Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.112
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ....og nå plutselig skal platespiller få stå der den hører hjemme i racket ??
    Hehe, hadde en diskusjon med meg selv på hva som var mest praktisk. Avlesing av streamer og DAC fra lytteposisjon samt mindre Kongsbergknekk Vs. Mindre sjanse for å stange hodet i taket og match mot bordet jeg har plassert Degritteren. Så ja, krøp til korset 😆

Nå har jeg forklart meg, men du kommer vel likevel ikke til å forklare hvilken platespiller du sikler på nå når Hakkespetten søker ny eier…….

srtorp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    1.270
    Torget vurderinger
    11
    [QUOTE="Karmana, post: 4241919,

Nå har jeg forklart meg, men du kommer vel likevel ikke til å forklare hvilken platespiller du sikler på nå når Hakkespetten søker ny eier…….
    [/QUOTE]

RP1.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.112
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har jeg forklart i en eminent tråd her inne et sted😉, når den er på plass så forsvinner den gleden😂.
    Psykologspesialist Karmana minner pasienten om farene ved å projisere egne tanker og følelser over på andre. Farene ved en slik fordreining kan skape opphav til konflikt i familie og på nettsamfunn 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.112
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det var vel å ta noe hardt i at du har en platespiller på innkommende ;)
    Innehaveren av Foldnes Ø&B er tydelig på at avsenders avatar ikke beror på en tilfeldighet. Selv er jeg litt mer forsiktig i mine uttalelser da jeg er på det rene med at avsender befinner seg i en annen vektklasse 😆

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    72.523
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Må si jeg er noe overrasket.
    Dette har jeg aldri merket noe til.
    Hvem skulle trodd noe slikt?
    Vi som har delt losji og ellers tilbragt en del tid sammen. Jeg reagerer med vantro.

Utstyret er da i det minste pent plassert, og ligger ikke strødd utover hele kåken.
    FB_IMG_1755554749008.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.112
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Må si jeg er noe overrasket.
    Dette har jeg aldri merket noe til.
    Hvem skulle trodd noe slikt?
    Vi som har delt losji og ellers tilbragt en del tid sammen. Jeg reagerer med vantro.

Utstyret er da i det minste pent plassert, og ligger ikke strødd utover hele kåken.
    Vis vedlegget 1143588
    Med tanke på skribleriene mine på HFS, trodde jeg i min villfarelse at du skulle skjønne det og tilby meg en trygg skulder 😆

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    6.042
    Torget vurderinger
    1
    Nei har du sett, Slettan med ny snurrer det ble fargerikt å fint koss deg masse med den :ROFLMAO: .
    Ha en strålende fin helg .
    Mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.112
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Familiebesøk, klarvær med måne (som visstnok skal formørkes) og en raus whiskey. Har faktisk sittet og trippet litt, klar for å snurre noen plater 😳😊

IMG_0935.jpeg

Synes det låter bedre enn forventet med en RP 10-4, og en påskegul MM PU.

IMG_0930.jpeg

Må være en slik low raider. Får ikke mange kjønnshår mellom plate og undersiden av PU-hus, men på den annen side, hvem trenger kjønnsher her 😆

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    15.454
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Grattis!
    Noterer meg motvillig at det går mye i rødt opp mot valget. Dette var ikke det verste eksempelet 🤣

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.112
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Soga om en minstepensjonists Ferrari-substitutt og det bittelille blanke tyttebæret.

I går kom som tidligere nevnt Ferrari-substituttet i hus. Montering gikk selvfølgelig ikke rett etter nesen for en vinyl-molbo. Forsendelsen var så godt innpakket at den ville frembragt krampegråt for en hver MDG velger. Sterk i troen pakket jeg opp og tasset opp i loftstuen for litt enkel Rega-montering. Plasserte greiene på sine respektive plasser, stilte riktig vekt på PU og bestemte meg for at anti-skating var sånn høvelig (er vel ikke her Roy Gandi mener man skal sette inn støtet). Deretter var det kabling og skru på greiene for en test. Det brummet som faen og gain var helt på tur. Gæmliser er jo som kjent ganske sløkk, så en sjekk på kabling viste at jeg hadde blingset på plassering av den ene kabelen. Når jeg først var i gang skrudde jeg av de 10 skruene på topplokket på RIAAen og fikk stilt inn gain. Ny test. Brummingen var nå knapt hørbar fra lytteposisjonen og noenlunde innenfor det akseptable. På med noen musikk, gain helt innertier, alt var i det hele tatt hunky-dory, foruten at jeg måtte hjelpe spilleren i gang og at det passet godt å danse slow til rock. En sjekk viste at driten snurret på 30 RPM.

Tenke, tenke, tenke. Selv om jeg ikke vet alder på strikken, vet en vinyl-molbo at en eventuell slitt strikk ikke kan forklare en slik forskjell. Platespilleren var sendt med subplatteren demontert. Tenkte derfor at den hadde stått på hodet og at oljen var rent ut. En Q-tip viste at det var knusktørt. Litt bekymret for lageret på spilleren, tenkte jeg at det første som måtte gjøres var å få fylt på noen dråper olje. Nå har det seg dessverre slik at jeg har et assortert utvalg av whiskey, men det er mer skrint med oljer til platespillere. Da slo det meg, Rune Rudberg Ut mot havet, og mellom bakker og berg ut mot havet. Sendte derfor en melding til @MFA, og han satte prompte på blålys og forflyttet både seg og passende olje fra ut mot havet til Foldnes. Han satte den stakkars platespilleren på hodet for å få ut den bittelille stålkulen for å få dryppet ned noe av den medbragte oljen. Jasså, tenkte jeg, det skal være en liten kule nedi der (det murret noe kjent baki i hodet, men jeg er blitt så gammel at jeg glemmer bedre enn jeg husker). Etter både lysing og febrilsk banking konkluderte vi med at det ikke var noen kule nedi der. Det ble deretter lett både høyt og lavt, mest lavt, etter kulen. Fulgte den med spilleren, eller kunne avsender i sin villfarelse sendt den løst sammen med subplatter og strikk? MFA vendte tilbake til ut mot havet, og jeg sendte en mail til Mono, og streamet med relativt lave skuldre.

I dag ble jeg sendt i støvsugingen av min kone. Av en eller annen grunn børstet jeg av spisestuestolene med hånden, og plutselig så jeg en liten kule i bakkant av stolen……….men, dessverre klarte jeg ikke å stoppe hånden, så kulen forsvant ut på gulvet i stuen, og jeg kan love, den lille jævelen var ikke lett å finne. Etter en halvtime med leting, flytting av bord og sofa dukket heldigvis den lille jævelen opp på gulvet (selvfølgelig på et usannsynlig sted). Harelabb med resten av støvsugingen og opp på loftet. Olje, på med kule og testing av RPM. Går litt for fort, 33,7, men i forhold til 30 RPM er det et kvantesprang for menneskeheten. Viktigere er at den er dønn stabil på fart, noe som er viktigere enn at den går litt for fort (jaffal for meg som er vinyl-molbo). Så nå med en whisky i hånden og snurring av RP 10-4 er livet litt mer lett og lekent enn på samme tid i går. Det låter ålreit, ikke RP 10, men jeg kjenner eiergleden kommer sigende. Har nå et godt utgangspunkt for å vri det beste ut av spilleren.

IMG_0939.jpeg

Snipp snapp snute. Det var soga om en minstepensjonists Ferrari-substitutt og det bittelille blanke tyttebæret 😆

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    2.936
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Skulle gjerne gitt deg tommel opp og ulike behandlinger Karmana, Usikker på behandlingsmetode og om den er riktig. Fin spiller da..

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.483
    Dine 'talere finnes vel i platespiller fargen her i Norge. Et lite tips..
    Mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn