Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.519
    Torget vurderinger
    1
    Tja, vilje eller penger, etter en måned med sus og dus i Hellas er det begrenset hva fattige gründere kan bidra med av sympati...

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    84.660
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hjelp! 😳 Jeg har gått i HFS fellen! Nå spiller også jeg Roxy Music (tror Avalon nesten tangerer Kind of Blue på poster her inne). Lenge siden de har fått spilletid på Foldnes (om de i det hele tatt har vært spilt her), men de siste albumene deres fungerer riktig så fint for meg……….i motsetning til det halv-eksperimentelle fjaset de begynte med. Så langt er denne fri for fjaset og full av kramgoa låter 😊

IMG_1230.jpeg

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    67.427
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    87
    Hjelp! 😳 Jeg har gått i HFS fellen! Nå spiller også jeg Roxy Music (tror Avalon nesten tangerer Kind of Blue på poster her inne). Lenge siden de har fått spilletid på Foldnes (om de i det hele tatt har vært spilt her), men de siste albumene deres fungerer riktig så fint for meg……….i motsetning til det halv-eksperimentelle fjaset de begynte med. Så langt er denne fri for fjaset og full av kramgoa låter 😊

Vis vedlegget 1162993
    Gutten sin det🥰😂

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    84.660
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er forhåpentligvis ny eier av RELen snart på vei. Har spilt på den et par timer nå. Det er kraftfullt ift SVSene, så jeg har sikkert gjort noe dumt 😳😄 Jaja, forandring fryder 🙄 Best å få den ut av huset litt brennkvikt! Ut av syne, ut av sinn 😊

IMG_1269.jpeg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    74.683
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 1162993
    Litt på overtid, vil nå jeg si.
    Sånn noe mellom 40 og 50 år.
    🙈😎

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    84.660
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er det færre forstyrrende elementer på scenen. Me like! Jeg har tapt litt pondus/trøkk og dypbass, men en del andre ting opplever jeg som forbedret. Skriver litt mer om det senere når inntrykkene har «satt seg litt». Som en helhetsvurdering er jeg fornøyd og kommer ikke til å sove dårlig om natten fremover 😊 Jeg tror man skal være veldig godt vant for å disse lyden på lytteloftet 😊 Selvskryt skal man høre på! Det kommer som kjent tross alt fra hjertet 😆

IMG_1275.jpeg

Sylissene på gulvet lever på lånt tid. Nye nettkabler med samme pyntestrømpe som på høyttalerkablene er bestilt fra Fana Audio. Den på bildet blir på 4 meter og skal gå rett bakover til vinduet og følge listen bort til strømuttaket. Greit å fjonge seg litt. Eierglede gir bedre lytteopplevelser 😊

Olav E

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Antall liker
    1.591
    Torget vurderinger
    5
    Respekt for beslutning og lysten til å stadig prøve ut. Bedre utsikt og kanskje bedre innsikt? Det siste i både kunnskap og konsekvens av prioriteringer? 🤔

Lykke til og nyt! 😁

Beste hilsner her østfra, som fortsatt kjører singel, enn så lenge …. 😉

mvh Olav E

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    42.129
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Dette kan man lett like!
    Harmonisk visuell symmetri skal man ikke kimse av og ikke minst nærfelt hjelp fra begge SVS til hver taler har jeg meget god erfaring med hjemme i «dromen»👍🏼🎶

Litt lenger «dør stoppere i sort» nå så, da kommer de litt opp som vi jo alle vet er det helt nye nå😅😂 Strømper på nettkabler verdsettes også!
    Grattis, har trua på natte søvnen der ute i havgapet🤗

gismo

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.673
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Da er det færre forstyrrende elementer på scenen. Me like! Jeg har tapt litt pondus/trøkk og dypbass, men en del andre ting opplever jeg som forbedret. Skriver litt mer om det senere når inntrykkene har «satt seg litt». Som en helhetsvurdering er jeg fornøyd og kommer ikke til å sove dårlig om natten fremover 😊 Jeg tror man skal være veldig godt vant for å disse lyden på lytteloftet 😊 Selvskryt skal man høre på! Det kommer som kjent tross alt fra hjertet 😆

Vis vedlegget 1163180

Sylissene på gulvet lever på lånt tid. Nye nettkabler med samme pyntestrømpe som på høyttalerkablene er bestilt fra Fana Audio. Den på bildet blir på 4 meter og skal gå rett bakover til vinduet og følge listen bort til strømuttaket. Greit å fjonge seg litt. Eierglede gir bedre lytteopplevelser 😊
    Regner med at det blir hoggorm-mønster på strømpa?

M

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    84.660
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Respekt for beslutning og lysten til å stadig prøve ut. Bedre utsikt og kanskje bedre innsikt? Det siste i både kunnskap og konsekvens av prioriteringer? 🤔

Lykke til og nyt! 😁

Beste hilsner her østfra, som fortsatt kjører singel, enn så lenge …. 😉

mvh Olav E
    Bedre utsikt til scenen, helt klart. Opplevelsen så langt inkluderer bedre innsikt i musikken 😊

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    36.460
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå vet jeg ikke om du har plass, men har du forsøkt med subbene på utsiden av høyttalerne? Eller bak?

Tenk på utsikten du hadde fått da…:unsure: :giggle:

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    23.866
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Her er et lite knippe av nyttevekster du kan blokkere utsikten med.
    Først, yuccapalmen. Helt unyttig, men stygg.
    1764108604697.png

Så, planten som holder liv i reggae.
    1764108642969.png

Da jeg er en sucker for utsikt og mindre fan av pot(t)eplanter, synes jeg en liten potetåker er det beste alternativet. Som du ser må du kvitte deg med subene for å få plass til selvbergelsen. Ikke fortvil, jeg har kjøpere for hånden.
    1764108682222.png

Takk, jeg finner veien ut selv.

Sist redigert:

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    16.427
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Hva er avstanden mellom høyttalerne? Og hva er avstanden fra dem til lyttestolen/ørene? Kunne det vært en idè å flytte subwoofere på "utsiden" av høyttalerne? Sannsynligvis får du noe mer gain men det justerer du jo fint inn igjen.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    84.660
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk strålende alternativer til dekorering mellom høyttalerne! Fikk meg en god latter 😂 Det minst aktuelle må vel bli å gi folkeskikken på Foldnes et visuelt motiv fra østenfor folkeskikken. Forsterkes av at jeg har begynt å mislike vinteren (her i lavlandet), og som kjent «snør» det mer på innsiden hos familien på slottet enn hva tilfellet er hos oss på Foldnes og vårt fokus på mer konservative rusmidler 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    84.660
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå vet jeg ikke om du har plass, men har du forsøkt med subbene på utsiden av høyttalerne? Eller bak?

Tenk på utsikten du hadde fått da…:unsure: :giggle:
    Nja, hvis jeg skal flytte subbene på utsiden må høyttalerne trekkes mer sammen, og ved å plassere subbene andre steder, lenger vekke fra høyttalerne, ender jeg vel lett opp i fase-utfordringer (tenker jeg). Skal ikke se bort fra at jeg med tiden tester på utsiden, men har ingen hast. Latkuk vettu 😊😄

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    84.660
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva er avstanden mellom høyttalerne? Og hva er avstanden fra dem til lyttestolen/ørene? Kunne det vært en idè å flytte subwoofere på "utsiden" av høyttalerne? Sannsynligvis får du noe mer gain men det justerer du jo fint inn igjen.
    Avstanden mellom midt på diskanter er 286cm, og noenlunde det samme til ørene. Kan være jeg tester, men som tidligere skrevet, ingen hast 😊

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn