Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.191
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Moro å se at du blomstrer i vinylens hage, Karmis.

Klarer man å la musikk være musikk, og haifai være haifai, altså koble ut nevrosene, så er det forbausede hvor lett det er å finne glede i relativt rimelige gramofonrigg og rørkomponenter. Synes jeg.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    44.614
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Moro å se at du blomstrer i vinylens hage, Karmis.

Klarer man å la musikk være musikk, og haifai være haifai, altså koble ut nevrosene, så er det forbausede hvor lett det er å finne glede i relativt rimelige gramofonrigg og rørkomponenter. Synes jeg.
    Helt sant Vinagunner, ting trenger ikke koste skjorta alltid :)

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.191
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ikke alltid, nei. Samtidig er det kult med de som velger å ta det helt ut - bla fordi de kan - så vi får innblikk i hvor langt det går an å strekke denne hifi-strikken. Uansett driver ikke de fleste med dette fordi ting skal gjøres enklest mulig.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    44.614
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ikke alltid, nei. Samtidig er det kult med de som velger å ta det helt ut - bla fordi de kan - så vi får innblikk i hvor langt det går an å strekke denne hifi-strikken. Uansett driver ikke de fleste med dette fordi ting skal gjøres enklest mulig.
    Nei det er helt sikkert,hvorfor gjøre det enkelt ;)

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.290
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Selvfølgelig helt enig med deg i forhold til siste linje, og fosse reflekterte også nydelig rundt dette i musicus sin tråd forleden. Noen forsøker å gjøre det billigst, noen enklest, noen vil bygge greiene selv mens noen tilnærmer seg haifaien ut fra en cost no object tilnærming. I mitt hode synes jeg egentlig hele rekken er interessant hver på sin måte, og de fleste av oss ligger vel et sted midt i mellom disse båsene. At jeg synes de fleste tilnærminger er interessant kommer sikkert av at jeg ikke har noen evige sannheter innen hobbyen, ikke noe rett og galt, men en opplevelsetilnærming som blir kjekkere i selskap med andre. Jeg kan på mange måter skjønne gutta som kvesser tastaturet når noen kødder med ohms lov, istedenfor for å åpne for at det handler om en subjektiv opplevelse. På den annen side har jeg litt problemer med at ingeniørene har sånn behov for å sette seg opp på sine hvite hest og samlet, i full gallopp ride inn i natten for å redde vitenskapen. Hallo vi er på HFS. Hvor viktig er det liksom. HFS blir sjeldent uinteressant, men romslighet og raushet er noe vi ikke kan få nok av i denne nisjehobbyen :) Vet ikke hvorfor dette med ingeniørene dukket opp, men skitt au, er jo selv også ingeniør fra gammelt av ;)

Ble ikke noe svar til deg vinagunner, men en saus av at par ting som boblet litt under topplokket. Ble sikkert litt negativt, men hva kan man forvente når man drikker rødvin og spiller Joy Division ;)

Dette er jo en bildetråd. Ble oppriktig glad og fasinert på bussen til byen i dag da jeg så at det er noe som ikke forandrer seg :D

2355091B-5A55-4C12-9AE2-EE6A68BB709E.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.290
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har behov for et noenlunde tungt headshell. Har bestilt denne Ortofonen fra Platekompaniet, så får tiden vise om det er et godt valg. Sammenlignet med det store utland holder Platekompaniet sympatiske priser :)

1437B6E2-7723-4B64-81EE-702B82ED3E36.png

Ekstra bra ble det gjennom at Platekompaniet har fri frakt på bestillinger over 1000 kr. Jeg måtte derfor supplere med tre plater :) Venter fremdeles på denne og headshellet.

4CDB1CB9-3B6C-47F3-8EA1-CE76D8DEAEBA.png

De to andre platene kom i helgen. Fasinerende med PostNord og henting av platene på den lokale Shell-stasjonen. Forresten riktig så staselig da jeg satte på Warren Zevon. Poden ble i barndommen indoktrinert med Roland the Headless Thompson Gunner. Artig da å se at han fremdeles husket teksten, og skrålte med av full hals :D

6CEC47D9-C255-40D2-B5D9-1C065E53DB2C.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    44.614
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Selvfølgelig helt enig med deg i forhold til siste linje, og fosse reflekterte også nydelig rundt dette i musicus sin tråd forleden. Noen forsøker å gjøre det billigst, noen enklest, noen vil bygge greiene selv mens noen tilnærmer seg haifaien ut fra en cost no object tilnærming. I mitt hode synes jeg egentlig hele rekken er interessant hver på sin måte, og de fleste av oss ligger vel et sted midt i mellom disse båsene. At jeg synes de fleste tilnærminger er interessant kommer sikkert av at jeg ikke har noen evige sannheter innen hobbyen, ikke noe rett og galt, men en opplevelsetilnærming som blir kjekkere i selskap med andre. Jeg kan på mange måter skjønne gutta som kvesser tastaturet når noen kødder med ohms lov, istedenfor for å åpne for at det handler om en subjektiv opplevelse. På den annen side har jeg litt problemer med at ingeniørene har sånn behov for å sette seg opp på sine hvite hest og samlet, i full gallopp ride inn i natten for å redde vitenskapen. Hallo vi er på HFS. Hvor viktig er det liksom. HFS blir sjeldent uinteressant, men romslighet og raushet er noe vi ikke kan få nok av i denne nisjehobbyen :) Vet ikke hvorfor dette med ingeniørene dukket opp, men skitt au, er jo selv også ingeniør fra gammelt av ;)

Ble ikke noe svar til deg vinagunner, men en saus av at par ting som boblet litt under topplokket. Ble sikkert litt negativt, men hva kan man forvente når man drikker rødvin og spiller Joy Division ;)

Dette er jo en bildetråd. Ble oppriktig glad og fasinert på bussen til byen i dag da jeg så at det er noe som ikke forandrer seg :D

Vis vedlegget 478829
    De veskene kjenner jeg godt da jeg har lager en hau av dem,beste kompisen min som produserer dem her i Flekkefjord :)
    De har vært uforandret i minst 50 år

mvh

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.290
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Artig! Av og til er verden bitte liten, motoren :) Quality never goes out of style!

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.191
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

Takk for tilsvar, Karmana. Jeg nøyer meg med å kun skive at vi er helt på linje her (også) :)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    44.614
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.659
    Høhø - psykedelisk vs prog vs innfallsrik, hvem vil dra grensene? Ikke jeg :)

EDIT: Eller jo, kanskje? Prog betyr, for meg, pretensiøst og humørløst. I motsetning til ting jeg finner morsomt
    Deg om det din skranglefant :rolleyes:
    Selv er jeg veldig ferdig med grasjerock, og obskure opptak fra avløpsnettet.
    Med unntak av Surgical Penis Clinic fra Australia :cool:
    Bare køddær!
    Hver mann sin gift, men at prog bare er pretensiøst og humørløst skal du få ete i deg ;)
    Sender en Balrog oppover så lenge.

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.659
    Forsiktig nå, gutter. Dette er et bilde av en typisk progfan på HFS i dyp konsentrasjon over en sjelden vinylripp i wave-format.

Vis vedlegget 478720

Vil dere virkelig at han/de skal blande seg inn i diskusjonen? ;)
    Jeg tror pinadø jeg må laste opp Balroggen i den tyske traktoren og ta turen Trondheim - Bergen for å få satt på plass de storsnuta eplekjekke skramlerock gutta i stuttbukser. Gå og vask munnen deres med calvados rampunger! :cool: Drittunger

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.348
    Sted
    Bartistan
    Velkommen skal du være, såfremt du lar de verste Yes- og Genesiseksessene ligge igjen der nede i Øssfoll.
    Evt så kan du hive dem i søpla på Berkåk når du tar kaffestopp.
    Jeg har litt Rush og noe 70talls Kansas, det får jaggu holde :cool:

Calvados vasker jeg, som du vet, gjerne truten med (bortimot) anytime

Edit: Du la merke til at progmannen i Balubas bilde satt og stura i ensomhet mens festen pågikk i rommet bak ham?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.779
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Nei det er helt sikkert,hvorfor gjøre det enkelt ;)

mvh

hver gang jeg gjør ting enkelt, så har livet føltes meningsløst ganske så umiddelbart etterpå.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Forsiktig nå, gutter. Dette er et bilde av en typisk progfan på HFS i dyp konsentrasjon over en sjelden vinylripp i wave-format.

Vis vedlegget 478720

Vil dere virkelig at han/de skal blande seg inn i diskusjonen? ;)
    Jeg tror pinadø jeg må laste opp Balroggen i den tyske traktoren og ta turen Trondheim - Bergen for å få satt på plass de storsnuta eplekjekke skramlerock gutta i stuttbukser. Gå og vask munnen deres med calvados rampunger! :cool: Drittunger
    Vi skjelver i stuttbuksene av frykt for å møte dette på vei hjem fra skramlete selskap, men calvados som munnvask tar vi gjerne imot. :D

1064_main.jpg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.659
    Velkommen skal du være, såfremt du lar de verste Yes- og Genesiseksessene ligge igjen der nede i Øssfoll.
    Evt så kan du hive dem i søpla på Berkåk når du tar kaffestopp.
    Jeg har litt Rush og noe 70talls Kansas, det får jaggu holde :cool:

Calvados vasker jeg, som du vet, gjerne truten med (bortimot) anytime

Edit: Du la merke til at progmannen i Balubas bilde satt og stura i ensomhet mens festen pågikk i rommet bak ham?
    Progmann illustrasjonen til Baluba i form av en narr er totalt misvisende IMHO.

Jeg tar da ikke med gullalderen til Yes og Gensis opp til deg ;)
    Det er totalt bortkastet.
    Man har da kvalitetsprog fra Tyskland på 70-tallet som de fleste IKKE har må du vite :rolleyes:
    Rush er bra, men Kansas var et eneste langt stort gjesp.

Har jeg noen gang brydd meg om at jeg blir sittende alene med en kasse øl eller flaske brennvin på en fest?

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.659
    Fikk jo som nevnt en platebunke forleden dag. Fasinerende med poden på 19 år som kastet seg over platebunken på samme måte som sist gang det kom en plater i hus. Denne gangen var det ikke en haifaisamling så interessen var høyere enn sist. Skikkelig gøy å se ham ta ut plater og lese interessert på coverne. Det varmer et hjerte når han entusiastisk sier at mange av disse her må vi høre sammen. Det er visst noe eget med vinyl :D Av alle ting så er det Led Zeppelin han anser som kulest og best :)

Vis vedlegget 478664
    FYDA, her sniker det seg inn en YES skive.
    Og du som ikke liker PROG Karmana får bare sende den til Klokkerskogen i Øssfold :rolleyes:

Det var rett så meget obligatorisk musikk til samlingen i den platebunken.
    Det er bare 6 skiver i den haugen jeg ikke har. Nå kan dere lure godt på hvilke det er?
    Deep Purple - Fireball anser jeg å være deres beste ordinære utgivelse med mk.I besetningen. PLAY IT LOUD!

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.326
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Beste Zevon imo:

220px-Warren_Zevon_-_Warren_Zevon.jpg

Bra lyd på vinyl!
    Har US orginal, men det kan være sjansespill å handle brukt.
    Tror Music on Vinyl har en bra repress.
    Måtte bare, da jeg hørt mye på Warren Zevon.
    Har også sett ham på Sardines, Munkedamsveien. Straks 30 år sida, fy faen som tida går.
    Et høydepunkt, og hvertfall topp ti av alle konserter jeg har vært på.
    (Noen hundre er det nok;))
    CIMG5940 (2).jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.290
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fikk jo som nevnt en platebunke forleden dag. Fasinerende med poden på 19 år som kastet seg over platebunken på samme måte som sist gang det kom en plater i hus. Denne gangen var det ikke en haifaisamling så interessen var høyere enn sist. Skikkelig gøy å se ham ta ut plater og lese interessert på coverne. Det varmer et hjerte når han entusiastisk sier at mange av disse her må vi høre sammen. Det er visst noe eget med vinyl :D Av alle ting så er det Led Zeppelin han anser som kulest og best :)

Vis vedlegget 478664
    Og du som ikke liker PROG Karmana får bare sende den til Klokkerskogen i Øssfold :rolleyes:

Det er bare 6 skiver i den haugen jeg ikke har. Nå kan dere lure godt på hvilke det er?
    Deep Purple - Fireball anser jeg å være deres beste ordinære utgivelse med mk.I besetningen. PLAY IT LOUD!
    Spilte faktisk den Yes-skiven i helgen.
    Et nytt, strålende eksemplar, men hva hjelper det når musikken buklander.
    Bekreft adressen på PM. Kan jo ikke feilsende og ødelegge dagen for en intetanende sjel :cool:

Hvis du ikke har den Yes-platen, gjetter jeg du også "mangler" Kaizer Orchestra, Prince, Øystein Sunde, The Colors Turned Red og Buddy Guy......

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.290
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for å ha fått musikksmaken i vater igjen, Bluesbreaker :cool::)

Fikk dessverre aldri med meg noen konsert med Warren Zevon. Sikkert en mer enn minneverdig opplevelse!

Har hørt mye minneverdig av WZ opp gjennom årene. Akkurat nå er det slutten jeg husker best, og den gangen jeg satt med et rykende ferskt eksemplar av siste platen, The Wind. Har sjeldent hatt så mye gåsehud som når han covret "Knockin' on Heavens Door" på The Wind, når han visste det snart var tid for penaltjeneste. Gåsehuden ble ikke mindre når ha la til "open up for me" i teksten.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Alle vet at ekte progfolk tar på seg snabelsko og narrehatt når de skal ut på fest eller rov. Men det er mulig å like litt prog selv om man ikke har en slik garderobe. Jeg liker faktisk endel prog, selv om jeg er langtfra et proghode. Derfor tillater jeg meg å erte de som liker prog litt mer enn meg, det er gjort med like deler ertelyst og kjærlighet. ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.290
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.290
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt slakk i draget de siste par dagene, men jeg kan jo ikke ligge og sutre på lille-lørdag. Har bare rullet meg på sofaen og streamet på ettermiddagene denne uken, men må jo komme i gang med haugen av plater jeg har kjøpt i det siste.

Har grovsortert på jazz, rock og klassisk. Nappet ut den første i jazz-hyllen. Makan til atonalt ræl. Må vel skrive etter min smak, ellers blir vel HFS-politiet indignert, da all musikk er høyverdig, vi har bare forskjellig smak :cool:;) Blir enda verre ved at jeg har det med musikk som med bøker; det skal spilles/leses ut når påbegynt.

4FB46C96-9F44-4459-9B3D-2965CCBC61E8.jpg

Satser på at det tilhørende smaker mer høyverdig enn musikken oppleves. Hentet i dag en bestilling etter tips i EirikB sin «vinsnobb» tråd. Har i tillegg fått med meg at 2015 er tildels legendarisk i Burgund, noe som gjør at de mer rimelige vinene fra distriktet også er ekstra gode. Nappet med meg to forskjellige sammen med bestillingen jeg hadde inne. Et par skudd i blinde, men kanskje er jeg på skiva :)

A2F5A922-9CB2-44FA-A87F-8CCA6A028A3D.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    I din egen tråd kan du da mene hva du vil om musikk? Vet ikke om jeg er enig eller ikke, dette albumet kan jeg ikke huske å ha hørt. Har nok skrevet et eller annet slemt om musikk jeg ikke liker i min tråd også, selv om jeg som deg og de fleste fokuserer på det positive framfor det negative. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.290
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I din egen tråd kan du da mene hva du vil om musikk? Vet ikke om jeg er enig eller ikke, dette albumet kan jeg ikke huske å ha hørt. Har nok skrevet et eller annet slemt om musikk jeg ikke liker i min tråd også, selv om jeg som deg og de fleste fokuserer på det positive framfor det negative. :)
    Hehe, uttalelsen var mer ment som et kjærlig lyskespark :) Disser sjeldent musikk på generelt grunnlag, men av og til kan nok noen og en hver her inne med fordel, flire litt, lese i beste mening, og ikke bli så lett indignert. Var ikke myntet på den passiaren du hadde med auditor, balubaen :)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.163
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Atonal jazz blir nok tonalt nok med litt Jazztobakk.
    Neida skal ikke spøke med slikt.

Har noen jazzskiver med kvartetter som låter som om alle på scenen spiller hver sin låt og da melder jeg pass.
    Noen mener sikkert at jazz som er like vanskelig å forstå som 3’djegrads ligninger "is tha shit" men en viss struktur er å foretrekke..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.290
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Atonal jazz blir nok tonalt nok med litt Jazztobakk.
    Neida skal ikke spøke med slikt.

Har noen jazzskiver med kvartetter som låter som om alle på scenen spiller hver sin låt og da melder jeg pass.
    Noen mener sikkert at jazz som er like vanskelig å forstå som 3’djegrads ligninger "is tha shit" men en viss struktur er å foretrekke..
    Hehe, hadde nok trengt tøffere rusmidler for å lande den skiven der, ja :) Sterke navn på platen, men min smak er nok litt for puslete for hard-core-jazz-gutta, og krever mer struktur og melodilinjer. Hjelper visst ikke alltid med dyktige musikere og godt plateselskap :)

Det var heldigvis et mer sikkert valg som kom etterpå i platehyllen :)

CCF77A4A-ABEA-4187-BB00-13EEF461C29E.jpg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.659

Vis vedlegget 478664

Bekreft adressen på PM. Kan jo ikke feilsende og ødelegge dagen for en intetanende sjel :cool:

Hvis du ikke har den Yes-platen, gjetter jeg du også "mangler" Kaizer Orchestra, Prince, Øystein Sunde, The Colors Turned Red og Buddy Guy......
    Vist har jeg DEN YES platen på vinyl :cool:
    Så da slipper du å sende den til meg.
    Øysten Sunde skiva På sangens vinger har jeg faktisk.
    Akkurat de Buddy Guy og Prince skivene har jeg ikke, men flere andre. Dog holder det!
    Kaisers Orchestra får jeg simpelthen ikke kastet langt nok ut i havet. Egner seg best til vinyldue skyting.
    Og fargene som ble til rødt må du hjertens gjerne beholde :rolleyes:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.659
    Alle vet at ekte progfolk tar på seg snabelsko og narrehatt når de skal ut på fest eller rov. Men det er mulig å like litt prog selv om man ikke har en slik garderobe. Jeg liker faktisk endel prog, selv om jeg er langtfra et proghode. Derfor tillater jeg meg å erte de som liker prog litt mer enn meg, det er gjort med like deler ertelyst og kjærlighet. ;)
    Jeg hadde på følelsen at det forholdt seg slik baluba :cool:
    Derfor tørr jeg å trå til med noen svingslag tilbake.
    Min egen musikk intresse strekker seg langt ut over progrock, men det antar jeg at du har skjønt.

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Derfor tærr jeg å trå til med noen svingslag tilbake.
    Min egen musikk intresse strekker seg langt ut over progrock, men det antar jeg at du har skjønt.
    Det gjelder heldigvis de aller fleste her inne. Fordommer finnes selvsagt, men ikke i fleng. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.290
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 478664

Vist har jeg DEN YES platen på vinyl :cool:
    Så da slipper du å sende den til meg.
    Øysten Sunde skiva På sangens vinger har jeg faktisk.
    Akkurat de Buddy Guy og Prince skivene har jeg ikke, men flere andre. Dog holder det!
    Kaisers Orchestra får jeg simpelthen ikke kastet langt nok ut i havet. Egner seg best til vinyldue skyting.
    Og fargene som ble til rødt må du hjertens gjerne beholde :rolleyes:
    Jaja, da får jeg heller bare arkivere Yes under "ræl" eller "no" i hyllen :cool:
    Får heller spandere et krus ildvann på deg letherhoske provinser :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.290
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Derfor tærr jeg å trå til med noen svingslag tilbake.
    Det gjelder heldigvis de aller fleste her inne. Fordommer finnes selvsagt, men ikke i fleng. :)
    Ja, det er heldigvis flere forhuder enn fordommer her på HFS (trur eg) ;)

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.628
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er sjokkert over det intellektuelle forfallet trådstarter utviser. Kritikk av atonal jazz, hvor skal dette ende?

Jeg vil gi et musikkbidrag for å igjen bringe musikkomtalen opp på et nivå tilpasset de dannede salonger. Bildet nedenfor viser min signerte, hva ellers, versjon av Dorothy Dorow and friends. Vinyl naturligvis. Dorothy hadde en stemme som rakk over fire oktaver med perfekt pitch.

Musikalsk er dette innertier for deg som synes Arne Nordheim og Schoenberg er for kommersielt og lett tilgjengelig. Lytt til denne i en tilstand med lett depresjon og du vil raskt ønske å gjøre slutt på det hele.

BFDCDEC1-7240-4DBB-9934-24C0497912BA.jpg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn