Karmana
Æresmedlem
Du har helt sikkert rett. Mener jeg også har hørt at man får i seg mindre koffein med espresso. Uavhengig av helse og søvn er det jaffal uendelig mye bedre på smak. Skulle ønske jeg (fremdeles) hadde litt mer kontinentale vaner med kaffe, men etter jeg kom hjem går det dessverre i store krus på jobbNå har vel ikke espresso mer koffein enn den lysbrente giften norske kaffedrikker slurper nedpå i litervis av. Men det smaker så uendelig mye bedre, og er sunnere for både kropp og sjel. Ifølge amerikansk forskning skaper mørkbrent kaffe en beskyttende hinne i magesekken i motsetning til lysbrent som kverner løs på den med syre. Jeg tåler maks to kopper (ikke store krus) Friele eller Evergood før magen sier nei takk til mer påfyll.
I dag har jeg bare hatt en kopp, en dobbel latte med ekstra trykk på kaffe fra mokkakanne. Følte jeg trengte noe melk som ekstra beskyttelse i dag, har lest så mye surmaget et annet sted på forumet at jeg tror vommen trenger mer beskyttelse enn vanlig.
Registrerer balubaen som ikke omhandler deg, men lar meg sjeldent bli provosert, lei eller sur. Holder meg heller unna eller flirer og lar meg underholde. Det er selvfølgelig mye lettere å ta avstand og ikke bli provosert når jeg ikke har jobbet profesjonelt med lyd eller er skribent i et hifi-magasin. Uavhengig av om trollet heter Internet eller HFS hjelper det lite å omvende eller kutte hodet av trollet, det vokser alltid ut et nytt ett For meg handler HFS om å dele opplevelser, og opplevelser er det heldigvis vanskelig å krangle om, så får jeg heller sitte på sidelinjen i mange andre tråder