Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.550
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du er jo storfornøyd med lyden, men mitt ønske hadde jo vært at den dro lyden litt mer i retning, "tilstede" i grunntoneområdet. Handler vel kanskje om at jeg hører daglig på noe som kanskje er vel mye til stede i det området.
    Gratulerer med ny boks :)
    Pøh, det er jo bare å skaffe en rørforsterker, så piffer jeg opp grunntoneområdet, og har akkurat samme lyd som deg 🤪😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.550
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Klart den nye låter bedre. Noe annet hadde jo vært uhørt.
    Vet jo at du ikke tror det. Kan jo likevel være at den gir meg eierglede, bedre opplevelser og er verd prisen for meg. Hva vet jeg……eller for den saks skyld du. Kanskje like greit at du fortsetter å leke med vennene dine i streaming-tråden, istedenfor å indirekte disse meg når jeg er glad for å fått tak i en boks jeg har hatt lyst på en stund. Du er jo en hyggelig kar, så det er vel greit å avskrive det under kontoen for dårlig humor 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.550
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et par ting slår meg. Norges kanskje mest bereiste audiofil har nok gjort noen grundige tankeprosesser før anskaffelsen. Som en flott representant for de pensjonerte så er det klart at dette er et eldrevalg. Det handler kanskje ikke om hva som er nytt men hva som ikke er nytt.

Dette er vel 3dje Auralic så det er lett å kjenne apparatet igjen i tussmørket.

Brukeropplevelsen er vel nøyaktig lik med samme appstyring så man slipper å fornye den digitale kompetansen. Må ikke undervurderes!

Om det skal streames via wifi på dette nivået så er det mange andre flotte kandidater som kun tar kablet nett.

ertemodus av!

Er på 5te strake nattevakten så må leses i lys av dette. Tøft valg.

mvh Atle
    Hehe, mye rett her, men også noe som må rettes opp:
    Jeg er kanskje den mest bereiste audiofile på Foldnes 😆
    De sølvfargede knappene er blitt svarte så den er vanskeligere å se i tussmørket enn G1 😆
    Kjent app har selvfølgelig vært et pluss for en halvgæmlis 🥰
    Wifi har tidligere vært en forutsetning, men ikke i loftstuen, der er det trukket kabel fra ruteren i første etasje 😊

Kanskje det er riktig som damene sier; once you go black, you never turn back 😆

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    5.993
    Torget vurderinger
    1
    Koss deg masse i godstolen sammen den nye streamer og drit i hva som menes. Vi er bare jævla misunlige :LOL:
    Ha en strålende fin helg.

Mvh

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    19.029
    Sted
    Langesund
    Hehe, mye rett her, men også noe som må rettes opp:
    Jeg er kanskje den mest bereiste audiofile på Foldnes 😆
    De sølvfargede knappene er blitt svarte så den er vanskeligere å se i tussmørket enn G1 😆
    Kjent app har selvfølgelig vært et pluss for en halvgæmlis 🥰
    Wifi har tidligere vært en forutsetning, men ikke i loftstuen, der er det trukket kabel fra ruteren i første etasje 😊

Kanskje det er riktig som damene sier; once you go black, you never turn back 😆
    Du er musikkinteressert, bereist og nysgjerrig og det kommer fram ved valg av lyd. En del ganger i München og bosted rett i nærheten av en liten hifi-sjappe noen år.
    Blir fornuftige preferanser av slikt. Oss to i mellom - ingen bokser låter likt, så får andre mene hva de vil

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.550
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Eller hvorfor gjorde han ikke det, er jo mye enklere enn å slenge inn 6 stk 15" og 8 stk 24" for å få samme lyd som deg :unsure:
    Nå tror jeg du tar feil og bør tenke deg om, Roald, det kan jo umulig være enklere å gjør det på den måten 🤔😆

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.494
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Gratulerer med ny streamer igjen, her går det en test streamer ut og en ny inn og en gammel strøken ut😉
    Og alle spiller likt til den siste brukte er solgt😎
    Da får vi endelig høre «hvordan det låter»
    Nyt og kos dæ🤗🎶

gismo

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.671
    Nå er det vel ikke bare investeringen i kone 2.0 som er kostbar, men også å skilles fra kone 1.0.

Rettet det litt for deg. :rolleyes:

Mvh
    Det å skilles fra "wife 1.0" kan fort resultere i en årelang økonomisk ørkenvandring, spesielt hvis man har formert seg med kvinnemennesket :eek:
    Om man da heller avinstallerer "wife 2.0" og "mistress 5.0", du verden så mye penger man får til overs til hifi, musikk, brunt brennevin, sigarer og analoge bøker en 10-12 år etter ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.550
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med ny streamer igjen, her går det en test streamer ut og en ny inn og en gammel strøken ut😉
    Og alle spiller likt til den siste brukte er solgt😎
    Da får vi endelig høre «hvordan det låter»
    Nyt og kos dæ🤗🎶
    Ja, her gjelder det å følge med i svingene og ha popcornet klart 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.550
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det å skilles fra "wife 1.0" kan fort resultere i en årelang økonomisk ørkenvandring, spesielt hvis man har formert seg med kvinnemennesket :eek:
    Om man da heller avinstallerer "wife 2.0" og "mistress 5.0", du verden så mye penger man får til overs til hifi, musikk, brunt brennevin, sigarer og analoge bøker en 10-12 år etter ;)
    Det kan også være et bra triks å holde på wife 1.0 🥰 Kan også da bli en slant til overs etter at man har betalt for salt i grøten 😆

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.347
    Torget vurderinger
    10
    Vet jo at du ikke tror det. Kan jo likevel være at den gir meg eierglede, bedre opplevelser og er verd prisen for meg. Hva vet jeg……eller for den saks skyld du. Kanskje like greit at du fortsetter å leke med vennene dine i streaming-tråden, istedenfor å indirekte disse meg når jeg er glad for å fått tak i en boks jeg har hatt lyst på en stund. Du er jo en hyggelig kar, så det er vel greit å avskrive det under kontoen for dårlig humor 😊
    Best å holde seg borte fra streaming tråden for nå er "datanerdene" kommet på banen, og det er ganske brutale benevnelser som blir brukt, bl.a. blir vi som hører bitte litt forskjell kalt for " butthurte gamle gubber", og " butthurte gamle gubber som nekter å lære seg noe som helst av teknisk informasjon og spyr ut om gamledager og hvor bra grammofonen var og halvparten er nok demente for diskusjonene går i sirkler."......:LOL:

Vel, det var dråpen! Tror en får krype inn i skallet igjen... :)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.527
    Torget vurderinger
    12
    Kunne ikke dy meg for å kommentere. Utskjelling og idiotforklaring av meningsmotstandere er nederste lavmål i min bok.

Tillegg: Det gjelder og de som ikke kan/vil/evner å forstå at det man mener ikke kan være mulig.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.550
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Best å holde seg borte fra streaming tråden for nå er "datanerdene" kommet på banen, og det er ganske brutale benevnelser som blir brukt, bl.a. blir vi som hører bitte litt forskjell kalt for " butthurte gamle gubber", og " butthurte gamle gubber som nekter å lære seg noe som helst av teknisk informasjon og spyr ut om gamledager og hvor bra grammofonen var og halvparten er nok demente for diskusjonene går i sirkler."......:LOL:

Vel, det var dråpen! Tror en får krype inn i skallet igjen... :)
    Sikkert like greit når det gjelder den tråden 😊 Den siste kommentaren var et sørgelig lavmål for det som skal være et forum for entusiaster. Har forsovet også vært en del bra i tråden, med et par unntak som er mer opptatt av å henge merkelapper på folk. Egentlig færre enn forventet, men resten av godguttene har kanskje fellesferie for tiden 😆 Jeg er sikkert under kategorien gammel gubbe, men litt lærer jeg fremdeles, som f.eks. å holde meg i størst mulig grad unna tråder som går i ring med bidrag fra den sedvanlige gjengen 😆

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    7.346
    Streamere er tydeligvis et ømt tema, og jeg har uttalt meg med den kunnskapen jeg har opparbeidet meg, jeg er en nysgjerrig type som liker å vite hvordan ting fungerer. Jeg kommenterer i tråder og deler mine opplevelser akkurat som det gjøres i denne tråden. Håper at jeg ikke har tråkket noen på tærene med mine kommentarer.

Jeg skal i fremtiden prøve å være ydmyk for andres opplevelser selv om jeg ikke forstår hvordan det teknisk er mulig å forbedre streamere i dag.
    Har heldigvis evnen til å glede meg på andres vegne og tenker at Karmana har kjøpt seg et sikleprodukt hvor ingeniørene har laget en tanks med spesielt fokus på et solid chassis, brukervennlighet, power supply av første klasse og undertrykkelse av støy både innkommende og utstrålt.
    Der ligger pengene og eiergleden i slikt produkt, gratulerer så mye med en ultrafet streamer.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.550
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Streamere er tydeligvis et ømt tema, og jeg har uttalt meg med den kunnskapen jeg har opparbeidet meg, jeg er en nysgjerrig type som liker å vite hvordan ting fungerer. Jeg kommenterer i tråder og deler mine opplevelser akkurat som det gjøres i denne tråden. Håper at jeg ikke har tråkket noen på tærene med mine kommentarer.

Jeg skal i fremtiden prøve å være ydmyk for andres opplevelser selv om jeg ikke forstår hvordan det teknisk er mulig å forbedre streamere i dag.
    Har heldigvis evnen til å glede meg på andres vegne og tenker at Karmana har kjøpt seg et sikleprodukt hvor ingeniørene har laget en tanks med spesielt fokus på et solid chassis, brukervennlighet, power supply av første klasse og undertrykkelse av støy både innkommende og utstrålt.
    Der ligger pengene og eiergleden i slikt produkt, gratulerer så mye med en ultrafet streamer.
    Takk for det @1/2 Tam! Du var ikke i mine tanker da jeg skrev “et par unntak” 😊 Selv anser jeg meg fremdeles som nysgjerrig med evne for læring, og er sjeldent hårsår, men jeg synes en del tråder med de samme folkene handler om å latterliggjøre folk og klappe hverandre på ryggen. Da forsøker jeg å holde meg unna (ikke så vanskelig, det er stort sett de samme tema). Helt greit at folk får tydelig beskjed, uten å være ufin, om de hevder objektiv sannhet for alle, men jeg synes det også må være mulig å diskutere opplevelser på et forum som dette, uten at den samme gjengen skal hive seg rundt hver gang for å redde verden for feilinformasjon. Fortsatt god sommer til deg 😊

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    5.993
    Torget vurderinger
    1
    Har gått inn i en sånn haifai-dvale som jeg har hørt de har snakket om østenfor folkeskikken 😆
    Å vi som har gledet oss slik til Mandag med store ord å overdrevne superlativer om hvor fantastisk hele lyd bilde ble, vi får vel vente med det til høsten kjem. 🤭

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.550
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ikke mye haifai eller musikk her for tiden. GTer skal tross alt drikkes og biffer må spises. Det frister rett og slett ikke å sitte i loftstuen og spille musikk for tiden, uavhengig av at det har kommet en ny streamer i hus. Forandrer seg nok snart 😊

Litt haifai ble det likevel i dag. En av disse østeuropeerne som kjører rundt og fyller varevognen med haifai for salg i hjemlander/Europa var akkurat innom og hentet min sønn sine gamle Infinity høyttalere. Har solgt til en sånn kar tidligere, og som forrige gang var det en veldig ålreit kar. Denne gang fra Latvia.

IMG_0676.jpeg

Jeg ble om mulig enda mer fornøyd med kjøperen da han gav meg en flaske med favoritt-ølet sitt fra Latvia. Skal lite til for å glede meg 😆😊

IMG_0677.jpeg

I tillegg har jeg plassert den nye streameren i racket. Oppkobling får skje en annen dag. Kan ikke slite meg helt ut! Til tross for hva som skrives i streamer-tråden bør det være lett for alle å se av bildet at det er forskjell på streamere 😆

IMG_0675.jpeg

God sommer til den ferierende rampen! Gleder meg til dere er tilbake i arbeid og vi minstepensjonister i Staten kan starte å feriere 😆😊

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.577
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Grattis! 🎉
    Mye billigere og bedre med streamer 2.0 enn kone 2.0 som så mange i din alder styrer med 😁😅
    mvh
    KONE 2.0, OG HVEM SOM STYRER MEST MED SLIKT.

Jeg kjenner deg som en ryddig og ordentlig mann @_RoDa_ , med et edruelig forhold til målinger og statistikk,- men faderullan her tar du feil! 🤪
    Det er nemlig ikke så farlig for oss godt voksne menn som har rast fra oss det verste både når det gjelder forbruk av kvinnfolk og en del andre ting.
    Det er vel mer dere ungsauene som skal passe seg litt... 🙈😎😆

Nå skal du se:
    Screenshot_20250726_191817.jpg

Ellers virker det som om unge kvinner foretrekker menn som er eldre enn seg sjøl, men bare en relativt kort stund. De angrer seg... 🙈
    Klippet er henta fra SSB.
    For de som er interessert i skilsmisser er det mye artig å lese her :

Ikke meningen å støye så mye når det just har kommet en råflott streamer inn i tråden her, men dette var altså litt for drøyt til å stå uimotsagt. Nærmest en fornærmælse mot de som satser på at døden skiller oss ad! 💀😉
    Ikke så mange over 60 som går på anskaffelse av 2.0.Vi vet nemlig godt at bruktmarkedet er elendig, og at nytt er enten uoppnåelig eller forferdelig kostbart! 😆

Nå har altså Øll&Bøll gitt seg ut på eksportmarkedet igjen. Her på berget virker det som folk skal ha greiene nærmest gratis OG tilkjørt så det virket lettvint.
    Gratulerer med salget! Håper den Latviske ølen smaker!😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.550
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    KONE 2.0, OG HVEM SOM STYRER MEST MED SLIKT.

Jeg kjenner deg som en ryddig og ordentlig mann @_RoDa_ , med et edruelig forhold til målinger og statistikk,- men faderullan her tar du feil! 🤪
    Det er nemlig ikke så farlig for oss godt voksne menn som har rast fra oss det verste både når det gjelder forbruk av kvinnfolk og en del andre ting.
    Det er vel mer dere ungsauene som skal passe seg litt... 🙈😎😆

Nå skal du se:
    Vis vedlegget 1135442
    Ellers virker det som om unge kvinner foretrekker menn som er eldre enn seg sjøl, men bare en relativt kort stund. De angrer seg... 🙈
    Klippet er henta fra SSB.
    For de som er interessert i skilsmisser er det mye artig å lese her :

Ikke meningen å støye så mye når det just har kommet en råflott streamer inn i tråden her, men dette var altså litt for drøyt til å stå uimotsagt. Nærmest en fornærmælse mot de som satser på at døden skiller oss ad! 💀😉
    Ikke så mange over 60 som går på anskaffelse av 2.0.Vi vet nemlig godt at bruktmarkedet er elendig, og at nytt er enten uoppnåelig eller forferdelig kostbart! 😆

Nå har altså Øll&Bøll gitt seg ut på eksportmarkedet igjen. Her på berget virker det som folk skal ha greiene nærmest gratis OG tilkjørt så det virket lettvint.
    Gratulerer med salget! Håper den Latviske ølen smaker!😊
    Nja, jeg er ikke enig i at bruktmarkedet for oss over 60 er så hakkanes gale. Mye flott (fortrinnsvis nedover i alder), men jeg tror det dessverre er forbausende få som ser fortreffeligheten av å kun lalle på kvelden etter godt måltid med vin og snakke/diskutere med dem……..say no more. Det er vel også få av de halv-unge på byen som er veldig klar for å bli med hjem og se på den heftige…..streameren. For oss late og makelige er det kun kone 1.0 som gjelder. Så får vi heller vente til freddan……..forsovet helt greit det 😆

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn