Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.628
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Vet ikke Baluba - har ikke tilgang på plata her jeg befinner meg.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vet ikke Baluba - har ikke tilgang på plata her jeg befinner meg.
    Vil tro det, innen denne typen musikk finnes det alltid alternative covere hvis innspillingen er gammel. Når det kommer til ovenfor nevnte Minton så kunne han også tangere det normale til tider. Det ligger flere album på Tidal, men ikke det aller tidligste. Tror dette fra 1987 er det eldste. Han gav vel ut ei interessant plate med enten The Brazz Brothers eller Ytre Suløen på åttitallet, men finner ikke referanser til den i farten. Merkelig, kan det være mitt minne som svikter nå?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er vel ikke kontroversielt å anta at Phil Minton har ualminnelig rikt (les spesielt) indre liv. Retningen denne tråden har tatt får meg til å tenke med glede på innleggene om karaoke ;)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646
    Phil Minton kan også være drøye saker. Jeg liker karen, men helst med litt instrumenter i tillegg. ;)

Litt usikker på om vi er på Jazztobakk konservatoriet eller anstalten?:confused:
    Burde ikke mannen få noen andre typer medisin som gjorde at han kunne uttale ord fonetisk riktig på et språk som lot seg oversette???..
    Jeg tror vi fremdeles er på anal stadiet her!
    Jeg ser plutselig frem til karaoke i Drotningviken :cool:

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Minton's range on this disc [A Doughnut in One Hand, FMP] runs from the sounds of a man choking on his own vomit to the sounds that grandpa makes when you finally decide to pull the plug on his respirator. Minton's like a little kid who's contact-miked himself playing yo-yo with his saliva; he's a baby drooling through his cries; he's mastered the art of the multiple burp; he's perfected the craft of goobering all over his finger and then running it over his lips while moaning. I'd hate to see what his mic looked like after he was done with it. ... Minton ... forces us to ponder the musical qualities of noises that we'd rather not deal with and for that fact alone, makes this an important recording.
    (DJ/poet Kenneth Goldsmith - Wikipedia)

Jeg synes faktisk 1987/Köln-albumet er ei ganske artig reise. Verdt å gi en sjanse, det er ikke like crazy som de livevideoene jeg valgte for å vekke dere litt fra den trygge og gode dvalen. Vi trenger mer angst og utagerende depresjon på asylet. :rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Minton's range on this disc [A Doughnut in One Hand, FMP] runs from the sounds of a man choking on his own vomit to the sounds that grandpa makes when you finally decide to pull the plug on his respirator. Minton's like a little kid who's contact-miked himself playing yo-yo with his saliva; he's a baby drooling through his cries; he's mastered the art of the multiple burp; he's perfected the craft of goobering all over his finger and then running it over his lips while moaning. I'd hate to see what his mic looked like after he was done with it. ... Minton ... forces us to ponder the musical qualities of noises that we'd rather not deal with and for that fact alone, makes this an important recording.

Jeg synes faktisk 1987/Köln-albumet er ei ganske artig reise. Verdt å gi en sjanse, det er ikke like crazy som de livevideoene jeg valgte for å vekke dere litt fra den trygge og gode dvalen. Vi trenger mer angst og utagerende depresjon på asylet. :rolleyes:
    Helt enig, men det bør deles rettferdig. Du kan ta angsten og den utagerende depresjonen, så skal jeg ta ansvar for den trygge og gode dvalen :)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646

Du kunne jo tatt en sving innom Einsturtzende Neubauten før du presenterte oss for sprøye gale Phil Minton, så hadde vi vært litt mindre urolige for både ditt og eget helbred Baluba. Da hadde vi kanskje skjønt at nå er der någet på gang her fra de dunkle velv og irrganger. Etter å stiftet bekjentskap med Hr. Minton måtte jeg opp å ta meg en sterk kopp kaffe og cognac, mens jeg lyttet til stemmene i eget hode i går kveld :rolleyes:
    Rabadamtimtim.....feilproduksjon, feilproduksjon....skviiik, bææææp....feilproduksjon...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Du kunne jo tatt en sving innom Einsturtzende Neubauten før du presenterte oss for sprøye gale Phil Minton, så hadde vi vært litt mindre urolige for både ditt og eget helbred Baluba. Da hadde vi kanskje skjønt at nå er der någet på gang her fra de dunkle velv og irrganger. Etter å stiftet bekjentskap med Hr. Minton måtte jeg opp å ta meg en sterk kopp kaffe og cognac, mens jeg lyttet til stemmene i eget hode i går kveld :rolleyes:
    Rabadamtimtim.....feilproduksjon, feilproduksjon....skviiik, bææææp....feilproduksjon...
    Bare det at du tilsynelatende liker Einsturtzende Neubauten gjør vel de fleste urolige over både din og min mentale helse... :rolleyes:
    Samt at hjernen din virker å ha fått en syntax error på slutten av posten. ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ferdig med tredje plate i jazz-hyllen. Ikke farlig å gå systematisk til verket når det er kvalitet som dukker opp :)

Kjent og kjær plate dette. Gjorde en rask sammenliging av begynnelsen på første sporet mellom streaming og LP (samme utgave, i hvert fall samme årstall). Detaljer kom bedre frem/mer oppløst med budsjettspilleren enn ved streaming. Tror ikke jeg skal reflektere mer over det, men ta meg en god slurk rødvin og fortrenge hele greien ;)

7401EC7A-43E4-4CDB-9921-C1AEB57AEA47.jpg

olllie

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Antall liker
    742
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja det synes jeg du skal gjøre. All sammenligning gjør en bare nervøs! Alle formater har sine sider! Dessuten: god vin har det med å jevne ut forskjeller, dårlig har motsatt virkning!:) Takk for sist, forresten.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.668
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Du sitter altså der og pimper allerede? :confused:

Og jeg som trodde at du skulle kjøre opp på Bønes litt senere i kveld....Går kke noen båt opp dit, vettu!

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja det synes jeg du skal gjøre. All sammenligning gjør en bare nervøs! Alle formater har sine sider! Dessuten: god vin har det med å jevne ut forskjeller, dårlig har motsatt virkning!:) Takk for sist, forresten.
    Takk for sist, olllie! Kommer nok ikke til å bli frontsoldat i formatkrigen ;)
    Uavhengig av kvaliteter, så kan heldigvis alt tweakes med rødvin.
    Nå er det gjenhør med ECs, Slowhand. Trenger hverken rødvin eller tenke formater for å kose meg med den. Tar likevel et glass rødvin for sikkerhets skyld :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Og jeg som trodde at du skulle kjøre opp på Bønes litt senere i kveld....Går kke noen båt opp dit, vettu!

mvh
    Pimper!?!? Nyter dannet som seg hør og bør for en med aner fra Kygo-land ;)

Jeg hadde tenkt å dra til Bønes om vel en time.......+ en måned :rolleyes:

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.668
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

mvh

Se det.....Har tydeligvis forlest meg.......Da kan jeg jo begynne å pimpe, jeg også.:D

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

mvh

Se det.....Har tydeligvis forlest meg.......Da kan jeg jo begynne å pimpe, jeg også.:D

mvh
    Etter å ha dobbeltsjekket datoen, begynte jeg å lure på om de tunge tilslagene var startet rundt lunsjtider på Sotra ;)

Regner med at jeg har en tilgode for å ha reddet deg fra å stille på Bønes med uforettet sak :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter noen glass med rødt mener jeg oppriktig (føler meg forsovet alltid oppriktig etter noen glass med rødvin) at Creedence var og er verdens beste rockeband. Trenger strengt tatt ikke rødvin for å mene det. Generasjonsmusikk. Min far sitt favorittband, den gruppen som alltid har fulgt meg gjennom oppveksten og jaggu har ikke min sønn sansen også. Nice :)

Har selvfølgelig ikke sett dem på scenen, men fikk med meg John Fogerty på Roskilde. Lyden på denne Greatest Hits platen er ikke allverden, men hvem bryr seg! :)

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.628
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Du blir vel snart arrestert av musikkpolitiet, men må si jeg støtter deg. Creedence er utrolig bra - underkjent IMO. Faren min kjøpte Cosmo’s Factory når jeg var åtte år. Etter det har jeg vært blodfan. Synes du ikke det albumet svinger har du ikke puls.

P.S.
    En flaske rød årsgangsvin borte her, men dette står jeg for i morgen også.

Final

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du blir vel snart arrestert av musikkpolitiet, men må si jeg støtter deg. Creedence er utrolig bra - underkjent IMO. Faren min kjøpte Cosmo’s Factory når jeg var åtte år. Etter det har jeg vært blodfan. Synes du ikke det albumet svinger har du ikke puls.

P.S.
    En flaske rød årsgangsvin borte her, men dette står jeg for i morgen også.

Final
    Vi er på trygg grunn. Musikkpolitiet på HFS har avgått med døden, og all musikk er høyverdig :cool::D

Vi står sammen i lett rødvinsrus, Final. Hvis noen kødder med Credeence vanker det et Glasgow kiss eller to ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Creedence er da vel godkjent? Svinger bra nok det. Dessuten er det fredag og da er det bedre å være fordomsfri og full enn fordomsfull og fri...:D
    Word, selv om man strengt tatt helker ikke skal kimse av full og fri ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.668
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Creedence er da vel godkjent? Svinger bra nok det. Dessuten er det fredag og da er det bedre å være fordomsfri og full enn fordomsfull og fri...:D
    Word, selv om man strengt tatt helker ikke skal kimse av full og fri ;)
    Eller bare full........

mvh
    Splendid isolation på andre siden av broen :)
    Javisst!

Madammen har trukket seg tilbake, anlegget er på, og det er rikelig med Jameson whisky igjen. Det betyr at jeg kan spille uhemmet akkurat det jeg vil, og jeg slipper å bli kjeftet på for å supe opp all hvitvinen som egentlig var ment for middagsgjestene i morgen kveld. :D

Dessuten har jeg fått en feiende flott ny PU i hus.

Hvor mye bedre kan man ha det?

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Eller bare full........

mvh
    Splendid isolation på andre siden av broen :)
    Javisst!

Madammen har trukket seg tilbake, anlegget er på, og det er rikelig med Jameson whisky igjen. Det betyr at jeg kan spille uhemmet akkurat det jeg vil, og jeg slipper å bli kjeftet på for å supe opp all hvitvinen som egentlig var ment for middagsgjestene i morgen kveld. :D

Dessuten har jeg fått en feiende flott ny PU i hus.

Hvor mye bedre kan man ha det?

mvh
    Jeg nevner i fleng.....ved nærmere ettertanke høres det jo ut som en strålende kveld :)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646

Bare det at du tilsynelatende liker Einsturtzende Neubauten gjør vel de fleste urolige over både din og min mentale helse... :rolleyes:
    Samt at hjernen din virker å ha fått en syntax error på slutten av posten. ;)
    Einsturtzende Neubautens Tabula Rasa er et stykk musikalsk kunstverk, men det krever sin lytter FULLT OG HELT!
    En litt lettere variant er kanskje norske Hurra Torpedo med våre alles kjære stein gærne Kristoffer Schau på diverse utrangerte hvitevarer. 400 liter fryseboks som slagverk sammen med komfyr er en uslåelig kombo :cool:

https://www.youtube.com/watch?v=rii0bouFrbU

Jeg lo så jeg krampegråt første gang jeg så det, der jeg lå på gulvet og vrei meg.
    Mer, mer, mer....

Forbannet god ide dette med hvitevarene mhp å få ut noe aggresjon en dag man er på dynga med nok et lass "utrangert" stæsj og dubbeditter som ikke er "inn" lenger. Svett og sliten ser det også ut for at man blir :cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    He he, husker godt da de hadde konsert på nedlagte Akers Mekaniske like før det ble revet og gjort om til Aker Brygge. Trykkluftbor var et flittig brukt "instrument" på den konserten, lokalet skulle jo likevel rives. Dessverre var jeg ikke til stede selv, leste bare omtalene.

EN er forresten relativt variert, de har jo ikke bare laget "terror" som skranglefant skriver, de har også laget ganske vakre saker. Tabula Rasa nevnte Powerpoint. Og det er som han skriver et verk som krever litt av deg, men det er slettes ikke utilgjengelig heller. Det samme gjelder forøvrig også Minton, for de som har våget seg på lenken til albumet på Tidal vet at han også synger normalt med ganske streit komp.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trodde Hans Theessink var en jazz-kar, men dette er jo blues av det behagelige slaget. Perfekt akkompagnement til kaffen. God start på dagen :)

CC2925A2-9E30-4992-A4D9-9999BCD0BA3D.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trodde Hans Theessink var en jazz-kar, men dette er jo blues av det behagelige slaget. Perfekt akkompagnement til kaffen. God start på dagen :)

Vis vedlegget 479884
    Hans Theessink er nok blues mann med mange gode utgivelser og god lyd
    Det var vel i haifai-miljøet i Nederland jeg plukket opp navnet hans. Skjønner nå godt hvorfor. Det er som du sier veldig god lyd (på de to platene jeg har), og selv om jeg egentlig har gått litt lei av blues, kan jeg godt like den delta-blues stilen hans :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn