Når noen ytrer seg om at de har opplevd kabelforskjeller er det lett å tenke på denne
Hadde litt rødvinsnese i går, og la inn et innlegg i den pågående kabeltråden i går kveld. Står for innholdet i dag også. Det er selvfølgelig som å rope ned i et svart hull, men jeg ønsker likevel å ha innlegget med i min egen tråd. Kjekt å være sjef innimellom

Til de som eventuelt skulle misforstå. Dette er ikke et innlegg om kabler, og jeg ønsker ikke noe pro/contra på kabler i denne tråden!
Slik tenkte Karmana med rødvinsnese:
Litt fasinerende å skumme gjennom tråden. Ikke at den er så annerledes enn de fleste andre kabeltråder.
For at ingeniørene ikke skal samle seg, og velte seg over meg i velbegrunnet harme; jeg tror ikke jeg vet bedre enn vitenskapen, og kjører mogami noenlunde rund baut
Reflekterer dere over hvordan dere oppleves fra utsiden? Tror dere gåsen ser lyset når den blir tvangsforet? Jada, jeg vet det er frivillig å lese denne/disse trådene

Hvorfor kan ikke en skalle eller to få nyte sin opplevelse, uavhengig om den er aldri så objektiv gal. Alarm, alarm, han kom til å generalisere sin egen opplevelse. Her må vi samlet sette oss på vår hvite hest, og redde vitenskapen fra kjettere. Hallo, vi er på HFS, hvor viktig kan det være, who gives a shit. For all del, realitetsorientering ift ohms lov og andre tekniske viderverdigheter er absolutt på sin på plass, men hvor mange av dere trengs det for skru inn en lyspære?
Personlig har jeg tidligere blitt realitetsorientert av slike tråder. Nei, det er likevel ikke nødvendig å fortsette. Et lite søk gir allerede nok til å miste oversikten. Likevel, når folk jager i flokk er det nesten så jeg får lyst til å spare til en stump Odin

På et eller annet tidspunkt i slike tråder er det kanskje på sin plass å tenke, er det merverdi å stokke litt på ordene og skrive nesten det samme en gang til? Misjonerer dere og driver folkeopplysning, eller driver dere egentlig bare å pisser hverandre opp etter ryggen

For all del, underholdningsverdien er tidvis høy i disse trådene, men som oftest sitter det en kar eller to in the receiving end. Hvor sterke virkemidler trenger man for å nå frem egentlig? Må man samle Åsgårdsreien bare en kar nevner noe generaliserende om kabler? Ekstra fasinerende blir det når en del stort sett bare er å se i kabeltrådene.
Tror jeg gir meg der, men tenk etter. Det er faktisk mulig å bringe vitenskapen, verden og personer videre, samtidig som man er raus og inkluderende. De fleste setter pris på kunnskap, for noen av oss trenger vi litt tid på å få tenkt oss om, men ingeniørenes selvrettferdige harme tror jeg i stor grad virker mot sin hensikt. Må jeg skrive noenlunde det samme som kollegaen min med litt andre ord? Trenger jeg å drite ut en kar med en litt frekkere vending enn sidemannen?
Gav meg visst ikke helt likevel

Selv tilnærmer jeg meg hobbyen ut fra opplevelser og kontakten med andre, men hifi handler selvfølgelig mest om elektronikk. På den annen side hvis dette ender opp som ytterpunkter blir det på mange måter en fattig hobby