Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.805
    Antall liker
    50.642
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Kanskje det, men det skader ikke å vite hva man kan forvente før man bestemmer seg. Det blir nok ikke lettere for kundene hvis en panegyrisk omtale i Stereo+ gir mange nye bestillinger. Det er langt fra alle som leser HFS og vet hva man risikerer.
    Hvem handler på det nivået uten et snev av innsikt? Søk på MI, se hvilket nettsted som dukker opp, det ække Stereo+ Nei, nå har vi hatt nettet i 25 år, informasjon, erfaringer og varsku er få tastetrykk unna, alle har jo en mening om alt. Gidder man ikke gjøre et minimum av research, stoler blindt og utelukkende på de glade amatørene i diverse nettutgivelser da fortjener man strøm på pung imo.:cool:
    Strøm på pung istedenfor smekk på pung. Du er en hard mann! :D

    Forsovet ikke uenig i det du skriver, men det blir en litt annen diskusjon.
    Pisk på pung er bedre ;)

    O
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Forsovet ikke uenig i det du skriver, men det blir en litt annen diskusjon.
    På en måte kanskje, men hva med å gå etter de som hovedsaklig holder fyren med salt til grøten? Det later for meg til at hans største utstillingsvindu er nettopp hfs.
    For meg er ikke dette noen stor sak....
    Ikke meg heller! Kjøper kun McIntosh, alt annet er skeit! :cool:
    Ja, det er nok kvalitet i greiene fra McIntosh. Dessverre gir ampene lett assosiasjoner til eksempelvis Blue Light District i Amsterdam, et distrikt for sexkjøpere med en smak litt utenfor allfarvei :cool::D

    39753CAF-B403-4D1A-B21F-B5FEE8C2F7B7.jpeg
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    For meg er ikke dette noen stor sak....
    Ikke meg heller! Kjøper kun McIntosh, alt annet er skeit! :cool:
    Ja, det er nok kvalitet i greiene fra McIntosh. Dessverre gir ampene lett assosiasjoner til eksempelvis Blue Light District i Amsterdam, et distrikt for sexkjøpere med en smak litt utenfor allfarvei :cool::D

    Vis vedlegget 576254
    Skjønner at det kan være vanskelig for deg å bli minnet på slikt. Slik virksomhet er vel litt mer utilgjengelig på din side av bjerget og det er vanskelig å komme seg til Amsterdammen for tiden. Har du åpnet deg for kona? Kan hende hun overrasker vettu.

    Uansett, lover å komme med en trigger warning før jeg poster bilder av fantastiske McIntosh.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    For meg er ikke dette noen stor sak....
    Ikke meg heller! Kjøper kun McIntosh, alt annet er skeit! :cool:
    Ja, det er nok kvalitet i greiene fra McIntosh. Dessverre gir ampene lett assosiasjoner til eksempelvis Blue Light District i Amsterdam, et distrikt for sexkjøpere med en smak litt utenfor allfarvei :cool::D

    Vis vedlegget 576254
    Skjønner at det kan være vanskelig for deg å bli minnet på slikt. Slik virksomhet er vel litt mer utilgjengelig på din side av bjerget og det er vanskelig å komme seg til Amsterdammen for tiden. Har du åpnet deg for kona? Kan hende hun overrasker vettu.

    Uansett, lover å komme med en trigger warning før jeg poster bilder av fantastiske McIntosh.
    Hehe, så den komme :D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt for mye stillesitting for tiden, men så lenge jeg ser redskapen når jeg tisser bør det være greit. Begynte dagen på kontoret, gikk deretter over til hjemmekontor og avsluttet med gjemmekontor. God kombo! På gjemmekontoret dro jeg med meg kona ut i periferien av de grissgrendte strøk.

    Kanskje ikke så godt å se på bildet, men det blåste så pass friskt at det ikke er tilfeldig at kona holder seg fast i rekkverket.

    0B4292EC-6BDF-4E9B-9855-6266B9BAED82.jpg


    Litt til høyre for kona kunne jeg, men ikke mobilkameraet skue Marsteinen. Det var der ute KNM Oslo havarerte i sin tid. Begynner å bli lenge siden.

    4E5BC378-107B-420E-BA7F-400121684976.jpg


    En minnebauta for loser og mannskap, som har omkommet i tjeneste, fant vi også her ute i periferien av de grissgrendte strøk.

    FDC070E4-BC0D-446B-AFCA-0CB4E06DB57A.jpg


    Blåser friskt i Drotningsvik også. Desto bedre å sitte inne på ettermiddagen og kose seg med Jesse Malin, mens degritteren murrer fornøyd :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjeeeeeeeder meg! Kjeeeeeder meg så mye at jeg i går holdt på å kjøpe en kombi amp/dac/streamer på salget til Soundgarden. Bare småpenger, men tull når jeg hverken har bruk for den og egentlig ikke har lyst på den. Klarte heldigvis å holde meg. Det er ikke 14 desember, så det er ingen grunn til å begynne å handle julegavene enda :)

    Kommer snart en kar på døren og henter en bunke plater til gi bort pris. Har lyst å handle litt plater jeg også, selv om jeg strengt tatt har altfor mange jeg ikke har hørt enda. Vurderer å ta turen til Ytre Arna i morgen og kjøpe tre Nazareth plater og to andre plater av to forskjellige gærne musikere. Kjeeeeeder meg så mye at jeg vet ikke om jeg gidder.

    C622F421-165D-40BD-B63E-891325413141.jpg


    Det eneste jeg egentlig må kjøpe er snus. Tror det blir første gang på over syv år hvor jeg må krype til korset og kjøpe snus til full pris. Kjeeeedelig!

    Heldigvis er det ikke alt som er kjeeeedelig! Fan, jeg er lett å glede :)

    6A639BA3-403B-4A0C-810F-96EF09BEBE47.jpg
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Kanskje det, men det skader ikke å vite hva man kan forvente før man bestemmer seg. Det blir nok ikke lettere for kundene hvis en panegyrisk omtale i Stereo+ gir mange nye bestillinger. Det er langt fra alle som leser HFS og vet hva man risikerer.
    Hvem handler på det nivået uten et snev av innsikt? Søk på MI, se hvilket nettsted som dukker opp, det ække Stereo+ Nei, nå har vi hatt nettet i 25 år, informasjon, erfaringer og varsku er få tastetrykk unna, alle har jo en mening om alt. Gidder man ikke gjøre et minimum av research, stoler blindt og utelukkende på de glade amatørene i diverse nettutgivelser da fortjener man strøm på pung imo.:cool:
    Strøm på pung istedenfor smekk på pung. Du er en hard mann! :D

    Forsovet ikke uenig i det du skriver, men det blir en litt annen diskusjon.
    Pisk på pung er bedre ;)

    O
    Hvor er vi henne her? Er det Pungen med penge i eller ???
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    L

    Lassencad

    Gjest
    Strøm på pung istedenfor smekk på pung. Du er en hard mann! :D

    Forsovet ikke uenig i det du skriver, men det blir en litt annen diskusjon.
    Pisk på pung er bedre ;)

    O
    Hvor er vi henne her? Er det Pungen med penge i eller ???
    Hmmm, hvordan forklarer jeg dette. Tror jeg går for bilder :)

    Vis vedlegget 576451

    Vis vedlegget 576452
    Fint med mig ... så længe det er mig der svinger Pisken
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    L

    Lassencad

    Gjest
    L

    Lassencad

    Gjest
    Ny fredagstråd? ;)
    Nja, det er jo rørende med en dansk/norsk bromanse mellom Lassencad og Makkintosken. Jeg holder meg selvfølgelig kledelig på utsiden, men er selvfølgelig nysgjerrig på hvem som skal stille med pisken og ikke minst pungen ;)
    Nu rart med noget humor i denne kedelige triste Corona tid ... Ang Pisken og pungen og hvem der kommer med hvad? Jeg har alle 3 dele . En pisk og 2 Kugler

    Nå vi må hellere komme tilbage på sporet til alt den vigtige forvrængning
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ny fredagstråd? ;)
    Nja, det er jo rørende med en dansk/norsk bromanse mellom Lassencad og Makkintosken. Jeg holder meg selvfølgelig kledelig på utsiden, men er selvfølgelig nysgjerrig på hvem som skal stille med pisken og ikke minst pungen ;)
    Det er vel allerede avklart? Dansken har tydeligvis følsomme vedheng, så her må nok en hårete bygdetulling trå till.
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Ny fredagstråd? ;)
    Nja, det er jo rørende med en dansk/norsk bromanse mellom Lassencad og Makkintosken. Jeg holder meg selvfølgelig kledelig på utsiden, men er selvfølgelig nysgjerrig på hvem som skal stille med pisken og ikke minst pungen ;)
    Det er vel allerede avklart? Dansken har tydeligvis følsomme vedheng, så her må nok en hårete bygdetulling trå till.
    Ja de er forbandet følsomme nok mest på grund af vægten.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ble så kjedelig å være hjemme at jeg måtte ta turen og hanke inn de platene jeg nevnte i går.

    To for meg smått legendariske plater med Nazareth (litt usikker på om jeg har hørt Exercises tidligere). Nå gjenstår bare å finne Hair of the Dog og Rampant. Ingen hast. Motorhead har jeg egentlig ikke noe forhold til fra tidligere, men jeg kan jo ikke bare ha pusete musikk i Drotningsvik. Dobbeltalbumet med Zappa ble mest kjøpt for å irritere kona :D

    B9CF89DD-5AD0-4261-8719-F488A00434B6.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ble så kjedelig å være hjemme at jeg måtte ta turen og hanke inn de platene jeg nevnte i går.

    To for meg smått legendariske plater med Nazareth (litt usikker på om jeg har hørt Exercises tidligere). Nå gjenstår bare å finne Hair of the Dog og Rampant. Ingen hast. Motorhead har jeg egentlig ikke noe forhold til fra tidligere, men jeg kan jo ikke bare ha pusete musikk i Drotningsvik. Dobbeltalbumet med Zappa ble mest kjøpt for å irritere kona :D

    Vis vedlegget 576560
    Du tok en "Helge Jordal"? ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jøss, er du våken og innom, HC :) Hyggelig! Kjeder deg?

    Enten går det veldig sent rundt i øverste etasje hos meg, eller så har du atskillig mer peiling på Helge Jordal enn jeg :confused: Kanskje begge deler ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jøss, er du våken og innom, HC :) Hyggelig! Kjeder deg?

    Enten går det veldig sent rundt i øverste etasje hos meg, eller så har du atskillig mer peiling på Helge Jordal enn jeg :confused: Kanskje begge deler ;)

    Kjeder meg forsåvidt, men skal ikke klage når en bor i dette landet. Det er heldigvis nok å kose seg med, så opphold på HFS er minimalt for tiden. Godt du hamstrer :)


    Helge... En viss historie fra gamle nord..
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Endelig fredag. Da er det bare å komme seg hjem, jekke en øl og få i gang musikken :)

    I går gjorde jeg en sammenligning og da naturligvis basert på vitenskapelig metode. Hypotesen var at Musica Nuda sin My Favorite Tunes og den siste platen til Tool er gode greier. Teorigrunnlaget var selvfølgelig Rock’n’Roll. Jeg liker egentlig begge platene, men etter en stund blir begge platene gjentagende og grisekjedelig å høre på, uavhengig av teorigrunnlaget. Det samme har skjedd tildligere når jeg har hørt på platene. Hypotesen er derfor behørig falsifisert i Drotningsvik, men teorigrunnlaget står selvfølgelig fjellstøtt.

    PUen min begynner å bli gammel og etter hvert trengs det en oppgradering. Planen er en Rega Apheta 3, men jeg venter til Korona-krisen velter inn over Mono slik at de trygler meg om å kjøpe til gi bort pris. For øyeblikket er min Apheta opptatt med Frank Zappa. Forøvrig en kakofoni med ulyd eller prog som innvidde i en forunderlig rase av menneskeheten kaller det (i et særdeles svakt øyeblikk på jeg innrømme at det er litt rocka og fungerer i Drotningsvik). Heldigvis lurer Lou Reed bak skyene og klargjør litt kvalitetsmusikk.

    00B861F5-5444-4CD5-BE40-81360CA406BB.jpg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Likte teorien med å presse pris ved å vente. Tror du det er lenge til? Er litt krise her:cool:
    Og lyden på Liberty var super.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    16.005
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Endelig fredag. Da er det bare å komme seg hjem, jekke en øl og få i gang musikken :)

    I går gjorde jeg en sammenligning og da naturligvis basert på vitenskapelig metode. Hypotesen var at Musica Nuda sin My Favorite Tunes og den siste platen til Tool er gode greier. Teorigrunnlaget var selvfølgelig Rock’n’Roll. Jeg liker egentlig begge platene, men etter en stund blir begge platene gjentagende og grisekjedelig å høre på, uavhengig av teorigrunnlaget. Det samme har skjedd tildligere når jeg har hørt på platene. Hypotesen er derfor behørig falsifisert i Drotningsvik, men teorigrunnlaget står selvfølgelig fjellstøtt.

    PUen min begynner å bli gammel og etter hvert trengs det en oppgradering. Planen er en Rega Apheta 3, men jeg venter til Korona-krisen velter inn over Mono slik at de trygler meg om å kjøpe til gi bort pris. For øyeblikket er min Apheta opptatt med Frank Zappa. Forøvrig en kakofoni med ulyd eller prog som innvidde i en forunderlig rase av menneskeheten kaller det (i et særdeles svakt øyeblikk på jeg innrømme at det er litt rocka og fungerer i Drotningsvik). Heldigvis lurer Lou Reed bak skyene og klargjør litt kvalitetsmusikk.

    Vis vedlegget 576730
    Trang start på helgen i Drottningsviken ser jeg.
    Regner med at det tar seg opp utover kvelden ;)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.173
    Torget vurderinger
    2
    Ble så kjedelig å være hjemme at jeg måtte ta turen og hanke inn de platene jeg nevnte i går.

    To for meg smått legendariske plater med Nazareth (litt usikker på om jeg har hørt Exercises tidligere). Nå gjenstår bare å finne Hair of the Dog og Rampant. Ingen hast. Motorhead har jeg egentlig ikke noe forhold til fra tidligere, men jeg kan jo ikke bare ha pusete musikk i Drotningsvik. Dobbeltalbumet med Zappa ble mest kjøpt for å irritere kona :D

    Vis vedlegget 576560
    Tittellåta på "Razamanaz" tror jeg faktisk helt på ordentlig er den absolutte rock'n'roll-låta. Bedre kan det umulig gjøres. Jeg har anbefalt den til en rekke av russens årganger, men svaret har vel stort sett vært genrell oppkast. Og påfølgende valg av Sabrina eller kvinneundertrykkende dustelåter. Their loss, enten de valgte spy eller Sabrina.
     
    Sist redigert:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.173
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kan for øvrig komme med en bokanbefaling i din tråd i dag!

    https://www.ark.no/boker/Elton-John-Meg-9788205533486

    Elton er virkelig et fyrverkeri av morsomme og selvironiske utsagn, i tillegg til at han overlater menneskeheten den største musikkskatten siden Mozart. I de audiofile kretser anbefaler jeg ellers skiva "Elton John" fra 1970. En audiofil bombe på vinyl, faktisk.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    To av de tre avbildete Nazareth platene ble spilt om trent hull i vinylen på i sin tid.
    må finne de frem - kanskje helst i nyere utgaver.
    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Likte teorien med å presse pris ved å vente. Tror du det er lenge til? Er litt krise her:cool:
    Og lyden på Liberty var super.
    Hehe, vi som liker god lyd klarer jo likevel ikke å vente, og høgger som oftest til når vi minst burde :D Bra du fikk kontroll på ulyden i oppsettet ditt. Surt med en ødelagt pu, men bedre det enn å ha en feil som krever allslags krumspring og feilsøking for å identifisere grunnen til ulyden.

    Anette og jeg er blitt dus på mail, så det drysser nok etter hvert inn vinyl med hilsen :) Takk for tips!
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ble så kjedelig å være hjemme at jeg måtte ta turen og hanke inn de platene jeg nevnte i går.

    To for meg smått legendariske plater med Nazareth (litt usikker på om jeg har hørt Exercises tidligere). Nå gjenstår bare å finne Hair of the Dog og Rampant. Ingen hast. Motorhead har jeg egentlig ikke noe forhold til fra tidligere, men jeg kan jo ikke bare ha pusete musikk i Drotningsvik. Dobbeltalbumet med Zappa ble mest kjøpt for å irritere kona :D

    Vis vedlegget 576560
    Tittellåta på "Razamanaz" tror jeg faktisk helt på ordentlig er den absolutte rock'n'roll-låta. Bedre kan det umulig gjøres. Jeg har anbefalt den til en rekke av russens årganger, men svaret har vel stort sett vært genrell oppkast. Og påfølgende valg av Sabrina eller kvinneundertrykkende dustelåter. Their loss, enten de valgte spy eller Sabrina.
    Hehe, skulle blitt mer schwung over russemusikken hvis vi fikk styre gildet, Håkon ;)

    Dessverre var ikke Razamanaz og Zappa-platen i den tilstanden selger lovet. Det går nok mot å kjøpe nye eksemplarer av de essensielle til Nazareth. Mente å huske at jeg likte Loud’n’Proud bedre enn Razamanaz. En gjennomkjøring viste at det var feil. Sistnevte er for meg helt på høyde med Hair of the Dog. Rart med Exercises som kom ut før Razamanaz. Høres ut som en helt annen gruppe.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det kan se ut som om du er den utvalgte i dag, Karmana, for jeg benytter dessuten din tråd til en aldri så liten teaser, også....:

    Vis vedlegget 576830

    Bevare meg vel.
    Se her ja! Oligark drops med ørevennlig forvrengning er utlånt til Asker. Blogger er jo omdøpt til influencer, så etter at du har skrevet om den blir den sikkert like vanlig i de norske hjem som folkevognen var i sin tid ;) Kos deg. Den der må være mer enn ordentlig gøyal å få testet i egen stue :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn