Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    1.954
    Torget vurderinger
    1
    Sender noen tanker til Karmana som er helt alene i helgen. Med huset fullt av musikk, greit anlegg og tilstrekkelige mengder alkohol og en turkamerat så kommer han nok seg såvidt gjennom helgen.
    8D6A7616-E52C-489A-A9F0-FFE477028C12.jpeg

    Andre må passe på at hytten fortsatt står og at blåtimen fortsatt er blå.
    65D61B7F-C955-4A1B-8EA0-76933FD86EB6.jpeg

    Enkle kår på hyttelivet. Heldigvis var nissen på Brattholmen i år og tenkte dette var passelig anledning å prøve rødvinen som dukket opp på døren. Takk for invitasjonen, vi får se hva uken bringer…..

    Skulle vi tatt sommer forsamling i lauget her?

    mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.389
    Antall liker
    63.488
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sender noen tanker til Karmana som er helt alene i helgen. Med huset fullt av musikk, greit anlegg og tilstrekkelige mengder alkohol og en turkamerat så kommer han nok seg såvidt gjennom helgen.

    Andre må passe på at hytten fortsatt står og at blåtimen fortsatt er blå.

    Enkle kår på hyttelivet. Heldigvis var nissen på Brattholmen i år og tenkte dette var passelig anledning å prøve rødvinen som dukket opp på døren. Takk for invitasjonen, vi får se hva uken bringer…..

    Skulle vi tatt sommer forsamling i lauget her?

    mvh Atle
    Ser ut som du har det atskillig bedre enn meg! Her sløkkes det med Cola light og dårlig TV 😳 Et sommertreff på Austevoll burde så absolutt planlegges (eller tas på sparket) 🥰
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.389
    Antall liker
    63.488
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mor har tatt seg en ferietur, så far og sønn må stelle hjemme. Vi har en rettferdig arbeidsfordeling. Poden braser med indrefilet og garnityr samt velger hvilken Barolo som skal drikkes, mens jeg vasker i huset.

    C068CB25-CD16-490E-BF56-A8D841406A6D.jpeg


    Men, man kan ikke bruke hele dagen på å vaske i huset. I alle dannede hjem hører en tur med til søndagens aktiviteter. Tidligere i dag tok jeg meg derfor en biltur for å fylle et par skjemmende hull i platesamlingen.

    937CDD0D-918D-4BB1-87B0-C0EDFB3269F2.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.389
    Antall liker
    63.488
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.389
    Antall liker
    63.488
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dobbelt-drit. Raga Rockers skulle i salgsbunken. Strøkent eksemplar med singel og greier………men ved nærmere inspeksjon fant jeg et lite merke som jeg ikke får vekk (hardt som skjell). Da går platen heller i bulk-salg-bunken. Spiller nå Lou Reed. Råtten innspilling, men må jo beholdes til jeg plutselig kommer over en audiofil utgave (i den grad det finnes).

    23E53578-702F-4065-A875-0844B5FBFCE0.jpeg


    Heldigvis kun et i-lands problem, og turen i dag med Pelsdotten var av den fine og solrike sorten 😊

    CB71AA81-427C-45B4-9D81-3179F84BB8A4.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.389
    Antall liker
    63.488
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har du vært på festningen igjen?

    Mvh
    Ja, men det er lenge siden jeg har vært der. Sjeldent jeg går turen midt på dagen med ham og attpåtil har bilen tilgjengelig. Turene mine for tiden handler mer om å bli kjent med hver stein og mosedott i Foldnes-området 😡😆😊
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.728
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Det kom ut en boks med 6 Lou Reed album i 2016. Han var selv med på remasteringen i 2013 og de har ok lyd. Har den selvfølgelig om du trenger bilde

    Comprised of six early Reed albums, Vol 1 includes: Transformer (1972), Berlin (1973), Rock n Roll Animal (1974), Coney Island Baby (1975), Street Hassle (1978) and The Blue Mask (1982). The LPs will be housed in a meticulous reproduction of the original artwork, with an accompanying 30 page book. The recordings were remastered by Reed in the months before his October 2013 death.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.389
    Antall liker
    63.488
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det kom ut en boks med 6 Lou Reed album i 2016. Han var selv med på remasteringen i 2013 og de har ok lyd. Har den selvfølgelig om du trenger bilde

    Comprised of six early Reed albums, Vol 1 includes: Transformer (1972), Berlin (1973), Rock n Roll Animal (1974), Coney Island Baby (1975), Street Hassle (1978) and The Blue Mask (1982). The LPs will be housed in a meticulous reproduction of the original artwork, with an accompanying 30 page book. The recordings were remastered by Reed in the months before his October 2013 death.
    Takker, Jon! Fant den på Discogs til en usedvanlig sympatisk pris, så da var det bare å hugge til 😊
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.849
    Antall liker
    16.103
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Om The The’s Dusk skulle dukke opp i den bunken så skal jeg være grei å ta hånd om den.
    Såpass kan jeg ofre for at du ikke skal overskride dine 500 tilmålte 😇
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.389
    Antall liker
    63.488
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vis vedlegget 897062
    Du vet hva jeg mener om Rock'n Roll Animal.
    Sier det ikke ofte nok.
    FINNES IKKE BEDRE ROCKEALBUM.
    (punktum)
    I know 😊 Jeg er vel ikke helt der, men at den lyser godt blant de beste på rocke-himmelen. Oh yes! Satser på at Mester Reed har fått lokket litt ekstra kvalitet ut av utgaven i boksen…….hvis ikke vet jeg hvor Jon bor 😆
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.083
    Antall liker
    20.347
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Om The The’s Dusk skulle dukke opp i den bunken så skal jeg være grei å ta hånd om den.
    Såpass kan jeg ofre for at du ikke skal overskride dine 500 tilmålte 😇
    Eller denne da.... (bare for å minne dere om, at den finns). The The tolker Hank Williams, 2 x 10".
    Fænomenalt album :love:


    L1000405.JPG
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.389
    Antall liker
    63.488
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lite svar å få fra Bladelius angående skjema for reparasjon av S.A.T. CDFIX. Som skrevet før liker jeg ikke å gi meg, men var nå møkka lei av hele cd spilleren. La den derfor ut på Finn i dag, og det tok ikke mange minuttene før den var solgt. Spilleren er selvfølgelig solgt som reperasjonsobjekt, så får jeg bare håpe kjøper klarer å få skikk på den. For min del er jeg glad for å bli kvitt den 😊

    157C9E8B-A0DB-4441-9693-04DBB6B2665A.jpeg


    Jeg kunne egentlig ikke forvente hjelp fra Bladelius, men jeg er kanskje for godt vant med oppfølging og det lille ekstra fra andre produsenter 🤔 Jeg noterer likevel «servicen» bak øret, og tenker at deres oppfølging ovenfor meg gjør at Bladelius Ask er strøket fra min short liste. Ovenfor meg minner servicen til Bladelius litt om Turkish Airlines sin reklame 😆😊

    49EA742E-FAAF-47D9-81EF-2C8DD4D3165E.jpeg


    Etter å ha vært innom Laggas tråd, koser jeg meg nå med litt Nazareth. Langt fra deres beste plate, men Telegram er og forblir en råtøff låt 😊

    B7CBAA60-AD07-4979-BA7F-D5C4CEFDAF94.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.389
    Antall liker
    63.488
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det vaskes og det vaskes, og det blir så fint og flott 😊

    2BEC831B-2895-4C90-8B3A-FC4B4353CE7D.jpeg



    Ble flere enn forventet i bulk-salg-kassen etter forrige platekjøp. Sånn litt under halvparten. Sikkert mange som er i god stand, men jeg gidder ikke selge noe jeg kan risikere klager på i etterkant. Er bokstavelig talt ikke verd bryet.

    2FC830A2-2234-4300-84F0-AF77A8A0FD68.jpeg


    Mye greier for å hanke inn to plater til egen samling 😆 Må vel bety at egen samling allerede begynner å bli bra ift egen musikksmak 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.389
    Antall liker
    63.488
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I dag kom nestoren i Periferien lydlaug på inspeksjon. Han hørte umiddelbart litt vreng på første låten som ble spilt 😳 Silke-strilen i lauget fikk da skuldrene godt opp over ørene, og fryktet feilsøking og lytting etter feil i tiden fremover. Heldigvis ble det ikke identifisert unoter på de andre sporene som ble spilt, så silke-strilen slapp å drukne sorgene med tung brennevinsrus i kveld. Verre var det at nestoren hadde tømt bolle og wienerbrød-disken i nærbutikken, noe som medførte at slankingen etter ferien igjen måtte utsettes. Nestoren rasket også med seg en del plater på vei ut døren, så nå kan jeg igjen finne frem stigen når det skal kjøpes rødvin i morgen 🤪

    2AB771A1-8248-46DD-968F-BD82C278582A.jpeg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.609
    Antall liker
    27.837
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    I dag kom nestoren i Periferien lydlaug på inspeksjon. Han hørte umiddelbart litt vreng på første låten som ble spilt 😳 Silke-strilen i lauget fikk da skuldrene godt opp over ørene, og fryktet feilsøking og lytting etter feil i tiden fremover. Heldigvis ble det ikke identifisert unoter på de andre sporene som ble spilt, så silke-strilen slapp å drukne sorgene med tung brennevinsrus i kveld. Verre var det at nestoren hadde tømt bolle og wienerbrød-disken i nærbutikken, noe som medførte at slankingen etter ferien igjen måtte utsettes. Nestoren rasket også med seg en del plater på vei ut døren, så nå kan jeg igjen finne frem stigen når det skal kjøpes rødvin i morgen 🤪

    Vis vedlegget 897687
    Får takke for kaffe og handel, da. :)

    Det var vreng på det første du spilte. Problemet er at jeg aldri hadde hørt det stykket noen gang, og visste seff ikke om det var opptaket eller anlegget som vrengte. Det viste seg heldigvis at alt som ellers ble spilt ikke bare var vrengfritt, men dynamisk med et flott, stort lydbilde og deilig bass.

    Du får sette kursen direkte mot godisene som er låst inn i eget skap på polet på Straume i morgen. :D

    Mvh
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.876
    Antall liker
    17.470
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    I dag kom nestoren i Periferien lydlaug på inspeksjon. Han hørte umiddelbart litt vreng på første låten som ble spilt 😳 Silke-strilen i lauget fikk da skuldrene godt opp over ørene, og fryktet feilsøking og lytting etter feil i tiden fremover. Heldigvis ble det ikke identifisert unoter på de andre sporene som ble spilt, så silke-strilen slapp å drukne sorgene med tung brennevinsrus i kveld. Verre var det at nestoren hadde tømt bolle og wienerbrød-disken i nærbutikken, noe som medførte at slankingen etter ferien igjen måtte utsettes. Nestoren rasket også med seg en del plater på vei ut døren, så nå kan jeg igjen finne frem stigen når det skal kjøpes rødvin i morgen 🤪

    Vis vedlegget 897687
    Flott og stemningsfylt bilde!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn