Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dagens mikromanagement er endelig unnagjort. Da passer det jo greit med litt kaffe samtidig som Lana Del Rey hvisker meg sløyt og sexy i øret 😊

    Har alltid tenkt at streamerne til Auralic har vært noenlunde edruelig priset. Var i hvert fall tilfelle når jeg kjøpte første generasjons Aries og med Aries G1 som jeg har nå. Ser de nå skal introdusere en ny serie i München hvor Aries G3 får veiledende pris på 140K. Jeg kommer nok ikke til å stå først i køen 😊

    IMG_4215.jpeg
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.593
    Antall liker
    32.354
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Dagens mikromanagement er endelig unnagjort. Da passer det jo greit med litt kaffe samtidig som Lana Del Rey hvisker meg sløyt og sexy i øret 😊

    Har alltid tenkt at streamerne til Auralic har vært noenlunde edruelig priset. Var i hvert fall tilfelle når jeg kjøpte første generasjons Aries og med Aries G1 som jeg har nå. Ser de nå skal introdusere en ny serie i München hvor Aries G3 får veiledende pris på 140K. Jeg kommer nok ikke til å stå først i køen 😊

    Vis vedlegget 920455
    Du bør nok kikke andre veier da gode mann, finnes noe for «vanlige følk åsså»😅🤣

    IMG_0001.jpeg


    Åsså går det an å bruk’n😎🤣🤣

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du bør nok kikke andre veier da gode mann, finnes noe for «vanlige følk åsså»😅🤣

    Vis vedlegget 920487

    Åsså går det an å bruk’n😎🤣🤣

    gismo
    Hehe, passe deg nå så du ikke blir å betrakte som bransjeaktør 😎😄

    Streameren min står trygt i oppsettet. Rosa er nok en riktig så bra greie, men jeg har ikke behov for integrert DAC. DACen jeg har i dag er vel den komponenten i oppsettet mitt som står tryggest 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Å komme i mål som nummer to blir av mange betraktet som første taper. I dag var dette veldig riktig. Tilfeldighetene ville ha det til at jeg var innom Finn da et sett Sonus Faber Grand Piano Home med tilhørende Sonus Faber bakhøyttalere ble lagt ut. I pakken var det også en harman/kardon AVR 171. Pris: 3000kr. Jeg ble selvfølgelig klokket inn som nummer to av de som ønsket å kjøpe. Selger sa han skulle gi beskjed hvis ikke kjøper dukket opp. Jeg holdt ikke pusten 🙁
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.985
    Antall liker
    10.601
    Sted
    Skien
    Å komme i mål som nummer to blir av mange betraktet som første taper. I dag var dette veldig riktig. Tilfeldighetene ville ha det til at jeg var innom Finn da et sett Sonus Faber Grand Piano Home med tilhørende Sonus Faber bakhøyttalere ble lagt ut. I pakken var det også en harman/kardon AVR 171. Pris: 3000kr. Jeg ble selvfølgelig klokket inn som nummer to av de som ønsket å kjøpe. Selger sa han skulle gi beskjed hvis ikke kjøper dukket opp. Jeg holdt ikke pusten 🙁
    Liker de som blir nr 2 jeg.
    Det er på grunn av de at noen kan bli nr 1 ;)

    Hva med å ta de ikke brukte pengene å kjøpe deg en billett til München messa isteden da Karmi`s :love:
    Bare et lite forslag fra en som synes det er litt for lenge siden sist vi treffes 😇


    Mvh: Espen L
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Liker de som blir nr 2 jeg.
    Det er på grunn av de at noen kan bli nr 1 ;)

    Hva med å ta de ikke brukte pengene å kjøpe deg en billett til München messa isteden da Karmi`s :love:
    Bare et lite forslag fra en som synes det er litt for lenge siden sist vi treffes 😇
    Hehe, skulle gjerne tatt turen, men du vet…….vi pensjonister står til knes i viktig mikromanagement 😆 Kos deg i Bayern, og så håper jeg du også får presset inn en tur til Warszawa på senhøsten (heller ingenting i veien med kornproduktene der nede) 😊
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.661
    Antall liker
    3.088
    Jeg skal sjekke ut Auralic-en i München, @Karmana. Har en avtale der med Brent Hefley, som tidligere jobbet for Ayre 😉
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.985
    Antall liker
    10.601
    Sted
    Skien
    Hehe, skulle gjerne tatt turen, men du vet…….vi pensjonister står til knes i viktig mikromanagement 😆 Kos deg i Bayern, og så håper jeg du også får presset inn en tur til Warszawa på senhøsten (heller ingenting i veien med kornproduktene der nede) 😊
    Tanken er å reise til Warszawa 🍻
    Var ikke der ifjor så i år stiller jeg nok opp.

    Mvh: Espen L
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spennende å se om Brann holder ledelsen over Stabæk i 2. omgang. Stabæk har tross alt imponerende 700 supportere på tribunen, så for dem må det jo føles som å spille på hjemmebane………..😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Diverse 17. mai dessert-rester, kaffe og litt Snowy White er helt innafor etter å ha vært ute og fått vind i håret. Som haifai-interessert er jeg vel medlem av en liten nobel elite som fremdeles kan få vind i håret 😆 Snowy White er vel mest kjent for sine perioder som gitarist i Thin Lizzy og Pink Floyd…….og det er kanskje like greit. Jeg synes han lager smått kjedelige blues-låter som soloartist, men jeg liker hans melodiøse gitar-plukking 😊

    IMG_1360.jpeg

    Foruten å spille blues vrir jeg hjernen i håp om å kunne hjelpe et band som er i beit for en trommis.

    IMG_1361.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Deilig å sette seg ned etter en hektisk dag med henting av klokke fra service og kjøp av sitron til GT. Onde tunger vil sikkert hevde at dette ikke er allverden av gjøremål, men i tillegg har jeg også pakket og sendt et par platepakker som attpåtil ble bestilt utenfor normalarbeidstid for pensjonister. Jeg skulle tatt ekstra betalt, men som kjent er jeg godheten selv. Et plaster på såret er at jeg fikk kvittet meg med mye ræl som kun lyttes til av gæmliser; Rolling Stones, David Bowie og Beatles.

    Registrer at mange fra HFS har dratt til Munchen denne helgen. Selv er jeg selvfølgelig sjeleglad for at jeg slipper å vasse rundt i kilometervis med overpriset haifai-utstyr og drikke meg dårlig på dunkel weissbier. Jeg har ellers fått med meg at Tiggerstaden som vanlig hadde kongerikets kjedeligste feiring av 17. mai. I den forbindelse er det å håpe at flest mulig møter opp i morgen når den røde horde flanelerer Tiggerstaden og viser hvordan en underholdene prosesjon skal være. En ting å være glad for er selvfølgelig at det på 17. mai og i disse dager kun var de østenfor folkeskikken som hadde godt vær. Det gjør jo at det for en gangs skyld er tid til utenriksnyheter på Dagsrevyen og i avisene.

    Nei, mens rasket østenfor den rettmessige hovedstad jobber med å opparbeide seg solbrenthet og/eller forkuller noen grillribber som begge deler fører til kreft, kan vi her vestpå nyte haifai innendørs mens en kald vind uler rundt hushjørnene.

    Jeg får starte litt rolig og heller øke etter hvert 😊

    IMG_1366.jpeg
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.064
    Antall liker
    16.905
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Høres ut som det har gått i et bankende kjør for deg. Da er det på tide å belønne seg selv med GT, selv om jeg gir rødt kort for å kvitte seg med Bowie, blir heldigvis utlignet med Stones🤓
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Høres ut som det har gått i et bankende kjør for deg. Da er det på tide å belønne seg selv med GT, selv om jeg gir rødt kort for å kvitte seg med Bowie, blir heldigvis utlignet med Stones🤓
    Ja, hadde jeg orket hadde jeg tatt meg en dusj 😆 Svaret må være nja; har en dobbel med noen av de beste til Bowie og syntes også det ble for galt å kvitte seg med The Rise and fall of Z…… Platene med Stones hadde nok stått trygt, hadde det ikke vært for denne boksen og et par plater til 😊

    IMG_1367.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har kjørt gjennom et par Peter Gabriel album. Litt usikker på om han blir en højdare på konsert om 14 dager. Har etterpå spilt Peter Tosh og Nick Cave. Begge hadde nok blitt mer stas, men forhåpentligvis blikkje kvelden med PG så hakkanes gale for meg og min usedvanlig mye bedre halvdel 😊
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.424
    Antall liker
    17.118
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Jeg hadde nok kjøpt billett om det hadde vært i østlandsregionen, selvom jeg synes PG gjorde sine beste øvelser rett etter han gikk solo.
    Melt er nok den jeg rater høyest, etterfulgt av Scratch og Car.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.948
    Antall liker
    27.933
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Har kjørt gjennom et par Peter Gabriel album. Litt usikker på om han blir en højdare på konsert om 14 dager. Har etterpå spilt Peter Tosh og Nick Cave. Begge hadde nok blitt mer stas, men forhåpentligvis blikkje kvelden med PG så hakkanes gale for meg og min usedvanlig mye bedre halvdel 😊
    Dette kommer også fruen og undertegnede til å sjekke ut om 14 dager. 😉
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Deler av dagen ble benyttet til en utendørs lunsj på vinbaren tilhørende restaurant Marg og Bein her i Bergen. Kanonbra og sympatiske priser. Anbefales til dem som skal innom Bergen og ønsker seg noe annet enn hva de kjipe turistfellene i sentrum har å tilby.

    IMG_1372.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Planen var å få en ny kasse klargjort for han Finn…………

    IMG_4221.jpeg


    ……..men så ble jeg sittende å lytte til den siste til Dave Matthews Band…….

    IMG_1375.jpeg

    Jaja, forhåpentligvis er jeg for ung til å ha hastverk 😊
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.480
    Antall liker
    15.087
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    ……..men så ble jeg sittende å lytte til den siste til Dave Matthews Band…….

    Vis vedlegget 922298

    Jaja, forhåpentligvis er jeg for ung til å ha hastverk 😊
    Hva synes du om den siste DMB skiva? Jeg fikk ikke den helt under huden etter de to første gjennomspillingene, men skal gi den en sjanse til.

    Var på Peter Gabriel kosnsert i Oslo Spektrum for noen år siden og det var kult å høre mange av de gamle slagerene live. Han har jo som regel et meget bra band med seg! Eneste var at vi satt litt på siden og sitteplasser er noe hærk hvis du ønsker å ”rocke" litt, men menn i vår alder har vel sluttet med det🤣
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva synes du om den siste DMB skiva? Jeg fikk ikke den helt under huden etter de to første gjennomspillingene, men skal gi den en sjanse til.

    Var på Peter Gabriel kosnsert i Oslo Spektrum for noen år siden og det var kult å høre mange av de gamle slagerene live. Han har jo som regel et meget bra band med seg! Eneste var at vi satt litt på siden og sitteplasser er noe hærk hvis du ønsker å ”rocke" litt, men menn i vår alder har vel sluttet med det🤣
    Jeg har aldri spilt noe DMB tidligere (tror jeg). Tror jeg har hatt en feiloppfatning av noe glattpolert og kjedelig stuereint. Helt klart en feilslutning. Synes albumet er veldig variert og der ligger vel både en styrke og en svakhet. Selv liker jeg best det som er litt nedpå. Videre liker jeg veldig godt stemmen hans og så synes jeg det er skikkelig kult hvordan trommisen krever sin plass (langt fremme i mixen). Albumet har vel ikke krøpet helt inn under huden på meg heller, men ble skikkelig positivt overrasket. Skal som deg gi den en runde eller tre til 😊

    Blir bra med en PG konsert. Håper det er fokus på det kjente og kjære og ikke promotering av ny plate. Etter en veldig rask kikk på settlisten fra Krakow, ser det ut som det blir en god del kjent og kjært. Etter hva jeg hører er vel ikke Spektrum kjent for god lyd (selv er jeg av den oppfatning at slike ting lett blir en dårlig unnskyldning. Tror det handler mye mer om hvem som skrur lyd og kvaliteten på musikerne, men selvfølgelig er det forutsetning å ikke ha de kjipeste plassene). Vi har front floor på Bergenhus, så vi skal alltids få funnet oss en plass hvor det traller bra. Jeg er vel også blitt dårligere til å rocke, men etter noen øl kommer jeg sikkert til å skråle høyt og tro jeg kan synge når han drar, Biko 😊
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.480
    Antall liker
    15.087
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hvis du gidder å utforske DMB så vil jeg anbefale albumene fra 90-tallet og spesielt, Before these Crowded Streets, Crash og Under the Table and Dreaming. Så er de et fantastisk live band så live skivene er også verdt å sjekke ut!
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvis du gidder å utforske DMB så vil jeg anbefale albumene fra 90-tallet og spesielt, Befor these Crowded Streets, Crach og Under the Table and Dreaming. Så er de et fantastisk live band så live skivene er også verdt å sjekke ut!
    Will do 😊
     

    kmolds

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2010
    Innlegg
    373
    Antall liker
    759
    Sted
    Ulsteinvik
    Karmana må sjekke ut Busted Stuff! Smaken er som baken, men jeg syns platene fra Busted Stuff og fremover er de beste. Sjekk også gjerne ut Away from the World.

    DMB er nok litt undervurderte og nevnes nesten aldri her inne på sentralen.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.653
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Kunne godt vært på PG jeg, fikk ikke med meg at han kom til Bergen😭
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Karmana må sjekke ut Busted Stuff! Smaken er som baken, men jeg syns platene fra Busted Stuff og fremover er de beste. Sjekk også gjerne ut Away from the World.

    DMB er nok litt undervurderte og nevnes nesten aldri her inne på sentralen.
    Takker, med alle anbefalingene må jeg bare passe på at jeg ikke får en DMB overdose 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn