- Ble medlem
- 18.02.2009
- Antall liker
- 15.016
- Sted
- Kopervik og Bergen
- Torget vurderinger
- 1
Phil Minton kan også være drøye saker. Jeg liker karen, men helst med litt instrumenter i tillegg. 
Vil tro det, innen denne typen musikk finnes det alltid alternative covere hvis innspillingen er gammel. Når det kommer til ovenfor nevnte Minton så kunne han også tangere det normale til tider. Det ligger flere album på Tidal, men ikke det aller tidligste. Tror dette fra 1987 er det eldste. Han gav vel ut ei interessant plate med enten The Brazz Brothers eller Ytre Suløen på åttitallet, men finner ikke referanser til den i farten. Merkelig, kan det være mitt minne som svikter nå?Vet ikke Baluba - har ikke tilgang på plata her jeg befinner meg.
Gitaristen i denne videoen er lite original.Phil Minton kan også være drøye saker. Jeg liker karen, men helst med litt instrumenter i tillegg.
Litt usikker på om vi er på Jazztobakk konservatoriet eller anstalten?Phil Minton kan også være drøye saker. Jeg liker karen, men helst med litt instrumenter i tillegg.
(DJ/poet Kenneth Goldsmith - Wikipedia)Minton's range on this disc [A Doughnut in One Hand, FMP] runs from the sounds of a man choking on his own vomit to the sounds that grandpa makes when you finally decide to pull the plug on his respirator. Minton's like a little kid who's contact-miked himself playing yo-yo with his saliva; he's a baby drooling through his cries; he's mastered the art of the multiple burp; he's perfected the craft of goobering all over his finger and then running it over his lips while moaning. I'd hate to see what his mic looked like after he was done with it. ... Minton ... forces us to ponder the musical qualities of noises that we'd rather not deal with and for that fact alone, makes this an important recording.
Helt enig, men det bør deles rettferdig. Du kan ta angsten og den utagerende depresjonen, så skal jeg ta ansvar for den trygge og gode dvalen(DJ/poet Kenneth Goldsmith - Wikipedia)Minton's range on this disc [A Doughnut in One Hand, FMP] runs from the sounds of a man choking on his own vomit to the sounds that grandpa makes when you finally decide to pull the plug on his respirator. Minton's like a little kid who's contact-miked himself playing yo-yo with his saliva; he's a baby drooling through his cries; he's mastered the art of the multiple burp; he's perfected the craft of goobering all over his finger and then running it over his lips while moaning. I'd hate to see what his mic looked like after he was done with it. ... Minton ... forces us to ponder the musical qualities of noises that we'd rather not deal with and for that fact alone, makes this an important recording.
Jeg synes faktisk 1987/Köln-albumet er ei ganske artig reise. Verdt å gi en sjanse, det er ikke like crazy som de livevideoene jeg valgte for å vekke dere litt fra den trygge og gode dvalen. Vi trenger mer angst og utagerende depresjon på asylet.![]()
Du kunne jo tatt en sving innom Einsturtzende Neubauten før du presenterte oss for sprøye gale Phil Minton, så hadde vi vært litt mindre urolige for både ditt og eget helbred Baluba. Da hadde vi kanskje skjønt at nå er der någet på gang her fra de dunkle velv og irrganger. Etter å stiftet bekjentskap med Hr. Minton måtte jeg opp å ta meg en sterk kopp kaffe og cognac, mens jeg lyttet til stemmene i eget hode i går kveld(DJ/poet Kenneth Goldsmith - Wikipedia)Minton's range on this disc [A Doughnut in One Hand, FMP] runs from the sounds of a man choking on his own vomit to the sounds that grandpa makes when you finally decide to pull the plug on his respirator. Minton's like a little kid who's contact-miked himself playing yo-yo with his saliva; he's a baby drooling through his cries; he's mastered the art of the multiple burp; he's perfected the craft of goobering all over his finger and then running it over his lips while moaning. I'd hate to see what his mic looked like after he was done with it. ... Minton ... forces us to ponder the musical qualities of noises that we'd rather not deal with and for that fact alone, makes this an important recording.
Jeg synes faktisk 1987/Köln-albumet er ei ganske artig reise. Verdt å gi en sjanse, det er ikke like crazy som de livevideoene jeg valgte for å vekke dere litt fra den trygge og gode dvalen. Vi trenger mer angst og utagerende depresjon på asylet.![]()
Bare det at du tilsynelatende liker Einsturtzende Neubauten gjør vel de fleste urolige over både din og min mentale helse...Du kunne jo tatt en sving innom Einsturtzende Neubauten før du presenterte oss for sprøye gale Phil Minton, så hadde vi vært litt mindre urolige for både ditt og eget helbred Baluba. Da hadde vi kanskje skjønt at nå er der någet på gang her fra de dunkle velv og irrganger. Etter å stiftet bekjentskap med Hr. Minton måtte jeg opp å ta meg en sterk kopp kaffe og cognac, mens jeg lyttet til stemmene i eget hode i går kveld(DJ/poet Kenneth Goldsmith - Wikipedia)Minton's range on this disc [A Doughnut in One Hand, FMP] runs from the sounds of a man choking on his own vomit to the sounds that grandpa makes when you finally decide to pull the plug on his respirator. Minton's like a little kid who's contact-miked himself playing yo-yo with his saliva; he's a baby drooling through his cries; he's mastered the art of the multiple burp; he's perfected the craft of goobering all over his finger and then running it over his lips while moaning. I'd hate to see what his mic looked like after he was done with it. ... Minton ... forces us to ponder the musical qualities of noises that we'd rather not deal with and for that fact alone, makes this an important recording.
Rabadamtimtim.....feilproduksjon, feilproduksjon....skviiik, bææææp....feilproduksjon...
Takk for sist, olllie! Kommer nok ikke til å bli frontsoldat i formatkrigenJa det synes jeg du skal gjøre. All sammenligning gjør en bare nervøs! Alle formater har sine sider! Dessuten: god vin har det med å jevne ut forskjeller, dårlig har motsatt virkning!Takk for sist, forresten.
Pimper!?!? Nyter dannet som seg hør og bør for en med aner fra Kygo-landDu sitter altså der og pimper allerede?
Og jeg som trodde at du skulle kjøre opp på Bønes litt senere i kveld....Går kke noen båt opp dit, vettu!
mvh
SS klasse A om jeg må be. Kan jo ikke skeie helt utJazz, vinyl, rør og rødvin. Hvor bærer dette mon tro
God helg Karmana.
Se det.....Har tydeligvis forlest meg.......Da kan jeg jo begynne å pimpe, jeg også.Pimper!?!? Nyter dannet som seg hør og bør for en med aner fra Kygo-landDu sitter altså der og pimper allerede?
Og jeg som trodde at du skulle kjøre opp på Bønes litt senere i kveld....Går kke noen båt opp dit, vettu!
mvh
Jeg hadde tenkt å dra til Bønes om vel en time.......+ en måned![]()
Etter å ha dobbeltsjekket datoen, begynte jeg å lure på om de tunge tilslagene var startet rundt lunsjtider på SotraSe det.....Har tydeligvis forlest meg.......Da kan jeg jo begynne å pimpe, jeg også.Pimper!?!? Nyter dannet som seg hør og bør for en med aner fra Kygo-landDu sitter altså der og pimper allerede?
mvh
Jeg hadde tenkt å dra til Bønes om vel en time.......+ en måned![]()
mvh
Hmmmm.....Denon DL 103........hmmmm..........Du nærmer deg kanskje balansepunktet!Regner med at jeg har en tilgode for å ha reddet deg fra å stille på Bønes med uforettet sak
Å faen, den har jeg forsøkt å fortrengeHmmmm.....Denon DL 103........hmmmm..........Du nærmer deg kanskje balansepunktet!Regner med at jeg har en tilgode for å ha reddet deg fra å stille på Bønes med uforettet sak
mvh
Vi er på trygg grunn. Musikkpolitiet på HFS har avgått med døden, og all musikk er høyverdigDu blir vel snart arrestert av musikkpolitiet, men må si jeg støtter deg. Creedence er utrolig bra - underkjent IMO. Faren min kjøpte Cosmo’s Factory når jeg var åtte år. Etter det har jeg vært blodfan. Synes du ikke det albumet svinger har du ikke puls.
P.S.
En flaske rød årsgangsvin borte her, men dette står jeg for i morgen også.
Final
Word, selv om man strengt tatt helker ikke skal kimse av full og friCreedence er da vel godkjent? Svinger bra nok det. Dessuten er det fredag og da er det bedre å være fordomsfri og full enn fordomsfull og fri...![]()
Eller bare full........Word, selv om man strengt tatt helker ikke skal kimse av full og friCreedence er da vel godkjent? Svinger bra nok det. Dessuten er det fredag og da er det bedre å være fordomsfri og full enn fordomsfull og fri...![]()
![]()
Splendid isolation på andre siden av broenEller bare full........Word, selv om man strengt tatt helker ikke skal kimse av full og friCreedence er da vel godkjent? Svinger bra nok det. Dessuten er det fredag og da er det bedre å være fordomsfri og full enn fordomsfull og fri...![]()
![]()
mvh
Javisst!Splendid isolation på andre siden av broenEller bare full........Word, selv om man strengt tatt helker ikke skal kimse av full og friCreedence er da vel godkjent? Svinger bra nok det. Dessuten er det fredag og da er det bedre å være fordomsfri og full enn fordomsfull og fri...![]()
![]()
mvh![]()
Jeg nevner i fleng.....ved nærmere ettertanke høres det jo ut som en strålende kveldJavisst!Splendid isolation på andre siden av broenEller bare full........
mvh![]()
Madammen har trukket seg tilbake, anlegget er på, og det er rikelig med Jameson whisky igjen. Det betyr at jeg kan spille uhemmet akkurat det jeg vil, og jeg slipper å bli kjeftet på for å supe opp all hvitvinen som egentlig var ment for middagsgjestene i morgen kveld.
Dessuten har jeg fått en feiende flott ny PU i hus.
Hvor mye bedre kan man ha det?
mvh
Åh jooooda. Jeg rippa litt nå....SS klasse A om jeg må be. Kan jo ikke skeie helt utJazz, vinyl, rør og rødvin. Hvor bærer dette mon tro
God helg Karmana.![]()
Einsturtzende Neubautens Tabula Rasa er et stykk musikalsk kunstverk, men det krever sin lytter FULLT OG HELT!Bare det at du tilsynelatende liker Einsturtzende Neubauten gjør vel de fleste urolige over både din og min mentale helse...Du kunne jo tatt en sving innom Einsturtzende Neubauten før du presenterte oss for sprøye gale Phil Minton, så hadde vi vært litt mindre urolige for både ditt og eget helbred Baluba. Da hadde vi kanskje skjønt at nå er der någet på gang her fra de dunkle velv og irrganger. Etter å stiftet bekjentskap med Hr. Minton måtte jeg opp å ta meg en sterk kopp kaffe og cognac, mens jeg lyttet til stemmene i eget hode i går kveld(DJ/poet Kenneth Goldsmith - Wikipedia)Minton's range on this disc [A Doughnut in One Hand, FMP] runs from the sounds of a man choking on his own vomit to the sounds that grandpa makes when you finally decide to pull the plug on his respirator. Minton's like a little kid who's contact-miked himself playing yo-yo with his saliva; he's a baby drooling through his cries; he's mastered the art of the multiple burp; he's perfected the craft of goobering all over his finger and then running it over his lips while moaning. I'd hate to see what his mic looked like after he was done with it. ... Minton ... forces us to ponder the musical qualities of noises that we'd rather not deal with and for that fact alone, makes this an important recording.
Rabadamtimtim.....feilproduksjon, feilproduksjon....skviiik, bææææp....feilproduksjon...
Samt at hjernen din virker å ha fått en syntax error på slutten av posten.![]()
Må innrømme at jeg er av dem som kun forbinder Soul Asylum med tittelkuttet til filmen, Runaway Train. Får gjøre noe med det senerePS: I tillegg har ikkeveldigprogligaen akkurat lirt av seg dette lille gullkornet i en helt annen tråd *kremt*:
http://www.hifisentralen.no/forumet...-du-pa-na-musikk-del-3-a-547.html#post2673454
Hans Theessink er nok blues mann med mange gode utgivelser og god lydTrodde Hans Theessink var en jazz-kar, men dette er jo blues av det behagelige slaget. Perfekt akkompagnement til kaffen. God start på dagen
Vis vedlegget 479884
Det var vel i haifai-miljøet i Nederland jeg plukket opp navnet hans. Skjønner nå godt hvorfor. Det er som du sier veldig god lyd (på de to platene jeg har), og selv om jeg egentlig har gått litt lei av blues, kan jeg godt like den delta-blues stilen hansHans Theessink er nok blues mann med mange gode utgivelser og god lydTrodde Hans Theessink var en jazz-kar, men dette er jo blues av det behagelige slaget. Perfekt akkompagnement til kaffen. God start på dagen
Vis vedlegget 479884