Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Er det kun en anbefaling av hotell, eller inkluderer det at du og blueasbreaker har booket dere inn for i år? 😊
    Tre musketerer fra øvre Hedemark føler ansvar for å ta vare på en enslig Bergenser på tur, så vi lander torsdag.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.200
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Solen brøler ugjestmildt og formelig roper om korte benklær og uteaktiviteter. Ekte haifai- og musikkinteresserte overhører naturligvis glatt slikt tull. I påvente av øl og musikk inntas likevel litt sikringskost på terrassen. En slik utsettelse handler bare om litt venting på at naboen skal gjøre seg ferdig med sin utidige og bråkete gressklipping. Blir nok alene på HFS i ettermiddag, men noen må jo holde haifai-fanen høyt hevet, selv på slike dager 🤪

    IMG_4199.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.200
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg synes Ledfoot har mye bra…….enten det handler om ham i Havalinas eller som soloartist under Tim Scott, Tim Scott McConnel eller Ledfoot. På årets utgivelse har han fått med seg Ronni Le Tekrø. Sistnevnte har jeg et litt traumatisk forhold til etter en konsert med ham og Terje Rypdal på Molde-jazzen for mange år siden. Snakker fremdeles jevnlig med min psykolog om den konserten for å bearbeide inntrykkene og komme meg videre i livet.

    Årets plate er nok litt ujevn, men så bra at den nok blir spilt en del her på Foldnes. Det er lenge siden jeg har fått sånn umiddelbar fot som da jeg hørte låten, Little Rosie. Den godeste Tim har alltid vært en bra man på tekster (jaffal på one-linere). Tekstmessig, men også på vokalen får Little Rosie meg til å tenke på salige, Lou Reed. Ingen dårlig referanse!


    IMG_1351.jpeg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.200
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som Bergenser er det selvfølgelig gitt, men Rain med Uriah Heep er definitivt en av de beste låtene gjennom tidene. Ingen kunne lage klinelåter som de gode gamle heavy-rockerne!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.200
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvor mange øl har du rukket å drikke?🤔
    Virker som du begynner å bli nokså susete! 🙈😆
    Pøh, har drukket to øl. Er ikke susete, men helt god har jeg nå aldri vært. Du kan jo få en quiz i farten. David Byron sin kongelåt; A Man Full of Yesterdays har en særdeles feilaktig tekstlinje……
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.981
    Som Bergenser er det selvfølgelig gitt, men Rain med Uriah Heep er definitivt en av de beste låtene gjennom tidene. Ingen kunne lage klinelåter som de gode gamle heavy-rockerne!
    Uriah Heep heavy rockere???
    Hææææææ...:ROFLMAO:
    Har du kjøpt og røkt nederlandske sigarer nå med alternative tobakksblader?
    Pell deg ut, og luft den fillebikkja de som ikke har spesilet mye pels.
    Så får du knalle på med litt skotsk ildvann uten sauskadaver, bålrester og båtpuss senere.
    MAKAN!
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.425
    Antall liker
    17.129
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Vi får vel være snille og tolke innlegget dit at:
    …ingen kunne lage klinelåter som gode gamle heavy rockere. UH har en av de beste låtene ever:cool:.
    Altså - ingen sammenheng mellom heavy og UH
    Men, det var nok ikke slik innlegget var ment;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.200
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et par øl og et glass rødvin gjorde meg ikke svimmel. En tur i frisk luft gjorde heller ikke at det gikk rundt for meg. Litt semantisk onani og vranghet fra folk som er halvannen meter mellom anklene etter for mye Harley-kjøring og villfarne naturtroll bortgjemt i de grissgrendte strøk……..skaper absolutt en viss grad av svimmelhet 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.200
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her i huset forsøker vi å tilfredsstille alle. For de med snuskete hjerne er det å bemerke at min kone og jeg i så måte ikke tar ansvar for Poden og Pelsdotten.

    Forsøkte meg på noe Ane Brun. Føltes dødt for både Pelsdotten og meg.

    IMG_4201.jpeg


    Thin Lizzy er jo aldri feil. Tør naturligvis ikke skrive hvilken musikkesjanger det er (ref. tidligere poster). Denne Greatest Hits greien gir faktisk et noenlunde ålreit bilde fra de startet frem til Phil Lynnott gikk solo. Det svinger såpass at til og med Pelsdotten satt opp et litt rocka tryne (faen, nå kom jeg innpå musikksjanger igjen).

    IMG_1353.jpeg

    IMG_4202.jpeg


    Tror jeg skjenker meg nok et krus rødvin (heter kanskje ikke krus når Poden driver med sånne sommelier-greier og drar hjem vin som hører til på de rikes bord ). Sånn sett har vi en grei arbeidsfordeling. Han hanker det inn og gurgler et par munnfuller og spytter ut, og deretter tar jeg den harde oppgaven med å drikke opp resten flasken (som oftest med litt hjelp av min kone) 😆
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.055
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ane Brun på freddan er jo bare urutinert, Thin Lizzy derimot 👌
    Nå mistenker jeg at pelsdotten har samme ansiktsuttrykk som sin herre. Er det slik at hundeeiere ligner mer og mer på sine hunder, eller var det omvendt 🤔
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.200
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ane Brun på freddan er jo bare urutinert, Thin Lizzy derimot 👌
    Nå mistenker jeg at pelsdotten har samme ansiktsuttrykk som sin herre. Er det slik at hundeeiere ligner mer og mer på sine hunder, eller var det omvendt 🤔
    Ser den med Ane Brun, og tar helt klart selvkritikk!

    Det med hunder som ligner på eier eller omvendt er nok dessverre en myte. Pelsdotten er brei over skuldrene, smal over hoftene og muskuløs 😡
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.493
    Antall liker
    15.245
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Tror jeg skjenker meg nok et krus rødvin (heter kanskje ikke krus når Poden driver med sånne sommelier-greier og drar hjem vin som hører til på de rikes bord ). Sånn sett har vi en grei arbeidsfordeling. Han hanker det inn og gurgler et par munnfuller og spytter ut, og deretter tar jeg den harde oppgaven med å drikke opp resten flasken (som oftest med litt hjelp av min kone) 😆
    It’s a dirty job but somebody got to drink it🍷 Kos deg videre med musikk, vin, øl mm. Kvelden er fremdeles ung😜
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.200
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Alternativ lørdag på Foldnes. Grønnsak-juice og kontemplativ musikk med John Southworth 😳

    IMG_4204.jpeg


    IMG_1357.jpeg

    Men, kun en time til Brann skal rundspille et bygdelag fra østenfor folkeskikken. Blir sikkert litt mer lettlivet på Foldnes etter den kampen 😊
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.727
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Vær nå ikke så snobbete! Syns nå Israel var utrolig bra! 😉

    Og som samboer med ei finsk ei, så går ellers sindige finner av hengslene.

    Fra dagens hovednyhetssending:

    F244357E-B76D-4696-9066-C9EE35EC4450.jpeg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.200
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vær nå ikke så snobbete! Syns nå Israel var utrolig bra! 😉

    Og som samboer med en finsk ei, så går ellers sindige finner av hengslene.

    Fra dagens hovednyhetssending:

    Vis vedlegget 920142
    Hehe, jeg kommer nok ikke til å være den heftigste streameren av disse låtene 😄 Mye ræl, men det så mindre ut som en Pride-festival med sang enn hva jeg hadde forestilt meg. Synes Ukraina fortjener å vinne (og ikke bare på grunn av krigen) 😊
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.727
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ja, er jo et eget univers, men er artig å se på og å ta det for det det er. Og så skal man ikke kimse av den fellesskapsfølelsen det gir i disse tider. 😊
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.981
    Butplug, den tingen der bak snusen? 🙄
    Ja, han trenger en slik vet du når han blir nervøs for å ha skrytt på seg at "tøsedrengene" i Brann skal denge skumle særpinger på hjemmebane i fopall. Vi litt mer ballstyrige og ikke helt tamme naturtrollene og vinylnissene som bor i tynt befolkede omgivelser langt fra folkeskikken, satt på Retro Vinyl og diskutert musikkgenre, tidsepoker, band og vinylutgivelser i stedet for å gå å se på 22 smågutter som flyr rundt på en frisert gressplen og krangler om en lærkule.
    Vi var sågar så gale at vi tok oss en Cola med "full sugar taste!" :ROFLMAO:

    Butikkinnehaver sukket tungt når han fikk høre om fopall kampen, og holdt oppe i 3 strake timer til for å slippe å dra hjem og høre spetakkelet (han bor litt for nær stadion). Hvilket jo var fint for oss som til vanlig frekventerer dagis på Vartieg i uka i håp om å beholde et snev av sosiale ferdigheter. Jaggu fikk jeg rasket med meg både Led Zeppelin og Ten Years After på vinyl :cool: Sånn går det når man havner på sukkerfylla :oops:
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.200
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, han trenger en slik vet du når han blir nervøs for å ha skrytt på seg at "tøsedrengene" i Brann skal denge skumle særpinger på hjemmebane i fopall. Vi litt mer ballstyrige og ikke helt tamme naturtrollene og vinylnissene som bor i tynt befolkede omgivelser langt fra folkeskikken, satt på Retro Vinyl og diskutert musikkgenre, tidsepoker, band og vinylutgivelser i stedet for å gå å se på 22 smågutter som flyr rundt på en frisert gressplen og krangler om en lærkule.
    Vi var sågar så gale at vi tok oss en Cola med "full sugar taste!" :ROFLMAO:

    Butikkinnehaver sukket tungt når han fikk høre om fopall kampen, og holdt oppe i 3 strake timer til for å slippe å dra hjem og høre spetakkelet (han bor litt for nær stadion). Hvilket jo var fint for oss som til vanlig frekventerer dagis på Vartieg i uka i håp om å beholde et snev av sosiale ferdigheter. Jaggu fikk jeg rasket med meg både Led Zeppelin og Ten Years After på vinyl :cool: Sånn går det når man havner på sukkerfylla :oops:
    Ja, det er sørgelig at hovmod til stadighet skal stå for fall 😡😆

    Kikket etter et illsint naturtroll på TV under fotballkampen, men han var som sedvanlig opptatt med å pleie eget velvære. Kunstgress hos dere som nesten bor i syden! Jaja, det er tross alt bare jordbrukere i denne delen av Norge, og det hadde vel raskt blitt poteter hvis man forsøkte å spille fotball på naturgress.

    Har ikke sett at du har booket fly og herberge i Warszawa. Forøvrig et utmerket sted å trene og vedlikeholde sosiale ferdigheter 😊
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.981
    Ja, det var dette hovmodet da :rolleyes:
    Hvem av oss har ikke smakt på det?

    Jeg blir nok neppe å finne på noen fotballkamp som tilskuer i overskuelig fremtid.
    Så da har du en ting mindre å bekymre deg for under tvangsinntak av fruktjuice og sunn mat for å stabilisere magen før en fopall kamp.

    Så er det aldeles nedslående å høre at Sarpsborg 08 benytter kunstgress som spilleunderlag :eek:
    Er jeg overrasket over at S08 har kunstgressbane? Nei, dessverre :( Kommunen jeg bor i styres av en gjeng med lobotomerte brødhuer som ikke vet hva fremtidsrettet tenkning er om de snublet over det, spesielt hva miljø angår. Ellersmessig er jeg aldeles for trening i friluft, men alle disse breialle dritings fopall supporterne (uansett hvilke fylke/by de kommer i fra) kampene drar med seg står jeg gjerne over.

    For øvrig er kunstgressbaner, sammen med el-biler, en av vår tids markante kilder til avrenning av mikroplast i solide mengder.
    Bruken av granulerte bildekk stinne av tungmetaller, PAH-forbindelser og plast som anti-skli middel er ikke spesilet optimalt.
    Aldeles forkastelig :mad:

    Hva er galt liksom med å få litt jord og gressrester under skoa og litt grønske på knærne slik det var den gang vi spilte fopall på løkka?
    Neida, her skal man pådra seg andregrads brannsår i en skikkelig Pondus takling med væskende sår som varer noen uker.
    Først da er du noe til kar liksom.

    Warszawa ja, det var det da :unsure:
    Det ryktes at en hedersmann fyller rundt år mens messen avvikles.
    Det lukter overdådig middag, høy glassføring, gammelt brunt brennevin og sigar lang vei.
    Men se slikt liker man jo :giggle:
    Det betyr kanskje utreise helgen etter messa fra den polske hovedstad?
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn