Mat, drikke og røyk Whisky

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rca45

    Medlem
    Ble medlem
    04.08.2023
    Innlegg
    37
    Antall liker
    76
    Sted
    Ørje
    Ardbeg Uigeadail er et meget godt kjøp i Sverige, prisforskjellen med Norge er merkelig stor. 699,- i Sverige (må bestilles) i Norge er prisen 1049,-
    Den er god, fyldig og med en laaang ettersmak. Kona er også glad i den.


    Tasting Note by The Chaps at Master of Malt
    Nose Multifaceted, notes of peat and little flourishes of dark sugar, freshly ground espresso beans, cereal notes and a most sophisticated tar.
    Palate Led by sweet, ripe fruit and black forest honey. A good helping of malt. The throne then usurped by a powerful peat and smoked barley.
    Finish Very long, caramel and malt weave their way through peat smoke and dark sugar and just a hint of fresh espresso coffee before it finally peters out.
    Overall Such deft balance! How wonderful to sample Ardbeg so beautifully complimented by sherry.
    Er vel noe av det billigste i Europa den prisen på Uigeadail på Bolaget...
    For de som liker røket whisky da...

    En på vei til Tøcksfors😉
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.340
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Craigellachie 17 vs 19. På oppfording fra @vim01 så skal jeg prøve å beskrive hvordan jeg opplever forskjellen. Først så ble jeg litt overrasket over at 19 er lysere i fargen enn 19 (har 17 tilsatt fargestoff?). På nesen er 19 mer fruktig og krisp, mens 17 har karamell og vanilje. Jeg foretrekker 17 på lukt. Så til det viktigste, hvordan smaker det? Begge har endel krydder/pepper, og litt peat/røyk mot slutten. Det som skiller de er at 19 er litt fruktigere (eple) og har mer toner av vanilje og honning, mens 17 har toner av eik og vanilje. Ikke sikker på om prisforskjellen på 600-700,- er verdt forskjellen og kanskje mange ville foretrekke 17🥃
    IMG_4823.jpeg
     
    Sist redigert:

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.515
    Antall liker
    4.881
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Craigellachie 17 vs 19. På oppfording fra @vim01 så skal jeg prøve å beskrive hvordan jeg opplever forskjellen. Ført så ble jeg litt overrasket over at 19 er lysere i fargen enn 19 (har 17 tilsatt fargestoff?). På nesen er de nesen så er 19 mer fruktig og krisp, mens 17 har karamell og vanilje. Jeg foretrekker 17 på lukt. Så til det viktigste, hvordan smaker det? Begge har endel krydder/pepper, og litt peat/røyk mot slutten. Det som skiller de er at 19 er litt fruktigere og har mer toner av vanilje, mens 17 har toner av eik og vanilje. Ikke sikker på om prisforskjellen på 600-700,- er verdt forskjellen og kanskje mange ville foretrekke 17🥃
    Vis vedlegget 1018786
    Kjenner meg igjen i beskrivelsen av 17.
    Kan høres ut som den er mest i min gate. Takk for spennende sammenligning!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn