Gluntan
DDE
ÅÅÅge
DDE
ÅÅÅge
|
Gluntan er konge! Kan jo ikke mislike Kjærlighet, Trekkspell og Karsk og ikke minst høydaren, Kjærlighet og Pøls. Setter stemningen og oser av skinnslips og konebanker-bartGluntan
DDE
ÅÅÅge
Debutalbumet fra 1994Må med skam melde at jeg ikke har hørt om dem. Hvilket album med dem er best å begynne med?
Takker! Begynner derDebutalbumet fra 1994![]()
Fra spøk til fjas, kjekt å lese om at loftet fungere utmerket som lytteromHer har jeg fått meg et aldeles velfungerende lytteloft, men hva skjer. Jeg blir jaget ut med høytrykksspyler for å klargjøre altanene til dagen da halve Norge bælmer i seg for mye å drikke mens de går rundt og roper i nasjonalistisk lykkerus. Jaja, fikk til slutt et par timer på loftet
Jeg er fremdeles strålende fornøyd med lyden på loftet, og synes nå også bassen fungerer riktig så bra. Har ikke gjort noe mer enn å dele litt høyere og skru opp litt gain på suben. Frem til noen kommer og gruser lyden, konkluderer jeg med at det låter bedre på loftet enn i stuen
To do list:
Få merket plassering på høyttalerne og forsøke med litt mer avstand mellom dem.
Streame litt med Auralic for endelig å bestemme meg for hvem som gis reisepass.
Teste Weiss DACen sammen med CD spiller og sjekke om det gir noen forskjell.
Muligens forsøke med sub mellom høyttalerne (mindre aktuelt nå).
Ja, og så er det vel en ide å sjekke om platespilleren er riktig koblet
Vis vedlegget 1120928
Det albumet med Shed Seven var riktig så bra @Bulter. Absolutt en gruppe å få med seg på Bergenfest![]()
Bra det låter bra hos deg på loftet!Her har jeg fått meg et aldeles velfungerende lytteloft, men hva skjer. Jeg blir jaget ut med høytrykksspyler for å klargjøre altanene til dagen da halve Norge bælmer i seg for mye å drikke mens de går rundt og roper i nasjonalistisk lykkerus. Jaja, fikk til slutt et par timer på loftet![]()
For å svare på vegne av noen innvandrere jeg kjenner til; hver eneste dag er en BeRRRRgens nasjonaldagBra det låter bra hos deg på loftet!
Bare for å oppklare, når har Bergen sin nasjonaldag?![]()
Jeg tror det da handler om ukvalifisert flaksDet ser i alle fall bra ut, så det gratuleres herfra!
Det er vanskelig å ha fasit på plassering av sub og det kan jo ikke utelukkes at du har hatt (kvalifisert) flaks med plasseringen i nåværende posisjon og at det faktisk er den beste plassen for sub på loftet ditt. Men jeg utelukker ikke at det finnes en bedre, og alt er bedre med 2 🫣
Spent på hva du konkluderer med når det gjelder streamer/dac.
Kommer nok til å forsøke midtstilling på sub og høyttalere lenger ut fra frontvegg, men først blir det testing med større avstand mellom høyttalerneSå bra å høre gode mann
Må si at jeg savner REL gubben litt i midten der lell je da menKanskje gammal vane
Men da kunne kanskje talere også dras litt ut? Han vil vel itte stenge utsikten uansett?
Men fint at det funker nå da
gismo
Større avstand mellom dem og noe mere ut fra frontvegg kan fort gi noen nye overraskelserKommer nok til å forsøke midtstilling på sub og høyttalere lenger ut fra frontvegg, men først blir det testing med større avstand mellom høyttalerne![]()
På både godt og vondtStørre avstand mellom dem og noe mere ut fra frontvegg kan fort gi noen nye overraskelser
gismo
Mer overkommelig å få noen ekstra kvadratmeter når man bor på et sted hvor det går geiter i nærmeste hageSer veldig digg ut. Det låter enda bedre enn i stua, da har du jo truffet jackpot og fåt i både pose og sekk
Er smått misunnelig på dine muligheter. Angrer litt på at jeg ikke var enda mer kresen og nøye da vi flyttet sist.
Slike haikere er det få av her i Solør..Nyt GT-timen(e) og ho i rød ryggsekk og røde puma
Ho er og blir min favoritt
Vis vedlegget 1120361
gismo
Velkommen til ytre strok . Det skal en silkeramp fra lunere deler av Fana til for å gå i shorts en dag som i dag.Dagens nordavind ville nok medført farevarsel på feile siden av fjellene. Selv er jeg glad i vind, men å benytte shorts på dagens hovedtur med Pelsdotten er nok ikke min smarteste beslutning (men sånn blir det når kalenderen og ikke været bestemmer valg av benklær). Jaja, det er nå i hvert fall lunt og godt på lytteloftet
Platespilleren benyttes nå for første gang her oppe.
Vis vedlegget 1121069
Alltid like kjekt og overraskende at ormebolet er riktig koblet
Vis vedlegget 1121070
Ray Brown er en bra fyr, men kjenner det etter hvert må bli noe mer rocka![]()
Veldig moro at det gikk så bra å flytte opp. Kjempeutsikt der også. Prøver nok å få til en tur over der etter hvert, men fasaden på huset. krever prioritering litt framover. Armen funker igjenJeg er fremdeles strålende fornøyd med lyden på loftet, og synes nå også bassen fungerer riktig så bra. Har ikke gjort noe mer enn å dele litt høyere og skru opp litt gain på suben. Frem til noen kommer og gruser lyden, konkluderer jeg med at det låter bedre på loftet enn i stuen![]()
Godt du har fått skikk på armen, og enda bedre da du allerede har klargjort for arbeidet på fasaden!Veldig moro at det gikk så bra å flytte opp. Kjempeutsikt der også. Prøver nok å få til en tur over der etter hvert, men fasaden på huset. krever prioritering litt framover. Armen funker igjen
Heldigvis hørte jeg ikke hvordan det låt i stuen så jeg har lite sammenligningsgrunnlag for grusing. Får for guds skyld håpe at det ikke låter som hjemme. Det blir jo dritt kjedelig.
Nope, men den risikerer å stå der lenge så Rega-haterne har noe å hvile blikket påPlatespilleren?
Med slik utsikt å hvile øynene må nesten alt låte fortreffelig. Gratulerer med vellykket flytting!Her har jeg fått meg et aldeles velfungerende lytteloft, men hva skjer. Jeg blir jaget ut med høytrykksspyler for å klargjøre altanene til dagen da halve Norge bælmer i seg for mye å drikke mens de går rundt og roper i nasjonalistisk lykkerus. Jaja, fikk til slutt et par timer på loftet
Jeg er fremdeles strålende fornøyd med lyden på loftet, og synes nå også bassen fungerer riktig så bra. Har ikke gjort noe mer enn å dele litt høyere og skru opp litt gain på suben. Frem til noen kommer og gruser lyden, konkluderer jeg med at det låter bedre på loftet enn i stuen
To do list:
Få merket plassering på høyttalerne og forsøke med litt mer avstand mellom dem.
Streame litt med Auralic for endelig å bestemme meg for hvem som gis reisepass.
Teste Weiss DACen sammen med CD spiller og sjekke om det gir noen forskjell.
Muligens forsøke med sub mellom høyttalerne (mindre aktuelt nå).
Ja, og så er det vel en ide å sjekke om platespilleren er riktig koblet
Vis vedlegget 1120928
Det albumet med Shed Seven var riktig så bra @Bulter. Absolutt en gruppe å få med seg på Bergenfest![]()
Ja, det trodde jeg også, men så var det feilDet må da være Auralic Aries G1![]()
Hvorfor ikke nevne alle komponentene nå når du er i fartenKan det være en signal-kabel? Eller strømforsyningskabel/strømfilter boks? Lampen over platespilleren?
NopeRacket?![]()
Jeg har blitt kalt mye, men aldri en komponentOk her er det en av to som kan stemme 1: La Rosita Babell
2: Karmana him self![]()
![]()
Det er vel den lille REL sub’n da?
Feil, feil, men det som er riktig for meg nå….Må være en liten dings…. Pu?