Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    79.612
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her har jeg fått meg et aldeles velfungerende lytteloft, men hva skjer. Jeg blir jaget ut med høytrykksspyler for å klargjøre altanene til dagen da halve Norge bælmer i seg for mye å drikke mens de går rundt og roper i nasjonalistisk lykkerus. Jaja, fikk til slutt et par timer på loftet 😊

Jeg er fremdeles strålende fornøyd med lyden på loftet, og synes nå også bassen fungerer riktig så bra. Har ikke gjort noe mer enn å dele litt høyere og skru opp litt gain på suben. Frem til noen kommer og gruser lyden, konkluderer jeg med at det låter bedre på loftet enn i stuen 😊

To do list:
    Få merket plassering på høyttalerne og forsøke med litt mer avstand mellom dem.
    Streame litt med Auralic for endelig å bestemme meg for hvem som gis reisepass.
    Teste Weiss DACen sammen med CD spiller og sjekke om det gir noen forskjell.
    Muligens forsøke med sub mellom høyttalerne (mindre aktuelt nå).
    Ja, og så er det vel en ide å sjekke om platespilleren er riktig koblet 😊

IMG_0308.jpeg

Det albumet med Shed Seven var riktig så bra @Bulter. Absolutt en gruppe å få med seg på Bergenfest 😊

Peter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    1.401
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Det ser i alle fall bra ut, så det gratuleres herfra!

Det er vanskelig å ha fasit på plassering av sub og det kan jo ikke utelukkes at du har hatt (kvalifisert) flaks med plasseringen i nåværende posisjon og at det faktisk er den beste plassen for sub på loftet ditt. Men jeg utelukker ikke at det finnes en bedre😎, og alt er bedre med 2 🫣

Spent på hva du konkluderer med når det gjelder streamer/dac.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.206
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Så bra å høre gode mann👍🏼😊
    Må si at jeg savner REL gubben litt i midten der lell je da men😎 Kanskje gammal vane😅
    Men da kunne kanskje talere også dras litt ut? Han vil vel itte stenge utsikten uansett?

Men fint at det funker nå da🤗🎶

gismo

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    25.682
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Her har jeg fått meg et aldeles velfungerende lytteloft, men hva skjer. Jeg blir jaget ut med høytrykksspyler for å klargjøre altanene til dagen da halve Norge bælmer i seg for mye å drikke mens de går rundt og roper i nasjonalistisk lykkerus. Jaja, fikk til slutt et par timer på loftet 😊

Jeg er fremdeles strålende fornøyd med lyden på loftet, og synes nå også bassen fungerer riktig så bra. Har ikke gjort noe mer enn å dele litt høyere og skru opp litt gain på suben. Frem til noen kommer og gruser lyden, konkluderer jeg med at det låter bedre på loftet enn i stuen 😊

To do list:

Vis vedlegget 1120928

Det albumet med Shed Seven var riktig så bra @Bulter. Absolutt en gruppe å få med seg på Bergenfest 😊
    Fra spøk til fjas, kjekt å lese om at loftet fungere utmerket som lytterom😀 Trodde kanskje du kunne få litt utfordringer, men glad jeg tok skammelig feil.

Proethifi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Bra det låter bra hos deg på loftet! :)

Bare for å oppklare, når har Bergen sin nasjonaldag? :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    79.612
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det ser i alle fall bra ut, så det gratuleres herfra!

Det er vanskelig å ha fasit på plassering av sub og det kan jo ikke utelukkes at du har hatt (kvalifisert) flaks med plasseringen i nåværende posisjon og at det faktisk er den beste plassen for sub på loftet ditt. Men jeg utelukker ikke at det finnes en bedre😎, og alt er bedre med 2 🫣

Spent på hva du konkluderer med når det gjelder streamer/dac.
    Jeg tror det da handler om ukvalifisert flaks 😊 Med sub i lukket kasse og element i front blir det ikke så gale uavhengig av at den helt sikkert ikke er optimalt plassert. Jeg tror nok jo flere subber jo bedre blant annet for å skape ”tyngde”, “fundament” og ikke minst for kapasitet. Diskusjonen rundt at det er bedre med to suber enn en mener jeg er relativt uinteressant for meg som deler der høyttalerne ruller av, men selvfølgelig, jo flere jo bedre ift «tyngde», «fundament» og kapasitet 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    79.612
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så bra å høre gode mann👍🏼😊
    Må si at jeg savner REL gubben litt i midten der lell je da men😎 Kanskje gammal vane😅
    Men da kunne kanskje talere også dras litt ut? Han vil vel itte stenge utsikten uansett?

Men fint at det funker nå da🤗🎶

gismo
    Kommer nok til å forsøke midtstilling på sub og høyttalere lenger ut fra frontvegg, men først blir det testing med større avstand mellom høyttalerne 😊

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.189
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ser veldig digg ut. Det låter enda bedre enn i stua, da har du jo truffet jackpot og fåt i både pose og sekk 👏

Er smått misunnelig på dine muligheter. Angrer litt på at jeg ikke var enda mer kresen og nøye da vi flyttet sist.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    79.612
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser veldig digg ut. Det låter enda bedre enn i stua, da har du jo truffet jackpot og fåt i både pose og sekk 👏

Er smått misunnelig på dine muligheter. Angrer litt på at jeg ikke var enda mer kresen og nøye da vi flyttet sist.
    Mer overkommelig å få noen ekstra kvadratmeter når man bor på et sted hvor det går geiter i nærmeste hage 😊

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.472
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Nyt GT-timen(e) og ho i rød ryggsekk og røde puma🤗🥃🎶
    Ho er og blir min favoritt🙏🏻🤣

Vis vedlegget 1120361

gismo
    Slike haikere er det få av her i Solør..
    De jeg ser er sjuskete menn i satt alder som lukter rart.
    Tar ikke opp haikere, bare skrur opp volum på ei Roger Waters låt når jeg passerer..
    The pro's and CONS...

M

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    79.612
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dagens nordavind ville nok medført farevarsel på feile siden av fjellene. Selv er jeg glad i vind, men å benytte shorts på dagens hovedtur med Pelsdotten er nok ikke min smarteste beslutning (men sånn blir det når kalenderen og ikke været bestemmer valg av benklær). Jaja, det er nå i hvert fall lunt og godt på lytteloftet 😊

Platespilleren benyttes nå for første gang her oppe.

IMG_0309.jpeg

Alltid like kjekt og overraskende at ormebolet er riktig koblet 😊

IMG_0310.jpeg

Ray Brown er en bra fyr, men kjenner det etter hvert må bli noe mer rocka 😊

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.376
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Dagens nordavind ville nok medført farevarsel på feile siden av fjellene. Selv er jeg glad i vind, men å benytte shorts på dagens hovedtur med Pelsdotten er nok ikke min smarteste beslutning (men sånn blir det når kalenderen og ikke været bestemmer valg av benklær). Jaja, det er nå i hvert fall lunt og godt på lytteloftet 😊

Platespilleren benyttes nå for første gang her oppe.

Vis vedlegget 1121069

Alltid like kjekt og overraskende at ormebolet er riktig koblet 😊

Vis vedlegget 1121070

Ray Brown er en bra fyr, men kjenner det etter hvert må bli noe mer rocka 😊
    Velkommen til ytre strok . Det skal en silkeramp fra lunere deler av Fana til for å gå i shorts en dag som i dag.
    Enhver slostril med mer enn to synapser vet at når han først legger seg på nord og blåser så sjøen går hvit på denne tiden av året, da er det på tide å trekke i lange bentøy og vindtett jakke.
    Lang erfaring fra min side tilsier at det blir en vindfull, tørr og kald mai.

Mvh

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    18.788
    Sted
    Langesund
    Veldig moro at det gikk så bra å flytte opp. Kjempeutsikt der også. Prøver nok å få til en tur over der etter hvert, men fasaden på huset. krever prioritering litt framover. Armen funker igjen:)
    Heldigvis hørte jeg ikke hvordan det låt i stuen så jeg har lite sammenligningsgrunnlag for grusing. Får for guds skyld håpe at det ikke låter som hjemme. Det blir jo dritt kjedelig.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    79.612
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Veldig moro at det gikk så bra å flytte opp. Kjempeutsikt der også. Prøver nok å få til en tur over der etter hvert, men fasaden på huset. krever prioritering litt framover. Armen funker igjen:)
    Heldigvis hørte jeg ikke hvordan det låt i stuen så jeg har lite sammenligningsgrunnlag for grusing. Får for guds skyld håpe at det ikke låter som hjemme. Det blir jo dritt kjedelig.
    Godt du har fått skikk på armen, og enda bedre da du allerede har klargjort for arbeidet på fasaden!
    Du har jo hørt høyttalerne da de sto i Drotningsvik, og det låt litt bedre i stuen her på Foldnes enn der. Har en teori om at sub og høyttalere i lukket kasse og minimalt med elementer gjør det mer tilgivende enn en del andre høyttalere når det gjelder romproblematikk. Men, nå skal jeg etter hvert flytte litt mer på dem, og så får jeg deretter se om det kommer noen innom og river ned korthuset mitt på at det er god lyd på loftet 😄
    Hadde vært kjekt om du etter hvert tok turen! Her er mer glitter og stas enn det dølle anlegget ditt 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    79.612
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dagens quiz. Er det noen som vet eller kan gjette hvilken komponent som har stått lengst i oppsettet mitt. Som vanlig er det fantastiske virituelle premier til vinneren 😊

Proethifi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Kan det være en signal-kabel? Eller strømforsyningskabel/strømfilter boks? Lampen over platespilleren?

MakkinTosken

Godseier
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    50.765
    Sted
    Me? Just hanging around!
    Torget vurderinger
    7

To do list:

Vis vedlegget 1120928

Med slik utsikt å hvile øynene må nesten alt låte fortreffelig. Gratulerer med vellykket flytting! ❤

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn