- Ble medlem
- 13.10.2005
- Antall liker
- 6.883
PC'n jeg har på jobb har vi fått fra en skole som ikke ville ha den lenger, tror jeg.
Presis. Det er jo det jeg alltid har sagt!vredensgnag skrev:The solution is simple. Don't buy one.
18 . The system of claim 17, wherein: the camera is operable to take a plurality of photographs of the surroundings of the electronic device; and wherein the processor is further operable to: analyze each of the plurality of photographs to identify distinguishing landmarks in the photographs; and determine the location of each photograph based on the identified distinguishing landmarks.
Billig for så mye morro ;DSupertramp skrev:Jeg la inn enn "prøvebestilling" på apple.no på det jeg kunne tenke meg - det ble 27.000,-
MacBookPro m/litt "innhold"
2TB TimeCapsule
Apple TV
Office 2008
Iphone 4, 32gB m/litt "innhold"
Tror jeg venter litt......
Sant nok, men husk også på at det er sentralt for selskaper i den digitale økonomien å vite mest mulig om sine kunder og brukere og bruke denne informasjonen til å selge ytterligere tilpassede tjenester, få mest mullig reklameinntekter osv, osv. Dette gjelder Apple, Google, Facebook og alle de andre som driver med slikt. Noen er flinkere til det enn andre og mulighetene kommer til å bli enorme etter hvert som ny og imponerende teknologi blir utviklet. Slik virksomhet kan fint kamufleres som økt brukervennlighet, bedre treff på nettsøk, informasjon om ting i nærheten av der mobilen din befinner seg du kan være interessert i osv, osv.BT skrev:Er det ikke litt drøyt å anklage en bedrift for å planlegge ulovlige aktiviteter bare fordi de utvikler teknologi som kan gjøre dem i stand til det?
Om Securitas søker patent på forbedret waterboarding så er det god grunn til å være bekymret.BT skrev:Er det ikke litt drøyt å anklage en bedrift for å planlegge ulovlige aktiviteter bare fordi de utvikler teknologi som kan gjøre dem i stand til det?
Eg er like skeptisk til dette som alle andre, men pust no med nasen, både EFF og Gjestemedlem. Pantent er då ikkje det same som at dei vil rulla det ut i neste OS-release. Det er ikkje ein juridisk søknad om å få lov til å implementera eller utvikla teknologien heller. Strategien med "blocking patent" er ikkje heilt ukjent i patentmarknaden.Trane skrev:Patentet vil faktisk kunne ta bilder, gjøre taleopptak og registere gps-koordinater uten brukerens vitende for deretter å sende denne informasjonen til Apple. Den umiddelbart sympatiske intensjonen er å unngå tyveri og misbruk av eierens Apple-duppeditt.
Dette er jo helt vanlig i dag, og det gjøres stort sett innenfor lovverket. Dersom loven brytes på slikt slås det hardt ned på. Det Apple anklages for å planlegge å gjøre er definitivt ikke innenfor lovverket, og derfor bør vi ha lite å frykte. Det kommer aldri til å skje.nb skrev:Sant nok, men husk også på at det er sentralt for selskaper i den digitale økonomien å vite mest mulig om sine kunder og brukere og bruke denne informasjonen til å selge ytterligere tilpassede tjenester, få mest mullig reklameinntekter osv, osv. Dette gjelder Apple, Google, Facebook og alle de andre som driver med slikt. Noen er flinkere til det enn andre og mulighetene kommer til å bli enorme etter hvert som ny og imponerende teknologi blir utviklet. Slik virksomhet kan fint kamufleres som økt brukervennlighet, bedre treff på nettsøk, informasjon om ting i nærheten av der mobilen din befinner seg du kan være interessert i osv, osv.BT skrev:Er det ikke litt drøyt å anklage en bedrift for å planlegge ulovlige aktiviteter bare fordi de utvikler teknologi som kan gjøre dem i stand til det?
Er nok noen som har misforstått.vagstol skrev:Eg er like skeptisk til dette som alle andre, men pust no med nasen, både EFF og Gjestemedlem. Pantent er då ikkje det same som at dei vil rulla det ut i neste OS-release. Det er ikkje ein juridisk søknad om å få lov til å implementera eller utvikla teknologien heller. Strategien med "blocking patent" er ikkje heilt ukjent i patentmarknaden.Trane skrev:Patentet vil faktisk kunne ta bilder, gjøre taleopptak og registere gps-koordinater uten brukerens vitende for deretter å sende denne informasjonen til Apple. Den umiddelbart sympatiske intensjonen er å unngå tyveri og misbruk av eierens Apple-duppeditt.
Når det gjeld Apple i business-miljø, forresten (sidan tråden har sneia spørsmålet): Ein liten bit av smøret på bordet mitt kjem frå tida eg bruker på å drifta nettverket på eit lite kontor (om lag ti brukarar) i kultursektoren. Her er eg i ferd med å rulla ut Mac som erstatning for Windows-PCar, og opplever at det er nesten smertefritt. Maskinene er vesentleg meir stabile enn PCane var nokon gong (i tillegg til mykje betre bygd), og integrering med Windows-server og annan hardware er trivielt. Det er nesten slik at eg har dårleg samvit for at eg ikkje hadde mage til å gå for Mac over heile linja for eit par år sidan.
(Desse erfaringane let seg sikkert ikkje overføra om ein skalerer opp brukartalet 10, 100 eller 1000 gonger).
If you're thinking it would be easier to start over and simply cancel your account, well, that's not exactly the case. There is no link in iTunes that allows you to easily cancel your account; to do so, you'll have to contact Apple directly. And if you do decide to cancel your account, you could lose access to all of the content you've previously purchased from Apple's iTunes store.
Orso, ærlig talt. Du har kjøpt et produkt fra Apple, som er laget for å virke sammen med software fra Apple og apps fra titusener av utviklere, og får Apple opp i halsen fordi du ikke kan bruke produktet på en helt annen måte? "Jeg har kjøpt en barbermaskin og er skitsur fordi jeg ikke kan trimme hekken med den. Nå må Braun ta seg sammen."orso skrev:Har sansen for mange av løsningene til Apple. Men har begynt å få selskapet litt opp i halsen etter jeg kjøpte meg en iPod Touch. Låst på bauger og kanter og nesten umulig å bruke et annet avspillingsprogram enn iTunes til å overføre musikk. Og iTunes har altfor få muligheter til mitt bruk.
Litt på siden av diskusjonen dette, men spør alikevel her. Dersom jeg jailbreaker iPod Touchen, kan jeg da f.eks bruke J.River Media Center til å overføre musikk?
Dette skjønner jeg ikke.bambadoo skrev:Håper jeg slipper å innstallere itunes foresten. (måtte også oppgi kredittkort nummer ved registrering , faktisk før jeg evt. kjøpte en dritt.)
Vet det finnes workaraound for dette men det er ganske utrolig implementasjon. Makan til søppelprogram for windows. Men skal etter sigende fungere glimrende på mac.
Helt unødvendig å etablere iTunes-konto for å bruke iTunes. I tillegg kan man også etablere iTunes-konto uten å bruke kredittkort.Supertramp skrev:Dette skjønner jeg ikke.bambadoo skrev:Håper jeg slipper å innstallere itunes foresten. (måtte også oppgi kredittkort nummer ved registrering , faktisk før jeg evt. kjøpte en dritt.)
Vet det finnes workaraound for dette men det er ganske utrolig implementasjon. Makan til søppelprogram for windows. Men skal etter sigende fungere glimrende på mac.
Jeg innstallerte iTUNES for min datter på hennes PC og "importerte" alle musikkfiler til iTUNES biblioteket.
Det var ikke noe spørsmål om kredittkort....
Du tenker vel ikke på iTUNES konto for kjøp av musikk?
Høres veldig rart ut. Har ikke noe kredittkort opplysninger på mine iTunes. Albumcover fungerer fint. Sikker på at det ikke var en liten skip knapp du overså i farta bambadoo.bambadoo skrev:Måtte vel ha itunes konto for bl.a. å laste ned albumcover? Selv om det var gratis måtte kredittkort nr. oppgis.
Kan du med få ord forklare meg hvor mye mere moro jeg kan få ut av kjøpet enn det jeg allerede har i dag:johnnygrandis skrev:Billig for så mye morro ;DSupertramp skrev:Jeg la inn enn "prøvebestilling" på apple.no på det jeg kunne tenke meg - det ble 27.000,-
2TB TimeCapsule
Apple TV
Office 2008
Er vel strengt tatt ikke moro som er det viktigste, men sjansene er at du etterhvert vil øke produktiviteten deres.Supertramp skrev:Kan du med få ord forklare meg hvor mye mere moro jeg kan få ut av kjøpet enn det jeg allerede har i dag:johnnygrandis skrev:Billig for så mye morro ;DSupertramp skrev:Jeg la inn enn "prøvebestilling" på apple.no på det jeg kunne tenke meg - det ble 27.000,-
2TB TimeCapsule
Apple TV
Office 2008
- Dell Inspiron m/"innhold"
- Office 2007
- WD 250gB ekstern harddisk
- iPOD Video Classic 30gB
- Nokia 5800XpressMusic sånn delvis smarttelefon (GPS, foto, video, mp3 m.m.)
![]()
Jada, jada - jeg er på gli'............... men på Sørlandet så er vi jo litt treige.....digiman skrev:Foreslår at du prøver en Mac litt omfattende. Er det for deg er det jo bare å slå til.
+782digiman skrev:Synes det er tragikomisk at det første du burde gjøre ved kjøp av en ny ferdig bygd PC er å kjøre reinstallasjon av OSet fra bunn av pga alt dritten (crapware) som er installert fra leverandørene for å kunne presse prisene enda lenger ned.
Det er vel grenser for kor moro datamaskiner kan vera. Ein kan jo gjera nesten det same på PC og Mac i dag. For meg er den viktigaste skilnaden at det er så utruleg mykje meir komfortabelt å bruka ein Mac. IMO.Supertramp skrev:Kan du med få ord forklare meg hvor mye mere moro jeg kan få ut av kjøpet enn det jeg allerede har i dag:
Innlegget mitt var ment som en spøk..!Supertramp skrev:Jada, jada - jeg er på gli'............... men på Sørlandet så er vi jo litt treige.....digiman skrev:Foreslår at du prøver en Mac litt omfattende. Er det for deg er det jo bare å slå til.![]()
Pussig at du skulle nevne BMW og Volvo, vi har begge.vagstol skrev:For å dra ein parallell til bilar, som eg verkeleg ikkje kan noko om: Er det ikkje defor folk vil ha BMW, Mercedes og Volvo, då? Ikkje fordi du kjem deg noko særleg raskare frå A til B, og ikkje fordi du får med deg så veldig mykje meir, men fordi alle dei små tinga kjenst så mykje riktigare?
Det er ikke snakk om helt annen måte, bare muligheten for å bruke 3. parts mediesenter til å laste opp musikk. Jeg mener det bør være minimumskravet for en mp3 spiller.vredensgnag skrev:Orso, ærlig talt. Du har kjøpt et produkt fra Apple, som er laget for å virke sammen med software fra Apple og apps fra titusener av utviklere, og får Apple opp i halsen fordi du ikke kan bruke produktet på en helt annen måte? "Jeg har kjøpt en barbermaskin og er skitsur fordi jeg ikke kan trimme hekken med den. Nå må Braun ta seg sammen."orso skrev:Har sansen for mange av løsningene til Apple. Men har begynt å få selskapet litt opp i halsen etter jeg kjøpte meg en iPod Touch. Låst på bauger og kanter og nesten umulig å bruke et annet avspillingsprogram enn iTunes til å overføre musikk. Og iTunes har altfor få muligheter til mitt bruk.
Litt på siden av diskusjonen dette, men spør alikevel her. Dersom jeg jailbreaker iPod Touchen, kan jeg da f.eks bruke J.River Media Center til å overføre musikk?
Kanskje du skal gjøre et søk på både jailbreakingsmuligheter, samt de mange mulighetene som finnes for å styre J River fra en Touch eller iPhone. Ellers også kjøpe noe du ikke behøver å "bryte opp" for å kunne bruke det slik du vil ...
Slipp hva du hva du har halsen og les deg opp, det finnes en nøkkel til det meste.orso skrev:Har sansen for mange av løsningene til Apple. Men har begynt å få selskapet litt opp i halsen etter jeg kjøpte meg en iPod Touch. Låst på bauger og kanter og nesten umulig å bruke et annet avspillingsprogram enn iTunes til å overføre musikk. Og iTunes har altfor få muligheter til mitt bruk.
Alt går. Det der sorterer nok under "nesten umulig" for de aller fleste. Først jailbreake, så installere SSH-klient med GUI, så overføre filene med SFTP. Ikke veldig elegant, ingen autosync mot mediaprogramvare på datamaskin osv.johnnygrandis skrev:Slipp hva du hva du har halsen og les deg opp, det finnes en nøkkel til det meste.
http://www.simonblog.com/2009/05/17/how-to-use-ssh-to-transfer-file-on-iphone/
(Godt sommerferien er over og at vi fikk oss en slik Epletråd igjen, lenge siden sist) ;D