Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takker for tekst og flotte bilder av et mer enn staselig oppsett! Trodde min kone var snill, men hun når ikke din til anklene ;)

    Lurer på om det var den platespilleren som var i bruk da HR, HC, Lassemann og jeg var hjemme hos Peter Qvortrup. Jeg var sikkert for fokusert på noe hauggammelt brennevin som ble servert til å huske om det var samme, men flott låt det jaffal :)

    Har en god tjommi på Kolbotn (som er på en beordring til USandA). Må få ham hjemover snart, slik at jeg kan skrape på døren din :D
    Asker er ikke så himla langt unna Kolbotn, vet du.... Og jeg har førerkort og bæretillatelse for egen bil, dessuten. Og jeg vil også ha en TT3!!
    Hvis jeg klarer å ta et oppgjør med egen latskap, står jeg nesten plutselig på døren. Vi kan ha en avtale om at førstemann som får full uttelling på lottokupongen, kjøper en TT3 til begge :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takker for tekst og flotte bilder av et mer enn staselig oppsett! Trodde min kone var snill, men hun når ikke din til anklene ;)

    Lurer på om det var den platespilleren som var i bruk da HR, HC, Lassemann og jeg var hjemme hos Peter Qvortrup. Jeg var sikkert for fokusert på noe hauggammelt brennevin som ble servert til å huske om det var samme, men flott låt det jaffal :)

    Har en god tjommi på Kolbotn (som er på en beordring til USandA). Må få ham hjemover snart, slik at jeg kan skrape på døren din :D
    Asker er ikke så himla langt unna Kolbotn, vet du.... Og jeg har førerkort og bæretillatelse for egen bil, dessuten. Og jeg vil også ha en TT3!!
    30 minutter mot rushen;-) Skal ikke breie meg mer på tråden men det er bare morsomt med besøk. Skulle jo helst hatt det plassert i det nye rommet først siden det er store planer der, med bedre plass, akustikk og symmetri.. men innen da så er vel vi nærmere høsten og så lenge vil dere kanskje ikke vente. Send en PM så kan vi avtale ;-)
    Bare hyggelig at du «breier» deg i tråden :) Uavhengig av det, hadde det vært spennende om du, som nevnt, opprettet en egen tråd. Spennende for mange med alt det snadderet du har i oppsettet :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.784
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Et velmodulert, klart og sødmefullt lite popp høres i Drotningsvik. Hva er denne lyden som skaper lengsel og gir forventninger? Kan det være vinyl, eller er det ømme poppet en konsekvens av 2. harmoniske som gjennom psykoakustikken skaper forventninger hos trådeier (må for all del ikke leses som en objektiv sannhet)? Grunnen er uviss, men gleden er ubetinget.

    Dagens første og siste øl er altså jekket. Resirkuleringstur til gnores rettmessige hovedstad er også gjennomført. Ble ikke allverden i innbytte, men mer enn nok til at barnslig fryd og glede er tilstede i stuen i Drotningsvik.

    Av forseglede plater, som ble med tilbake etter at gamle ble lagt igjen i byen, er selvfølgelig Stones alltid en vinner. Let it Bleed i jubileumsutgave fra i fjor. Kanskje lyden er like god som musikken? Etter-at-jeg-ikledd-meg-furufrakk platen til Cohan må man jo ha. Yello er jo også kjekke ting, og ikke minst gøyal å høre på et anstendig haifai oppsett. Chet Baker har jeg sansen for uavhengig om han synger eller kun blåser i luren. Fleetwood Mac skiven ble jo skrevet litt om i et par tråder her forleden. Husker den godt igjen fra hine hårde (pusete) dager, og skribleriene til bluesbreaker overbeviste meg om at den hørte hjemme i hyllene mine.

    I tillegg ble to brukte plater med hjem. Stones sin Made in the Shade er jo et samlealbum og ikke noe jeg egentlig må ha, men det er jo kjekt å sette på plater med bare fete spor. Hmmm var det en greie med at Angie ikke var på noen av studioalbumene, men kun på denne? Omar an the Howlers er en skikkelig nostalgi-trip fra mine år i Tromsø samt et par konserter med gruppen. De har laget mye bra musikk, men det er denne og en annen utgivelse som er greien min med dem. Hard Times in the Land of Plenty er smått legendarisk i min bok. Spilles nå. Passer til øl. Skål :)

    Vis vedlegget 573800
    Pen liten bunke med vinyl du har fått hanket inn. Må si meg enig i vurderingen av FM plata. Selv en litt skjemmende produksjon klarer ikke å ødelegge for de mange bra låtene på den.

    PS. Angie finner du på Goats Head Soup. En av Stones’ nestbeste plater :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et velmodulert, klart og sødmefullt lite popp høres i Drotningsvik. Hva er denne lyden som skaper lengsel og gir forventninger? Kan det være vinyl, eller er det ømme poppet en konsekvens av 2. harmoniske som gjennom psykoakustikken skaper forventninger hos trådeier (må for all del ikke leses som en objektiv sannhet)? Grunnen er uviss, men gleden er ubetinget.

    Dagens første og siste øl er altså jekket. Resirkuleringstur til gnores rettmessige hovedstad er også gjennomført. Ble ikke allverden i innbytte, men mer enn nok til at barnslig fryd og glede er tilstede i stuen i Drotningsvik.

    Av forseglede plater, som ble med tilbake etter at gamle ble lagt igjen i byen, er selvfølgelig Stones alltid en vinner. Let it Bleed i jubileumsutgave fra i fjor. Kanskje lyden er like god som musikken? Etter-at-jeg-ikledd-meg-furufrakk platen til Cohan må man jo ha. Yello er jo også kjekke ting, og ikke minst gøyal å høre på et anstendig haifai oppsett. Chet Baker har jeg sansen for uavhengig om han synger eller kun blåser i luren. Fleetwood Mac skiven ble jo skrevet litt om i et par tråder her forleden. Husker den godt igjen fra hine hårde (pusete) dager, og skribleriene til bluesbreaker overbeviste meg om at den hørte hjemme i hyllene mine.

    I tillegg ble to brukte plater med hjem. Stones sin Made in the Shade er jo et samlealbum og ikke noe jeg egentlig må ha, men det er jo kjekt å sette på plater med bare fete spor. Hmmm var det en greie med at Angie ikke var på noen av studioalbumene, men kun på denne? Omar an the Howlers er en skikkelig nostalgi-trip fra mine år i Tromsø samt et par konserter med gruppen. De har laget mye bra musikk, men det er denne og en annen utgivelse som er greien min med dem. Hard Times in the Land of Plenty er smått legendarisk i min bok. Spilles nå. Passer til øl. Skål :)

    Vis vedlegget 573800
    Pen liten bunke med vinyl du har fått hanket inn. Må si meg enig i vurderingen av FM plata. Selv en litt skjemmende produksjon klarer ikke å ødelegge for de mange bra låtene på den.

    PS. Angie finner du på Goats Head Soup. En av Stones’ nestbeste plater :)
    Takker! Må vel bare innrømme at jeg husket feil.....igjen :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jassågitt.
    nytt trådnavn og greier.
    håper alt er vel der borte i havgapet.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har jeg bestilt tredje reparasjonen på bilen på ett år :mad: Prismessig begynner utleggene å nærme seg verdien på bilen. Jaja, så slipper jeg å bruke pengene på noe annet dumt :p;)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nå er feelgood-faktoren i tråden fallende.
    Når en leser de siste par innleggende, så er det ikke tvil om at du trenger litt trøst, Dostojevskij.
    Denne lesbesangen fra TWO NICE GIRLS (som strengt tatt var tre), var det jeg kom på i farta.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeeez, lesbesang som trøst! Nei, litt Glenlivet gjør bedre nytte. Jeg har ingen grunn til å bli sippete i tråden. Det er vel fremdeles langt over 6 milliarder mennesker i verden som har det verre enn meg :D

    F41F4A36-B859-4429-89C4-CEC35AE66473.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Cohen snakker til oss ikledd furudress:

    And everybody knows that the Plague is coming. Everybody knows that it's moving fast.......

    Nå gjelder det å holde på håndfaste platesamlinger, og ikke minst......svinge innom polet å bunkre dugelig så man tåler en lang karantene :cool::D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har vært på polet. Føler meg nå relativt sikker på at jeg skal kunne holde meg salongberuset gjennom den værste krisen. I tillegg gikk jeg i panikk-modus, og ble grepet av den lokale hamstringsgalskapen. Krise eller ikke krise. Vi fra noenlunde møblerte hjem skal komme oss gjennom dette med plettfri rose!

    5ADD6FDB-812B-4866-9AF5-67A785B69017.jpg


    Tror egentlig dette skal gå relativt bra for de av oss som ikke er i risikogrupper........helt til wifien ryker og Netflix går i svart. Da blir det nok stygt med voldelige opptøyer i gatene, og krav om at regjeringen må gå og kongen abdisere.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Heldig dere med helsa i behold,for meg går det lukt til helvete med korona :)

    O
    Helt klart en skummel situasjon for gamle og de med underliggende sykdommer. For andre handler dette mer om å opptre solidarisk og følge råd fra myndighetene. Når det gjelder deg er jeg rolig. Du har flere liv enn katten vår! :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Cohen snakker til oss ikledd furudress:

    And everybody knows that the Plague is coming. Everybody knows that it's moving fast.......

    Nå gjelder det å holde på håndfaste platesamlinger, og ikke minst......svinge innom polet å bunkre dugelig så man tåler en lang karantene :cool::D
    Her indre enfold har man 3 kasser vin, 6 liter brunt brennevin, 1 liter gin og en halv kasse juleøl og desinfisere seg med.
    Tror de det holder her caftein, de som vet litt om slikt efter seilas på de syv hav?
    Og med nykjøpt knallplate fra Nick Cave and the Bad Seeds - Ghosteen, samt Rosanne Cash - She Remebers Everything har man litt å bekjempe eventuell ensomhet med i forbindelse med Gjemmekontor tjeneste.

    Særdeles glissent på tog til og fra Oslo i dag.
    Men som du har vært inne på aldeles absurd å gå innom landhandleriene i dag.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Cohen snakker til oss ikledd furudress:

    And everybody knows that the Plague is coming. Everybody knows that it's moving fast.......

    Nå gjelder det å holde på håndfaste platesamlinger, og ikke minst......svinge innom polet å bunkre dugelig så man tåler en lang karantene :cool::D
    Her indre enfold har man 3 kasser vin, 6 liter brunt brennevin, 1 liter gin og en halv kasse juleøl og desinfisere seg med.
    Tror de det holder her caftein, de som vet litt om slikt efter seilas på de syv hav?
    Og med nykjøpt knallplate fra Nick Cave and the Bad Seeds - Ghosteen, samt Rosanne Cash - She Remebers Everything har man litt å bekjempe eventuell ensomhet med i forbindelse med Gjemmekontor tjeneste.

    Særdeles glissent på tog til og fra Oslo i dag.
    Men som du har vært inne på aldeles absurd å gå innom landhandleriene i dag.
    Høres ut som det står bra til liv i indre enfold :)
    Hamstring i kunstig-lykkeboden, og Ghosteen på tallerkenen. Må jo bli bra!

    Hos oss er flest mulig på gjemmekontor, men noen av oss idioter må stille på jobb og bruke dagen på alskens greier med Covid-19. Nå driter jeg i viruset frem til mandag, og satser på populærmusikk og lykkevann :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ganske dødt på HFS for tiden. Dette burde jo være en strålende haifai-tid. Jeg hadde derfor regnet med at det konstant var 3-4000 skaller innlogget. Jaja, vi gjør alle det vi kan best, og ingenting er bedre enn at det for noen av oss er i tråd med den nasjonale dugnaden mot spredningen av viruset :)

    4C4C53EC-693F-4BBF-AE19-8E0E5782B784.jpeg


    I tillegg vaksinerer jeg strupen med litt Fernet og kjenner meg udødelig, mens Led Zeppelin spilles så høyt at jeg akkurat så bakbeina på kona. Mye tyder på at både jeg og kakerlakkene overlever dette viruset. Play load! Rock on :)

    9FB802A1-8B87-489E-A8E2-D2520FFBC194.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.933
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Synes også det er rart at det er så stille i disse ulve tider, håper det blir mere kjør i helgen da jeg tenker at det blir stillstand rundt om i landet :(
    Du må i alle fall ha en fin helg og ta vare på deg selv karmana :)

    mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.784
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det er ting som tyder på at kunstneren var past his prime da han skulle lage coveret til Reload.
    Sæd ble byttet ut med piss. Kan ikke beskylde han for å drite på draget, men ikke langt unna...
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye i historien og livet ellers går i sirkler. Hverdagslivet må også gå rundt, selv i disse korona-tider. Mitt bidrag er at platevaskeren roterer jevnt, foruten den tiden platespilleren overtar og snurrer. Vi er i en alvorlig situasjon, men faen, vi trenger ikke sekund til sekund oppdatering på tv og i aviser! I Drotningsvik går livet sin noenlunde vante gang, men jeg har utvidet fra kun innvendig til også å supplere med utvendig rens :)

    601B06C4-6BCB-4C2E-9B54-D78E4E5FD050.jpg


    På platespilleren er det Steve Harley som regjerer. Jeg har fra før Psychomodo. Kongeplate! Nå har jeg fått supplert med Love’s a Prima Donna. Sistnevnte er kanskje ikke den beste av dem, men den ble snurret jevnt og trutt på gutterommet da den kom ut, noe som gjør at den i dag av nostalgisk grunner fremstår som verdens beste plate :)

    3FED78ED-5B3E-4011-A538-BE590AFBBC09.jpg
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Må visst jobbe seriøst med engelsken min ;) Bosatt i Trondheim og petimeter. Jaja, alt kan jo bli verre :cool:;)
    Åff kåårs ;)

    Staveøvelse for lettere tilbakestående elever; LOUD ;)

    Vis vedlegget 574583
    Røbb itt inn ;) Forresten en plate som hører til i Drotningsvik når jeg kommer over et ålreit eksemplar :)
    F... også jeg som trodde den het Load & Proad, da! Ligger nok et ålreit eksemplar på Sportifay skal du se! :D

    Her må det spilles hayt som faan i kveld!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Må visst jobbe seriøst med engelsken min ;) Bosatt i Trondheim og petimeter. Jaja, alt kan jo bli verre :cool:;)
    Åff kåårs ;)

    Staveøvelse for lettere tilbakestående elever; LOUD ;)

    Vis vedlegget 574583
    Røbb itt inn ;) Forresten en plate som hører til i Drotningsvik når jeg kommer over et ålreit eksemplar :)
    F... også jeg som trodde den het Load & Proad, da! Ligger nok et ålreit eksemplar på Sportifay skal du se! :D

    Her må det spilles hayt som faan i kveld!
    Tøffe tak når den gemene hop onanerer etter Oxford Dictionary :mad:;) Jeg anbefaler at du kjører dobbelt ordsjekk neste gang du raljerer med blomsterspråket ditt......jeg skal :cool:;)
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Smått kjedelig i disse corona-tider. Nesten så jeg gleder meg til å dra på jobb i morgen. Forsovet en luksus med tanke på alle dem som permitteres i disse dager, og ikke minst dem som etterhvert mister jobben.

    Plukket opp i en annen tråd tips om en Miles Davis dokumentar på Netflix. Veldig bra. Gav meg bedre forståelse for hans bakgrunn, kreativitet og indre demoner, og ikke minst hvilke epoker i hans karriere som passer min musikksmak. Vel verdt et par timer i denne tiden med mye innetjeneste :)

    41A036C0-F567-4ADF-9BA8-24B0D95E13CC.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Det antas at cafteinen er vaksinert mot det meste, og ivaretar egen helse på maksimum sikkerhetsnivå hva omgang med øvrige "homo sapiens egosentris" angår? Strengt eksil er innført hos oss her i Indre Enfold, mens allment helbred pleies i ensomhet i skogen lengst mulig vekk fra andre "homo egosentris" hamstere.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det antas at cafteinen er vaksinert mot det meste, og ivaretar egen helse på maksimum sikkerhetsnivå hva omgang med øvrige "homo sapiens egosentris" angår? Strengt eksil er innført hos oss her i Indre Enfold, mens allment helbred pleies i ensomhet i skogen lengst mulig vekk fra andre "homo egosentris" hamstere.
    Alt vel i Drotningsvik. Fremdeles i full jobb, men er foreløpig ikke blitt syk og sutrete :) Registrerte i helgen at det tas oppstilling i blokker og klappes for Helsevesenet. Tok derfor turen innom drabantbyen i Loddefjord i full uniform etter jobb i dag. Dårlig med applaus, men noen langfingre og en kåt bikkje på leggen fikk jeg i hvert fall med meg ;)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Rare tider gjør att man leter i de mørkeste krokene i samlingen etter musikk som kan spilles...smaker med litt gitarbasert rock nu....denne har ikke värt luftet på en stund, så får man selv-medisinere med noe godt rött til mat osv... :cool:

    R-1932252-1493221076-9311.jpeg.jpg


    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn