Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Rare tider gjør att man leter i de mørkeste krokene i samlingen etter musikk som kan spilles...smaker med litt gitarbasert rock nu....denne har ikke värt luftet på en stund, så får man selv-medisinere med noe godt rött til mat osv... :cool:

    Vis vedlegget 575008

    mvh
    Selvmedisinering med god mat og drikke er viktig i disse tider :) Selv ville jeg vel ikke dratt til apoteket med en resept på Peter Frampton :cool:
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Mannen dukket opp i en annen tråd, og var i hylla og hentet fram ett par av hans förste skiver, de er verdt å ta med seg!


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Mannen dukket opp i en annen tråd, og var i hylla og hentet fram ett par av hans förste skiver, de er verdt å ta med seg!


    mvh
    Nå snakker vi! :)
    Fin sang, her er originalen fra 1966 med Gordon Lightfoot:


    mvh
    Takk for tipset, trodde den var JW org. Vanligvis synes jeg covers suger, selv om orginalen her har sine kvaliteter, legger jeg nok allikevel mine fem cent på JW, hans tolkning tar og griper meg mer, uansett en skit bra låt!

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har også jeg endt opp på hjemmekontor (frem til i morgen). Til nå minner det litt om en søndagsmorgen med musikk og kaffe, men jeg må vel gjøre noe mer fornuftig etter hvert. Får begynne med Leonard Cohen og Virksomhetsplanen vår. Nokså sikker på hva som kommer til å gi meg mest glede av de to :D

    380613E7-7C53-4FFE-9B64-1ED41D61DB6D.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Enkelte fortsetter sine haifai-bytter også i disse Corona-tider. Som gammel sjømann burde jeg kanskje nå handlet som en full en, men som måteholden og nøysom bergenser nøyer jeg med nødvendighetsartikler.

    Jeg har etter hvert en avtale med Wayne Shorter og en Tripel. Wayne er utålmodig, men jeg vet ikke om det allerede nå er tid for fredags-tripelen. Hverdagen er full av vanskelige avgjørelser!

    5090E0BB-4D9E-4C6A-A71E-7F250A138807.jpg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    du skulle slått til på monoblokkene mine mens det ennå var tid!
    fytterakkern som de ville spilt med bableriene dine.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    du skulle slått til på monoblokkene mine mens det ennå var tid!
    fytterakkern som de ville spilt med bableriene dine.
    Hehe, nå er vel hensikten med å selge Karan litt av det samme som gjør at du kvitter deg med blokkene :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Wayne ble utålmodig og startet den noenlunde enslige festen i Drotningsvik, dog uten Tripel. Steps Ahead hev seg også i gang i forkant av det myke og vennlige poffet fra den gylne drage. Onde tunger ville likevel ha det til at festens deltager diskre hadde glattet strupen med et krus pilsner og en pekkanes bitteliten tår med skotsk ildvann. Som en digresjon kan det forøvrig nevnes at for i dag har Steps Ahead laget verdens beste jazz-plate. Etter hvert ropte Ozzy myndig på rettferdighet, så nå akkompagnerer tripelen en blodig sabbat. Den lokale Buddha bøyer hodet fortvilet i forvissningen om at den gyldne drage er veiet inn på 10,5%. Hvilken kamp dette skal bli. Hvem som vinner er høyst usikkert. Verre er det at vinneren umiddelbart etterpå må gå i ringen med The Rainmakers. Hvem som skal akkompagnere, og hvem som vinner da er selvfølgelig et åpent spørsmål. Foreløpig er oddsen lav på en Big Fat Blonde.

    855C4825-298C-473C-8320-E0CDB96C2450.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dagbladet rapporterer i dag at Kenny Rogers har gått bort. Kona og jeg tok derfor en tur til Sotra for å lete etter ham. Det kan jo være Kenny også ville nyte solen, men rotet seg vekk. Vi var helt ute på Hellesøy, men så ingenting til Kenny, så han må ha gått seg skikkelig bort. I bilen hørte vi på Radio Sotra. De kunne fortelle at den tidligere statsråden Rannveig Frøyland fra Sotra hadde gått bort for noen dager siden. Vi kjørte derfor også en tur til Herdlevær for å se etter henne. Nok en bomtur dessverre, men med tanke på at det fremdeles er kaldt om natten, og hun gikk seg bort for noen dager siden, er hun sannsynligvis død. Forhåpentligvis blir hun funnet med tiden. Synd vi ikke fant noen av dem, men det gav oss likevel en god følelse av å ha bidradd i den norske fellesdugnaden.

    D909748F-DA12-4164-8995-E50B8F6A12F6.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I Drotningsvik feires det iransk nyttår på utradisjonelt vis. Vanligvis medfører dette en del greier, men i år nøyer vi oss med en flaske cremant og Mester Cave på haifaien. Bedre enn gullfisker og andre greier som hører med (spør du meg......som min kone sjeldent gjør) :D Hvis vi bare får unna de neste ukene, tror jeg år 1399 blir ganske så greit :)

    946F8E83-CFB4-4F41-B413-5488D34445D5.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg skal ikke påberope meg å være den ivrigste leser av Stereo+, men jeg pleier nå å scrolle gjennom utgivelsene på iPaden. Denne gangen tok jeg meg tid til å lese artikkelen om MI 23.5. Det medførte en skikkelig dårlig smak i munnen. Det handler ikke om kvaliteten på produktet. Jeg tviler faktisk ikke på at denne forforsterkeren fra Roar Malmin både måler og låter riktig så bra. Det handler mer om hva som ikke blir belyst i artikkelen. De fleste av oss husker sikkert starten til Stereo+ hvor de gikk høyt på banen angående en viss forhandler i Stavanger. Etter hva jeg husker skulle de i tillegg til tester drive undersøkende journalistikk. Nå har det vel vært minimalt med det siste etter et par forsøk rundt oppstarten av bladet. Gitt at de ikke kun skal være et kulørt reklameblad, er det meg komplett uforståelig at det eneste som nevnes rundt MI er at det kan være lang leveringstid. Etter hva jeg har lest i vennetråden for MI er det nok flere ting man skal være på vakt for ved bestilling, uten at jeg ser noen grunn til å ramse dem opp her. En slik artikkel er for meg å kaste blår i øynene på folk. Kjøpere av MI trenger å vite hva de begir seg ut på, og det handler om mer enn kvaliteten på produktet. Jeg kommer nok til å fortsette å scrolle utgivelsene til Stereo+, men slike artikler synes jeg gir dem et troverdighetsproblem hvis de ønsker å være noe mer enn et reklameblad. Meg om det :)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Om man velger å kjøpe fra mikroprodusenter/semihobbyister får en jaggu bare leve med ventetid og unoter.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Om man velger å kjøpe fra mikroprodusenter/semihobbyister får en jaggu bare leve med ventetid og unoter.
    Kanskje det, men det skader ikke å vite hva man kan forvente før man bestemmer seg. Det blir nok ikke lettere for kundene hvis en panegyrisk omtale i Stereo+ gir mange nye bestillinger. Det er langt fra alle som leser HFS og vet hva man risikerer.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Kanskje det, men det skader ikke å vite hva man kan forvente før man bestemmer seg. Det blir nok ikke lettere for kundene hvis en panegyrisk omtale i Stereo+ gir mange nye bestillinger. Det er langt fra alle som leser HFS og vet hva man risikerer.
    Hvem handler på det nivået uten et snev av innsikt? Søk på MI, se hvilket nettsted som dukker opp, det ække Stereo+ Nei, nå har vi hatt nettet i 25 år, informasjon, erfaringer og varsku er få tastetrykk unna, alle har jo en mening om alt. Gidder man ikke gjøre et minimum av research, stoler blindt og utelukkende på de glade amatørene i diverse nettutgivelser da fortjener man strøm på pung imo.:cool:
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg kommer nok til å fortsette å scrolle utgivelsene til Stereo+, men slike artikler synes jeg gir dem et troverdighetsproblem hvis de ønsker å være noe mer enn et reklameblad.
    Du sier reklameblad - hva er så motivet til Stereo+ og gjøre det i dette tilfelle?

    Denne produsenten har jo ikke lagt igjen ei halv krone i reklameinntekter til bladet, redaksjonen har ikke på noen som helst form for plikt til å gi denne produsenten en omtale.

    Jeg vil anta de tvert i mot har vært VELDIG i tvil, om de skal teste denne fordi det ikke kommer fra de tradisjonelle importør- og leverandørene, med visshet om at de så fort den er på trykk får tyn for det av så vel disse som kundegrupper. Men kjenner jeg journalisten rett så er det hans egen gutteaktig iver etter å prøve en forforsterker som er til de grader omtalt - som utløste hans handling.

    De som sikler på MI 23.5 og er redde for ikke å få den til avtalt tid - la så bare være å kjøpe den da vel. Så kan andre med bedre nerver eller bedre tid komme lenger frem i køen. En som sa her, forresten, at MI 23.5 nå lå ferdig produsert på lager - er jo enkelt å sjekke opp da.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    885
    Antall liker
    566
    Hvilke andre producenter af hifi er der tale om?
    Ser et spørsmålstegn, men skjønner ikke hva du spør om.
    Hvilke andre små producenter af hifi er der op til års ventetid på?
    Skal jeg liste opp alle sårbare garasjeindustrier? Nei, det gidder jeg virkelig ikke. Søk sjæl! O0
    Jeg har aldrig oplevet med nogen som helst. Hverken Tron Audio, ASR osv. Jeg ved DPS Bauer sagde at der kunne være ventetid.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Jeg skal ikke påberope meg å være den ivrigste leser av Stereo+, men jeg pleier nå å scrolle gjennom utgivelsene på iPaden. Denne gangen tok jeg meg tid til å lese artikkelen om MI 23.5. Det medførte en skikkelig dårlig smak i munnen. Det handler ikke om kvaliteten på produktet. Jeg tviler faktisk ikke på at denne forforsterkeren fra Roar Malmin både måler og låter riktig så bra. Det handler mer om hva som ikke blir belyst i artikkelen. De fleste av oss husker sikkert starten til Stereo+ hvor de gikk høyt på banen angående en viss forhandler i Stavanger. Etter hva jeg husker skulle de i tillegg til tester drive undersøkende journalistikk. Nå har det vel vært minimalt med det siste etter et par forsøk rundt oppstarten av bladet. Gitt at de ikke kun skal være et kulørt reklameblad, er det meg komplett uforståelig at det eneste som nevnes rundt MI er at det kan være lang leveringstid. Etter hva jeg har lest i vennetråden for MI er det nok flere ting man skal være på vakt for ved bestilling, uten at jeg ser noen grunn til å ramse dem opp her. En slik artikkel er for meg å kaste blår i øynene på folk. Kjøpere av MI trenger å vite hva de begir seg ut på, og det handler om mer enn kvaliteten på produktet. Jeg kommer nok til å fortsette å scrolle utgivelsene til Stereo+, men slike artikler synes jeg gir dem et troverdighetsproblem hvis de ønsker å være noe mer enn et reklameblad. Meg om det :)
    kanskje du kan søke jobb i stereo+’s hardtsatsende avdeling for graverende journalistikk?
    kjipt det der med mi.
    er man ikke i stand til å drive business, så burde man jo heller ikke gjøre det.
    jeg liker forresten den lille mi10 godt.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kanskje det, men det skader ikke å vite hva man kan forvente før man bestemmer seg. Det blir nok ikke lettere for kundene hvis en panegyrisk omtale i Stereo+ gir mange nye bestillinger. Det er langt fra alle som leser HFS og vet hva man risikerer.
    Hvem handler på det nivået uten et snev av innsikt? Søk på MI, se hvilket nettsted som dukker opp, det ække Stereo+ Nei, nå har vi hatt nettet i 25 år, informasjon, erfaringer og varsku er få tastetrykk unna, alle har jo en mening om alt. Gidder man ikke gjøre et minimum av research, stoler blindt og utelukkende på de glade amatørene i diverse nettutgivelser da fortjener man strøm på pung imo.:cool:
    Strøm på pung istedenfor smekk på pung. Du er en hard mann! :D

    Forsovet ikke uenig i det du skriver, men det blir en litt annen diskusjon.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvilke andre små producenter af hifi er der op til års ventetid på?
    Skal jeg liste opp alle sårbare garasjeindustrier? Nei, det gidder jeg virkelig ikke. Søk sjæl! O0
    Jeg har aldrig oplevet med nogen som helst. Hverken Tron Audio, ASR osv. Jeg ved DPS Bauer sagde at der kunne være ventetid.
    Ikke noe jeg har peiling på, men en eventuell diskusjon om dette trengs ikke tas i denne tråden :)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Forsovet ikke uenig i det du skriver, men det blir en litt annen diskusjon.
    På en måte kanskje, men hva med å gå etter de som hovedsaklig holder fyren med salt til grøten? Det later for meg til at hans største utstillingsvindu er nettopp hfs.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg kommer nok til å fortsette å scrolle utgivelsene til Stereo+, men slike artikler synes jeg gir dem et troverdighetsproblem hvis de ønsker å være noe mer enn et reklameblad.
    Du sier reklameblad - hva er så motivet til Stereo+ og gjøre det i dette tilfelle?

    Denne produsenten har jo ikke lagt igjen ei halv krone i reklameinntekter til bladet, redaksjonen har ikke på noen som helst form for plikt til å gi denne produsenten en omtale.

    Jeg vil anta de tvert i mot har vært VELDIG i tvil, om de skal teste denne fordi det ikke kommer fra de tradisjonelle importør- og leverandørene, med visshet om at de så fort den er på trykk får tyn for det av så vel disse som kundegrupper. Men kjenner jeg journalisten rett så er det hans egen gutteaktig iver etter å prøve en forforsterker som er til de grader omtalt - som utløste hans handling.

    De som sikler på MI 23.5 og er redde for ikke å få den til avtalt tid - la så bare være å kjøpe den da vel. Så kan andre med bedre nerver eller bedre tid komme lenger frem i køen. En som sa her, forresten, at MI 23.5 nå lå ferdig produsert på lager - er jo enkelt å sjekke opp da.
    Du kommer som vanlig ridende på din hvite hest, MusicBear. Helt ok det :) Ser bare ikke relevansen av det du skriver i forhold til det jeg forsøkte å få frem i innlegget mitt. Hvis du leser innlegget i sin helhet, så vil du forhåpentligvis se at siste linjen som du siterer ikke har overskriften, konklusjon. Tror vi skal la det bli med det :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg skal ikke påberope meg å være den ivrigste leser av Stereo+, men jeg pleier nå å scrolle gjennom utgivelsene på iPaden. Denne gangen tok jeg meg tid til å lese artikkelen om MI 23.5. Det medførte en skikkelig dårlig smak i munnen. Det handler ikke om kvaliteten på produktet. Jeg tviler faktisk ikke på at denne forforsterkeren fra Roar Malmin både måler og låter riktig så bra. Det handler mer om hva som ikke blir belyst i artikkelen. De fleste av oss husker sikkert starten til Stereo+ hvor de gikk høyt på banen angående en viss forhandler i Stavanger. Etter hva jeg husker skulle de i tillegg til tester drive undersøkende journalistikk. Nå har det vel vært minimalt med det siste etter et par forsøk rundt oppstarten av bladet. Gitt at de ikke kun skal være et kulørt reklameblad, er det meg komplett uforståelig at det eneste som nevnes rundt MI er at det kan være lang leveringstid. Etter hva jeg har lest i vennetråden for MI er det nok flere ting man skal være på vakt for ved bestilling, uten at jeg ser noen grunn til å ramse dem opp her. En slik artikkel er for meg å kaste blår i øynene på folk. Kjøpere av MI trenger å vite hva de begir seg ut på, og det handler om mer enn kvaliteten på produktet. Jeg kommer nok til å fortsette å scrolle utgivelsene til Stereo+, men slike artikler synes jeg gir dem et troverdighetsproblem hvis de ønsker å være noe mer enn et reklameblad. Meg om det :)
    kanskje du kan søke jobb i stereo+’s hardtsatsende avdeling for graverende journalistikk?
    kjipt det der med mi.
    er man ikke i stand til å drive business, så burde man jo heller ikke gjøre det.
    jeg liker forresten den lille mi10 godt.
    Jeg er da altfor glad i å velte meg i mammon og annen ufortjent luksus til at jeg skulle tenke tanken på å skrive gravende haifai journalistikk :cool:;) Film derimot.......der ser jeg helt klart et potensiale for frynsegoder ;)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gravrøvende journalister er det nok av i filmmiljøet.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    forøvrig har du sjansen her.
    fjernkontrollen kommer.


    F443E543-CD71-4DB7-855B-A2F5D31D85FF.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Forsovet ikke uenig i det du skriver, men det blir en litt annen diskusjon.
    På en måte kanskje, men hva med å gå etter de som hovedsaklig holder fyren med salt til grøten? Det later for meg til at hans største utstillingsvindu er nettopp hfs.
    For meg er ikke dette noen stor sak, men utfordringene med merket er så mange at det etter min mening burde vært reflektert i testen i Stereo+.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje det, men det skader ikke å vite hva man kan forvente før man bestemmer seg. Det blir nok ikke lettere for kundene hvis en panegyrisk omtale i Stereo+ gir mange nye bestillinger. Det er langt fra alle som leser HFS og vet hva man risikerer.
    Hvem handler på det nivået uten et snev av innsikt? Søk på MI, se hvilket nettsted som dukker opp, det ække Stereo+ Nei, nå har vi hatt nettet i 25 år, informasjon, erfaringer og varsku er få tastetrykk unna, alle har jo en mening om alt. Gidder man ikke gjøre et minimum av research, stoler blindt og utelukkende på de glade amatørene i diverse nettutgivelser da fortjener man strøm på pung imo.:cool:
    Der ser jeg til en viss overraskelse for meg selv, at min blogg dukker opp på andre linje, gitt...

    Hm. Rett skal være rett, jeg har i det minste adressert utfordringene ved å si "mange er historiene om service som overgår det meste du kan drømme om, tallrike er også historiene om ventetid og diskusjoner, fortvilelse og savn"...

    Bestillinger i seg selv er nepe farlige, det er forhåndsbetaling som er problematisk. Og det gjelder så å si uansett hvor du velger å handle.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Kanskje det, men det skader ikke å vite hva man kan forvente før man bestemmer seg. Det blir nok ikke lettere for kundene hvis en panegyrisk omtale i Stereo+ gir mange nye bestillinger. Det er langt fra alle som leser HFS og vet hva man risikerer.
    Hvem handler på det nivået uten et snev av innsikt? Søk på MI, se hvilket nettsted som dukker opp, det ække Stereo+ Nei, nå har vi hatt nettet i 25 år, informasjon, erfaringer og varsku er få tastetrykk unna, alle har jo en mening om alt. Gidder man ikke gjøre et minimum av research, stoler blindt og utelukkende på de glade amatørene i diverse nettutgivelser da fortjener man strøm på pung imo.:cool:
    Der ser jeg til en viss overraskelse for meg selv, at min blogg dukker opp på andre linje, gitt...

    Hm. Rett skal være rett, jeg har i det minste adressert utfordringene ved å si "mange er historiene om service som overgår det meste du kan drømme om, tallrike er også historiene om ventetid og diskusjoner, fortvilelse og savn"...

    Bestillinger i seg selv er nepe farlige, det er forhåndsbetaling som er problematisk. Og det gjelder så å si uansett hvor du velger å handle.

    nei, det gjør ikke det, vettu.
    brorparten av forhandlere, produsenter og serviceverksteder er heldigvis seriøse aktører, og da er det ikke noe problematisk å forhåndsbetale.
    ingen grunn til å fremstille dette som et allment problem i bransjen.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje det, men det skader ikke å vite hva man kan forvente før man bestemmer seg. Det blir nok ikke lettere for kundene hvis en panegyrisk omtale i Stereo+ gir mange nye bestillinger. Det er langt fra alle som leser HFS og vet hva man risikerer.
    Hvem handler på det nivået uten et snev av innsikt? Søk på MI, se hvilket nettsted som dukker opp, det ække Stereo+ Nei, nå har vi hatt nettet i 25 år, informasjon, erfaringer og varsku er få tastetrykk unna, alle har jo en mening om alt. Gidder man ikke gjøre et minimum av research, stoler blindt og utelukkende på de glade amatørene i diverse nettutgivelser da fortjener man strøm på pung imo.:cool:
    Der ser jeg til en viss overraskelse for meg selv, at min blogg dukker opp på andre linje, gitt...

    Hm. Rett skal være rett, jeg har i det minste adressert utfordringene ved å si "mange er historiene om service som overgår det meste du kan drømme om, tallrike er også historiene om ventetid og diskusjoner, fortvilelse og savn"...

    Bestillinger i seg selv er nepe farlige, det er forhåndsbetaling som er problematisk. Og det gjelder så å si uansett hvor du velger å handle.

    nei, det gjør ikke det, vettu.
    brorparten av forhandlere, produsenter og serviceverksteder er heldigvis seriøse aktører, og da er det ikke noe problematisk å forhåndsbetale.
    ingen grunn til å fremstille dette som et allment problem i bransjen.
    Jeg synes det er generelt problematisk med forhåndsbetaling, samtidig som jeg forstår forhandlerens behov for sikring av spesielt dyre og sjeldne produkter. Men det reiser uansett mange problemstillinger; det er ingen grunn til å anse det som en normal transaksjonsprosess at betalingen må foreligge lang tid før produktet leveres. Normalt sett har B2B-transaksjoner 30 dagers betalingsfrist, så om du henter varen og betaler den innen nevnte periode, skal selgeren også ha god tid til å betale sin leverandør innen tidsfristen.
    Jeg kan forstå at det er mulig å opparbeide et tillitsforhold som gjør at man forhåndsbetaler, men generelt burde det ikke være nødvendig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn