Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646
    Øyh!!
    Einsturtzende Neubauten er rein terror!
    TERROR, I tell ya
    DØNN UENIG!
    Jeg hører mer enn gjerne på Einsturtzende Neubauten fremfor dusinvis av primalskrikende garasjeronk band med totalt ræva lyd.
    Det er terror det! Takke meg til lyden av et rent slag på ambolt:rolleyes:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Trodde Hans Theessink var en jazz-kar, men dette er jo blues av det behagelige slaget. Perfekt akkompagnement til kaffen. God start på dagen :)

Vis vedlegget 479884
    Som oftest synes jeg hans plater kan bli kjedelige, men akkurat dette albumet er litt spesielt med tidligere vokalist i Ry Cooders band, Terry Evans. Litt spesielt at du spiller akkurat den platen, for Evans gikk dessverre bort i januar. Hvil i fred.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Øyh!!
    TERROR, I tell ya
    DØNN UENIG!
    Jeg hører mer enn gjerne på Einsturtzende Neubauten fremfor dusinvis av primalskrikende garasjeronk band med totalt ræva lyd.
    Jazz, vinyl, rør og rødvin. Hvor bærer dette mon tro ;)

God helg Karmana.
    SS klasse A om jeg må be. Kan jo ikke skeie helt ut ;)
    Åh jooooda. Jeg rippa litt nå.... :p

Vis vedlegget 479849
    Se her ja, det gløder i flasker hjemme hos Skranglefant :cool:
    Hva tycks?
    Ingen skal kunne aklage deg for å gi deg uten kamp :) Du får ta med deg galskapen til Munchen og presse gjennom demoer i rommene. Jeg antar da at min psykolog vil få ekstra mammon å rutte med i sommerferien ;)

Lurer også på disse glødelampene til skranglefanten. Kanskje det etter hvert drypper inn litt tekst og et bedre bilde. Kan vel ta litt tid. Den mannen begynner helst å skrive når jeg teller sauer :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trodde Hans Theessink var en jazz-kar, men dette er jo blues av det behagelige slaget. Perfekt akkompagnement til kaffen. God start på dagen :)

Vis vedlegget 479884
    Som oftest synes jeg hans plater kan bli kjedelige, men akkurat dette albumet er litt spesielt med tidligere vokalist i Ry Cooders band, Terry Evans. Litt spesielt at du spiller akkurat den platen, for Evans gikk dessverre bort i januar. Hvil i fred.
    Tror helt klart Herr Theessink fort kan bli litt kjedelig i større doser, ja. Hadde tidligere en CD med Terry Evans, men visste ikke han hadde spilt med Ry Cooder. Lærer så lenge man har lever, som jeg forøvrig akkurat har begynt å underholde :D

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    29.871
    Torget vurderinger
    28
    90F8E596-5F00-4921-95B5-8C7E88ED7A2E.jpg

Har relativt mye Theessink både på vinyl og CD. Stort sett signerte eksemplarer :cool:

Spilte dette titt og ofte for tiårstid siden, men har det litt som Baluba, har gått litt lei. Må kanskje finne frem platene igjen.

Var mye på konserter med mannen. Ahh, det var den gang det var fart i gamlekara i OAS.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vis vedlegget 479951

Har relativt mye Theessink både på vinyl og CD. Stort sett signerte eksemplarer :cool:

Spilte dette titt og ofte for tiårstid siden, men har det litt som Baluba, har gått litt lei. Må kanskje finne frem platene igjen.

Var mye på konserter med mannen. Ahh, det var den gang det var fart i gamlekara i OAS.
    Se der ja! Anseelig samling og attpåtil signert, for ikke å glemme coffee-table boken med et ikke tilfeldig valgt tema :)

Ikke så mye jeg hører om dere i OAS for tiden. Hvis det begynner å bære preg av en underground-gruppe, kan dere jo smykke dere med at det i hvert fall bruser relativt hett i blodet på noen av dem med jevne mellomrom i Munchen ;)

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    29.871
    Torget vurderinger
    28
    De omtenkte karer bruser hvorenn de måtte være.

Her er vinylsamlingen, mener jeg har gitt bort noen plater til trengende også uten at jeg husker hvilke.

27A89958-BF9F-4865-BA50-0DF4A53C4925.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dannet herre som er glad i farger. Kler seg i både rødt og blått :)

049AAF2D-0738-4918-8382-FAFC4BBDA02C.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når noen ytrer seg om at de har opplevd kabelforskjeller er det lett å tenke på denne :)

35B52AC6-618D-4D15-A08A-AAE8F31AD859.jpg

Hadde litt rødvinsnese i går, og la inn et innlegg i den pågående kabeltråden i går kveld. Står for innholdet i dag også. Det er selvfølgelig som å rope ned i et svart hull, men jeg ønsker likevel å ha innlegget med i min egen tråd. Kjekt å være sjef innimellom :) Til de som eventuelt skulle misforstå. Dette er ikke et innlegg om kabler, og jeg ønsker ikke noe pro/contra på kabler i denne tråden!

Slik tenkte Karmana med rødvinsnese:

Litt fasinerende å skumme gjennom tråden. Ikke at den er så annerledes enn de fleste andre kabeltråder.
    For at ingeniørene ikke skal samle seg, og velte seg over meg i velbegrunnet harme; jeg tror ikke jeg vet bedre enn vitenskapen, og kjører mogami noenlunde rund baut ;)

Reflekterer dere over hvordan dere oppleves fra utsiden? Tror dere gåsen ser lyset når den blir tvangsforet? Jada, jeg vet det er frivillig å lese denne/disse trådene :) Hvorfor kan ikke en skalle eller to få nyte sin opplevelse, uavhengig om den er aldri så objektiv gal. Alarm, alarm, han kom til å generalisere sin egen opplevelse. Her må vi samlet sette oss på vår hvite hest, og redde vitenskapen fra kjettere. Hallo, vi er på HFS, hvor viktig kan det være, who gives a shit. For all del, realitetsorientering ift ohms lov og andre tekniske viderverdigheter er absolutt på sin på plass, men hvor mange av dere trengs det for skru inn en lyspære?

Personlig har jeg tidligere blitt realitetsorientert av slike tråder. Nei, det er likevel ikke nødvendig å fortsette. Et lite søk gir allerede nok til å miste oversikten. Likevel, når folk jager i flokk er det nesten så jeg får lyst til å spare til en stump Odin ;) På et eller annet tidspunkt i slike tråder er det kanskje på sin plass å tenke, er det merverdi å stokke litt på ordene og skrive nesten det samme en gang til? Misjonerer dere og driver folkeopplysning, eller driver dere egentlig bare å pisser hverandre opp etter ryggen :) For all del, underholdningsverdien er tidvis høy i disse trådene, men som oftest sitter det en kar eller to in the receiving end. Hvor sterke virkemidler trenger man for å nå frem egentlig? Må man samle Åsgårdsreien bare en kar nevner noe generaliserende om kabler? Ekstra fasinerende blir det når en del stort sett bare er å se i kabeltrådene.

Tror jeg gir meg der, men tenk etter. Det er faktisk mulig å bringe vitenskapen, verden og personer videre, samtidig som man er raus og inkluderende. De fleste setter pris på kunnskap, for noen av oss trenger vi litt tid på å få tenkt oss om, men ingeniørenes selvrettferdige harme tror jeg i stor grad virker mot sin hensikt. Må jeg skrive noenlunde det samme som kollegaen min med litt andre ord? Trenger jeg å drite ut en kar med en litt frekkere vending enn sidemannen?

Gav meg visst ikke helt likevel ;) Selv tilnærmer jeg meg hobbyen ut fra opplevelser og kontakten med andre, men hifi handler selvfølgelig mest om elektronikk. På den annen side hvis dette ender opp som ytterpunkter blir det på mange måter en fattig hobby :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ok, det er slik at kabelhjørnet er for at folk som tror på/liker å drive med kabler skal ha et underfora for å diskutere dette. Det er ikke de som skal holde seg borte fra sitt eget lille hjørne i frykt for å bli idiotforklart. Det er de som synes kabler er tullete som skal holde seg borte av ren folkeskikk. Hvor kommer den ekstreme gleden over å latterliggjøre andre fra? Det er som om Partiet de Kristne skulle frekventere homseklubber for å drite ut de som ikke er heterofile.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ok, det er slik at kabelhjørnet er for at folk som tror på/liker å drive med kabler skal ha et underfora for å diskutere dette. Det er ikke de som skal holde seg borte fra sitt eget lille hjørne i frykt for å bli idiotforklart. Det er de som synes kabler er tullete som skal holde seg borte av ren folkeskikk. Hvor kommer den ekstreme gleden over å latterliggjøre andre fra? Det er som om Partiet de Kristne skulle frekventere homseklubber for å drite ut de som ikke er heterofile.
    Det er hovedsaklig gleden av å latterliggjøre andre som provoserer meg, ja. Det blir selvfølgelig ikke vakrere når man jager i flokk. For meg blir det da underordnet om man har aldri så rett. Jeg liker ikke å generalisere, men tror oppriktig at for mange er motivene de påstår å ha i beste fall vikarierende. Det handler for mange om å forsøke å imponere sine meningsfeller i kompetanse og ironiske vendinger. Påfugler som bruser med fjærene rundt egen fortreffelighet.

Nei, det gjelder selvfølgelig ikke alle, og uten den kompetansen de besitter ville HFS være et fattigere sted.

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er hovedsaklig gleden av å latterliggjøre andre som provoserer meg, ja. Det blir selvfølgelig ikke vakrere når man jager i flokk. For meg blir det da underordnet om man har aldri så rett. Jeg liker ikke å generalisere, men tror oppriktig at for mange er motivene de påstår å ha i beste fall vikarierende. Det handler for mange om å forsøke å imponere sine meningsfeller i kompetanse og ironiske vendinger. Påfugler som bruser med fjærene rundt egen fortreffelighet.

Nei, det gjelder selvfølgelig ikke alle, og uten den kompetansen de besitter ville HFS være et fattigere sted.
    Jeg synes at de som ønsker å forkynne for verden hvor grusom kabelbransjen er skal opprette egne tråder under Kabelhjørnet der de diskuterer de prinsipielle sidene ved dette, og ikke blander seg inn i hver eneste tråd som dreier som om faktiske eller imaginære forskjeller mellom spesifikke kabler som en del hevder å høre. Jeg er ikke motstander av å diskutere dette ut fra slike forutsetninger, men da i egnede tråder. La nå folk få glede seg over det de holder på med uten å måtte være party pooper hver eneste gang. Kan ikke folk få ha sine meninger, og eventuelt illusjoner, i fred noen ganger? I alle fall en gang hvert skuddår... :rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Alene i huset, og tradisjonelt bergensvær :)

Jeg er nå på andre gjennomspilling av dette dobbeltalbumet. Vinylen ligger godt i hånden og på tallerkenen med sine 200g. Nydelig lyd, men ikke veldig begeistret for miksen. Bassen panorert til venstre høyttaler og pianoet til høyre med minimalt i mellom. Ikke slik musikk jeg spiller mest, men dette låter følsomt og flott. Det nytes :)

6D92987A-B990-4127-A36C-4D19DE8366BF.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er jaggu en del snop som utgis for tiden. The Wombats begynner å dra på årene, og de ender kanskje opp i luksus-pop kategorien. Riktig så iørefallende :)

244651E3-BD72-45AA-9EB6-1A4C6CFD0230.jpg

MEN!!! Alarm, alarm! Er årets beste skive allerede på markedet? Ezra Furman leverer knallsterkt!!! Jeg skal bli glad hvis flere klarer å overgå denne platen, men tviler til det motsatte er bevist.

Den godeste Ezra er en «kar» av den mer spesielle sorten. Fikk med meg en konsert med ham på en av de små scenene på Paradiso i Amsterdam for et par år siden. Høyenergisk kvalitet, og en noe uortodoks fremtoning. Han skaper i hvert fall ikke likegyldighet rundt seg :)

9A6CB80F-DB77-4B7A-9F1C-91410591AC8A.jpeg

Måtte litt googling til før jeg skjønte hva platetittelen handler om. Skjønner det nok ikke helt enda, men kanskje det handler om Christel Alsos ;)

0CDB90A5-21F2-4823-8DC3-B75A69ED9C5B.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    44.614
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ikke helt min greie den Ezra platen, men smaken er som baken :)
    Fikk litt assosiasjoner med Bowie?

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    44.614
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lå en liten pakke fra Platekompaniet i postboksen i dag. Et Ortofon LH 2000 headshell. Ser ikke ut som det blir noe problem å feste PUen i riktig posisjon, men avstanden mellom vinyl og nedsiden av PUen kan bli litt kilent. Finnes bare en måte å få det sjekket ut på. Relativt tungt, og balanserer forhåpentligvis bra med loddet på DV 505 armen min. Da kan soa få igjen headshellet sitt. Haster egentlig ikke da det ikke er noen indikasjoner på at armen min er på vei hjemover. Finnes heldigvis/uheldigvis større ting i verden å la seg frustrere over :)

635AB5EC-F0CD-4ECD-8A00-6DD83DC9F483.jpg

pellesmil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Øyh!!
    TERROR, I tell ya
    DØNN UENIG!
    Enig,

Einsturtzende lager mye variert musikk, og noen låter kvalifiserer tett opptil komersiell musikk,
    Blume feks er jo rene P1 låta

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.191
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Så EN på Rockefeller for noen år tilbake. Det var faktisk en av mine beste konsertopplevelse. Har likevel ingenting av dem, ikke minst fordi det er et fordømt vanskelig navn å huske! :rolleyes:

Noen skiver man MÅ ha?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jazz og vinyl... Må si du har utvikling.. Om det er progresjon får du bestemme selv. At du ser ut til å trives, er vi begge enige om :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Øyh!!
    TERROR, I tell ya
    DØNN UENIG!
    Enig,

Einsturtzende lager mye variert musikk, og noen låter kvalifiserer tett opptil komersiell musikk,
    Blume feks er jo rene P1 låta

Tett opp til kommersielt er vel å dra det litt langt :rolleyes: Pling plong mens det deklamerer dikt sett fra blomsters perspektiv :cool: Kjenner ikke helt på løp og kjøp følelsen ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jazz og vinyl... Må si du har utvikling.. Om det er progresjon får du bestemme selv. At du ser ut til å trives, er vi begge enige om :)
    Ja, utvikling Vs. progresjon kan være litt kilent ift. retningen og to streker under svaret ;) At vi begge ser ut til å trives med greiene våre er helt klart viktigere :)

Utlandet du :mad: Eller forresten ;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Forsøkte å komme på noen gode grunner til ikke å sprette en flaske med pinot noir på en tirsdag. Vakkje lett :)

BBDF5168-3905-4B65-AE96-CFA44B588EA0.jpg

Registrerer av bildet at kona tror enkelte her i huset er så staure dumme at det må trykkes «bread» på boksen for at vi skal finne frem til brødet. Greit nok, men heldigvis vet hun at det ikke skal komme pynteputer med ord på eller gud bedre, ord på veggene i huset!

F08EB4BD-60B7-43E4-A3F0-B6A1CDF7543D.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Merker at jeg får litt vondt inni meg hver gang leser den teksten. Må være forfattet av en som har tynn og kort pikk. :rolleyes:
    Ouch! :eek:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, de er kanskje utstyrt med litt stutt-tynne attributter oppi der :cool:;)

Nok snuskepreik. Må snart komme meg ut å kjøpe noen gamle plater :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn