Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    74.339
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jøje meg, måtte skjenke meg et nytt glass og da ble jeg plutselig vill og gærn.

Vis vedlegget 1160089 Vis vedlegget 1160090

Puslete greier sammenlignet med RELen, men det også litt av greien. Vil ha mest mulig åpen scene foran meg. Tydeliggjør noen fysiske forutsetninger som gjør at RELen går dypere en SVSene 😊

Nå får det jaggu være nok slit. Oppkobling med en pekkanes liten akevitt i labben er uaktuelt. Koser meg heller med spillelisten som Bluesbreaker velvillig la ut fra Warszawa-messen 🥰
    Så hyggelig!😊
    Generelt inntrykk er at det tidligere år har vært mer interessant det som har blitt med hjem.
    Det er nok ikke alt som er like koselig der, men noen lyspunkter finner nok de fleste.
    Kutter fra 111 til 11.

1) The Black Messiah (Part two) med George Duke er ett av mine.

Ellers
    2) Keith Richards, Words of Wonder.
    3) Chris Botti m Shawn Colvin - All Would Envy
    4) Greg Brown, Moose Allison Played Here
    5) John Grant, Pale Green Ghosts
    6) The Slow Show, Low
    7) Brendan Perry, Babylon
    8) Quator Ebene,
    Beethoven String Quartet no1 F Major Op 18.
    9) Ron Carter Houston Person, Memories of You.
    10) Rain Tree Crow, Big Wheels in a Shanty Town

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    84.275
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så hyggelig!😊
    Generelt inntrykk er at det tidligere år har vært mer interessant det som har blitt med hjem.
    Det er nok ikke alt som er like koselig der, men noen lyspunkter finner nok de fleste.
    Kutter fra 111 til 11.

1) The Black Messiah (Part two) med George Duke er ett av mine.

Ellers
    2) Keith Richards, Words of Wonder.
    3) Chris Botti m Shawn Colvin - All Would Envy
    4) Greg Brown, Moose Allison Played Here
    5) John Grant, Pale Green Ghosts
    6) The Slow Show, Low
    7) Brendan Perry, Babylon
    8) Quator Ebene,
    Beethoven String Quartet no1 F Major Op 18.
    9) Ron Carter Houston Person, Memories of You 10) Rain Tree Crow, Big Wheels in a Shanty Town
    Fikk også skikkelig fot for den George Duke låten! Er jeg i ferd med å bli syk og gå i hundene 🤔😆

duc999

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Antall liker
    6.193
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Nei, ikke unormalt høy spilling heller. Kirke orgel musikk så begynte det å smelle litt ( hørt det en gang før) kom to bunker i senter av driveren. Når jeg åpner å ser er den revet rett av rundt hele conen

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    20.181
    Sted
    Langesund
    Nei, ikke unormalt høy spilling heller. Kirke orgel musikk så begynte det å smelle litt ( hørt det en gang før) kom to bunker i senter av driveren. Når jeg åpner å ser er den revet rett av rundt hele conen
    ;) Håper karmana overlever litt utenomsnakk, det er jo tross alt bass

Er det mye bruk av eq nederst? Og var det bare et element?

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    20.181
    Sted
    Langesund
    Ser jo ut som det bare er slipt av noen topper. Da tror jeg det bare et et element som ikke har vært helt som det skulle. Seas svarer vel

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    84.275
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ;) Håper karmana overlever litt utenomsnakk, det er jo tross alt bass

Er det mye bruk av eq nederst? Og var det bare et element?
    Utenomsnakk går fint…….det er vel stort sett det jeg selv bedriver 😆 Det meste går greit i tråden, men selvfølgelig; AI animerte humortegninger er ikke innafor! 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    84.275
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har jeg krøpet rundt på gulvet og koblet subwoofere. Smertefritt å opprette forbindelse med dem på SVS sin app. Kjørte i gang musikk og det kom ikke en lyd fra noen av dem 🤔 Forsøkte å koble begge høyttalerne på kun den ene subben. Like tyst 😡 Koblet fra den ene høyttalerkabelen igjen og jaggu begynte faenskapet å spille. Koblet høyttalerkabelen tilbake på den andre subben, og da var det lyd i den også. Skjønner lite av hele greien, men nå spiller begge, og det er jo hovedsaken 😊

Kjørte en sammenligning mellom SVSene med fabrikkinnstillinger og deling på 60 Hz opp mot RELen. I denne raske shoot-outen mellom 1x10 mot 2x12 tommer vant førstnevnte i mine ører. Får spille og få beveget litt på SVS elementene og se hva som skjer etter hvert, og selvfølgelig leke med innstillingene. Det beste hadde naturligvis vært to REL G2 (med røslig kassevolum), men litt av greien er å redusere «fotavtrykket» mellom hovedhøyttalerne, så får tiden vise om SVSene leverer tilstrekkelig til at de får oppholdstillatelse. Skal sikkert ikke så mye til, basshorene bor ikke på Foldnes, men andre steder i landet 😆😊

IMG_1166.jpeg

Ormegården får bare være. Nå er det tid for en sedvanlig ufortjent øl 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    84.275
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da spilles det med 34 tommers bass. Kan ikke si jeg hørte noe forskjell da jeg koblet RELen inn sammen med SVSene. Deler så lavt som 50 HZ. Får heller la SVSene spille en stund nå uten å surre for mye. Satser på at gårsdagens fyllefant fra Aksdal skal nordover i julen……sammen med mikrofonen sin. Hadde vært gøyalt med to par ører og målinger og kanskje få lagt inn et par tre presets 😊

IMG_1167.jpeg

Får da konsentrere meg om musikk…..og et glass rødvin. Begynner å bli en stund siden jeg spilte Nordens beste samlealbum 😊

IMG_1218.jpeg

Olav E

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Antall liker
    1.578
    Torget vurderinger
    5
    Du gjør det ikke enkelt for deg sjøl med tre brumlebasser som skal gå i trespann. Ser bøst ut og gir nok litt ekstra trøkk, dersom du ønsker det.

Kos deg og nyt kvelden!

mvh Olav E

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    3.046
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Fare for at man svømmer i dypbass. Håper du får det til. Spennende å følge med på dette 👍

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    84.275
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du gjør det ikke enkelt for deg sjøl med tre brumlebasser som skal gå i trespann. Ser bøst ut og gir nok litt ekstra trøkk, dersom du ønsker det.

Kos deg og nyt kvelden!

mvh Olav E
    RELen var mest for moro. Har ingen ambisjoner om å kontrollere alle tre uten andre hjelpemidler enn ørene mine. Hadde nok blitt en evig runddans ut fra ulike innspillinger 😊 Her er det bare litt krydder i bunn som ønskes. Man har da gode høyttalere 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    84.275
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lett å skylde på subbene, men tro du i iver og lykkerus har prøvd deg på noe annet;)
    Dessverre, men de yoga-posisjonene jeg bedrev rundt høyttalerne i går ville imponert min kone, men i mindre grad diverse muskelgrupper 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    84.275
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Juryen har kommet tilbake fra gangen. Selv om jeg i går opplevde lyden som «fyldigere» og bedre med REL enn SVSene, kjenner jeg at jeg er ferdig med REL (som i stor grad kommer av at jeg vil ha minst mulig røslige greier mellom høyttalerne). Satser derfor videre med SVSene, og håper de gjør litt mer ut av seg med innspilling og mer optimal innstilling. Hvis jeg etter hvert ikke blir fornøyd får jeg satser på noen andre litt større subber. Viktig å få utgiftene å strekke til 😆😊

Deretter må jeg få ryddet opp i ormebolet bak subbene. Trenger først og fremst et par korte høyttalerkabler, så da får jeg som vanlig kontakte Fana Audio. Fristende også med et par mer maskuline strømkabler med lengde som gjør at jeg når frem til strømuttaket på veggen bak venstre høyttaler. Noen dempeføtter under subbene til sympatisk pris kommer nok også etter hvert.

IMG_1182.jpeg

RELen er allerede lagt ut på Finn, og det tok ikke lang tid før en del merket den med hjerte. Forhåpentligvis selges den rimelig raskt så jeg slipper å sitte lenge og gruble på om jeg gjør noe dumt 😊 Når jeg først var i farten la jeg også ut høyttalerstativene mine for salg. Da slipper jeg igjen å kjøpe stativhøyttalere jeg ikke trenger 😆😊

IMG_1178.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn