Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Våknet til usedvanlig lavt støygulv i dag. Det har nok sin naturlige forklaring.
    Vis vedlegget 572542
    Måtte freden senke seg.

    Mvh Atle
    Helt klart ikke så gale at det ikke er godt for noe :)

    Jeg skulle gjerne sittet hjemme i ettermiddag og snurret musikk med lavere støygulv enn vanlig, men som toppidrettsutøver må jeg til byen for å trene :rolleyes::D
    Er det en annen betegnelse på fysioterapi? Treningen daler ned her. Har nett gravd frem bilen og skal jobbe ute i ettermiddag/kveld. Alt har sin pris...

    Mvh Atle
    Jeg forsøker i størst mulig grad å unngå unødvendig arbeid. I så måte nøyer jeg meg med å registrere at jeg er eier av en snøskuffe, men lar den stå ubrukt i påvente av regn. Noen fordeler skal man da ha av å bo i Bergen.
    Folk er jammen forskjellige........:rolleyes:

    3AcEsMVIRDKW+x+%swIcDA.jpg


    aKdyiM2wSyWxKtr2FERRIg.jpg


    -Og i morgen tidlig bærer det avgårde til Hundvin for å bringe vinterveden 2022-23 i hus.

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, tkr, vi urbane akademikere er så lat at vi visner og dør før tiden ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    tipp-topp

    Få Rega opp på toppen av racket og nå, så skal ikke jeg mase mer i dag.;)
    Hehe, skeptisk, men har selvfølgelig tenkt på det. Vi gamle folk liker jo ikke å bøye oss mer enn nødvendig :) I utgangspunktet synes jeg det visuelt er pent å rade ampene oppover på linje samt at det er letter tilkomst til platespilleren der den nå står pga subben. Videre blir det litt kabelrør hvis jeg flytter rørforsterkeren. Kanskje rekker rca kablene mellom DAC og amp hvis jeg flytter, men en 3 m høyttalerkabel ender opp med 1 m bruk og 2 m med kveiling bak racket. Skal ikke se bort fra at jeg etter hvert flytter greiene, men jeg trenger nok en modningsprosess ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fredagskvelder er det tidspunktet i uken jeg liker best. En APA og verdens i dag beste plate ankommet på restordre gjør ikke kvelden verre :)

    2CE53C97-47FC-42D1-BD47-D2219531B20B.jpg


    Etter å ha kjørt gjennom i dag verdens beste plate, har jeg nå beveget meg over på Zappa. Kjenner jeg trenger hjelp! Jeg er ingen Zappa-fan. Liker Sheik Yerbouti og Joey’s Garage, noe som definitivt ikke gjør meg til Zappa-fan. Spiller nå platen på bildet. Kom i bruktbunken jeg hanket inn forleden dag. Det låter bare jævlig fett! Må begynne å drikke mer eller mindre på fredagskvelder :mad:;)

    CF1DF35E-7F76-4B66-B0E2-0E4F257E4075.jpg
     

    Plix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2014
    Innlegg
    248
    Antall liker
    416
    Sted
    Skive, DK
    Anbefaler at du holder igjen med drekkinga når du hører på Zappa. Man skal følge nøye med. Det skjer noe hele tida. Suvereniteten ligger i detaljen.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke Zappa, ikke prog... Men Nazareth? :rolleyes:;)... Men ja, godt en liker forskjellig musikk.. ;). Pussig er det at en vokser fra, og til musikk. Jeg har fått et lett utslett av Led Zeppelin på hypofysen om dagen, liker de bedre og bedre.. Opptak er ofte ræva, men det er noe genuint

     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Da hiver jeg meg utpå og anbefaler følgende knippe Frank Zappa skiver (alle står i hyllen her):

    Hot Rats
    Over-Nite Sensation
    (som du nå har)
    One Size Fits All
    Aphostrophe
    Bongo Fury
    (sammen med Captein Beefheart).
    Live in New York

    Albumene Joe`s Garage Act.I, II og III blir svakere dess lengre ute i akten man kommer.
    De har man også, men jeg synes det holder med Act.I
    Den berømmelig Sheik Yer Bouti er også med i samlingen.
    Men det vrimler jo av andre morsomheter utover "Bobby Brunøye"

    Det er sikkert andre som har helt andre eller flere anbefalinger.
    Det er jo ørlite å ta av fra diskografien til en mann døde så altfor tidlig.
    Men som Plix er inne på skjer det så mye vokalmessig og instrumentalt på platene at man nok helst skal være litt skjerpet.
    Den godeste Frank var jo slettes ikke skåret for tungebånd, og slettes ikke noe fan av "the establishment" i De Forenklede Stater.
    Han hadde mye på hjertet som holder godt mål den dag i dag efter mitt skjønn.
    Mannen var rett og slett lynende smart.

    Neste innkjøp her blir det The Grand Wazoo.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Anbefaler at du holder igjen med drekkinga når du hører på Zappa. Man skal følge nøye med. Det skjer noe hele tida. Suvereniteten ligger i detaljen.
    Må si meg en smule uenig. For oss enklere hoder så kreves det sterk medisin om man skal høre på Zappa utover Bobby Brown :cool:
    Hehe, vi står nok fasbundet i samme båsen på fjøset, Largo :D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da hiver jeg meg utpå og anbefaler følgende knippe Frank Zappa skiver (alle står i hyllen her):

    Hot Rats
    Over-Nite Sensation
    (som du nå har)
    One Size Fits All
    Aphostrophe
    Bongo Fury
    (sammen med Captein Beefheart).
    Live in New York

    Albumene Joe`s Garage Act.I, II og III blir svakere dess lengre ute i akten man kommer.
    De har man også, men jeg synes det holder med Act.I
    Den berømmelig Sheik Yer Bouti er også med i samlingen.
    Men det vrimler jo av andre morsomheter utover "Bobby Brunøye"

    Det er sikkert andre som har helt andre eller flere anbefalinger.
    Det er jo ørlite å ta av fra diskografien til en mann døde så altfor tidlig.
    Men som Plix er inne på skjer det så mye vokalmessig og instrumentalt på platene at man nok helst skal være litt skjerpet.
    Den godeste Frank var jo slettes ikke skåret for tungebånd, og slettes ikke noe fan av "the establishment" i De Forenklede Stater.
    Han hadde mye på hjertet som holder godt mål den dag i dag efter mitt skjønn.
    Mannen var rett og slett lynende smart.

    Neste innkjøp her blir det The Grand Wazoo.
    Frank Zappa var nok helt klart en mer enn spennende personlighet og musikalsk kameleon. Det kreves nok tid for å trenge inn i hans musikalske landskap. Mener jeg hørte på en plate av ham med klassisk musikk for noen år siden, uten at jeg fikk mer fot for hverken klassisk eller Zappa.

    Kona sin ex var Zappa fan på sin hals, og spilte i følge henne stort sett bare Zappa i stuen. Hadde jeg forsøkt å trenge dypt ned i hans musikalske landskap, hadde det nok lett endt med skilsmisse ;) Får vel klare meg med høyst ujevne og små doser Zappa, noe jeg forøvrig lever godt med :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Neida, den er slettes ikke glemt Plix. Den står her i hylla den også.
    Men jeg tenkte å spare den for å se om herremannen som eier tråden ville like "Over Nite Sensation".

    Men nå skal ikke jeg promotere Zappas musikalske univers og vidd her.
    For meg var og er han en musikalsk gigant, og et høyst nødvendig korrektiv.
    Men utfordrende det er hans mange musikalske hamskifter.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Registrerer at Håkon Rognlien har vært ute med blomsterspråket og opplevelsene sine igjen. Hans meningsmotstandere kvesser knivene i en annen herværende tråd med bakgrunn i at utgangspunktet for sammenligningen på DACene er feil og må derfor kjennes ugyldig. Her i denne avkroken av HFS bryr vi oss ikke så mye om slikt, men indignasjonen er om mulig enda høyere! Noksagten, Rognlien, bruker deler av denne trådens navn i ingressen til artikkelen. Hva har skjedd? Er mannen blitt så gammel og forkalket at hans lyriske åre nå er knusktørr, og han må benytte seg av simpelt tyveri i sine skriblerier? Mannen har frekkhetens nådegave! Ekstra provoserende blir det når man vet at blomsterspråket har gjort og gjør ham styrtrik , mens andre som meg, i motsetning til denne krøsusen, må nøye oss med indrefilet og franske viner. Jeg forventer at dette utskuddet på den journalistiske himmel overfører betydelig med royalties til Drotningsvik, men jeg har ingen illusjoner. Istedenfor å ta konsekvensen av sitt nedrige tyveri, kjøper nok mannen seg heller nok en Masarati :mad:

    38CC2DEB-20B7-4B9F-8E09-E0A3EA0F48C8.jpeg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hva har skjedd? Er mannen blitt så gammel og forkalket at hans lyriske åre nå er knusktørr, og han må benytte seg av simpelt tyveri i sine skriblerier?
    Tilgi han, er du snill. Mannen er på korstog og må holde farten oppe. Litt tjueri må da tillates.
    Ha tålmodighet og sitt litt rolig, er du snill. Når korstoget er over, og all motstand knust, vil dine harmoniske komponenter mangedoble sin verdi og bli ettertraktet blant alle nåværende eiere av målemonstre, DSP og annen faenskap.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva har skjedd? Er mannen blitt så gammel og forkalket at hans lyriske åre nå er knusktørr, og han må benytte seg av simpelt tyveri i sine skriblerier?
    Tilgi han, er du snill. Mannen er på korstog og må holde farten oppe. Litt tjueri må da tillates.
    Ha tålmodighet og sitt litt rolig, er du snill. Når korstoget er over, og all motstand knust, vil dine harmoniske komponenter mangedoble sin verdi og bli ettertraktet blant alle nåværende eiere av målemonstre, DSP og annen faenskap.
    Min haifai kommer aldri til å bli verdt noe som helst da jeg har til hensikt å overleve absolutt alle ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ikke Zappa, ikke prog... Men Nazareth? :rolleyes:;)... Men ja, godt en liker forskjellig musikk.. ;). Pussig er det at en vokser fra, og til musikk. Jeg har fått et lett utslett av Led Zeppelin på hypofysen om dagen, liker de bedre og bedre.. Opptak er ofte ræva, men det er noe genuint

    Gammel Nazareth er steinbra heavrock! Sammenligningen opp mot Zappa og prog er pussig. Nå som du endelig har begynt å få fot for Led Zeppelin bør det det bli tid for en 3-4 skiver med Nazareth. Du må jo en gang bli voksen og fornuftig :)

    Her slurpes det GT, mens det sorteres og vaskes på forleden dags bruktkjøp. Etter at dubletter, ræl og nice er sortert ut står jeg igjen med 20 plater. Absolutt anstendig når jeg ser på hva som er blitt sortert ut. Har akkurat spilt tre 10CC skiver jeg skal beholde (nostalgi-kriteriet) og to to med Uriah Heep (skal selvfølgelig beholdes). Jaggu var det ikke også en med Led Zeppelin jeg ikke hadde fra før :) Nå vurderes GT nummer to, men mer sikkert er det at det nå blir litt gammel reggae :)

    A6E29202-003E-4610-8FDC-3A177E2B7A2F.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe, tror ikke det er håp for meg isåmåte.. ;)

    Vet du ikke sier noe om jobb, men bilde under fikk meg til å humre. Visstnok tatt på brua på et visst vraket skip.. Landbruksministeren i bakgrunnen ;)

    FB_IMG_1582993296615.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Er helt uenig med Power mht Joeys Garage.
    Fabelaktig konseptalbum som holder koken i tre deler. Med rett pressing låter den også bra.

    Zappa er en stor bok, med mange kapitler.
    Jeg synes "Apostrophe" er en av de beste. Mye humor, og flere låter som går an å synge med på,
    samtidig som man her også ser den brilliante musikeren og komponisten. Next step, from Bobby Brown.


    Ruth Underwood fabelaktig Xylofonist som spilte med Zappa, er musikkpedagog for oss:


    På slutten av videoen ser vi Zappa plays Zappa, med sønnen Dweezil.
    De besøker Norge jevnlig, og alle som er nysgjerrige på, eller liker Zappa bør prøve å se dem.
    De er nemlig dritgode.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Det var som faen :cool:
    Her har man såvidt fått gnidd sukatene ut av øyekrokene etter gårsdagens besøk hos jamakr og nattens hasardiøse bilkjøring i tett snødrev rundt +0,5 grader fra odden til Særp, så får man slengt i ansiktet at den godeste Bluesbreaker er aldeles uenig med meg angjeldende den musikalske verdien hva Joe`s Garage Act I-III angår. Nå ble man lei seg :rolleyes: Ellersmessig ser vi ut for å være svært så enige hva Zappa angår, og da klarer vi oss med det.

    Dwezil Zappa med band bør ABSOLUTT høres live om man bare har et snev av interesse for hans fars musikk.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Registrerer at Håkon Rognlien har vært ute med blomsterspråket og opplevelsene sine igjen. Hans meningsmotstandere kvesser knivene i en annen herværende tråd med bakgrunn i at utgangspunktet for sammenligningen på DACene er feil og må derfor kjennes ugyldig. Her i denne avkroken av HFS bryr vi oss ikke så mye om slikt, men indignasjonen er om mulig enda høyere! Noksagten, Rognlien, bruker deler av denne trådens navn i ingressen til artikkelen. Hva har skjedd? Er mannen blitt så gammel og forkalket at hans lyriske åre nå er knusktørr, og han må benytte seg av simpelt tyveri i sine skriblerier? Mannen har frekkhetens nådegave! Ekstra provoserende blir det når man vet at blomsterspråket har gjort og gjør ham styrtrik , mens andre som meg, i motsetning til denne krøsusen, må nøye oss med indrefilet og franske viner. Jeg forventer at dette utskuddet på den journalistiske himmel overfører betydelig med royalties til Drotningsvik, men jeg har ingen illusjoner. Istedenfor å ta konsekvensen av sitt nedrige tyveri, kjøper nok mannen seg heller nok en Masarati :mad:

    Vis vedlegget 572842
    Jeg sender over en elektrisk Ford Mustang til deg, Karmana, og beklager tyveriet. Du betaler kun frakten på NOK 840 000,-
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Registrerer at Håkon Rognlien har vært ute med blomsterspråket og opplevelsene sine igjen. Hans meningsmotstandere kvesser knivene i en annen herværende tråd med bakgrunn i at utgangspunktet for sammenligningen på DACene er feil og må derfor kjennes ugyldig. Her i denne avkroken av HFS bryr vi oss ikke så mye om slikt, men indignasjonen er om mulig enda høyere! Noksagten, Rognlien, bruker deler av denne trådens navn i ingressen til artikkelen. Hva har skjedd? Er mannen blitt så gammel og forkalket at hans lyriske åre nå er knusktørr, og han må benytte seg av simpelt tyveri i sine skriblerier? Mannen har frekkhetens nådegave! Ekstra provoserende blir det når man vet at blomsterspråket har gjort og gjør ham styrtrik , mens andre som meg, i motsetning til denne krøsusen, må nøye oss med indrefilet og franske viner. Jeg forventer at dette utskuddet på den journalistiske himmel overfører betydelig med royalties til Drotningsvik, men jeg har ingen illusjoner. Istedenfor å ta konsekvensen av sitt nedrige tyveri, kjøper nok mannen seg heller nok en Masarati :mad:

    Vis vedlegget 572842
    Jeg sender over en elektrisk Ford Mustang til deg, Karmana, og beklager tyveriet. Du betaler kun frakten på NOK 840 000,-
    Det er godt du tar ansvar og vil gjøre opp for deg! Jeg reduserer fra Gran Reserva til Crianza en periode, så hører du fra meg ;)

    Selv synes jeg dette skribleriet mitt var riktig så morsomt (selvskryt skal man høre på, det kommer som kjent fra hjertet). Litt morsomt å se det ble forbigått i stillhet hva gjelder kommentarer og liker klikk, i motsetning til mye annet jeg remjer av meg. Kanskje endel faktisk trodde jeg mente alvor. Ironi uten å drysse ut dugelig med smilefjes er og forblir en risikosport :D
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Registrerer at Håkon Rognlien har vært ute med blomsterspråket og opplevelsene sine igjen. Hans meningsmotstandere kvesser knivene i en annen herværende tråd med bakgrunn i at utgangspunktet for sammenligningen på DACene er feil og må derfor kjennes ugyldig. Her i denne avkroken av HFS bryr vi oss ikke så mye om slikt, men indignasjonen er om mulig enda høyere! Noksagten, Rognlien, bruker deler av denne trådens navn i ingressen til artikkelen. Hva har skjedd? Er mannen blitt så gammel og forkalket at hans lyriske åre nå er knusktørr, og han må benytte seg av simpelt tyveri i sine skriblerier? Mannen har frekkhetens nådegave! Ekstra provoserende blir det når man vet at blomsterspråket har gjort og gjør ham styrtrik , mens andre som meg, i motsetning til denne krøsusen, må nøye oss med indrefilet og franske viner. Jeg forventer at dette utskuddet på den journalistiske himmel overfører betydelig med royalties til Drotningsvik, men jeg har ingen illusjoner. Istedenfor å ta konsekvensen av sitt nedrige tyveri, kjøper nok mannen seg heller nok en Masarati :mad:

    Vis vedlegget 572842
    Jeg sender over en elektrisk Ford Mustang til deg, Karmana, og beklager tyveriet. Du betaler kun frakten på NOK 840 000,-
    Det er godt du tar ansvar og vil gjøre opp for deg! Jeg reduserer fra Gran Reserva til Crianza en periode, så hører du fra meg ;)

    Selv synes jeg dette skribleriet mitt var riktig så morsomt (selvskryt skal man høre på, det kommer som kjent fra hjertet). Litt morsomt å se det ble forbigått i stillhet hva gjelder kommentarer og liker klikk, i motsetning til mye annet jeg remjer av meg. Kanskje endel faktisk trodde jeg mente alvor. Ironi uten å drysse ut dugelig med smilefjes er og forblir en risikosport :D
    Man vet aldri. Selv ble jeg så rasende at jeg banket opp kona, og ripet opp bilen til naboen med en skrutrekker. Eller var det motsatt?
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Selv synes jeg dette skribleriet mitt var riktig så morsomt (selvskryt skal man høre på, det kommer som kjent fra hjertet). Litt morsomt å se det ble forbigått i stillhet hva gjelder kommentarer og liker klikk, i motsetning til mye annet jeg remjer av meg. Kanskje endel faktisk trodde jeg mente alvor. Ironi uten å drysse ut dugelig med smilefjes er og forblir en risikosport :D
    Det var nok tvert i mot. Den åpenbare ironien gjorde at den mistet snerten. Veldig bra skrevet!
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Registrerer at Håkon Rognlien har vært ute med blomsterspråket og opplevelsene sine igjen. Hans meningsmotstandere kvesser knivene i en annen herværende tråd med bakgrunn i at utgangspunktet for sammenligningen på DACene er feil og må derfor kjennes ugyldig. Her i denne avkroken av HFS bryr vi oss ikke så mye om slikt, men indignasjonen er om mulig enda høyere! Noksagten, Rognlien, bruker deler av denne trådens navn i ingressen til artikkelen. Hva har skjedd? Er mannen blitt så gammel og forkalket at hans lyriske åre nå er knusktørr, og han må benytte seg av simpelt tyveri i sine skriblerier? Mannen har frekkhetens nådegave! Ekstra provoserende blir det når man vet at blomsterspråket har gjort og gjør ham styrtrik , mens andre som meg, i motsetning til denne krøsusen, må nøye oss med indrefilet og franske viner. Jeg forventer at dette utskuddet på den journalistiske himmel overfører betydelig med royalties til Drotningsvik, men jeg har ingen illusjoner. Istedenfor å ta konsekvensen av sitt nedrige tyveri, kjøper nok mannen seg heller nok en Masarati :mad:

    Vis vedlegget 572842
    Jeg sender over en elektrisk Ford Mustang til deg, Karmana, og beklager tyveriet. Du betaler kun frakten på NOK 840 000,-
    Det er godt du tar ansvar og vil gjøre opp for deg! Jeg reduserer fra Gran Reserva til Crianza en periode, så hører du fra meg ;)

    Selv synes jeg dette skribleriet mitt var riktig så morsomt (selvskryt skal man høre på, det kommer som kjent fra hjertet). Litt morsomt å se det ble forbigått i stillhet hva gjelder kommentarer og liker klikk, i motsetning til mye annet jeg remjer av meg. Kanskje endel faktisk trodde jeg mente alvor. Ironi uten å drysse ut dugelig med smilefjes er og forblir en risikosport :D
    Man vet aldri. Selv ble jeg så rasende at jeg banket opp kona, og ripet opp bilen til naboen med en skrutrekker. Eller var det motsatt?
    Jeg har finlest Karamasovs innlegg en gang til, og kjenner raseriet blusse opp igjen. Morsomt, liksom. Denne hårsåre, lettkrenkede tjuagutten sitter altså der i sin innbilte høyborg, i virkeligheten kun et fuktskadet hus i en av verdens mest bortgjemte og innavlede plasser, og anser seg bestjålet grunnet de to ordene "subjektivismens høyborg"! Dette kan ikke under noen omstendighet rammes av plagiatlovgivingen; 2 ord, 7 stavelser, det er godt under lovens bokstav for plagiat. Her kreves altså en nettmobbet og utslitt hifiskribent for erstatning grunnet en glipp der jeg kom til å benytte en tåpelig ordsammenstilling som jeg nå i ettertid skammer meg over, så dårlig er den. I tillegg hører det med til historien at undertegnede ble lokket i en skummel gisselsituasjon i Kramalosovs tidligere nevnte fuktpøl, der jeg ovenikjøpet ble forsøkt forgiftet med et sært farlig produkt fra Skotland, som man meget enkelt kan dø av. Allerede ved 3 - 4 / 1000 deler i blodet, kan man vinke farvel. Jeg overlevde ved en ren tilfeldighet, og dette har satt dype spor i et sart skribentsinn. Og nå er det altså jeg som kreves for erstatning? Så ille var mitt besøk i det Krumualnske hjem, at det aller meste av det er slettet fra min hukommelse, og jeg sliter fortsatt med et tungt posttraumatisk syndrom, takket være denne Kanalaov.
    Jeg trekker selvsagt tilbake mitt alt for generøse tilbud om Mustang, derimot kan jeg muligens overveie å sende over en 1984 Mercedes med store feil og mangler, samt rattet på høyre side.

    Nei, nå er jeg så rasende på Krumelurov at jeg må finne noen å ripe opp igjen.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Selv synes jeg dette skribleriet mitt var riktig så morsomt (selvskryt skal man høre på, det kommer som kjent fra hjertet). Litt morsomt å se det ble forbigått i stillhet hva gjelder kommentarer og liker klikk, i motsetning til mye annet jeg remjer av meg. Kanskje endel faktisk trodde jeg mente alvor. Ironi uten å drysse ut dugelig med smilefjes er og forblir en risikosport :D
    Det var nok tvert i mot. Den åpenbare ironien gjorde at den mistet snerten. Veldig bra skrevet!
    Du har selvfølgelig helt rett angående det åpenbare (feiget ut). Har mange ganger hatt lyst/tenkt å slutte med emojier, og ta den litt mer ut på ironi. Tenker at folk bør kunne lese mer mellom linjene, og spesielt siden tråden har pågått en stund. Er vel redd for at det bare hadde blitt stygt, og buklandet ganske så kraftig :D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er godt du tar ansvar og vil gjøre opp for deg! Jeg reduserer fra Gran Reserva til Crianza en periode, så hører du fra meg ;)

    Selv synes jeg dette skribleriet mitt var riktig så morsomt (selvskryt skal man høre på, det kommer som kjent fra hjertet). Litt morsomt å se det ble forbigått i stillhet hva gjelder kommentarer og liker klikk, i motsetning til mye annet jeg remjer av meg. Kanskje endel faktisk trodde jeg mente alvor. Ironi uten å drysse ut dugelig med smilefjes er og forblir en risikosport :D
    Man vet aldri. Selv ble jeg så rasende at jeg banket opp kona, og ripet opp bilen til naboen med en skrutrekker. Eller var det motsatt?
    Jeg har finlest Karamasovs innlegg en gang til, og kjenner raseriet blusse opp igjen. Morsomt, liksom. Denne hårsåre, lettkrenkede tjuagutten sitter altså der i sin innbilte høyborg, i virkeligheten kun et fuktskadet hus i en av verdens mest bortgjemte og innavlede plasser, og anser seg bestjålet grunnet de to ordene "subjektivismens høyborg"! Dette kan ikke under noen omstendighet rammes av plagiatlovgivingen; 2 ord, 7 stavelser, det er godt under lovens bokstav for plagiat. Her kreves altså en nettmobbet og utslitt hifiskribent for erstatning grunnet en glipp der jeg kom til å benytte en tåpelig ordsammenstilling som jeg nå i ettertid skammer meg over, så dårlig er den. I tillegg hører det med til historien at undertegnede ble lokket i en skummel gisselsituasjon i Kramalosovs tidligere nevnte fuktpøl, der jeg ovenikjøpet ble forsøkt forgiftet med et sært farlig produkt fra Skotland, som man meget enkelt kan dø av. Allerede ved 3 - 4 / 1000 deler i blodet, kan man vinke farvel. Jeg overlevde ved en ren tilfeldighet, og dette har satt dype spor i et sart skribentsinn. Og nå er det altså jeg som kreves for erstatning? Så ille var mitt besøk i det Krumualnske hjem, at det aller meste av det er slettet fra min hukommelse, og jeg sliter fortsatt med et tungt posttraumatisk syndrom, takket være denne Kanalaov.
    Jeg trekker selvsagt tilbake mitt alt for generøse tilbud om Mustang, derimot kan jeg muligens overveie å sende over en 1984 Mercedes med store feil og mangler, samt rattet på høyre side.

    Nei, nå er jeg så rasende på Krumelurov at jeg må finne noen å ripe opp igjen.
    Jeg likte best den med Karamasov. Da forsto jeg at mitt vidd og elegante penn fikk deg til å tenke på Dostojevskij.

    Vi får se hvordan det går hvis tur til bartebyen blir en realitet. Jeg vil da anbefale at du fester en av armene på ryggen. Denne drikkingen din med begge hender kan helt klart medføre livsfare. Det er forøvrig uproblematisk at alt i Drotningsvik er visket vekk fra minnet ditt. Vi andre husker alt, og vil naturligvis minne deg på det i (u)passende anledninger.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Noen av oss husker godt, ja....

    - I tillegg får jeg bare takke for dyptpløyende innblikk i hvordan en hifi-kritiker og -skribent arbeider. Begrepet "kritisk lytting" ble fylt opp med helt ny mening. :rolleyes:

    Mvh
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Noen av oss husker godt, ja....

    - I tillegg får jeg bare takke for dyptpløyende innblikk i hvordan en hifi-kritiker og -skribent arbeider. Begrepet "kritisk lytting" ble fylt opp med helt ny mening. :rolleyes:

    Mvh
    Det er jo bare å innse at netthetsen fortsetter....!

    At Krapylov til og med dro i hust en dyredoktor for å administrere skotsk giftstoff til en intetandende, hardtarbeidende skribent, anses som enda et hatefullt og planlagt attentat mot mitt liv. At det ble kritisk er forsåvidt korrekt, men så vi noensinne noen ambulanse...?? Ikke det nei.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Noen av oss husker godt, ja....

    - I tillegg får jeg bare takke for dyptpløyende innblikk i hvordan en hifi-kritiker og -skribent arbeider. Begrepet "kritisk lytting" ble fylt opp med helt ny mening. :rolleyes:

    Mvh
    Det er jo bare å innse at netthetsen fortsetter....!

    At Krapylov til og med dro i hust en dyredoktor for å administrere skotsk giftstoff til en intetandende, hardtarbeidende skribent, anses som enda et hatefullt og planlagt attentat mot mitt liv. At det ble kritisk er forsåvidt korrekt, men så vi noensinne noen ambulanse...?? Ikke det nei.
    Godt det er bilder, om bevisets "stilling" skulle bli uklart for deltakere av eventet under broen.. :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Noen av oss husker godt, ja....

    - I tillegg får jeg bare takke for dyptpløyende innblikk i hvordan en hifi-kritiker og -skribent arbeider. Begrepet "kritisk lytting" ble fylt opp med helt ny mening. :rolleyes:

    Mvh
    Det er jo bare å innse at netthetsen fortsetter....!

    At Krapylov til og med dro i hust en dyredoktor for å administrere skotsk giftstoff til en intetandende, hardtarbeidende skribent, anses som enda et hatefullt og planlagt attentat mot mitt liv. At det ble kritisk er forsåvidt korrekt, men så vi noensinne noen ambulanse...?? Ikke det nei.
    Godt det er bilder, om bevisets "stilling" skulle bli uklart for deltakere av eventet under broen.. :)
    Seriøse mannfolk tar aldri bilde av hverandre, HCS, og det veit du, om du tenker deg om. Så jeg tenker vi sletter de bildene, jeg.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Håkon_Rognlien, leter febrilsk etter dine vurderinger av Kina-dac! Har du fått hørt på den, eller ble den stoppet i virus-scanning?? Skal jeg selge dCS og AN (ja jeg kjøpte den analoge riggen med rør og annet etter turen innom Vaaghals) og erstatte alt dette oppskrytte tullet med en Topping D50 til 2000 kroner og leve lykkelig i alle mine SINAD-dager?? Eller som det sies: It provides superb measured performance with great quality feel.

    PS: hvis du sier SELG! må jeg innrømme at jeg ganske sikkert setter all rasjonalitet til side en gang for alle og lever lykkelig videre i min boble hvor hifi måles i %kos framfor %THD...

    EDIT: AH, sjekket bloggen din nå... og du testet til og med D90, som akkurat nå er det aller helligste for de som ikke liker spraket i ESS 9038... jeg trodde faktisk den burde vært ganske fin med verdens mest fancy DAC-chip (AK4499) og tilhørende komponenter av ypperste klasse...
     
    Sist redigert:

    Bolinder

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.08.2008
    Innlegg
    608
    Antall liker
    260
    Torget vurderinger
    1
    Noen av oss husker godt, ja....

    - I tillegg får jeg bare takke for dyptpløyende innblikk i hvordan en hifi-kritiker og -skribent arbeider. Begrepet "kritisk lytting" ble fylt opp med helt ny mening. :rolleyes:

    Mvh
    Det er jo bare å innse at netthetsen fortsetter....!

    At Krapylov til og med dro i hust en dyredoktor for å administrere skotsk giftstoff til en intetandende, hardtarbeidende skribent, anses som enda et hatefullt og planlagt attentat mot mitt liv. At det ble kritisk er forsåvidt korrekt, men så vi noensinne noen ambulanse...?? Ikke det nei.
    Har dei to debattantane vurdert å senda kvarandre rekommandert brev, for å trekkja attende julehelsingane? Eg meiner å hugsa at ein av karakterane til han Aukrust gjorde det.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Håkon_Rognlien, leter febrilsk etter dine vurderinger av Kina-dac! Har du fått hørt på den, eller ble den stoppet i virus-scanning?? Skal jeg selge dCS og AN (ja jeg kjøpte den analoge riggen med rør og annet etter turen innom Vaaghals) og erstatte alt dette oppskrytte tullet med en Topping D50 til 2000 kroner og leve lykkelig i alle mine SINAD-dager?? Eller som det sies: It provides superb measured performance with great quality feel.

    PS: hvis du sier SELG! må jeg innrømme at jeg ganske sikkert setter all rasjonalitet til side en gang for alle og lever lykkelig videre i min boble hvor hifi måles i %kos framfor %THD...

    EDIT: AH, sjekket bloggen din nå... og du testet til og med D90, som akkurat nå er det aller helligste for de som ikke liker spraket i ESS 9038... jeg trodde faktisk den burde vært ganske fin med verdens mest fancy DAC-chip (AK4499) og tilhørende komponenter av ypperste klasse...
    Ganske fin, er vel dekkende.
    Jeg bare valgte å omtale den som utfordrer til tittelen "en av verdens beste DAC'er", men jeg synes ikke den fortjener en slik betegnelse.

    (Beklager Kamelenolov at jeg breier meg med OT-tema i din tråd...)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Noen av oss husker godt, ja....

    - I tillegg får jeg bare takke for dyptpløyende innblikk i hvordan en hifi-kritiker og -skribent arbeider. Begrepet "kritisk lytting" ble fylt opp med helt ny mening. :rolleyes:

    Mvh
    Det er jo bare å innse at netthetsen fortsetter....!

    At Krapylov til og med dro i hust en dyredoktor for å administrere skotsk giftstoff til en intetandende, hardtarbeidende skribent, anses som enda et hatefullt og planlagt attentat mot mitt liv. At det ble kritisk er forsåvidt korrekt, men så vi noensinne noen ambulanse...?? Ikke det nei.
    Jeg har så brede skuldre at jeg godt greier å bære skylden for at du ble litt "alterert" utpå kvelden.

    Jeg tror at det ordet du leter etter er "sakesløs". Det må gjøre godt å vite at du har en god venn i Nagorno-Karabakh, som hindret deg i å streife alt for langt fra den smale sti.:rolleyes:

    Ellers så var det jo unødvendig å sende etter ambulanse. Det var jo medisinsk personale tilstede.

    Mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn