Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    16.331
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    20
    Samme tegner som tegnet Oblix som tegnet dette utkastet? :ROFLMAO:. Pant i vei, blir sikkert en åpenbaring.. (y) (men lett misunnelig på oppgraderinger)... :D

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    24.787
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Samme tegner som tegnet Oblix som tegnet dette utkastet? :ROFLMAO:. Pant i vei, blir sikkert en åpenbaring.. (y) (men lett misunnelig på oppgraderinger)... :D
    Hehe, hadde vel blitt post mortem det da 😃 Forhåpentligvis blir hornet og krybben litt mer eye-candy i virkeligheten 😊 Og nei, ingen planer om å bytte høyttalere i Drotningsvik 😃 Da ville nok kona hatt et ord med i laget 😊

79CE1817-E9D0-44AC-A962-8D8C87EBCE6C.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    24.787
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Så interessant ut den der 😎
    Jeg har troen (men så er jo jeg litt fanboy da) 😃 De skal benytte kompresjonsdriveren Goto Unit som visst skal være noe av det bedre. Blir vel sannsynligvis såpass dyrt at det blir utenfor mine prioriteringer. Forhåpentligvis får jeg hørt dem på en eller annen messe.

Den mindre modellen av mine høyttalere, La Montespan, fikk nettopp en veldig god review i et tysk magasin. Det var den høyttaleren som gjorde at jeg ble interessert i La Rosita for en del år siden. Den har en noenlunde levelig pris, så kanskje noen etter hvert tar sjansen på dem. Tror de i tilfelle kommer til å gjøre et meeeget godt valg 😃

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    2.564
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    2
    Spennende saker. Helt klart!
    Må få lyttet neste gang de dukker opp på min vei 😊

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    16.331
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    20
    Står samligen av "eksotiske" planter på motsatt vegg? Disse plantene som trenger mye lys... Ikke noe feil med litt alternativ medisinering sies det.. :cool: 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    24.787
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Ingen fare Figge. Karmanas kone drikker mer enn gjerne godt prisede bobler og en sølle årgangsvin. Men snobbete er hun ikke.
    En god kvinne er som oftest dyr i drift .....og en haifai-tulling koster en formue 🤣 Hadde forresten en god opplevelse i sted. Fant ikke helt feriestemningen, men så ut av vinduet at rushtrafikken var igang igjen. Tok da et lite krus Myken med litt vann og kjente på at jeg har ferie. Nydelig drikke og god følelse :giggle:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    5.851
    Myken gin er helt rå. Rett og slett enestående. Godt å høre at den hjalp til med litt stemning og flir av trengselen over Sotra brua.
    Selv kan jeg skryte av å ha kommet tidsnok på ny jobb i dag til forbausende lite trafikk inn mot Fredrikstad og brua over Glomma o_O
    På jobb var det like glissent, og man har hygget seg med 1001 administrative oppgaver og føring av CV for etthundredeogtreogførtiende gang.
    Nå på atter et nytt stammespråk. Tullete!
    Men tiden går ;)

ptb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    8.143
    Sted
    MDG´s forsøkslaboratorium
    Torget vurderinger
    12
    Lite olika prisnivåer, hoppas att hon dricker dyrare drycker.🍾
    Nåja.
    Det Karmana ikke vet er at både drivhus og innendørs er fullt av det han tror bare er noe billige småplanter. Det viser seg egentlig at kona har Bonsai-trær som hobby.
    Plutselig var ikke disse HiFi-greiene sååå dyre allikevel:

Bonsai.JPG

Figge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    616
    Sted
    Stockholm
    Torget vurderinger
    1
    Nåja.
    Det Karmana ikke vet er at både drivhus og innendørs er fullt av det han tror bare er noe billige småplanter. Det viser seg egentlig at kona har Bonsai-trær som hobby.
    Plutselig var ikke disse HiFi-greiene sååå dyre allikevel:

Vis vedlegget 653868
    Hoppas att han icke spisar dem till lunch.😎

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    9.031
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    9
    jeg pælmet bonsaisamlingen til muttern da vi flyttet fra barndomshjemmet på tidlig nittitall.
    trodde det var noen mislykkede vekster som ikke har fått nok næring.
    pipa fikk en sur, skjærende tone.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    24.787
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Hvis jeg ikke husker helt feil har/hadde Oslo vinylklubb (OVK) en rimelig italiensk husvin på noen av arrangementene sine. Den lokale klubben, Drotningsvik audiofile utskudd (DAU) kan selvfølgelig ikke være dårligere. Denne rimelige franske vinen har fulgt klubbens særdeles private arrangementer i flere år. Anbefales! 😊

299342AE-8E7C-4413-9522-18F8E738888E.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    24.787
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Noe sier meg at DAU har sammenkomster ganske ofte og at det er bred enighet om at Nazareth og Uriah Heep er best :ROFLMAO:
    Jepp, DAU er en aktiv klubb, og preges ikke av kranglingen eller skyttergravs-diskusjonene som ellers er vanlig på HFS. Det er unison enighet i klubben om at Uriah Heep var livet og lyset i ungdommen, at det er noe i veien med folk som ikke får fot av de fire essensielle albumene til Nazareth, og ikke minst, punken reddet rocken fra en tidlig død og ørkenvandring progrockens tåkelandskap 😎🤣

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    24.787
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Avdelingen for resirkulering har igjen begynt å fylles opp. Mer enn 50 titler så det begynner å bli på tide med en tur til Rocade og Samleren. Denne gangen er det bare bra plater i bunken, så jeg har en forventningen om at jeg ikke trenger å «gi» noen vekk på Finn etter turen til byen 😃

F31737E2-E291-4978-9C32-9B06BFFEFEDC.jpeg

I bunken er det også kremtitler med Bob Dylan, eksempelvis Blonde on Blonde og John Wesley Harding. I og med at hovedfokus for min samling er «the musical story of my life», samt begrenset med plass, har jeg bestemt meg for at et samlealbum, Desire og Hard Rain er nok med Dylan. De to sistnevnte platene spilte jeg mye i ungdommen. Så forresten akkurat at Allmusic i sin anmeldelse gav Hard Rain to stjerner. Kor dum går det an å bli 😡😃

3811659B-66C5-406E-BF7F-80EFA64BD19B.jpeg

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    9.031
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    9
    hmmm.. der ser du, nettopp blonde on blonde og john wesley harding er dylanskiver som utgjorde en viktig del av mitt studenttidsoundtrack.
    tror jeg hadde funnet mye bra i disse bunkene du stadig sender til resirkulering, men akk, livet er for kort til å stadig stå med hodet nedi en annen manns søppedunk.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    24.787
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Har akkurat hentet meg en liten bunke plater. De fleste er klassisk, og det har jo jeg minimal peiling på. Har sett meg ut noen klassiske jeg skal beholde, men noen av dere som er innom tråden har jo veldig god peiling på klassisk musikk og gode innspillinger. Jeg tar veldig gjerne i mot tips på hva dere synes er bra og ville beholdt/ jeg bør beholde 🤔😃

Det er bilde av alle platene her:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=186514617

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn