Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.974
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Trappist er nam, og jeg liker spesielt typen Tripel. Denne fikk jeg av Poden (som til stadighet får prøver han prøver på meg 🥰). Har drukket mine liter etter å ha bodd fire år i Nederland, men jeg glemmer fortere enn jeg husker 😆 Westmalle Tripel var tidligere en favoritt, men forrige gang jeg drakk den syntes jeg den var for søt. Forsøk den visst du ikke har gjort det. Ellers er jo Westvleteren 12 kåret som verdens beste øl (sikkert ekstra hypet ved at den kun kan kjøpes på klosteret i Belgia). Finnes innimellom på puber på kontinentet, og vel verdt å teste hvis du får anledning. En høydere for meg var Westvleteren 12 sammen med en bøtte blåskjell med chorizo saus i Spania. I følge ChatGPT er det polet på Bergen Storsenter som har best utvalg på øl…..😊
    Om ikke beste utvalget, så er det vel kjelleren i Blåskogen som har det beste ølet. 😉
    IMG_20250801_232209.jpg

Men Quizen. Som vanlig her, er det sprett umulig for folk som ikke er inne i hue ditt å ta den. Veldig forvirret over død politimann.
    Hadde han fulgt saueflokken, så hadde det vært Crack The Sky med Mastodon, men det tviler jeg på om du spiller. (?)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    81.201
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Men Quizen. Som vanlig her, er det sprett umulig for folk som ikke er inne i hue ditt å ta den. Veldig forvirret over død politimann.
    Hadde han fulgt saueflokken, så hadde det vært Crack The Sky med Mastodon, men det tviler jeg på om du spiller. (?)
    Mye godsaker i kjelleren i Blåskogen 😍

Jeg har da alltid enkle quiz 😳😆 Den ikke levende politimannen er Vincent Esperandieu i Bernard Minier sine bøker om førstebetjent Servaz. Albumet som Vincent mente var en av de tre beste rockealbumene i 2009 er:

IMG_1035.jpeg

Blir jo ikke lettere enn dette….så lenge man leser akkurat de samme bøkene som meg og fester seg ved de samme uvesentlighetene i bøkene 😆😄

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    81.201
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har flere eksamener og utenlandske kurs i operativ planlegging og har attpåtil jobbet med faget. Det ser ikke sånn ut nå! Vi har fra i morgen leid en hytte på Kvamskogen for noen dager (en times tid fra Bergen). Nå har solen brølt og det har vært varmt i aldri så lang tid. Når vi kommer opp der i morgen begynner regnet å bøtte ned, noe det skal gjøre uavbrutt alle dagene vi er der oppe, og i tillegg synker temperaturen med over 10 grader.
    Fuck planlegging!

Fikk i går en pakke fra AliExpress. Den inneholdt Sex Pistols t-skjorten jeg tenkte å bruke på en 80-talls fest jeg nevnte tidligere, og når jeg først var i farten kjøpte jeg noen kabelløftere. Jeg har tidvis hatt problemer med vibrasjoner fra min kones dildo i første etasje som har forplantet seg opp gjennom gulvet. Ved hjelp av disse kabelløfterne forsvant støyen vibrasjonene har medført, og jeg fikk mer av den sorte bakgrunnen i lydbildet.

IMG_0760.jpeg

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    22.891
    Sted
    Bydelen for okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har tidvis hatt problemer med vibrasjoner fra min kones dildo i første etasje som har forplantet seg opp gjennom gulvet. Ved hjelp av disse kabelløfterne forsvant støyen vibrasjonene har medført, og jeg fikk mer av den sorte bakgrunnen i lydbildet.
    Uff da! På den andre siden så burde du vel gjøre dine plikter som ektemann når du hører vibrasjonene nedenfra🤣 Hvis du fremdeles skulle være problemer med viberasjoner så foreslår jeg at du kjøper dempemedier til kona, hva med sorbothane matte?;) Fås i flere farger🤣

By the way, gratulerer t-skjorte og kabelløftere!

IMG_6694.jpeg

Sist redigert:

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.395
    Torget vurderinger
    11
    Apropos Belgisk øl, så var jeg tilfeldigvis i nærheten av et pol utpå strilelandet, og i et usedvanlig lyst øyeblikk klarte jeg å huske at jeg burde handle inn Belgisk leskedrikke, og dette var vel omtrent hva de hadde inne av typer...

20250802_191625736.JPG

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    81.201
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Apropos Belgisk øl, så var jeg tilfeldigvis i nærheten av et pol utpå strilelandet, og i et usedvanlig lyst øyeblikk klarte jeg å huske at jeg burde handle inn Belgisk leskedrikke, og dette var vel omtrent hva de hadde inne av typer...

Vis vedlegget 1136678
    Nice! Den til venstre og i midten er sikre valg etter min smak. Leffe Blonde er ikke helt min greie. Kos deg, og husk to Tripel på rad er veeeldig langt fra det samme som to pils 😆😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    81.201
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kona er ute med venninner.
    Da er det på sin plass å benytte kvelden på loftstuen.
    All musikk høres ut til å være av ypperlig kvalitet……noe som høyst sannsynlig har å gjøre med at jeg nettopp har sett Brann rundspille Særpingene.
    Litt godt i glasset hjelper selvfølgelig også på stemningen.
    Pelsdotten sitter på fanget og nyter musikken…..jaffal så lenge han blir klødd.
    Livet har vært verre!

IMG_0764.jpeg

I morgen gjelder det å finne frem impregnering og få smørt inn hele skrotten før vi drar på hyttetur 😆

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    19.211
    Sted
    Langesund
    Fjellet er fint på sitt beste:). Hadde bestilt DNT overnatting fra mandag til onsdag, da Aurlandsdalen skulle inspiseres. Tror det var lurt å avbestille. Verst senario melder yr over 100 mm nedbør for de dagene. Blir feil på en slik tur det

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    81.201
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fjellet er fint på sitt beste:). Hadde bestilt DNT overnatting fra mandag til onsdag, da Aurlandsdalen skulle inspiseres. Tror det var lurt å avbestille. Verst senario melder yr over 100 mm nedbør for de dagene. Blir feil på en slik tur det
    Flott i Aurlandsdalen, men helt sikkert fornuftig å utsette turen. Hvis Yr.no er til å stole på bør det bli mulighet for en fin tur her i morgen, tirsdag og onsdag er det bare å skalke lukene. Liten storm og pøsregn på fjellet med et glass rødvin i lanken har sin sjarm det også 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    81.201
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I påvente av Floris fikk kona, jeg og Pelsdotten i dag gjennomført en fin tur på Kvamskogen i levelig vær. Vel tilbake på hytten tenkte jeg at en kald øl absolutt var på sin plass. Av uforklarlige grunner hadde jeg kjøpt en Tuborg, så det kan vel vanskelig kalles øl, men kald det var den.

Jeg hadde ikke mer enn satt meg godt til rette før de innfødte fant interesse i hva de urbane hadde å gjøre i deres naturlige habitat. Lite visste jeg at dette var aggressive og farlige individer, uten naturlige fiender, og det tok ikke lang tid før de gjennomførte et samlet angrep på vår bil. Jeg hentet da prompte Pelsdotten, vår eksemplariske vakthund, men de innfødte stirret bare kaldt og ondt på ham, noe som medførte at vakthunden kun sto og pep bak ryggen min (når situasjonen har roet seg skal Pelsdotten og jeg ha en lengre samtale om hva som forventes av ham). Gode råd var nå dyre!

Men, heldigvis er min yrkeserfaring fra det militære, så jeg tok initiativ, viste handlekraft og mot, og gjennomført med brystkassen fremskutt et angrep mot de innfødte, samtidig som jeg klappet noe feminint i hendene. Alt dette medførte naturligvis tilbedende og beundrende blikk fra min ualminnelig mye bedre halvdel som nok en gang fikk bevist hvor trygg hun kan føle seg sammen med meg.

Jeg kan rapportere at de aggressive innfødte trakk seg fryktsom tilbake, så fred og ro er nå gjenopprettet, men Tuborgen smaker fremdeles ikke som øl.

IMG_0768.jpeg
    IMG_0770.jpeg
    IMG_1043.jpeg

Proethifi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    1.900
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    I påvente av Floris fikk kona, jeg og Pelsdotten i dag gjennomført en fin tur på Kvamskogen i levelig vær. Vel tilbake på hytten tenkte jeg at en kald øl absolutt var på sin plass. Av uforklarlige grunner hadde jeg kjøpt en Tuborg, så det kan vel vanskelig kalles øl, men kald det var den.

Jeg hadde ikke mer enn satt meg godt til rette før de innfødte fant interesse i hva de urbane hadde å gjøre i deres naturlige habitat. Lite visste jeg at dette var aggressive og farlige individer, uten naturlige fiender, og det tok ikke lang tid før de gjennomførte et samlet angrep på vår bil. Jeg hentet da prompte Pelsdotten, vår eksemplariske vakthund, men de innfødte stirret bare kaldt og ondt på ham, noe som medførte at vakthunden kun sto og pep bak ryggen min (når situasjonen har roet seg skal Pelsdotten og jeg ha en lengre samtale om hva som forventes av ham). Gode råd var nå dyre!

Men, heldigvis er min yrkeserfaring fra det militære, så jeg tok initiativ, viste handlekraft og mot, og gjennomført med brystkassen fremskutt et angrep mot de innfødte, samtidig som jeg klappet noe feminint i hendene. Alt dette medførte naturligvis tilbedende og beundrende blikk fra min ualminnelig mye bedre halvdel som nok en gang fikk bevist hvor trygg hun kan føle seg sammen med meg.

Jeg kan rapportere at de aggressive innfødte trakk seg fryktsom tilbake, så fred og ro er nå gjenopprettet, men Tuborgen smaker fremdeles ikke som øl.

Vis vedlegget 1136952 Vis vedlegget 1136953 Vis vedlegget 1136954
    Du får gå på butikken og kjøpe noen pakker(noen kg) med salt, så kan du få de til å gå nesten hvor som helst…

Bonus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2024
    Antall liker
    655
    Sted
    Trondheim
    Imponerende håndtering 😊
    Minner om da en kollega (rip) var på hytta ved Langedrag, første langtur med sin den gang nye Audi A4, 1,8T. Geitene speilet seg i bilens flotte lakkside og gikk følgelig til angrep 😌 det ble en kostbar affære og for ettertiden løst ved bruk av presenning.

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    5.534
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Det observeres fra folkeskikken at du har plassert deg strategisk ifht kommende uvær fra de britiske øer, med navn Floris. Det er derfor betryggende å se at du i hvertfall har handlet inn godt øl! Kos deg i stormen 😁

PS: Sauer er alrighte dyr 🐑

IMG_0781.jpeg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.974
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Aus der Reihe :

Ærlig talt ble jeg ikke særlig imponert.
    Men HER ser du!
    Vi har vært med på farligere ting.
    Du ser de på andre sia av gjerdet har gruppert seg, og er klare for formasjonsangrep.
    FB_IMG_1754324299491.jpg

Bikkjene spekulerte om de muligens kunne utflankeres, men med et slikt overtall og signaler om formidabel kampmoral gjorde vi klokelig retrett. 🤪

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    81.201
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Glad vi har ansatt en slagbjørn her i Oppdal, så man slipper å hanskes med sånne skumle vesener selv 😳
    Du er heldig! Det er ualminnelig mye lettere å hanskes med ett enn fem udyr! 😆

• Liker
    Reaksjoner: vim

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    81.201
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det observeres fra folkeskikken at du har plassert deg strategisk ifht kommende uvær fra de britiske øer, med navn Floris. Det er derfor betryggende å se at du i hvertfall har handlet inn godt øl! Kos deg i stormen 😁

PS: Sauer er alrighte dyr 🐑

Vis vedlegget 1136964
    Det var så lenge siden jeg hadde drukket Tuborg at jeg måtte sjekke ut hva du og Setesdal sin store sønn tyller i dere.
    Heldigvis kjøpte jeg bare en boks 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    81.201
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ferdig med dagens tassing i drittvær. Har fått skikkelig sansen for utbygget vinduspost hvor jeg kan ligge i fullt strekk og slange meg. Litt iPad, litt krimbok og en halvgod Barolo med fjell og uvær som kulisser…….helt nydelig! Deilig å sløkke, og jeg blir nok ikke mer lett og leken i skrotten etter noen raspeballer litt senere i dag 😊

IMG_0775.jpeg

Olav E

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Antall liker
    1.083
    Torget vurderinger
    5
    Ferdig med dagens tassing i drittvær. Har fått skikkelig sansen for utbygget vinduspost hvor jeg kan ligge i fullt strekk og slange meg. Litt iPad, litt krimbok og en halvgod Barolo med fjell og uvær som kulisser…….helt nydelig! Deilig å sløkke, og jeg blir nok ikke mer lett og leken i skrotten etter noen raspeballer litt senere i dag 😊

Vis vedlegget 1137150
    Du sender noen herlige lissepasninger støtt og stadig: Og i hvilket antrekk eller ikke inntar han sin positur på sauskinnet der i karnappet? 🤔

Med ærbødig hilsen fra en gammelaudiofil som er så langt opp i årene at man med skrekk og gru husker man hadde som mote å fotografere sine uskyldige små på saueskinn.

Olav E.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.692
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22

Vis vedlegget 1137150
    Et bilde av en lett antrukket fjellfareren på skinnet ville gitt mere blest enn bare ei bok, et 🍷og en snusask🥹🤣
    Men kos dæ i regnet åkke som😊😎

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.974
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 1137150
    Må si jeg fikk en reaksjon da jeg med et raskt blikk så at du drakk pappvin.
    Det er vel ikke helt deg.
    Det var ei bok. Og Barolo. 🙈😊

Hadde forsåvidt vært forståelig når man bærer med seg vin til fjells, men med tanke på at bilen står nesten på trappa så er den litt tynn.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Papp må vel være greit nok uansett. Det er jo med vin som kabler. Umulig å skille den ene fra den andre i blindtest. Selv Hellstrøm tok jo feil i 3 av 3 mellom rød, hvit og rose :cool::rolleyes:

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    81.201
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du sender noen herlige lissepasninger støtt og stadig: Og i hvilket antrekk eller ikke inntar han sin positur på sauskinnet der i karnappet? 🤔

Med ærbødig hilsen fra en gammelaudiofil som er så langt opp i årene at man med skrekk og gru husker man hadde som mote å fotografere sine uskyldige små på saueskinn.

Olav E.
    Kan rapportere at vi ikke betaler for strømmen på hytten, så her er det selvfølgelig ulidelig varmt, noe som medfører tilhørende antrekk. Kunne selvfølgelig sendt bilder, men er redd det ville blitt for mye for hjertet til en gammelaudiofil 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    81.201
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Må si jeg fikk en reaksjon da jeg med et raskt blikk så at du drakk pappvin.
    Det er vel ikke helt deg.
    Det var ei bok. Og Barolo. 🙈😊

Hadde forsåvidt vært forståelig når man bærer med seg vin til fjells, men med tanke på at bilen står nesten på trappa så er den litt tynn.
    Pappvin er for eiere av produkter fra Wiim og Topping 😈😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    81.201
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Papp må vel være greit nok uansett. Det er jo med vin som kabler. Umulig å skille den ene fra den andre i blindtest. Selv Hellstrøm tok jo feil i 3 av 3 mellom rød, hvit og rose :cool::rolleyes:
    Skal ikke gjøre meg til noen stor vinkjenner, men etter at jeg hørte den historien for et par år siden, sjekket jeg selv blindt mellom et par hvit- og rødviner. Uproblematisk……og jaffal hvis man tillates å lukte (jeg hadde sikkert klart å tryne hvis det var plukket ut noen spesielle viner for å lure den som smaker). Tror den historien om Hellstrøm enten er en vandrehistorie eller laget for å få litt fart seertallene 😊

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn