Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.168
    Antall liker
    34.552
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer så mye med nye høyttalere, Dynaudio - et lurt valg 👍
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Var akkurat kork på norgeskanalen, veldig bra som det pleier være. Får blandet litt "kork" inn i norsk sjel (les gode norske artister) = bra! Fin konsert du refererer til med di derre.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Startet tidlig i går morges med tur til idylliske, Fedje. Flott der ute i solskinn, og imponerende hva en del har fått til i hagen.

    98EE11DB-B587-4D4C-9E6D-06736F919204.jpeg


    95482DB3-9475-45E0-B62C-F86347418B75.jpeg


    Sesongen går visst etter kalenderen der ute. Strålende solskinn og varmt, men det var ikke mulig å få seg en matbit 😳 Heldigvis ordnet det seg med noe improvisert uteservering av øl 😊

    DB93D1FE-8780-41B0-8FE2-BA15BDD5FA30.jpeg


    Etter fergeturen tilbake fra Fedje, ble vi plukket opp i båt av en kamerat og fraktet ut til deres nydelige landsted på Rongevær. Helstekt indrefilet fra Uruguay, mens solen forsvant i havet. Livet kunne vært verre! 😊

    D8CADB58-3E68-4FEF-9145-B0DF25A89EB8.jpeg


    Nå middag med den nærmeste familie i Drotningsvik. I morgen er det tidlig opp for tre dagers tassing på Hardangervidda, og lørdag er det avgang for Kreta. Tøffe tak og en hektisk hverdag for oss pensjonister 😎😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Deilig med morgenkaffe og musikk etter tre dagers tassing på Hardangervidda. Været var latterlig bra så dette gav mersmak….gitt at man har stålkontroll på gode værutsikter 😊

    Fantastisk i høyfjellet når været spiller på lag.

    3B2DFA69-B4B5-4BCA-9A7A-8F6C8A51A315.jpeg


    En øl ved ankomst Krækkja smakte usedvanlig godt……..

    BCA132A6-D476-42C5-B8EF-A4455DCD2780.jpeg


    ……noe som også var gjeldene for Tuva.

    852E80AA-03ED-414E-90D0-5AD206BF16CD.jpeg


    Flott tur, og jeg rapportere til dem som har aksjer i Arcus at de nok kan se frem til et pent overskudd i inneværende kvartal 😄
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ser herlig ut. Lite er bedre enn en kald en etter å ha tatt seg ut litt.
    Reise så langt til fjells, for så å gjøre akkurat det samme som hjemme... 🤭
    Er akkurat like dan jeg også.😎
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut som en flott tur. Vidden kan være spektakulær. Lyden av stillhet og en rype innimellom, kanskje et godstog i ny og ne!

    Har naturligvis fulgt ekstra med på nyheter etter redningsaksjoner og savnet meldinger til fjells, men det ser ut som du har hatt trygge folk rundt deg.

    Ha en strålende dag

    mv Atle
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Deilig med morgenkaffe og musikk etter tre dagers tassing på Hardangervidda. Været var latterlig bra så dette gav mersmak….gitt at man har stålkontroll på gode værutsikter 😊 Fantastisk i høyfjellet når været spiller på lag.
    En øl ved ankomst Krækkja smakte usedvanlig godt……..

    Vis vedlegget 744971

    Flott tur, og jeg rapportere til dem som har aksjer i Arcus at de nok kan se frem til et pent overskudd i inneværende kvartal 😄
    Cafteinen virker til å være uforskammet frisk og rask gitt langt fremskreden dekadens.
    Forsommeren medførte et iherdig forsøk på å få lever og nyrer til å gå i metning med diverse alkoholholdige drikker nede på playaen langs Spanias solsvidde kyst i Torvvika. Den beherskede latskapen i Drotningvik med forsømmelse av vedlikehold av residensens utearealer til eders kones forargelse avbrytes med abrupte turer av habil lengde i kratt, skog og på svaberg. Man søker altså ikke kun å beherske kunsten med å lirke lakrisbåter frem fra mellom tærne mens man nyter sitt opium. Man både mosjonerer og handler hifi man ikke trenger for å beholde litt lekenhet i tilværelsen. Den stadige strømmen av brukt vinyl vitner også om forsøk på ivaretagelse av mentalt helbred. I sum lover dette godt ;)

    Men straks skal de og fruen reise sydover atter en gang, og drikke Kreta tom for god rødvin og kaldt øl.
    Det antas at dette vil medføre en knekk i formkurven, men økning av verbal støy i form av kjappe kommentarer, frekkheter og livsvisdom fra strandstolen.
    Så her er det vel bare å finne frem potetgullet og kald øl om ikke lenge, og forberede seg på en verbal "uppercut" eller to.
    Om det vil seg slik, så sees vi Horten. Vi har mye å ta igjen mhp gode skrøner og hendelser i tilværelsens uutholdelige letthet.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Cafteinen virker til å være uforskammet frisk og rask gitt langt fremskreden dekadens.
    Forsommeren medførte et iherdig forsøk på å få lever og nyrer til å gå i metning med diverse alkoholholdige drikker nede på playaen langs Spanias solsvidde kyst i Torvvika. Den beherskede latskapen i Drotningvik med forsømmelse av vedlikehold av residensens utearealer til eders kones forargelse avbrytes med abrupte turer av habil lengde i kratt, skog og på svaberg. Man søker altså ikke kun å beherske kunsten med å lirke lakrisbåter frem fra mellom tærne mens man nyter sitt opium. Man både mosjonerer og handler hifi man ikke trenger for å beholde litt lekenhet i tilværelsen. Den stadige strømmen av brukt vinyl vitner også om forsøk på ivaretagelse av mentalt helbred. I sum lover dette godt ;)

    Men straks skal de og fruen reise sydover atter en gang, og drikke Kreta tom for god rødvin og kaldt øl.
    Det antas at dette vil medføre en knekk i formkurven, men økning av verbal støy i form av kjappe kommentarer, frekkheter og livsvisdom fra strandstolen.
    Så her er det vel bare å finne frem potetgullet og kald øl om ikke lenge, og forberede seg på en verbal "uppercut" eller to.
    Om det vil seg slik, så sees vi Horten. Vi har mye å ta igjen mhp gode skrøner og hendelser i tilværelsens uutholdelige letthet.
    Strålende, herren er fremdeles en ordsmed 😊 En liten korreksjon. Jeg tar meg av og til litt kunstneriske friheter, og må vel innrømme at jeg har tatt mer ansvar utenfor huset enn hva som kommer frem her. Kona er faktisk positivt overrasket 😄

    Vi er vel alle skremt av den globale oppvarmingen, men satser på en liten bieffekt gjennom bare fjelloverganger i begynnelsen av november. Det er absolutt på overtid for ljuging, ildvann og haifai :love:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt seriøs haifai til utprøving har ruslet inn døren. Vi setter oss på flyet i morgen så testingen må nok vente en ukes tid. Anbefaler alle å vente lengst mulig med å bli pensjonist da det kan være riktig så hektisk 🤪

    171C89FA-F274-4FCF-BA16-00B5DB191122.jpeg
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    . du skal sette deg på flyet imorgen og rekker ikke å åpne den stakkars lille norgespakken idag
    Ja kaptein skuteløs vet å holde på spenningen. Erfaring viser vel også at han sitter med iPaden på stranden og shopper både vinyl og hifi som venter ved hjemkomst.……

    ha en fin dag

    mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja kaptein skuteløs vet å holde på spenningen. Erfaring viser vel også at han sitter med iPaden på stranden og shopper både vinyl og hifi som venter ved hjemkomst.……

    ha en fin dag

    mvh Atle
    Neida. Det er jo mange som sier de starter haifai-sesongen på høsten. Da er jeg ferdigkjøpt, og kroer meg pent sammen under slumreteppet mens jeg spiller musikk og drikker rødvin 😊
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    .... Ferdigkjøpt? Neppe, men de beste ønsker om en flott tur til syndens varme.

    Mvh Atle
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    «da har man gjort sin borgerplikt» skriver du og poster bilde av platespilleren fremdeles stående på feil plass.
    greit, jeg er asiat med en konfusianistisk autoritetstro som er nedarvet på dna-nivå og går fra haletippen opp til hårrøttene; har tradisjonelt blind respekt for de eldre, men det får faen meg være måte på frekkhet.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    «da har man gjort sin borgerplikt» skriver du og poster bilde av platespilleren fremdeles stående på feil plass.
    greit, jeg er asiat med en konfusianistisk autoritetstro som er nedarvet på dna-nivå og går fra haletippen og ut til hårrøttene; har tradisjonelt blind respekt for de eldre, men det får faen meg være måte på frekkhet.
    Jeg antar Konfutse roterer som en snurrebass i graven etter denne tiraden fra en hans trofaste følgere 😄

    Sett bort fra plassering av platespilleren, burde du være fylt med godhet for meg. Det er jo bilde av Norgespakken uten Norgespakke 😄
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nyeste versjon av Aura fidelity riaa?
    Den har noen av oss hørt i et anlegg på Hedmarken. Låter sikkert annerledes på Vestlandet, men du får ta deg en ferietur så du er uthvilt og opplagt før testen.
    God tur til dere. 🙂
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nyeste versjon av Aura fidelity riaa?
    Den har noen av oss hørt i et anlegg på Hedmarken. Låter sikkert annerledes på Vestlandet, men du får ta deg en ferietur så du er uthvilt og opplagt før testen.
    God tur til dere. 🙂
    Stemmer. Aura Fidelity sin RIAA i Audiophile Signatur versjon. Sammenlignet med min Audiophile versjon er den blitt en del dypere pga bedre strømforsyning, og i tillegg er det gjort en del andre komponent-forbedringer. Blir spennende å høre hvilke utslag det gjør i lyden hos meg. Men som du sier, først en ferietur så jeg er uthvilt og klar for test 😄
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn