mangler også del på detaljeringen, selv om det ble bedre med to stykker i biamp.

    ST-500 har vel nå rundet 100 timer, og p.t. synes jeg den overgår to A21 i biamp med god margin! Den har minimal egenlyd og mer nøytral klang, samt den er kjapp og spenstig som en yr gasell. Det skal spilles veldig høyt for lyden begynner å høres stresset ut, og da vet jeg ikke om det er pga høyttalerne eller forsterkeren. Jeg synes at ST-500 er et røverkjøp til prisen.

    Jeg kommer til å benytte meg av angreretten og bytte den inn til en ST-500 Mk II (den kom etter at jeg hadde bestilt ST-500).
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har erfaring med eller link til tester av MK II utgaven av ST-500 og/eller ST-1000?
    Søk etter tester av mAMP isteden,der ligger det endel ute.
    Og siden St500 mk2 skal være identisk lydmessig så bør dette være sammenlignbart.
    Har lest noen tester av mAmpen og så vidt jeg har fått med meg er den noe bedre i mellomtonen og diskanten. Noe som er hvor ST-500 får litt bemerkninger.


    Og hvordan synes du ST 500 lyder sammenlignet med A21?
    Parasound A21 har en ganske kraftig egenlyd og mørk klang, samt at den smører lyden litt utover. Egenlyden og den mørke klangen er ganske ørevennlig og lett å like, men det ble åpenbart etter hvert at alle CD'ene jeg spilte hadde mer eller mindre samme lydsignatur som stammer fra A21 og som ikke er på kilden. Den mangler også del på detaljeringen, selv om det ble bedre med to stykker i biamp.

    ST-500 har vel nå rundet 100 timer, og p.t. synes jeg den overgår to A21 i biamp med god margin! Den har minimal egenlyd og mer nøytral klang, samt den er kjapp og spenstig som en yr gasell. Det skal spilles veldig høyt for lyden begynner å høres stresset ut, og da vet jeg ikke om det er pga høyttalerne eller forsterkeren. Jeg synes at ST-500 er et røverkjøp til prisen.

    Jeg kommer til å benytte meg av angreretten og bytte den inn til en ST-500 Mk II (den kom etter at jeg hadde bestilt ST-500).
    Hmm,jeg har sett mye forskjellig om A21,men aldri at den var mørk i klangen.
    Men men,det spiller jo ingen rolle.
    Fant uansett ut at det var for dumt å ikke prøve ut 3.generasjon Ice,så derfor bestilte jeg en St 500 mk2 selv for kort tid siden.
    Prisen er jo meget bra og mAMP har fått mye bra omtaler så hvorfor ikke?
    Er en 2-3 uker leveringstid på de,visstnok.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.115
    Antall liker
    3.230
    Torget vurderinger
    1
    Hmm,jeg har sett mye forskjellig om A21,men aldri at den var mørk i klangen.
    Men men,det spiller jo ingen rolle.
    Fant uansett ut at det var for dumt å ikke prøve ut 3.generasjon Ice,så derfor bestilte jeg en St 500 mk2 selv for kort tid siden.
    Prisen er jo meget bra og mAMP har fått mye bra omtaler så hvorfor ikke?
    Er en 2-3 uker leveringstid på de,visstnok.
    A21 er i hverfall den forsterkeren med mørkest klang jeg har hatt i hus, men også den flotteste å se på, unektelig lekkert med to stykker ved siden av hverandre på toppen av stereobenken. :)

    Glemte også å si at ST-500 har en holografi og romfølelse som langt overgår andre forsterkere jeg har hatt, også A21.
    En annen ting er varmeutvikling, A21 bruker 150 Watt bare den er påslått (er faktisk på 7,5 Watt klasse A), og to stykker utgjør hos meg en betydelig varmekilde, spesielt på sene sommerkvelder med sola inn på stua hele ettermiddagen og kvelden. ST-500 på sin side er jo klasse D, så der utvikles knapt varme, og selv ved vedvarende høytspilling, er den ikke engang lunken.

    Kom gjerne med dine opplevelser etter hvert som du får pakket den ut og koblet opp.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.115
    Antall liker
    3.230
    Torget vurderinger
    1
    Fant uansett ut at det var for dumt å ikke prøve ut 3.generasjon Ice,så derfor bestilte jeg en St 500 mk2 selv for kort tid siden.
    Prisen er jo meget bra og mAMP har fått mye bra omtaler så hvorfor ikke?
    Er en 2-3 uker leveringstid på de,visstnok.
    Nå har det vel passert 3 uker, har du hørt noe fra Stillimento? Eller enda bedre, fått forsterkeren?
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.115
    Antall liker
    3.230
    Torget vurderinger
    1
    I dag tidlig var den snille postmannen innom med den helt nye ST-500 MkII.

    Legger ut noen bilder etter helga.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.115
    Antall liker
    3.230
    Torget vurderinger
    1
    Her kommer noen bilder av utpakkinga av den nye W4S ST-500 Mk II

    1.jpg


    Kommer i en veldig anonym pakke.

    2.jpg


    Solid pakket i dobbel eske.

    3.jpg


    Enkelt og greit.

    4.jpg


    Bilde fra baksiden.

    5.jpg


    Og fra fronten.

    Fikk den som nevnt på lørdag og det begynner å nærme seg 100 timer innspilling, og vil si det høres flott ut så langt!
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.791
    Antall liker
    14.650
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Jeg drar tråden ut av glemselen og melder meg herved inn i det gode Wyred 4 Sound-selskapet da jeg nettopp har gått til anskaffelse av en pent brukt DAC 2. Så langt lever den opp til forventningene, men lurer på om det er tweaks eller optimaliseringer jeg kan gjøre for å få det beste ut av DACen? Må jeg koble DACen til en pc for å endre fast/variabelt volum på de forskjellige inngangene? Tips og råd mottas med takk :)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.791
    Antall liker
    14.650
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Takk for raskt svar! :)
    Jeg er klar over at den kan sendes inn til oppgradering men pr nå kan det dessverre ikke prioriteres, jeg vil derfor gjerne gjøre det beste ut av den slik den er nå. Takk for link til manual, jeg har skummet gjennom den tidligere men må ha oversett menytilgangen. Skal lese den ordentlig denne gangen :)
    Førsteinntrykket et utelukkende positivt, Arcam irDAC lever dermed ganske farlig. Bilder kommer.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.791
    Antall liker
    14.650
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    I påvente av bedre bilder kommer et fra den pågående shootouten mellom DAC 2 og irDAC.
    314750d1428573207-ragwos-stue-na-pa-hifisentralen-forum-og-markedsplass-hi-fi-14285716550810.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ikke mye liv i w4s venner, men jeg prøver meg alikevel.

    Er det noen som har ærfaring med w4s ST1000 mk1 effekttrinn? Har en slik på handen jeg lurer litt på.
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Kan dessverre ikke hjelpe deg med spørsmålet ditt. Har imidlertid kjøpt en uDac-HD hodetelefonforsterker til mine Sennheiser
    HD-650. Denne spiller i klasse A med nettstrøm og spiller meget bra med stor overbevisning og stålkontroll. Varm klang og bra med detaljer. Meget fornøyd!
    image.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tror nok jeg bare tester den. Skulle det ikke passe i oppsettet, så selger jeg den. Prisen er helt grei. Så får vel igjen det samme.

    Godt med krefter og dempefaktor på over 2000. Skulle vel ikke bomme så altfor mye. Testene sier at lyden skal være nøytral mot varm. Skulle passe Triangle greit.

    Mulig det blir handling ikveld..
     

    Libbe

    Medlem
    Ble medlem
    31.10.2011
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Noen som kunne tenkte seg en strøken STI-500?
    Fabelaktig forsterker, men vurderer å legge ut på torget da jeg ser på å gå over til 5.1
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Irriterende at ikke norsk forhandler har de samme data på for eksempel DAC 2v2se som det er fra USA.
    Er i tanker på å kjøpe meg et nytt sett med dac og ST 1000.
    Må kanskje handle "over there" som jeg gjorde i 2010.
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Dessuten trist at designet på mkII efffektforsterkerne har blitt "ødelagt" ved å putte en knapp på høyre hjørne nederst som alltid lyser under bruk. Det fine med mkI serien var den rene flaten uten knapp og muligheten for å slå av lysdioden son gikk tvers over hele fronten. Hadde det ikke vært den dumme knappen der ville jeg kjøpt nytt sett med dac og forsterker for dager siden.
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Ser at monoblokkene har den konstruksjonen jeg ønsker, men det blir godt over 10k + moms ekstra. Må nok gå alvorlig inn i tenkeboksen her. Mye penger.
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Har nå bestilt og betalt DAC 2v2se og to stk monoblokker SX-1000R.
    Håper at postgangen fra USA går greit og at jeg ellers blir fornøyd.
    Alltid spennende med noe nytt.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tror ikke du har noe å engste deg over. Da jeg hadde dac2 og ST1000 så spillte dette svært godt. Angrer litt på at jeg solgte det innimellom.
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Tror ikke du har noe å engste deg over. Da jeg hadde dac2 og ST1000 så spillte dette svært godt. Angrer litt på at jeg solgte det innimellom.
    Hadde akkurat det samme som deg i nesten 6 år, og solgte det i fjor. Gleder meg til oppgradert nytt sett.
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    WOW...;););)

    Nettopp koblet opp det nye forsterkersettet. Og enda så påstår de at det trenger 300 timer innspilling.
    Sitter her med et stort glis.
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Spilt en uke nå...hele tiden. Kunne tenkt meg at dac'en slo av displayet automatisk etter litt kortere tid enn 10 sekunder, men kan gjøres på direkten med fjernkontrollen også. Fantastisk med 570W på hver side som fyller Klipschene helt ut med godlyd fra det laveste volum nivå.
    Veldig god og hyggelig service på mail fra W4S i USA.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.814
    Antall liker
    2.806
    Torget vurderinger
    1
    Hei folkens! Er det noen som har prøvd effekttrinnene på rørpre? Og er det forskjell på om man bruker RCA eller XLR? De fleste rørpreene har jo bare ubalanserte utganger.

    Lurer på å skaffe meg en klasse D forsterker til mine Sonus faber Cremona. Tenker spesifikt på ST-500 av første generasjon. Skal ha en fyldig og robust klang.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hadde ST1000 og testa med en pre fra Copland. Det fungerte i vertfall svært bra. Angrer egentlig på at jeg solgte den st1000.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.814
    Antall liker
    2.806
    Torget vurderinger
    1
    Var det av første generasjon forsterkere? Har forstått det slik at det er kommet en mk2 senere. Jeg er vel ute etter de med den blå LED-stripa i fronten. Hvordan var lyden i den forsterkeren din?
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Var det av første generasjon forsterkere? Har forstått det slik at det er kommet en mk2 senere. Jeg er vel ute etter de med den blå LED-stripa i fronten. Hvordan var lyden i den forsterkeren din?
    Det var meg han kjøpte den av, og lyden kan jeg bare si gode ord om. Etter et år med utprøving av annet så ville jeg ha en ny, men mk2 har en blå lysdiode som lyser hele tiden og det ville jeg ikke ha. Det blå lysstripa kunne man justere helt bort, og det passer meg best med svarte komponenter uten lys.
    Så så jeg på W4S sine sider at de nye monoblokkene er laget med samme design med de blå stripene som kan justeres helt vekk, og kjøpte dermed de. Angrer ikke for å si det pent :)

    En annen ting er at jeg har DAC 2v2SE også, og kjøpte en Logitech Harmony 350 fjernkontroll til den som man kan programmere 8 fjernkontroller på. Dermed kunne jeg legge over signalene fra W4S som er ferdig justert på Logitech med bedre og jevnere justering av volumet, pluss at man kan legge inn inngangene på spesielle knapper istedenfor å måtte gå opp og ned for å finne inngangene slik som på den originale kontrollen. Hurra for Logitech :)
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    For et fantastisk hyggelig firma Wyred 4 Sound er å handle med. De følger opp på mail med den minste ting jeg har å komme med. Denne gangen hadde jeg lyst til å prøve den beste XLR signalkabelen de har som skilter med et renere kobber enn det Nordost gjør.

    De hadde bare ferdige 2M lengde, men ingen problem med å lage et sett på 0,8M til meg fikk jeg beskjed om. Har mitt sett med DAC og forsterkere derfra for andre gangen, med dertil stor plass i mailboksen min. :) Sist natt bestilte og kjøpte jeg omtalte kabel, og fikk nå nettopp en mail med takk for bestillingen og at vedkommende skulle sørge for at bestillingen ble som jeg ville ha den og skikkelig laget.
    Service som dette og flotte og vellydende produkter i tillegg gjør hobbyen min til en stor glede.
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Og nå fikk jeg mail fra W4S og fra PayPal med sporingsnummer om at varen er sendt.
    Under et døgn fra bestilling. Sånn skal det være! :cool:
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Skulle likt å se en test av dette klasse D settet mitt av Rognlien sammenlignet både med MI og Mcintosch.
    Stiller ingenting av mine til disposisjon.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Skulle likt å se en test av dette klasse D settet mitt av Rognlien sammenlignet både med MI og Mcintosch.
    Stiller ingenting av mine til disposisjon.
    Har hatt wired4 sound, og vil si at mi. er i en helt anden liga.
     

    fiske

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.12.2010
    Innlegg
    70
    Antall liker
    23
    Sendte min W4S DAC-2 DSDse til oppgradering til en 2v2se incl femto grade clock upgrade hos W4S for noen uker siden. .
    Skal ifølge FedEx være på døra i morgen ettermiddag.
    Noen som har erfaring med denne oppgraderingen?
    Håper det er verdt reisen.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.626
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Kunne tenkt meg å prøve dette merket. Må man handle på nettet? Samme størrelse som min Belcanto. Begynner å bli utdatert. Wyred4sound har sikkert avspilling av DSD filer. Har flere av disse. Elles så synes jeg at Class D kan lyde bra, selv om jeg bruker Dp forsterkere. Jeg har Pioneer fosterker m D og mosfet utganger jeg brukerden på JBL vintage og en elektrostatisk energizer fra Woo Audio som lyder meget bra, hvis jeg bruker en god forsterker. Det jeg merker m class D, er at den har god kontroll på bass. Da spesielt bassreflex. Det kan jeg ikke snakke for høyt om:)
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Sendte min W4S DAC-2 DSDse til oppgradering til en 2v2se incl femto grade clock upgrade hos W4S for noen uker siden. .
    Skal ifølge FedEx være på døra i morgen ettermiddag.
    Noen som har erfaring med denne oppgraderingen?
    Håper det er verdt reisen.
    Hadde den gamle og solgte den og kjøpte den nye. Angrer ikke for å si det sånn.
     
    Sist redigert:

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.626
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Har ikke noe asyncron USB inngang på belcanto'n, så jeg må bruke de andre digital inngangene og en USB DAC for å få høyere bit-rate med PC bruk.
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Kunne tenkt meg å prøve dette merket. Må man handle på nettet? Samme størrelse som min Belcanto. Begynner å bli utdatert. Wyred4sound har sikkert avspilling av DSD filer. Har flere av disse. Elles så synes jeg at Class D kan lyde bra, selv om jeg bruker Dp forsterkere. Jeg har Pioneer fosterker m D og mosfet utganger jeg brukerden på JBL vintage og en elektrostatisk energizer fra Woo Audio som lyder meget bra, hvis jeg bruker en god forsterker. Det jeg merker m class D, er at den har god kontroll på bass. Da spesielt bassreflex. Det kan jeg ikke snakke for høyt om:)
    Forhandler er Audio Centeret i Asker, men de har bare eldre modeller på nettsiden sin og er bestillingsvare.
    Derfor like greit å kjøpe direkte fra USA var min konklusjon.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn