Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.362
    Antall liker
    63.278
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.362
    Antall liker
    63.278
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekk dag! Kom over et persisk teppe som vi fikk til pølsepris. Det er ikke merket, men vi antar det er persisk basert på tradisjonelle motiver fra kongesagaene. Teppet er relativt hardt å gå på, så jeg antar knutetettheten er høy. Det ble kjøpt for ca 40 år siden, men har tilbrakt mye tid på et loft, og må helt klart rengjøres før bruk. Slikt er heldigvis lystbetont.

    Det er godt man har persisk kone. Hun fnyste hånlig av mitt forslag om rensing. Det duger visst ikke, så nå har vi spylt teppet noen ganger, dradd vekk vannet, og satt det inn med såpevann. Mer vasking og skylling om et par timer. Spent på resultatet.

    Før vi startet med rengjøringen så det sånn ut. Forhåpentligvis kommer fargespillet enda bedre frem når det er vasket 😊

    777FCA94-CA44-430B-8488-C87F8A9D1845.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.362
    Antall liker
    63.278
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Stille på HFS. Er vel fint vær i landet, samt at hele rampen i OVK sitter og mesker (fyller) seg i Cash sin hage. Jeg er ferdig med teppevask og malingsarbeider og nyter øltime og musikk. Alt i påvente av noe skinke vi kjøpte i Spania som prismessig burde tilsi at grisene har vært fostret opp på trøfler. Det sammen med noe knusktørr manchego og en 2010 Reserva fra Ribera del Duero burde tilsi at resten av kvelden ikke blir så pissgærn 😊

    Lar meg imponere av DACen fra Topping. Det har jeg vel skrevet før, men samtidig at den manglet den tyngden og skyvet som Bricasti gav. Jeg er i ferd med å skifte mening. Jeg savner ingenting på gode innspillinger, men for all del, den er ikke så «tilgivende» som Bricasti. Tynne og pistrete innspillinger låter nettopp som det, mens eksempelvis jazzen jeg spiller nå låter suverent med alt av tyngde og skyv som jeg måtte ønske meg. Helt klart en keeper 😃

    47DDC13C-8AA7-47FC-B46D-3A4FAE088944.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.362
    Antall liker
    63.278
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med flott teppe. Dyremotivene har blitt brukt siden 1500 tallet. Et gammel ex her :


    File:Hamburg MKG Safavid animal carpet.jpg - Wikipedia
    Takker for info, soundscape. Henger til tørk nå. Det viktigste er selvfølgelig at vi liker å hvile blikket på teppet og tasse velbehagelig på det, men en god handel løfter følelsen 😊 Her tror jeg vi har truffet på alt 😊 Har egentlig ikke plass til det i første etasje, men i følge min persiske kone er det helt vanlig at persiske tepper overlapper hverandre, og da er jo mulighetene mange 😃
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kan du vær så snill slutte å poste bilder av anlegget med auralic og topping i intim omgang der platespilleren burde stått?
    ellers går det helt greit med meg.
     
    Sist redigert:

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    1.948
    Torget vurderinger
    1
    Litt stille for tiden ja, tror også det hadde vært artig å vært en flue på veggen hos cash.

    Sommeren kom igjen og det fristet med en tur på fjorden. Rundet første neset bare for å møte hele Bergen poker run. Rikelig med power på fri eksos. Litt nytt hifiutstyr blekner fort i forhold. Jævelskapen sendte tydeligvis fisken i dekning for det ble dårlig fangst. Hjemme på terrassen senker roen seg og det åpnes en kald pils og min kone vil holde meg med selskap. Happy Wife, happy life. Annlegget står klart, en pils til så låter det supert, det har jeg bestemt meg for!

    En god helg til paparattzie fotografen

    mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.362
    Antall liker
    63.278
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Morsom tilfeldighet i dag. Rett ved der vi skulle gå tur var det en kar som skulle gi vekk 12 plater. Sendte ham en melding uten forventninger (folk pleier å være rask når vinyl gis vekk). Joda, det var bare å komme. Lite som får oppholdstillatelse, men et dobbelt live album med Nazareth og Whitesnake aspirerer til opphold 😊

    9890FB97-426B-45DA-B878-62C4556FA710.jpeg
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Morsom tilfeldighet i dag. Rett ved der vi skulle gå tur var det en kar som skulle gi vekk 12 plater. Sendte ham en melding uten forventninger (folk pleier å være rask når vinyl gis vekk). Joda, det var bare å komme. Lite som får oppholdstillatelse, men et dobbelt live album med Nazareth og Whitesnake aspirerer til opphold 😊

    Vis vedlegget 742683
    Åge!🤘
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.362
    Antall liker
    63.278
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    For rama og bluesbreaker sin skyld er det på tide med nok et bilde av hedersplassen i oppsettet 🤩 Legg merke til estetikken i streamingsoppsettet gjennom at min kone har malt tre grå dørstoppere svart 😄

    3FB30670-782D-4841-89A3-492BA784D4E3.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.362
    Antall liker
    63.278
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er jo selvfølgelig mye hyggeligere å kjøpe enn å selge plater. I den forbindelse kom et forummedlem innom. Det medførte at beholdningen steg med ytterligere tre plater i dag.

    En av de absolutt første CDene jeg kjøpte midt på 80-tallet var Out of the Grey med Dream Syndicate. Det var jo egentlig den jeg burde hatt på LP, men jeg antar Medicine Show heller ikke vil gjøre skam på samlingen. En deilig forseglet utgave med en repress av debutplaten til Allman Brothers fulgte også med. Må innrømme at jeg ikke har hørt den, men jeg har pinlig lite sørstatsrock i samlingen, så jeg antar den passer godt inn. Made in Europe med Purple er kanskje ikke en nødvendighet, eller forresten, er ikke alt av Purple en nødvendighet 🤔😊

    Godt man er pensjonist med helg hele uken slik at man kan få tid til å høre alt som står uspilt i hyllene 😃

    1C951291-B6C5-4588-9335-09630A142182.jpeg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.432
    Antall liker
    17.147
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Made in Europe med Purple er kanskje ikke en nødvendighet, eller forresten, er ikke alt av Purple en nødvendighet 🤔😊
    Ikke den viktigste platen fra DP, men opptakene er jo fra de siste konsertene Blackmore var med på før han forlot DP.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Det er jo selvfølgelig mye hyggeligere å kjøpe enn å selge plater. I den forbindelse kom et forummedlem innom. Det medførte at beholdningen steg med ytterligere tre plater i dag.

    En av de absolutt første CDene jeg kjøpte midt på 80-tallet var Out of the Grey med Dream Syndicate. Det var jo egentlig den jeg burde hatt på LP, men jeg antar Medicine Show heller ikke vil gjøre skam på samlingen. En deilig forseglet utgave med en repress av debutplaten til Allman Brothers fulgte også med. Må innrømme at jeg ikke har hørt den, men jeg har pinlig lite sørstatsrock i samlingen, så jeg antar den passer godt inn. Made in Europe med Purple er kanskje ikke en nødvendighet, eller forresten, er ikke alt av Purple en nødvendighet 🤔😊

    Godt man er pensjonist med helg hele uken slik at man kan få tid til å høre alt som står uspilt i hyllene 😃

    Vis vedlegget 742746
    Jo - enkelt svar: Alt av DP er en nødvendighet. Slik er det bare! Det er om lag som en ordre gitt av overordnet - lar seg ikke diskutere.
    Mvh
    JMK
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.663
    Antall liker
    58.513
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Med tak på 500lp'er er det et vanskelig regnestykke for flere enn meg vil jeg tro.
    In Rock, Japan og Machine Head er safe.
    Burn og kanskje Fireball kan stille i utslagskonkurranse.
    Jeg er klar over at det er ulike kriterier som råder på "odden" og her i skogen. 😆
    Har hørt lite om Zeppelin i Drotningsvik?
    Det er det sikkert ingen god grunn for? 🙊😊
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.056
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Made in Europe med Purple er kanskje ikke en nødvendighet, eller forresten, er ikke alt av Purple en nødvendighet 🤔😊

    Godt man er pensjonist med helg hele uken slik at man kan få tid til å høre alt som står uspilt i hyllene 😃
    Alt av Deep Purple er en nødvendighet. Jeg har bare én ting og utsette på Made in Europe; det er ikke et dobbeltalbum.
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    1.948
    Torget vurderinger
    1
    dette er riktig plass for et digitalprodukt.
    Streamerem er jo større en platespilleren, muligens den største komponenten i anlegget. Kanskje det er et kompleks som gjør at den står der den står?

    Det går nok mot Micro anlegg i Drotningsvik.

    Mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.362
    Antall liker
    63.278
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Med tak på 500lp'er er det et vanskelig regnestykke for flere enn meg vil jeg tro.
    In Rock, Japan og Machine Head er safe.
    Burn og kanskje Fireball kan stille i utslagskonkurranse.
    Jeg er klar over at det er ulike kriterier som råder på "odden" og her i skogen. 😆
    Har hørt lite om Zeppelin i Drotningsvik?
    Det er det sikkert ingen god grunn for? 🙊😊
    Zeppelin er for gæmliser, og ikke eldre ungdom som meg. Forøvrig hadde de en affektert skrikhals som vokalist. Av en eller annen grunn står det fem plater av dem i hyllene mine 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.362
    Antall liker
    63.278
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Streamerem er jo større en platespilleren, muligens den største komponenten i anlegget. Kanskje det er et kompleks som gjør at den står der den står?

    Det går nok mot Micro anlegg i Drotningsvik.

    Mvh Atle
    Følger deg på det med Micro anlegg! Jeg kunne godt levd med en Micro Seiki spiller i oppsettet 😄
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Med tak på 500lp'er er det et vanskelig regnestykke for flere enn meg vil jeg tro.
    In Rock, Japan og Machine Head er safe.
    Burn og kanskje Fireball kan stille i utslagskonkurranse.
    Jeg er klar over at det er ulike kriterier som råder på "odden" og her i skogen. 😆
    Har hørt lite om Zeppelin i Drotningsvik?
    Det er det sikkert ingen god grunn for? 🙊😊
    Neida, innerst inne er jeg ganske enig. Har en litt spesiell historie med Stormbringer også - som gjør at den alltid er med på min liste. Og, lista stoppet på en måte opp på et tidspunkt.... Men, ikke si det til noen.
    Mvh
    JMK
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.432
    Antall liker
    17.147
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Jo - enkelt svar: Alt av DP er en nødvendighet. Slik er det bare! Det er om lag som en ordre gitt av overordnet - lar seg ikke diskutere.
    Hmm... (@Lagga også).
    Alt?
    Dere har store platesamlinger skjønner jeg - om dere da ikke begrenser "alt" til å være de offisielle utgivelser - og ekskluderer singler.
    Om ikke, så snakker vi fort om drøyt 400 ulike utgivelser ;)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.056
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hmm... (@Lagga også).
    Alt?
    Dere har store platesamlinger skjønner jeg - om dere da ikke begrenser "alt" til å være de offisielle utgivelser - og ekskluderer singler.
    Om ikke, så snakker vi fort om drøyt 400 ulike utgivelser ;)
    For min del er det snakk om offisielle album-utgivelser + interessante bonus liveutgivelser + noen morsomme singler (bl.a. Japan-utgivelser)

    Men - alle som er eller har vært del av gruppa må selvfølgelig også følges videre.

    Hele dette familietreet er en stor musikalsk skatt.

    :cool:
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    For min del er det snakk om offisielle album-utgivelser + interessante bonus liveutgivelser + noen morsomme singler (bl.a. Japan-utgivelser)

    Men - alle som er eller har vært del av gruppa må selvfølgelig også følges videre.

    Hele dette familietreet er en stor musikalsk skatt.

    :cool:
    Jeg prøver nok og juge på meg litt mer interesse og oppfølging enn hva som er reelt. Jeg gav tidlig opp og følge de ulike "avleggere". Det er jo åpenbart utrolig mange utgivelser man da "burde" har. Og, noen samling som sådan har jeg ikke.
    Følger med i den forstand at jeg får aldrende briters tilsende e-mailer med nyheter om bandet (og avleggere) nå og da. Ser at det blir sjeldnere etterhvert ...
    Min start var nok at jeg fikk singelen med Black Night ganske tidlig. Tidsmessig kjøpte jeg nok doble albumet MIJ som jeg sparte penger til å kjøpe. DA var det i grunnen litt i gang.
    Mvh
    JMK
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.056
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg prøver nok og juge på meg litt mer interesse og oppfølging enn hva som er reelt. Jeg gav tidlig opp og følge de ulike "avleggere". Det er jo åpenbart utrolig mange utgivelser man da "burde" har. Og, noen samling som sådan har jeg ikke.
    Det blir en ganske anseelig platesamling i seg selv, det har du helt rett i. Jeg sluttet å være "helt religiøs" på det selv for en del år siden, det skal innrømmes.
    Blackmore's Night er et eksempel, der er jeg langt fra komplett, og det er selvvalgt. 😊
    Men - det er mye bra i hyllene pga at jeg har fulgt avleggerne, som f.eks Hughes&Thrall, Paice,Ashton & Lord, Bernie Marsden, Black Country Communion og mye annet morsomt. :cool:
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Det blir en ganske anseelig platesamling i seg selv, det har du helt rett i. Jeg sluttet å være "helt religiøs" på det selv for en del år siden, det skal innrømmes.
    Blackmore's Night er et eksempel, der er jeg langt fra komplett, og det er selvvalgt. 😊
    Men - det er mye bra i hyllene pga at jeg har fulgt avleggerne, som f.eks Hughes&Thrall, Paice,Ashton & Lord, Bernie Marsden, Black Country Communion og mye annet morsomt. :cool:
    Jeg tror deg, og får ha som langsiktig mål og følge litt opp disse ting du nevner. Akkurat nå for tiden har interessen vært mer å fylle opp en del hull i tegneseriesamlingen.... Mvh JMK
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn