Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Forbindelsen mellom de to het vel Børs Cafe. ;)


    Mvh
    Legendarisk opptak på NRK med Diderre og Kork på Frognerseteren Amfi i et skikkelig drittvær. Børs Cafe som ekstranummer, og fiffen skråler med av full hals på refrenget for hyllesten til den største fyllik-kafeen i Bergen (nå en nattklubb for de yngste som har lov å drikke) 😊
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Legendarisk opptak på NRK med Diderre og Kork på Frognerseteren Amfi i et skikkelig drittvær. Børs Cafe som ekstranummer, og fiffen skråler med av full hals på refrenget for hyllesten til den største fyllik-kafeen i Bergen (nå en nattklubb for de yngste som har lov å drikke) 😊
    Hehe, godt sagt!
    Hamburg har Zum Silbersack, Oslo har Restaurant Valkyrien, Bergen hadde Børs Cafe. Har nikost meg på alle tre (brune) stedene. :)

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, godt sagt!
    Hamburg har Zum Silbersack, Oslo har Restaurant Valkyrien, Bergen hadde Børs Cafe. Har nikost meg på alle tre (brune) stedene. :)

    Mvh
    Selv har jeg vært Zillertal i Hamburg, sånn 1986ish. Husker ikke så mye…….men det er jo lenge siden 😆 Smykket meg med å ha vært en røver på brune puber i Oslo da jeg studerte der, men har ikke vært på Valkyrien. Her må noe gjøres 😡
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er godt at drittværet har kommet til Bergen. Flytting i 26 grader er i høyeste grad overvurdert! Nå er det heldigvis en velkommen pause……jaffal til i morgen. Vurderte en tur til Mala sin minimesse i Bergen, men velger flere flyttelass…..jeg er nok da kurert for disse haifai-greiene 😄 Jeg lurer litt på hvilket rævhol som lurte meg til å begynne med plater igjen 😡 Har flyttet ca 1000 plater fra Drotningsvik til Foldnes, hvilket er ganske tungt for en lat jævel som meg (og humøret ble ikke bedre av at jeg rotet til den alfabetiske rekkefølgen 😡).

    0275FF8D-0479-4E2C-9D1D-BD53C58D0921.jpeg


    Har ikke spilt på anlegget på en ukes tid. Godt med litt lyd igjen! Har spilt litt ny musikk, men måtte over til de kjente og kjære. Dagens quiz; platetittel som referer til alkohol å drikke for å redusere hangover 🤔😊
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Lett quiz, kjenner man kjekke Karmis godt nok, noe jeg mener at jeg gjør 🍻


    "For mye av det gode, er for mye av det gode!"
     

    kmolds

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2010
    Innlegg
    373
    Antall liker
    758
    Sted
    Ulsteinvik
    Hehe, takk! Min profil lyver litt. Jeg er for tiden i Lom. Nå hører jeg på Nazareth. Lenge siden sist og jeg føler en slags skam for at jeg ikke har hørt mer på dette bandet. Men jeg er enda relativt ung og der er forhåpentligvis mye tid igjen til å rette opp i dette. Hyggelig tråd forresten! Jeg er en av de som følger med, godt gjemt på sidelinjen.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, takk! Min profil lyver litt. Jeg er for tiden i Lom. Nå hører jeg på Nazareth. Lenge siden sist og jeg føler en slags skam for at jeg ikke har hørt mer på dette bandet. Men jeg er enda relativt ung og der er forhåpentligvis mye tid igjen til å rette opp i dette. Hyggelig tråd forresten! Jeg er en av de som følger med, godt gjemt på sidelinjen.
    Veldig hyggelig at du tok en tur ut fra skyggenes dal 😄 Ingen grunn til å føle skam om man har hørt for lite på Nazareth. Skam kan man heller føle på hvis man drikker Lite øl. Lenge siden jeg har vært på/i Lom. Ble da traktert hos Brimi en gang på 90-tallet (så ingenting til Mr. sjarlottlauk), men det er sikkert mye annet og mer fornuftig man kan gjøre der oppe 😊
     

    kmolds

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2010
    Innlegg
    373
    Antall liker
    758
    Sted
    Ulsteinvik
    Det blir litt dobbelt-skam her. Har sluttet å drikke alkohol! I alle fall for en periode. Jeg tok mitt foreløpig siste glass 31.12.2019. Men til mitt forsvar har jeg drukket en hel del tidligere. Ofte nok altfor mye på kort tid. Nå høres det ut som om jeg har hatt et drikkeproblem, men så ille var det ikke. Jeg har bare bodd mye i utlandet. Og for en nordmann i utlandet er det viktig å konsumere så mye alkohol som mulig for å spare penger. Og penger spart er jo penger tjent.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.401
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ut fra teksten ”hest og bedehus" så kunne jeg trodd at du hadde flyttet til cowboy land, men da hadde du sikkert vist noen bilder av gun rack og pickup også:ROFLMAO: Gratulerer med ny landlig bolig!
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg og fruen kjøper alltid Norrlands Guld når vi er i Sverige, men hun liker best 3,5% varianten. "Når äljen er blå er ölet kaldt" eller noe i den dur står det vel på boksene… 🥶 :LOL:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ut fra teksten ”hest og bedehus" så kunne jeg trodd at du hadde flyttet til cowboy land, men da hadde du sikkert vist noen bilder av gun rack og pickup også:ROFLMAO: Gratulerer med ny landlig bolig!
    Har hverken hørt banjo eller «scream like a pig» når jeg har vært der ute. Jeg er fortsatt på vakt, men har noenlunde senkede skuldre 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flyttingen går ufortrødent videre. Har målt og bestemt meg for at høyttalere og sub får plassering foran vinduet, men racket blir stående foran vinduet til høyre. Sikkert ikke ideelt med tanke på refleksjoner, men satser på at høyttalerne mine i lukket kasse gir minimalt av refleksjoner fra vinduene. Bare en måte å finne det ut på 😊

    B150BB4B-D22D-4A79-BDFA-D2BD0DCF8EED.jpeg


    Høyttalerkabler er klar for den nye plasseringen. 2x6 meter, kuttet fra rull, påsatt pyntestrømpe og loddet av et lokalt forummedlem. Fjong og billig. Akkurat som jeg liker det 😄

    4A4B2F2F-21AC-471C-BD5F-E2F256A62A27.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.759
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Nesten synd å ødelegge den flotte utsikten, men du bestemmer 😉
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Flyttingen går ufortrødent videre. Har målt og bestemt meg for at høyttalere og sub får plassering foran vinduet, men racket blir stående foran vinduet til høyre. Sikkert ikke ideelt med tanke på refleksjoner, men satser på at høyttalerne mine i lukket kasse gir minimalt av refleksjoner fra vinduene. Bare en måte å finne det ut på 😊

    Vis vedlegget 830337

    Høyttalerkabler er klar for den nye plasseringen. 2x6 meter, kuttet fra rull, påsatt pyntestrømpe og loddet av et lokalt forummedlem. Fjong og billig. Akkurat som jeg liker det 😄
    Fabelaktig beliggenhet og utsikt! Grattis igjen :)
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.772
    Antall liker
    5.579
    Flyttingen går ufortrødent videre. Har målt og bestemt meg for at høyttalere og sub får plassering foran vinduet, men racket blir stående foran vinduet til høyre. Sikkert ikke ideelt med tanke på refleksjoner, men satser på at høyttalerne mine i lukket kasse gir minimalt av refleksjoner fra vinduene. Bare en måte å finne det ut på 😊

    Vis vedlegget 830337

    Høyttalerkabler er klar for den nye plasseringen. 2x6 meter, kuttet fra rull, påsatt pyntestrømpe og loddet av et lokalt forummedlem. Fjong og billig. Akkurat som jeg liker det 😄

    Vis vedlegget 830340
    Gratulerer med ny bolig! Lytteøkter med utsikt er noko eige, må opplevast!🤩
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn