Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Foreslår en ganske kraftig definering av hvem du tillater å ha injurierende kraft.
    Det finnes rett og slett noen diskusjoner i denne "hobby" som bare ikke virker fruktbare. Forstått som at frontene ligger faste.
    Nivået kan variere fra at det deles ut respekt på bakgrunn av en uttalelse - til seriøse innspill fra fagmennesker som investerer tid i og få andre til å forstå. Noen har også tildelt seg en politi rolle for å redde andre fra det de ser som dumhet og det å betale for noe de selv ikke ville betalt for. I dette spennet så tenker jeg at det over tid varierer fra interessant til sånn passe lite interessant og forholde seg til - og slik er nå det.
    Mennesker du møter og kjenner derimot - det er jammen meg spennende.
    Sees.
    Mvh
    JMK
    Absolutt enig, og nå er det heldigvis langt mellom hver gang jeg lar meg engasjere i negative tråder. Men, med tanke på min egen tråds hyppighet og omfang av innlegg, er det sikkert fornuftig med en walkabout innimellom 😊

    Jeg skal forresten kjøre til Danmark en eller annen gang i månedsskiftet juli/august. Stikker gjerne innom for litt prat og lytting hvis du er hjemme og vi får det til å passe 😊
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Absolutt enig, og nå er det heldigvis langt mellom hver gang jeg lar meg engasjere i negative tråder. Men, med tanke på min egen tråds hyppighet og omfang av innlegg, er det sikkert fornuftig med en walkabout innimellom 😊

    Jeg skal forresten kjøre til Danmark en eller annen gang i månedsskiftet juli/august. Stikker gjerne innom for litt prat og lytting hvis du er hjemme og vi får det til å passe 😊
    Det satser vi på :)
    Forresten satt opp en sub jeg også. Det gjorde en klar bedring....
    Mvh
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Hehe, litt usikker på om jeg skal tolke det positivt eller negativt :) Tråden går kanskje litt på kunstig åndedrett for tiden, og jeg begynner å trenge en pause fra negativitet og besserwissere som florerer på HFS. Kanskje på tide å ta seg en sommerferie fra HFS 😊
    Det var vel helst ment litt småsarkastisk. Siden jeg vet at du er i stand til å tåle det :D Og fordi jeg kjente meg litt igjen…
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Om du bare hatt satt inn en smiley så ville jeg oppsøkt denne tråden foran majoriteten her inne.. Det sier kanskje noe om inneholdet i denne tråden, eller de andre, skal jeg ikke ytre så mye om.. Bottom line, dette er rett og slett en fin tråd, med lave skuldre, litt øl og til tider interessant musikk.. :)Walkabout er å anbefale, og så blir uansett litt "mett" av videreverdigheter her inne :)..
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det var vel helst ment litt småsarkastisk. Siden jeg vet at du er i stand til å tåle det :D Og fordi jeg kjente meg litt igjen…
    Selv synes jeg det var et strålende innlegg relatert til at fotballdommeren akkurat blåste i fløyten etter landskampen 😄 Men, utenom det fikk innlegget ditt meg til å tenke litt.……og der skader jo sjeldent 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har også jeg fått oppleve a-ha på scenen. Jeg kunne nok levd et verdig liv uten, men det er imponerende at gruppen fremdeles holder koken snart 40 år etter Take on Me. Det hadde jaffal ikke jeg gjettet på i 1985 😊

    72361D1F-8E6D-4DBD-BF2E-9D7C1B399A07.jpeg
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skal forresten kjøre til Danmark en eller annen gang i månedsskiftet juli/august. Stikker gjerne innom for litt prat og lytting hvis du er hjemme og vi får det til å passe 😊
    Du skal være så velkommen en tur forbi hér også, om du får tid å får det til å passe :)
    Sender deg tlf. nr. på PM, så du har det (y)
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du skal være så velkommen en tur forbi hér også, om du får tid å får det til å passe :)
    Sende deg tlf. nr. på PM, så du har det (y)
    Takk for invitasjon og PM. Kone, barn og barnebarn skal feriere i Danmark, og jeg tar en roadtrip fra Bergen for å være sammen med dem noen dager. Tar helt klart kontakt hvis jeg får passet det inn :)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Det var heldigvis utsolgt med billetter til i dag da jeg ville kjøpe😆 Har vært tirsdag og torsdag og har billett til i morgen også. Krysser fingre for at være blir litt mer levelig.
    Sitter og gruer meg til å gå for å hente bilen der jeg parkerte før byturen i går 😬 Hører på bandet som for meg var gårsdagens store overraskelse, Gang of youths. Her var det spilleglede, vokalist som virkelig bød på seg selv og musikken var bra 😊

     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det var heldigvis utsolgt med billetter til i dag da jeg ville kjøpe😆 Har vært tirsdag og torsdag og har billett til i morgen også. Krysser fingre for at være blir litt mer levelig.
    Sitter og gruer meg til å gå for å hente bilen der jeg parkerte før byturen i går 😬 Hører på bandet som for meg var gårsdagens store overraskelse, Gang of youths. Her var det spilleglede, vokalist som virkelig bød på seg selv og musikken var bra 😊

    Du virker å ha timet det bra, men det lukter vel skikkelig fottøy i morgen 😊 Skjønner godt at du ikke gleder deg til å hente bilen. Da jeg for litt siden gikk tur med Pelsdotten må jeg ha sett ut som en av de fortapte sjelene jeg tidligere kun har sett på fra innsiden av bilen 😄 Har ikke hørt om Gang of Youth, så da må jeg jo gjøre et forsøk. Kos deg imorgen :)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Det skal jeg gjøre 😃 Blir en lang dag, begynner med Kings of convinience kl 1330, Ka2 kl 1700 og Røyksopp kl 2300. Hva som blir besøkt av konserter utenom de tre får humør og vær avgjøre.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Det pissregner! Sjeleglad for at jeg ikke har billett til Bergenfest i dag! Down and dirty får vi jo likevel til innendørs i Drotningsvik 😊

    Vis vedlegget 826510
    Kona deltok på konsert i går kveld (Oslo) - hadde dagsbillett Bergen i dag. Den solgte hun u..a og blir hjemme på Odden. Virker som.et værmessig greit valg.
    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kona deltok på konsert i går kveld (Oslo) - hadde dagsbillett Bergen i dag. Den solgte hun u..a og blir hjemme på Odden. Virker som.et værmessig greit valg.
    Mvh
    JMK
    Klok dame!

    Kjenner jeg har blitt litt pysete. Har liksom ikke samme sjarmen å stå til knes i søle som det hadde på Roskilde i hine hårde dager 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et par pils før det blir kveld med litt gladvold og mat foran TVen. Tester ut noe Urquell vi har brygget og som har fått godgjort seg ganske lenge. Smaker bra, men hvorvidt den smaker som vanlig Urquell……aner ikke, men kanskje jeg skal kjøpe en vanlig i morgen og få testet. Da kan også jeg være en av gutta på HFS som kjører ABX testing 😄 Mimrer også litt om tiden vi bodde i disse Nederlandene. Da jeg ikke har Genever, stjal jeg et fingerbøl med Bareksten fra flasken til poden. Kommer ikke nærmere i Drotningsvik 😊

    25A57812-5FC1-438D-89C8-700B9434CD5A.jpeg


    Fikk av en eller annen grunn lyst til å høre Fleetwood Mac. Nå i ettertid må jeg innrømme at jeg synes det blir litt for eh søtt 😳 Jaja, man forandrer seg. Er i hvert fall bedre å lytte til enn å spise enkelte burgere fra du de forskrekkelige stater!

    0F50ED17-ADFE-42A3-9E48-690B2A499C12.jpeg
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Gladvold forkant TV’en - det kjenner jeg at jeg klarer meg uten. Mat får holde.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Et par pils før det blir kveld med litt gladvold og mat foran TVen. Tester ut noe Urquell vi har brygget og som har fått godgjort seg ganske lenge. Smaker bra, men hvorvidt den smaker som vanlig Urquell……aner ikke, men kanskje jeg skal kjøpe en vanlig i morgen og få testet. Da kan også jeg være en av gutta på HFS som kjører ABX testing 😄 Mimrer også litt om tiden vi bodde i disse Nederlandene. Da jeg ikke har Genever, stjal jeg et fingerbøl med Bareksten fra flasken til poden. Kommer ikke nærmere i Drotningsvik 😊

    Vis vedlegget 826601

    Fikk av en eller annen grunn lyst til å høre Fleetwood Mac. Nå i ettertid må jeg innrømme at jeg synes det blir litt for eh søtt 😳 Jaja, man forandrer seg. Er i hvert fall bedre å lytte til enn å spise enkelte burgere fra du de forskrekkelige stater!

    Vis vedlegget 826602
    Da får du gå tilbake til 1980.
    Ikke helt så søtt :)

    IMG_20220618_040545_132.jpg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Vel, når man som underholdning til maten ser siste episode av Ozark og begynner på siste sesong av Peaky Blinders, er gladvold kanskje ikke presist, men likevel nokså nærliggende 😊
    Er det en ny sesong ute av PB eller ligger du etter?🙄 kunne sikkert funnet ut av det selv, men mere morro og spørre her hos deg🙂
    Ser Billy The Kid på Viaplay passe mye gladvold der også👍
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da får du gå tilbake til 1980.
    Ikke helt så søtt :)
    Helt klart. Det er tross alt en gruppe, som i forskjellige konstellasjoner, har holdt på siden jeg gikk i knebukser. Jeg streamet det grønne Greatest Hits albumet i går. Langt fra den beste lyden og de fleste sangene er vel fra de mest kjente platene deres…..som føltes litt for søtt i går 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er det en ny sesong ute av PB eller ligger du etter?🙄 kunne sikkert funnet ut av det selv, men mere morro og spørre her hos deg🙂
    Ser Billy The Kid på Viaplay passe mye gladvold der også👍
    Hehe, kom en ny sesong for en uke eller to siden. Du får se om du får presset den inn mellom kald øl og smørgåstårta :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har alltid hatt sansen for musikken til Ezra Furman. Nå har han begynt å røre på seg igjen og er ute med en singel. Fikk med meg en knallgod konserten med mannen da vi bodde i Nederland. Da brukte han et riktig så feminint perlekjede, uten at jeg festet meg nevneverdig med det. Ser nå at han er kommet ut av skapet som transgender og betegner seg selv som hun. Det er kanskje derfor jeg ikke synes de to låtene hun har sluppet er noe særlig. Den endelige bekreftelsen på at kvinnevokal og meg ikke går sammen 😆😄

    Nei, går heller raskt over til det som kanskje er det beste debut-albumet ever 😊

    0FB20A10-D518-46B2-ADE6-E4AA04E78B70.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    First we take Manhattan, then we take Berlin. Kanskje ikke helt, men først slo vi Ranheim og i går Stjørdals Blink. Neste år slår vi Rosenborg, men det gjør jo stort sett alle 😄

    Deilig å trekke inn i stuen fra en brølende sol. Følte behov for å spille noen gamle kjente låter. Nokså sikker på at de beste trudeluttene til The Band vil stå seg i flere generasjoner 😊

    DD2BD05C-6FF0-4C18-AA97-B178A2CA7AF8.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tenkte jeg skulle gå gjennom platehyllene og få flyttet noen av dem over i salgskassene. Trenger plass for videre optimalisering av the soundtrack to my life. Dette minnet for mye om arbeid, så det ble derfor utsatt. Bestilte istedenfor denne strålende platen fra en hyggelig herremann i Sveits. Passer godt nå når debutalbumet til salige Jackie kommer i repress neste måned (hvis den da ikke utsettes enda en gang 🙁).

    4F151766-6E29-4845-8487-CE5C8E9FB55C.jpeg

    Gøyalt bilde av hvordan to av de sentrale i Slade ser ut nå for tiden. De har vel aldri vært noen fruktfat, men jeg antar det var enten å starte rockeband eller forbli jomfru 😄

    C8C82CB8-846A-4B2D-833B-1E3C547B9CCD.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.746
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Skal det flyttes allerede i kommende månedsskifte?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.746
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Det blir spennende og sikkert hektisk. Lykke til med begge deler, flytting og stril! 😉
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.499
    Antall liker
    3.124
    Torget vurderinger
    1
    Overtar ny bolig neste torsdag, og overleverer her 15. juli. Snart stril 😄
    Dette blir spenende, gleder oss til å se det nye huset i sin helhet og med Verdens beste hi-fi på plass i god stuen. Håper det blir en så ikke stresende tid med pakking å ikke minst alt skal jo på plass igjen. ;) :cool:
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.746
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Det er kanskje ikke så ille å være stril i disse dager, som det en gang var. Senest i går kveld mottok en stril selveste Justerprisen og det er da flere kjendiser blant "øvrigheten" og nå får de enda en kjuagutt eller heter det tujagutt? 🌲😉.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn