Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Siste fredag med øltime(r) i Drotningsvik. Litt endring i tilværelsen blir spennende. Blir sikkert bra, hvis ikke er det jo bare å gjøre det beste ut av det 😃
    En ting som ikke er positivt. Etter å ha slitt som en galeislave noen timer, må jeg innrømme at ølen smaker bedre nå enn etter kun slaraffenliv. Jeg hadde selvfølgelig ønsket det var omvendt 😡😄
    Fikk en liten pakke fra Sveits i dag. Jackie Leven var i en lang periode stor stas for meg. Hadde alle cdene han utgav, og da er det på sin plass at hans to beste plater får innpass i samlingen.

    Vis vedlegget 831280

    Når jeg for tiden kjører shuttle mellom gammel og ny bolig blir det tid til litt kvasi-filosofering. Jeg har inntrykk av at det er ingen grense for hvor mange banankasser jeg kan hente i den lokale Rema-butikken. Hvor mange banankasser finnes det da ikke til en hver tid i Bergen, Norge, Europa eller i verden totalt 😳 Det er nesten merkelig at det er plass til menneskene på jorden eller alternativt; vi er mer lik apene i kosten enn vi tror 😄
    Tror ikke jeg har lagt merke til overflod av banankasser her over. Et lokalt fenomen hos deg?
    Mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Synes ikke synd på deg... Arbeid adler mannen osv.. :)... Kos deg med banan, hund og jobbing.. Som de mumler om nå om dagen :"alt blir bra til slutt..".. Og litt ape-streker tåler vi.. ;)

    FB_IMG_1657053874530.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.086
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Svanesang for oppsettet i Drotningsvik. Dette blir siste gang jeg plager andre med bilder herfra (blir nok å fortsette plagingen fra andre siden av broen). I morgen kobles de siste restene av elektronikken ned. Husker jeg uttalte da jeg bodde i Nederland, og en periode hadde racket på siden, og ingenting mellom høyttalerne: «aldri mer noe mellom høyttalerne»! Vel sånn ble det ikke. De fleste av oss har kompromisser vi må svelge. Jeg gleder meg derfor litt ekstra til flyttingen og rack på siden. Hvorvidt lyden objektivt sett blir bedre uten noe mellom høyttalerne……kanskje ikke…..men, subjektivt opplever jeg at musikken fremstår «friere» uten noe mellom høyttalerne (faens sub 😄). Opplever allerede litt av dette ved at øverste hylle er ryddet i racket 😊

    5883AE99-4844-420B-810C-69CE47404D1E.jpeg


    Jeg nevnte svanesang. Da passer det vel å avslutte med Swan Song av Lana Del Rey fra Honeymoon albumet, en av det begrensede utvalget av pikebarn som spilles i Drotningsvik 😊

    0DEDA7DF-77D3-4BAC-9180-BC8CDCCA7F87.jpeg
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.084
    Antall liker
    4.512
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Svanesang for oppsettet i Drotningsvik. Dette blir siste gang jeg plager andre med bilder herfra (blir nok å fortsette plagingen fra andre siden av broen). I morgen kobles de siste restene av elektronikken ned. Husker jeg uttalte da jeg bodde i Nederland, og en periode hadde racket på siden, og ingenting mellom høyttalerne: «aldri mer noe mellom høyttalerne»! Vel sånn ble det ikke. De fleste av oss har kompromisser vi må svelge. Jeg gleder meg derfor litt ekstra til flyttingen og rack på siden. Hvorvidt lyden objektivt sett blir bedre uten noe mellom høyttalerne……kanskje ikke…..men, subjektivt opplever jeg at musikken fremstår «friere» uten noe mellom høyttalerne (faens sub 😄). Opplever allerede litt av dette ved at øverste hylle er ryddet i racket 😊

    Vis vedlegget 831516

    Jeg nevnte svanesang. Da passer det vel å avslutte med Swan Song av Lana Del Rey fra Honeymoon albumet, en av det begrensede utvalget av pikebarn som spilles i Drotningsvik 😊

    Vis vedlegget 831517
    Skal ikke selge racket da? Hadde passa veldig fint her hos meg :)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.376
    Antall liker
    35.127
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med nyt bopel. Håper alt går bra med flytting og lyd-plassering.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.086
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette tror jeg blir flott, med utsikt og solnedgang... Håper poden hjelper til, er endel tunge ting du har.. Lykke til :)
    Hadde heldigvis flyttebyrå i dag med hyggelig ungdom for de tunge/store tingene, inkludert haifai. Det føltes veldig riktig etter et par uker med flytting av annet innbo, kombinert med en liten manflu som slo inn i går. Kjenner jeg er mer enn drittlei hele flyttingen nå! Kos deg på ferie! Flotte motiver du tar bilder av, men pass deg for ikke å gå i visuell overload, og ende opp som blasert turist :)
     

    metallirus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2017
    Innlegg
    122
    Antall liker
    185
    Ingen sub, ingen rørforsterker, ingen platespiller, kun streaming koblet. Høyttalerne er noenlunde vilkårlig satt opp, men stereoperspektivet sitter. Bør være et greit utgangspunkt 😊

    Vis vedlegget 832396
    Dægen døtte Karmana, så flott det ble!
    Tenker det blir bra i den stua, både med utsikt og haifai.

    Apropos det å få racket vekk. Jeg halverte høyden på mitt, som jeg har stående mellom høyttalerne. Det ga bare positive utslag, bl.a. på tredimensjonaliteten. Blir spennende å høre dine betraktninger etterhvert, ettersom du har fjerna det helt.

    Fortsatt god sommer, og kos dere i ny leilighet.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.086
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dægen døtte Karmana, så flott det ble!
    Tenker det blir bra i den stua, både med utsikt og haifai.

    Apropos det å få racket vekk. Jeg halverte høyden på mitt, som jeg har stående mellom høyttalerne. Det ga bare positive utslag, bl.a. på tredimensjonaliteten. Blir spennende å høre dine betraktninger etterhvert, ettersom du har fjerna det helt.

    Fortsatt god sommer, og kos dere i ny leilighet.
    Takker så mye, metallirus!
    Det er vel i utgangspunktet bare av det gode å få vekk refleksjoner mellom høyttalerne, men hvorvidt lyden objektivt sett blir bedre eller kun oppleves som mer frigjort er jeg mer usikker på. Blir kanskje som opplevelsen av å lytte til musikk med lukkede øyne……..kan oppleves likt med åpne øyne. Ble sikkert litt kjelkete skrevet. Får skylde på manflu, og det er som kjent dødelig når det står på 😄
    Det som definitivt gjør lydopplevelsen bedre på Foldnes sammenlignet med Drotningsvik er et mye lavere støygulv. Har alltid misunnet dem som har det, og nå har også jeg det 😊
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med innflytting. Og er helt enig. Det fungerer utmerket med rack på siden. Gjør det enklere med lite rack og få komponenter
    586258D7-054D-4B2A-8EEF-8EA17D659CDF.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.034
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ingen sub, ingen rørforsterker, ingen platespiller, kun streaming koblet. Høyttalerne er noenlunde vilkårlig satt opp, men stereoperspektivet sitter. Bør være et greit utgangspunkt 😊
    Gratulerer med innflytning. Det så jo kjempebra ut. Tipper kona vil slite enda mer med å få deg opp fra godstolen fremover 😀
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.086
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I 15 dager har jeg kunnet hevde å være bosatt i enebolig i Bergen og med stor fritidsbolig på Foldnes. Nå er det ugjendrivelig slutt. Vi har kun bolig på Foldnes. Det betyr vel at jeg offisielt har skiftet status fra tulling til bygdetulling 😃

    For første gang har jeg fått strømfilteret (jeg for lenge siden fikk laget av Sense her på HFS) frem i lyset. Registrerer at spenningen de siste to dagene har ligget stabilt mellom 236-238V. Lover godt. Me like 😊

    22005136-F073-485B-982B-96F17DDA07A7.jpeg
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.641
    Antall liker
    3.431
    Torget vurderinger
    1
    Dette lover godt, men her må det masse bilder til av hifaien på ny plass for ØL timene slår inn. ;) :ROFLMAO:
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    Børstraktor og flippskjegg er helt innafor på Foldnes! Blir kjekt når roen senker seg, velkommen!

    Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.086
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette lover godt, men her må det masse bilder til av hifaien på ny plass for ØL timene slår inn. ;) :ROFLMAO:
    Øltimen og en liten Kilchoman har velfortjent slått inn i dag. Har ikke koblet mer opp på haifaien. Kona har bestemt at vi (blikkje meg) skal male stuen (heldigvis kjenner jeg en kar 😊), så da streamer jeg til de greiene er ferdig. Nå nyter jeg heller musikk og bygderoen……..

    F7DAD71A-2092-46AF-8429-9E98455CD5EF.jpeg


    ……og lar meg underholde av en sommeryr pelsdott 😃

    D38B28AF-3BD1-43E0-8C57-892A75B6D6D8.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn