God morgen karmana, godt å høre at ting ordner seg 
Ha en fin dag
mvh
Ha en fin dag
mvh
Takker. Er jo bare en mellomstasjon, men det er jo bra det ikke føles som et blindsporGod morgen karmana, godt å høre at ting ordner seg
Ha en fin dag
mvh
Helt sant Vinagunner, ting trenger ikke koste skjorta alltidMoro å se at du blomstrer i vinylens hage, Karmis.
Klarer man å la musikk være musikk, og haifai være haifai, altså koble ut nevrosene, så er det forbausede hvor lett det er å finne glede i relativt rimelige gramofonrigg og rørkomponenter. Synes jeg.
Nei det er helt sikkert,hvorfor gjøre det enkeltIkke alltid, nei. Samtidig er det kult med de som velger å ta det helt ut - bla fordi de kan - så vi får innblikk i hvor langt det går an å strekke denne hifi-strikken. Uansett driver ikke de fleste med dette fordi ting skal gjøres enklest mulig.
Selvfølgelig helt enig med deg i forhold til siste linje, og fosse reflekterte også nydelig rundt dette i musicus sin tråd forleden. Noen forsøker å gjøre det billigst, noen enklest, noen vil bygge greiene selv mens noen tilnærmer seg haifaien ut fra en cost no object tilnærming. I mitt hode synes jeg egentlig hele rekken er interessant hver på sin måte, og de fleste av oss ligger vel et sted midt i mellom disse båsene. At jeg synes de fleste tilnærminger er interessant kommer sikkert av at jeg ikke har noen evige sannheter innen hobbyen, ikke noe rett og galt, men en opplevelsetilnærming som blir kjekkere i selskap med andre. Jeg kan på mange måter skjønne gutta som kvesser tastaturet når noen kødder med ohms lov, istedenfor for å åpne for at det handler om en subjektiv opplevelse. På den annen side har jeg litt problemer med at ingeniørene har sånn behov for å sette seg opp på sine hvite hest og samlet, i full gallopp ride inn i natten for å redde vitenskapen. Hallo vi er på HFS. Hvor viktig er det liksom. HFS blir sjeldent uinteressant, men romslighet og raushet er noe vi ikke kan få nok av i denne nisjehobbyenIkke alltid, nei. Samtidig er det kult med de som velger å ta det helt ut - bla fordi de kan - så vi får innblikk i hvor langt det går an å strekke denne hifi-strikken. Uansett driver ikke de fleste med dette fordi ting skal gjøres enklest mulig.
De veskene kjenner jeg godt da jeg har lager en hau av dem,beste kompisen min som produserer dem her i FlekkefjordSelvfølgelig helt enig med deg i forhold til siste linje, og fosse reflekterte også nydelig rundt dette i musicus sin tråd forleden. Noen forsøker å gjøre det billigst, noen enklest, noen vil bygge greiene selv mens noen tilnærmer seg haifaien ut fra en cost no object tilnærming. I mitt hode synes jeg egentlig hele rekken er interessant hver på sin måte, og de fleste av oss ligger vel et sted midt i mellom disse båsene. At jeg synes de fleste tilnærminger er interessant kommer sikkert av at jeg ikke har noen evige sannheter innen hobbyen, ikke noe rett og galt, men en opplevelsetilnærming som blir kjekkere i selskap med andre. Jeg kan på mange måter skjønne gutta som kvesser tastaturet når noen kødder med ohms lov, istedenfor for å åpne for at det handler om en subjektiv opplevelse. På den annen side har jeg litt problemer med at ingeniørene har sånn behov for å sette seg opp på sine hvite hest og samlet, i full gallopp ride inn i natten for å redde vitenskapen. Hallo vi er på HFS. Hvor viktig er det liksom. HFS blir sjeldent uinteressant, men romslighet og raushet er noe vi ikke kan få nok av i denne nisjehobbyenIkke alltid, nei. Samtidig er det kult med de som velger å ta det helt ut - bla fordi de kan - så vi får innblikk i hvor langt det går an å strekke denne hifi-strikken. Uansett driver ikke de fleste med dette fordi ting skal gjøres enklest mulig.Vet ikke hvorfor dette med ingeniørene dukket opp, men skitt au, er jo selv også ingeniør fra gammelt av
Ble ikke noe svar til deg vinagunner, men en saus av at par ting som boblet litt under topplokket. Ble sikkert litt negativt, men hva kan man forvente når man drikker rødvin og spiller Joy Division
Dette er jo en bildetråd. Ble oppriktig glad og fasinert på bussen til byen i dag da jeg så at det er noe som ikke forandrer seg
Vis vedlegget 478829
Takk for tilsvar, Karmana. Jeg nøyer meg med å kun skive at vi er helt på linje her (også)Selvfølgelig helt enig med deg i forhold til siste linje, og fosse reflekterte også nydelig rundt dette i musicus sin tråd forleden. Noen forsøker å gjøre det billigst, noen enklest, noen vil bygge greiene selv mens noen tilnærmer seg haifaien ut fra en cost no object tilnærming. I mitt hode synes jeg egentlig hele rekken er interessant hver på sin måte, og de fleste av oss ligger vel et sted midt i mellom disse båsene. At jeg synes de fleste tilnærminger er interessant kommer sikkert av at jeg ikke har noen evige sannheter innen hobbyen, ikke noe rett og galt, men en opplevelsetilnærming som blir kjekkere i selskap med andre. Jeg kan på mange måter skjønne gutta som kvesser tastaturet når noen kødder med ohms lov, istedenfor for å åpne for at det handler om en subjektiv opplevelse. På den annen side har jeg litt problemer med at ingeniørene har sånn behov for å sette seg opp på sine hvite hest og samlet, i full gallopp ride inn i natten for å redde vitenskapen. Hallo vi er på HFS. Hvor viktig er det liksom. HFS blir sjeldent uinteressant, men romslighet og raushet er noe vi ikke kan få nok av i denne nisjehobbyenIkke alltid, nei. Samtidig er det kult med de som velger å ta det helt ut - bla fordi de kan - så vi får innblikk i hvor langt det går an å strekke denne hifi-strikken. Uansett driver ikke de fleste med dette fordi ting skal gjøres enklest mulig.Vet ikke hvorfor dette med ingeniørene dukket opp, men skitt au, er jo selv også ingeniør fra gammelt av
Ble ikke noe svar til deg vinagunner, men en saus av at par ting som boblet litt under topplokket. Ble sikkert litt negativt, men hva kan man forvente når man drikker rødvin og spiller Joy Division
Dette er jo en bildetråd. Ble oppriktig glad og fasinert på bussen til byen i dag da jeg så at det er noe som ikke forandrer seg![]()
Ja det er helt santArtig! Av og til er verden bitte liten, motorenQuality never goes out of style!
Ah, så veskene er grunnen til at bussbillettene går gjennom taket her i BergenJa det er helt santArtig! Av og til er verden bitte liten, motorenQuality never goes out of style!
men de er dyre(3500kr)kvalitet koster
mvh
Hehe det skal du ikke se bort ifra karmanaAh, så veskene er grunnen til at bussbillettene går gjennom taket her i BergenJa det er helt santArtig! Av og til er verden bitte liten, motorenQuality never goes out of style!
men de er dyre(3500kr)kvalitet koster
mvh![]()
Deg om det din skranglefantHøhø - psykedelisk vs prog vs innfallsrik, hvem vil dra grensene? Ikke jeg
EDIT: Eller jo, kanskje? Prog betyr, for meg, pretensiøst og humørløst. I motsetning til ting jeg finner morsomt
Jeg tror pinadø jeg må laste opp Balroggen i den tyske traktoren og ta turen Trondheim - Bergen for å få satt på plass de storsnuta eplekjekke skramlerock gutta i stuttbukser. Gå og vask munnen deres med calvados rampunger!Forsiktig nå, gutter. Dette er et bilde av en typisk progfan på HFS i dyp konsentrasjon over en sjelden vinylripp i wave-format.
Vis vedlegget 478720
Vil dere virkelig at han/de skal blande seg inn i diskusjonen?![]()
Nei det er helt sikkert,hvorfor gjøre det enkeltIkke alltid, nei. Samtidig er det kult med de som velger å ta det helt ut - bla fordi de kan - så vi får innblikk i hvor langt det går an å strekke denne hifi-strikken. Uansett driver ikke de fleste med dette fordi ting skal gjøres enklest mulig.
mvh
Vi skjelver i stuttbuksene av frykt for å møte dette på vei hjem fra skramlete selskap, men calvados som munnvask tar vi gjerne imot.Jeg tror pinadø jeg må laste opp Balroggen i den tyske traktoren og ta turen Trondheim - Bergen for å få satt på plass de storsnuta eplekjekke skramlerock gutta i stuttbukser. Gå og vask munnen deres med calvados rampunger!Forsiktig nå, gutter. Dette er et bilde av en typisk progfan på HFS i dyp konsentrasjon over en sjelden vinylripp i wave-format.
Vis vedlegget 478720
Vil dere virkelig at han/de skal blande seg inn i diskusjonen?![]()
Drittunger
Progmann illustrasjonen til Baluba i form av en narr er totalt misvisende IMHO.Velkommen skal du være, såfremt du lar de verste Yes- og Genesiseksessene ligge igjen der nede i Øssfoll.
Evt så kan du hive dem i søpla på Berkåk når du tar kaffestopp.
Jeg har litt Rush og noe 70talls Kansas, det får jaggu holde
Calvados vasker jeg, som du vet, gjerne truten med (bortimot) anytime
Edit: Du la merke til at progmannen i Balubas bilde satt og stura i ensomhet mens festen pågikk i rommet bak ham?
FYDA, her sniker det seg inn en YES skive.Fikk jo som nevnt en platebunke forleden dag. Fasinerende med poden på 19 år som kastet seg over platebunken på samme måte som sist gang det kom en plater i hus. Denne gangen var det ikke en haifaisamling så interessen var høyere enn sist. Skikkelig gøy å se ham ta ut plater og lese interessert på coverne. Det varmer et hjerte når han entusiastisk sier at mange av disse her må vi høre sammen. Det er visst noe eget med vinylAv alle ting så er det Led Zeppelin han anser som kulest og best
Vis vedlegget 478664
Spilte faktisk den Yes-skiven i helgen.FYDA, her sniker det seg inn en YES skive.Fikk jo som nevnt en platebunke forleden dag. Fasinerende med poden på 19 år som kastet seg over platebunken på samme måte som sist gang det kom en plater i hus. Denne gangen var det ikke en haifaisamling så interessen var høyere enn sist. Skikkelig gøy å se ham ta ut plater og lese interessert på coverne. Det varmer et hjerte når han entusiastisk sier at mange av disse her må vi høre sammen. Det er visst noe eget med vinylAv alle ting så er det Led Zeppelin han anser som kulest og best
Vis vedlegget 478664
Og du som ikke liker PROG Karmana får bare sende den til Klokkerskogen i Øssfold
Det var rett så meget obligatorisk musikk til samlingen i den platebunken.
Det er bare 6 skiver i den haugen jeg ikke har. Nå kan dere lure godt på hvilke det er?
Deep Purple - Fireball anser jeg å være deres beste ordinære utgivelse med mk.I besetningen. PLAY IT LOUD!
Alle vet at ekte progfolk tar på seg snabelsko og narrehatt når de skal ut på fest eller rov. Men det er mulig å like litt prog selv om man ikke har en slik garderobe. Jeg liker faktisk endel prog, selv om jeg er langtfra et proghode. Derfor tillater jeg meg å erte de som liker prog litt mer enn meg, det er gjort med like deler ertelyst og kjærlighet.Progmann illustrasjonen til Baluba i form av en narr er totalt misvisende IMHO.
Har spilt Mad Valentines et par ganger. Klarer ikke helt å bestemme meg om det er melodiøst, sprudlende med humor, snert og vidd eller bare jævlig irriterendeMajor Parkinson ga meg en sterk trang til en revisitt til Bryan Scary.
Daffy's Elixir: https://tidal.com/album/60297013
Shredding Tears: https://tidal.com/artist/7203247
Et oppkomme av sprudlende musikalske innfall med humor, snert og vidd.
IMO, åff kåårs![]()
Hehe, uttalelsen var mer ment som et kjærlig lyskesparkI din egen tråd kan du da mene hva du vil om musikk? Vet ikke om jeg er enig eller ikke, dette albumet kan jeg ikke huske å ha hørt. Har nok skrevet et eller annet slemt om musikk jeg ikke liker i min tråd også, selv om jeg som deg og de fleste fokuserer på det positive framfor det negative.![]()
Hehe, hadde nok trengt tøffere rusmidler for å lande den skiven der, jaAtonal jazz blir nok tonalt nok med litt Jazztobakk.
Neida skal ikke spøke med slikt.
Har noen jazzskiver med kvartetter som låter som om alle på scenen spiller hver sin låt og da melder jeg pass.
Noen mener sikkert at jazz som er like vanskelig å forstå som 3’djegrads ligninger "is tha shit" men en viss struktur er å foretrekke..
Vist har jeg DEN YES platen på vinylSpilte faktisk den Yes-skiven i helgen.FYDA, her sniker det seg inn en YES skive.Fikk jo som nevnt en platebunke forleden dag. Fasinerende med poden på 19 år som kastet seg over platebunken på samme måte som sist gang det kom en plater i hus. Denne gangen var det ikke en haifaisamling så interessen var høyere enn sist. Skikkelig gøy å se ham ta ut plater og lese interessert på coverne. Det varmer et hjerte når han entusiastisk sier at mange av disse her må vi høre sammen. Det er visst noe eget med vinylAv alle ting så er det Led Zeppelin han anser som kulest og best
Vis vedlegget 478664
Og du som ikke liker PROG Karmana får bare sende den til Klokkerskogen i Øssfold
Det er bare 6 skiver i den haugen jeg ikke har. Nå kan dere lure godt på hvilke det er?
Deep Purple - Fireball anser jeg å være deres beste ordinære utgivelse med mk.I besetningen. PLAY IT LOUD!
Et nytt, strålende eksemplar, men hva hjelper det når musikken buklander.
Bekreft adressen på PM. Kan jo ikke feilsende og ødelegge dagen for en intetanende sjel
Hvis du ikke har den Yes-platen, gjetter jeg du også "mangler" Kaizer Orchestra, Prince, Øystein Sunde, The Colors Turned Red og Buddy Guy......
Jeg hadde på følelsen at det forholdt seg slik balubaAlle vet at ekte progfolk tar på seg snabelsko og narrehatt når de skal ut på fest eller rov. Men det er mulig å like litt prog selv om man ikke har en slik garderobe. Jeg liker faktisk endel prog, selv om jeg er langtfra et proghode. Derfor tillater jeg meg å erte de som liker prog litt mer enn meg, det er gjort med like deler ertelyst og kjærlighet.Progmann illustrasjonen til Baluba i form av en narr er totalt misvisende IMHO.![]()
Det gjelder heldigvis de aller fleste her inne. Fordommer finnes selvsagt, men ikke i fleng.Jeg hadde på følelsen at det forholdt seg slik balubaAlle vet at ekte progfolk tar på seg snabelsko og narrehatt når de skal ut på fest eller rov. Men det er mulig å like litt prog selv om man ikke har en slik garderobe. Jeg liker faktisk endel prog, selv om jeg er langtfra et proghode. Derfor tillater jeg meg å erte de som liker prog litt mer enn meg, det er gjort med like deler ertelyst og kjærlighet.Progmann illustrasjonen til Baluba i form av en narr er totalt misvisende IMHO.![]()
Derfor tærr jeg å trå til med noen svingslag tilbake.
Min egen musikk intresse strekker seg langt ut over progrock, men det antar jeg at du har skjønt.
Jaja, da får jeg heller bare arkivere Yes under "ræl" eller "no" i hyllenVist har jeg DEN YES platen på vinylSpilte faktisk den Yes-skiven i helgen.FYDA, her sniker det seg inn en YES skive.Fikk jo som nevnt en platebunke forleden dag. Fasinerende med poden på 19 år som kastet seg over platebunken på samme måte som sist gang det kom en plater i hus. Denne gangen var det ikke en haifaisamling så interessen var høyere enn sist. Skikkelig gøy å se ham ta ut plater og lese interessert på coverne. Det varmer et hjerte når han entusiastisk sier at mange av disse her må vi høre sammen. Det er visst noe eget med vinylAv alle ting så er det Led Zeppelin han anser som kulest og best
Vis vedlegget 478664
Et nytt, strålende eksemplar, men hva hjelper det når musikken buklander.
Bekreft adressen på PM. Kan jo ikke feilsende og ødelegge dagen for en intetanende sjel
Hvis du ikke har den Yes-platen, gjetter jeg du også "mangler" Kaizer Orchestra, Prince, Øystein Sunde, The Colors Turned Red og Buddy Guy......
Så da slipper du å sende den til meg.
Øysten Sunde skiva På sangens vinger har jeg faktisk.
Akkurat de Buddy Guy og Prince skivene har jeg ikke, men flere andre. Dog holder det!
Kaisers Orchestra får jeg simpelthen ikke kastet langt nok ut i havet. Egner seg best til vinyldue skyting.
Og fargene som ble til rødt må du hjertens gjerne beholde![]()
Ja, det er heldigvis flere forhuder enn fordommer her på HFS (trur eg)Det gjelder heldigvis de aller fleste her inne. Fordommer finnes selvsagt, men ikke i fleng.Jeg hadde på følelsen at det forholdt seg slik balubaAlle vet at ekte progfolk tar på seg snabelsko og narrehatt når de skal ut på fest eller rov. Men det er mulig å like litt prog selv om man ikke har en slik garderobe. Jeg liker faktisk endel prog, selv om jeg er langtfra et proghode. Derfor tillater jeg meg å erte de som liker prog litt mer enn meg, det er gjort med like deler ertelyst og kjærlighet.Progmann illustrasjonen til Baluba i form av en narr er totalt misvisende IMHO.![]()
Derfor tærr jeg å trå til med noen svingslag tilbake.
Min egen musikk intresse strekker seg langt ut over progrock, men det antar jeg at du har skjønt.![]()