Javisst.
Jeg har faktisk ingen problemer med at folk er kritiske til Apple. Det er mye Apple gjør som jeg også er kritisk til. Det jeg ofte reagerer på i denne sammenhengen er at det virker som om man har forskjellige kriterier når det gjelder Apple enn når det gjelder andre firma. Google og Microsoft er jo åpenbare eksempler her.
Når Apple søker om patent på en løsning av et problem som RIM allerede har lagd sim implementasjon av, holdes Apple fram som den store stygge ulven, men hvem nevner RIM som allerede har gjennomført mye av det som Apple bare muligens planlegger å innføre om noen år?
Når Apple lager en infrastruktur som kan brukes til overvåkning, er Apple den store stygge ulven, selv om Google allerede har implementert mye av det.
Når Apple nekter å støtte et proprietært format (Flash, WMA, WMV m.flere) og vil ha folk over på åpne stadardformater er Apple proprietære, mens MS som i mange år har prøvd å få alle til å bli avhengige av dem gjennom å pushe WMA og WMV ikke nevnes med et ord.
Det er ikke kritikken av Apple jeg reagerer på, men all den dobbelstandarden som finnes.