Hm, liker virkelig tankegangen din, motoren!Her hjemme har jeg lagt alle fjernkontroller i en box i et skap,noe av gleden med flotte produkter er å kjenne litt på brytere og knapper
Så derfor ingen fjerniser her,bare til tven
mvh
|
Hm, liker virkelig tankegangen din, motoren!Her hjemme har jeg lagt alle fjernkontroller i en box i et skap,noe av gleden med flotte produkter er å kjenne litt på brytere og knapper
Så derfor ingen fjerniser her,bare til tven
mvh
Tror jeg er blitt så gammel at jeg heller tar mange enkle, istedenfor en avansert. Strengt tatt bare en jeg trenger når jeg spiller musikkSå lenge du har den originale fjernkontrollen og den bruker ordinært IR signal så skal Logitec ta den,
At den ikke står på listen (kan) bety at du ikke får en direkte konvertering av alle funksjonene,
Jeg har en rimelig forsterker med innebygd dac som selvfølgelig ikke var støttet
Jeg bare programerte Logitecen med den originale fjernkontrollen.
Ang ist gen Harmony så har du grunn til å være skeptisk, den hadde vel begrenset med kapasitet og var treg.
Min er mye bedre men nå fins det sikkert enda nyere og bedre modeller,
Jeg valgte min forde jeg ville ha en med flest mulig fysiske knapper.
Eneste problemet jeg ser er at når en skal skru av/på alle komponentene sammtidig (jeg bruker min på tv-tuner-forsterker)
så kan en av komponentene miste signalet om en ikke peker i rett retning, Logitecen sender en komando om gangen i X antall sekunder og om en har veldig mange komponenter tar det litt tid,
Om en av komponentene ikke lystrer og blir stående på av istedenfor på så må en manuelt skru den på slik at alle er på nett.
Står komponentene litt skjult tror jeg du ikke kommer utenom en IR forsterker.
P.
Flere av Led Zeppelin, Deep Purple, Beatles, Joy Division, Bob Dylan og Pink Floyd + forskjellig annet knask.Høres bra ut
Noe vi liker?![]()
Kjegling er innafor med god margin!I kveld har jeg drevet høyverdig idrett (kjegling). En idrett som egner seg utmerket til å kombinere estetisk kroppslig beherskelse med konsumering av høyverdig fludium. I kveld har jeg minimert fokuset på kroppslig beherskelse. Lite slår da å komme hjem, slenge seg på sofaen og spille Racing in the Street på voksent volum. Noe dritt at staten synes det er rettferdig at jeg skal bedrive arbeid i morgen![]()
Ja, opprinnelsen er jo tysk vettuKjegling er innafor med god margin!I kveld har jeg drevet høyverdig idrett (kjegling). En idrett som egner seg utmerket til å kombinere estetisk kroppslig beherskelse med konsumering av høyverdig fludium. I kveld har jeg minimert fokuset på kroppslig beherskelse. Lite slår da å komme hjem, slenge seg på sofaen og spille Racing in the Street på voksent volum. Noe dritt at staten synes det er rettferdig at jeg skal bedrive arbeid i morgen![]()
mvh
Ikke bare det- til vanlig hører det også mye drikking til.Ja, opprinnelsen er jo tysk vettuKjegling er innafor med god margin!I kveld har jeg drevet høyverdig idrett (kjegling). En idrett som egner seg utmerket til å kombinere estetisk kroppslig beherskelse med konsumering av høyverdig fludium. I kveld har jeg minimert fokuset på kroppslig beherskelse. Lite slår da å komme hjem, slenge seg på sofaen og spille Racing in the Street på voksent volum. Noe dritt at staten synes det er rettferdig at jeg skal bedrive arbeid i morgen![]()
mvh![]()
Idrett man ikke kan skjenke seg til, hører hjemme på TV!Ikke bare det- til vanlig hører det også mye drikking til.Ja, opprinnelsen er jo tysk vettuKjegling er innafor med god margin!I kveld har jeg drevet høyverdig idrett (kjegling). En idrett som egner seg utmerket til å kombinere estetisk kroppslig beherskelse med konsumering av høyverdig fludium. I kveld har jeg minimert fokuset på kroppslig beherskelse. Lite slår da å komme hjem, slenge seg på sofaen og spille Racing in the Street på voksent volum. Noe dritt at staten synes det er rettferdig at jeg skal bedrive arbeid i morgen![]()
mvh![]()
mvh
Dessverre! Står free cd på coveret, men den er det nok noen andre som nyter gleden av. Jaja, greit å dele litt når jeg har vinylenOg der ligger pinadø remasteren av The Colors Turned Reds debutalbum fra 1988! Wow, det er en av de store norske perlene fra åttitallet. Er eksemplaret komplett, altså med den medfølgende CD-en?
Den er fin, jeg har originalen fra dengang da.Og der ligger pinadø remasteren av The Colors Turned Reds debutalbum fra 1988! Wow, det er en av de store norske perlene fra åttitallet. Er eksemplaret komplett, altså med den medfølgende CD-en?
Jeg anmeldte den for Bergensavisen i 1988, men lånte bort eksemplaret mitt til ei jente jeg datet på midten av nittitallet og har aldri fått den igjen. Så fikk jeg remasteren på forhåndstrykket CD av Johnny Hazard noen måneder før den kom ut på ny. Ut fra hukommelsen låter remasteren bedre enn den originale fra åttitallet, som har en typisk dansk hifi-lyd, produsert av Danmarks mest profilerte produsent som den var.Den er fin, jeg har originalen fra dengang da.Og der ligger pinadø remasteren av The Colors Turned Reds debutalbum fra 1988! Wow, det er en av de store norske perlene fra åttitallet. Er eksemplaret komplett, altså med den medfølgende CD-en?
Faen da, det er du som har CDEn minJeg anmeldte den for Bergensavisen i 1988, men lånte bort eksemplaret mitt til ei jente jeg datet på midten av nittitallet og har aldri fått den igjen. Så fikk jeg remasteren på forhåndstrykket CD av Johnny Hazard noen måneder før den kom ut på ny. Ut fra hukommelsen låter remasteren bedre enn den originale fra åttitallet, som har en typisk dansk hifi-lyd, produsert av Danmarks mest profilerte produsent som den var.Den er fin, jeg har originalen fra dengang da.Og der ligger pinadø remasteren av The Colors Turned Reds debutalbum fra 1988! Wow, det er en av de store norske perlene fra åttitallet. Er eksemplaret komplett, altså med den medfølgende CD-en?
Får logge meg på Facebook igjen, der har jeg kontakt med den omtalte tøtta. Får spørre om hun fortsatt har den, slik at jeg kan få den tilbake og sammenligne dem direkte og ikke bare i minnebanken mellom ørene. Ligger forresten på Tidal i remaster for de som ikke har et fysisk eksemplar å ty til.
I den grad det gir mening i å båssette, har de nok i dag også et fotavtrykk i progen.Major Parkinson har jeg helt glemt av.
Mener å huske de hadde noen ganske psykedeliske/innfallsrike greier på gang for noen år tilbake?
Her må det etterforskes!
Faktum er at jeg har to eksemplarer av den CD-en, men det ene eksemplaret ligger fortsatt inne shrink wrap med vinyleksemplaret jeg kjøpte fra Per Steinar i Made In Haugesund når den kom ut. Måtte jo ha den inn på vinyl også, og jeg kan liksom ikke være kjent med å ikke betale for albumet for andre gang.Faen da, det er du som har CDEn minJeg anmeldte den for Bergensavisen i 1988, men lånte bort eksemplaret mitt til ei jente jeg datet på midten av nittitallet og har aldri fått den igjen. Så fikk jeg remasteren på forhåndstrykket CD av Johnny Hazard noen måneder før den kom ut på ny. Ut fra hukommelsen låter remasteren bedre enn den originale fra åttitallet, som har en typisk dansk hifi-lyd, produsert av Danmarks mest profilerte produsent som den var.Den er fin, jeg har originalen fra dengang da.Og der ligger pinadø remasteren av The Colors Turned Reds debutalbum fra 1988! Wow, det er en av de store norske perlene fra åttitallet. Er eksemplaret komplett, altså med den medfølgende CD-en?
Får logge meg på Facebook igjen, der har jeg kontakt med den omtalte tøtta. Får spørre om hun fortsatt har den, slik at jeg kan få den tilbake og sammenligne dem direkte og ikke bare i minnebanken mellom ørene. Ligger forresten på Tidal i remaster for de som ikke har et fysisk eksemplar å ty til.![]()
Solskinnshistorie! :-*Fikk jo som nevnt en platebunke forleden dag. Fasinerende med poden på 19 år som kastet seg over platebunken på samme måte som sist gang det kom en plater i hus. Denne gangen var det ikke en haifaisamling så interessen var høyere enn sist. Skikkelig gøy å se ham ta ut plater og lese interessert på coverne. Det varmer et hjerte når han entusiastisk sier at mange av disse her må vi høre sammen. Det er visst noe eget med vinylAv alle ting så er det Led Zeppelin han anser som kulest og best
Vis vedlegget 478664
Det første som slår meg når jeg tenker på prog er ordet ørkesløstHøhø - psykedelisk vs prog vs innfallsrik, hvem vil dra grensene? Ikke jeg
EDIT: Eller jo, kanskje? Prog betyr, for meg, pretensiøst og humørløst. I motsetning til ting jeg finner morsomt
Ikke sant! Trenger litt av det når hverdagen biter en i leggenSolskinnshistorie! :-*Fikk jo som nevnt en platebunke forleden dag. Fasinerende med poden på 19 år som kastet seg over platebunken på samme måte som sist gang det kom en plater i hus. Denne gangen var det ikke en haifaisamling så interessen var høyere enn sist. Skikkelig gøy å se ham ta ut plater og lese interessert på coverne. Det varmer et hjerte når han entusiastisk sier at mange av disse her må vi høre sammen. Det er visst noe eget med vinylAv alle ting så er det Led Zeppelin han anser som kulest og best
Vis vedlegget 478664
Takker for sedvanlige interessante og gøyale anekdoter. Tror forresten det bare er skryt at du har hatt en fot eller to i rock’n’roll miljøet. Med tanke på fludium og farmasøytiske produkter ville du da aldri husket så mye, balubaenFaktum er at jeg har to eksemplarer av den CD-en, men det ene eksemplaret ligger fortsatt inne shrink wrap med vinyleksemplaret jeg kjøpte fra Per Steinar i Made In Haugesund når den kom ut. Måtte jo ha den inn på vinyl også, og jeg kan liksom ikke være kjent med å ikke betale for albumet for andre gang.Faen da, det er du som har CDEn minJeg anmeldte den for Bergensavisen i 1988, men lånte bort eksemplaret mitt til ei jente jeg datet på midten av nittitallet og har aldri fått den igjen. Så fikk jeg remasteren på forhåndstrykket CD av Johnny Hazard noen måneder før den kom ut på ny. Ut fra hukommelsen låter remasteren bedre enn den originale fra åttitallet, som har en typisk dansk hifi-lyd, produsert av Danmarks mest profilerte produsent som den var.
Får logge meg på Facebook igjen, der har jeg kontakt med den omtalte tøtta. Får spørre om hun fortsatt har den, slik at jeg kan få den tilbake og sammenligne dem direkte og ikke bare i minnebanken mellom ørene. Ligger forresten på Tidal i remaster for de som ikke har et fysisk eksemplar å ty til.![]()
Strengt tatt trenger vel egentlig ikke du CD-en siden den ligger på alle strømmetjenestene. Det viktige er at du har vinylen. Men det går jo utover framtidig samleverdi, pt. er det ingen eksemplarer til salgs på Discogs. Jeg ser vel ikke for meg de friskeste prisene, men siden den originale CD-en faktisk er litt dyr på bruktmarkedet er det mulig at dette lille opplaget fra Made In Haugesund blir adskillig mer verdifull enn den opprinnelige utgivelsen siden den er i mindre opplag og har bedre (mindre tidstypisk) lyd.
Aldri hørt om. Daffy’s Elexir er lagret til en passende anledning. TakkerMajor Parkinson ga meg en sterk trang til en revisitt til Bryan Scary.
Daffy's Elixir: https://tidal.com/album/60297013
Shredding Tears: https://tidal.com/artist/7203247
Et oppkomme av sprudlende musikalske innfall med humor, snert og vidd.
IMO, åff kåårs![]()
LegendariskForsiktig nå, gutter. Dette er et bilde av en typisk progfan på HFS i dyp konsentrasjon over en sjelden vinylripp i wave-format.
Vis vedlegget 478720
Vil dere virkelig at han/de skal blande seg inn i diskusjonen?![]()
Tour managere, produsenter og teknikere er jo i praksis barnehageonkler for myndige/voksne barn. Er ikke plass til noen Phil Spector i Norge.Takker for sedvanlige interessante og gøyale anekdoter. Tror forresten det bare er skryt at du har hatt en fot eller to i rock’n’roll miljøet. Med tanke på fludium og farmasøytiske produkter ville du da aldri husket så mye, balubaenFaktum er at jeg har to eksemplarer av den CD-en, men det ene eksemplaret ligger fortsatt inne shrink wrap med vinyleksemplaret jeg kjøpte fra Per Steinar i Made In Haugesund når den kom ut. Måtte jo ha den inn på vinyl også, og jeg kan liksom ikke være kjent med å ikke betale for albumet for andre gang.Faen da, det er du som har CDEn minJeg anmeldte den for Bergensavisen i 1988, men lånte bort eksemplaret mitt til ei jente jeg datet på midten av nittitallet og har aldri fått den igjen. Så fikk jeg remasteren på forhåndstrykket CD av Johnny Hazard noen måneder før den kom ut på ny. Ut fra hukommelsen låter remasteren bedre enn den originale fra åttitallet, som har en typisk dansk hifi-lyd, produsert av Danmarks mest profilerte produsent som den var.
Strengt tatt trenger vel egentlig ikke du CD-en siden den ligger på alle strømmetjenestene. Det viktige er at du har vinylen. Men det går jo utover framtidig samleverdi, pt. er det ingen eksemplarer til salgs på Discogs. Jeg ser vel ikke for meg de friskeste prisene, men siden den originale CD-en faktisk er litt dyr på bruktmarkedet er det mulig at dette lille opplaget fra Made In Haugesund blir adskillig mer verdifull enn den opprinnelige utgivelsen siden den er i mindre opplag og har bedre (mindre tidstypisk) lyd.
Tror jeg skal satse på Statens Pensjonskasse og ikke platesamlingen når jeg skal nyte mitt otium![]()
Shredding Tears skiva er kanskje et bedre sted å starte? Mer umiddelbar i mine ører, men hva f*en vet vel jeg?Aldri hørt om. Daffy’s Elexir er lagret til en passende anledning. TakkerMajor Parkinson ga meg en sterk trang til en revisitt til Bryan Scary.
IMO, åff kåårs![]()
![]()
På allmennkringkastingen lærte jeg i min barndom at man skal lytte til erfarne fjellfolkShredding Tears skiva er kanskje et bedre sted å starte? Mer umiddelbar i mine ører, men hva f*en vet vel jeg?Aldri hørt om. Daffy’s Elexir er lagret til en passende anledning. TakkerMajor Parkinson ga meg en sterk trang til en revisitt til Bryan Scary.
IMO, åff kåårs![]()
![]()
EDIT: En adskillig mer nedstrippa og roligere versjon av mannen finnes på 5 EPer her:
https://evilarrows.bandcamp.com
Onkel Baluba it isTour managere, produsenter og teknikere er jo i praksis barnehageonkler for myndige/voksne barn. Er ikke plass til noen Phil Spector i Norge.Takker for sedvanlige interessante og gøyale anekdoter. Tror forresten det bare er skryt at du har hatt en fot eller to i rock’n’roll miljøet. Med tanke på fludium og farmasøytiske produkter ville du da aldri husket så mye, balubaenFaktum er at jeg har to eksemplarer av den CD-en, men det ene eksemplaret ligger fortsatt inne shrink wrap med vinyleksemplaret jeg kjøpte fra Per Steinar i Made In Haugesund når den kom ut. Måtte jo ha den inn på vinyl også, og jeg kan liksom ikke være kjent med å ikke betale for albumet for andre gang.
Tror jeg skal satse på Statens Pensjonskasse og ikke platesamlingen når jeg skal nyte mitt otium![]()
Og det er da også fryktelig mye jeg ikke husker lenger, det er bare så mye å ta av at noe har festet seg.![]()
På Andromeda's Eyes tror jeg de er på sitt mest hysteriskePå allmennkringkastingen lærte jeg i min barndom at man skal lytte til erfarne fjellfolk![]()