Wyred 4 Sound's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.626
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Kunne tenkt meg å prøve dette merket. Må man handle på nettet? Samme størrelse som min Belcanto. Begynner å bli utdatert. Wyred4sound har sikkert avspilling av DSD filer. Har flere av disse. Elles så synes jeg at Class D kan lyde bra, selv om jeg bruker Dp forsterkere. Jeg har Pioneer fosterker m D og mosfet utganger jeg brukerden på JBL vintage og en elektrostatisk energizer fra Woo Audio som lyder meget bra, hvis jeg bruker en god forsterker. Det jeg merker m class D, er at den har god kontroll på bass. Da spesielt bassreflex. Det kan jeg ikke snakke for høyt om:)
    Forhandler er Audio Centeret i Asker, men de har bare eldre modeller på nettsiden sin og er bestillingsvare.
    Derfor like greit å kjøpe direkte fra USA var min konklusjon.
    Takk for det ja:)
     

    Førsten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.06.2011
    Innlegg
    222
    Antall liker
    28
    Til dere som har sendt over dammen for upgrade, er det verdt det?
    Tok det mange uker fra dere sendte til dere hadde de tilbake?

    Vurderer det samme men jeg er i tvil om det er noen nevneverdig gevinst... Streamer kun fra Spotify via Apple-TV, vet ikke om jeg da får nytte av oppgraderingen. Har ihvertfall skjønt det slik at det angår streaming av high-res filer via USB, og det gjør jeg ikke uansett.
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Til dere som har sendt over dammen for upgrade, er det verdt det?
    Tok det mange uker fra dere sendte til dere hadde de tilbake?

    Vurderer det samme men jeg er i tvil om det er noen nevneverdig gevinst... Streamer kun fra Spotify via Apple-TV, vet ikke om jeg da får nytte av oppgraderingen. Har ihvertfall skjønt det slik at det angår streaming av high-res filer via USB, og det gjør jeg ikke uansett.
    Min første tanke er å sende dem en mail. Du får raskt svar. Å kjøpe nytt tar 5-6 dager.
     

    fiske

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.12.2010
    Innlegg
    70
    Antall liker
    23
    Da har jeg hatt den oppgraderte W4S DAC-2v2se i hus noen måneder
    Lydbildet er blitt mye mer rafinert og klarere enn tidligere og jeg er super fornøyd.
    All ære til W4S og den magien de klarer å få til med denne DACen.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.114
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Hm, ser ut til at AudioCenteret har sluttet med W4S, noen ny norsk importør (igjen)?
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Jaja…har DAC-2v2se og 2 monoblokker SX-1000R som jeg feilkoblet og er nå defekte. Ingen lyd. Vet ikke om det er lyd fra Klipschene mine heller. Er det noen kjente personer/firmaer i Oslo som tar seg av slike ting?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.052
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Den var kjip.. Hvordan feilkoblet du slik at dette gikk i vasken? Ikke bare sikring som er gått?
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Feilkoblet egentlig ikke, men brøt regel nr.1. ALLTID slå av strømmen når det kobles. Sikringer tar vel strømmen for hva jeg vet, men det er lys på forsterkere og displayet på DAC lyser som det skal. Inn/utganger som er brent er hva jeg tenker. Høyfrekvent lyd når "ulykken" skjedde, og venstre kanal forsvant øyeblikkelig, og høyre kanal etter noen minutter. Har ikke peiling.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.114
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Hva koblet du? Mellom DAC og effektforsterkere eller effektforsterkere og høyttalere?
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Må bare gjenta den gode servicen med forsikringer uoppfprdret fra deres side at de vil ordne alt som jeg ønsker det, og den beste måten å gjøre det og billigst på. Handlet første gangen med dem i 2010, og på den typiske amerikanske måten ble jeg behandlet som en gammel venn fra første stund. Anbefaler det firmaet på det varmeste.
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Å finne et fraktselskap som kommer og henter på dør og sender på mine premisser var ikke så enkelt. Printer har jeg heller ikke for nødvendige fraktbrev. Endte opp med DHL som fulgte meg med hele prosessen av utfyllinger. Rett over 3k for å sende 20 kg til California.
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Har gjort så mange innlysende feil i det siste, så kanskje etter 45 år med utallige anlegg å la dette bli mitt siste prosjekt.
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Fikk tilbake DAC og forsterkere i går, og har spilt fra Spotify det meste av natten. Disse få dagene jeg har vært uten anlegg gjorde at jeg hadde glemt hvor kult dette er.
     

    JEJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Innlegg
    511
    Antall liker
    42
    Er det kommet ny forhandler her i Norge?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn