Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Hjemmekoselig 🤔 Dette høres ikke ut som et hjem, men et bibliotek (forsovet nyttig for dannede herrer) 😆
    Er det noe galt i å ha et bibliotek også nå, selv for mindre dannede herremenn som meg :(
    Jeg har for øvrig både stereoanlegg og flatskjerm i adskilte avdelinger på biblioteket mitt, samt barskap og sigarer som de vet min gode mann.
    Dessuten så er det bare jeg som skal bo her, så jeg bryr meg ikke så mye om hva andre mener uansett kjønn.

    Det positive er vel at regnet i Hanoi er et par knepp varmere enn i Bregen :ROFLMAO:
    Kos dere
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.322
    Antall liker
    63.077
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tilbake i Hanoi etter en overnatting i Halong Bay. Hanoi i dag innbefattet en sånn hopp på buss (uten hopp av). Hva skuet mitt syke sinn. Kanskje ikke tilfeldig at butikken på andre siden av veien het Tiffany. Blir kilent å komme seg innom imorgen, men jeg har en plan (som jeg er redd er ganske dårlig) 😊

    55514288-371A-44E7-ACC0-E2FD48817AAD.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.322
    Antall liker
    63.077
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kom meg ikke på haifai-sjappen i dag, men kan vel likevel vanskelig klage.

    Litt bildedrypp.

    Båttur i Halong Bay var stas.

    B8D81605-DCD2-4A44-A727-A66CFD7958DA.jpeg
    BD4881DE-7F85-4C42-946F-D70100E8EF84.jpeg


    Grottene er av ypperste klasse. Hadde passet til innspillingen av en death metal video.

    3E731789-0CB2-4E14-A37C-F4D6AC1A4955.jpeg


    I Halong Bay driver de med fanteri. Du lurer de stakkers østersene til å bli surrogatmødre for perler.

    D04394C7-FF71-4AB8-B695-D1FB25BF06F5.jpeg
    34C744FC-8D1A-4D4D-A31D-292C917C0081.jpeg


    Sammen med halve Vietnam besøkte vi i dag graven til Ho Chi Min. Han var balsamert og heldigvis fremdeles død.

    02E6A5C3-9FB7-43AA-8C84-076EC41ECB3F.jpeg


    Mange templer og pagoder er blitt besøk…….

    FB3961D0-0D9E-4567-9A02-CB366DBF628F.jpeg


    …...og innimellom en fin bro.

    72376EC4-9862-46E2-BB79-8E8D6889C75B.jpeg


    Men, heldigvis blir det tid til noen øl her og der.

    A4A98C6E-7BEF-48B5-BFFA-5660DA05C0E6.jpeg


    I morgen forflytter vi oss til midten av Vietnam. So far so good 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.322
    Antall liker
    63.077
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et lite skråblikk fra Vietnam. I nord begraves de døde midt i rismarkene. Jeg er litt usikker på kvalitetssikring av mulig avrenning 🤔 Derfor antar jeg begravelsene forrettes med; av ris er du kommet og til ris skal du bli 😳 Den gode nyhetene til utlendinger er at risen fra Nord-Vietnam ikke eksporteres, mens vi på ferie forsøker å stoppe tankeprosessene med rikelige mengder øl 😊

    716D78A6-F68C-494D-A0C5-886CBA8E80F2.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Au da, den der opplysningen gav opphav til en mengde assossiasjoner og betenkeligheter omkring eget konsum av ris.
    Men nå sto det heldigvis å lese videre at der hvor denne formen for begravelsespraksis eksisterer nord i landet, eksporteres det ikke ris fra. Puuuuhhhh...
    Problemet er vel mer at hovedandelen av vannet på markene fordamper uten særlig gjennomstrømning.
    Men jeg skal la dette temaet ligge :oops:

    Ellersmessig ser det ut for at varmen gjør fruen godt.
    Pass godt på henne i vrimmelen, og kjør på med øl slik at væskebalansen opprettholdes.
    Setter veldig pris på "reisebrevene".
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.322
    Antall liker
    63.077
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et nytt skråblikk fra Vietnam. Jeg var en tur på do i dag og registrerte at det engelske «Man» skrives og uttales baklengs på vietnamesisk, altså «Nam». Det må jo bety at en mannemann uttales nammenam. Vietnamesisk er øyensynlig et rikt språk som har fokus på fortreffeligheten ved oss menn! 🤪😊

    Det finnes jo noen som leker royal her på HFS, men jeg kan nå rapportere om en vaskekte vietnamesisk konge. Dessverre et stykke fra nammenam 😄

    C01FDA09-0D33-4AEA-AEF7-1B2B8E5E75AE.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.322
    Antall liker
    63.077
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I dagens skråblikk fra Vietnam er vi kommet til, Buddha. Som kjent var han en rund, godslig og from kar. Mindre kjent er kanskje grunnen til at han hadde en raus porsjon overvekt. Buddha var nemlig en notorisk fyllefant og hedonist med en forkjærlighet for europeisk øl, noe som tydelig går frem av bildet. Vi kan derfor konkludere med at øl var og er en gudedrikk 😊

    636978AA-3ADF-431C-96AB-BC7838F98036.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.727
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    IBuddha var nemlig en notorisk fyllefant og hedonist med en forkjærlighet for europeisk øl, noe som tydelig går frem av bildet. Vi kan derfor konkludere med at øl var og er en gudedrikk 😊

    Vis vedlegget 893555
    Og vi kan vel også konkludere med at det er mange buddhister her på HFS. Skal selv bli praktiserende buddhist i kveld, tror jeg. 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.322
    Antall liker
    63.077
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dagens skråblikk fra Vietnam. Det er mange som benevner sin svigermor som dragen, og kanskje enda «verre», sin egen kone. Dette tas sikkert ikke nådig opp da både svigermor og kona lett kan tenke på en ildsprutende drage. Dette blir helt feil! Den vietnamesiske kongen hadde en drage som sitt symbol og hans kone ble benevnt som drage-dronningen. Vi kan derfor konkludere med at å kalle sin svigermor og kone for dragen er helt innenfor. Dette er å betrakte som en hedersbetegnelse og fremstår ganske så royalt 😊

    79A975FF-B367-44D2-9584-B87F602A1C90.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.614
    Antall liker
    58.261
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^^
    Jeg forstår at dette er en slags dannelsrsreise. (?) 🙊🤪

    Men.
    Den der, går ALDRI i verden hjem her i Blåskogen. 🙈
    Her kalles kjerringa; "kjerringa". Det er realt godt norsk på et grepa kvinnfolk.
    Med Drage tror jeg det smeller, og med Sukkertopp eller Honey aner hun baktanker... 😆

     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.615
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    ^^
    Jeg forstår at dette er en slags dannelsrsreise. (?) 🙊🤪

    Men.
    Den der, går ALDRI i verden hjem her i Blåskogen. 🙈
    Her kalles kjerringa; "kjerringa". Det er realt godt norsk på et grepa kvinnfolk.
    Med Drage tror jeg det smeller, og med Sukkertopp eller Honey aner hun baktanker... 😆

    Synes nå selv at Madammen høres sånn noenlunde nøytralt ut, og med en liten Bergensk snert.
    Her i huset ville også Sukkertopp o.l. føre til (berettiget) mistenksomhet.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.322
    Antall liker
    63.077
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ^^
    Jeg forstår at dette er en slags dannelsrsreise. (?) 🙊🤪

    Men.
    Den der, går ALDRI i verden hjem her i Blåskogen. 🙈
    Her kalles kjerringa; "kjerringa". Det er realt godt norsk på et grepa kvinnfolk.
    Med Drage tror jeg det smeller, og med Sukkertopp eller Honey aner hun baktanker... 😆

    Dannelsesreise 😳 For hvem 😡 Som patrisier-Bergenser ser jeg på det som min livsoppgave å spre litt lys og vidd i plebeiernes dunkle avkroker på HFS 😄
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.095
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Den vietnamesiske kongen hadde en drage som sitt symbol og hans kone ble benevnt som drage-dronningen. Vi kan derfor konkludere med at å kalle sin svigermor og kone for dragen er helt innenfor. Dette er å betrakte som en hedersbetegnelse og fremstår ganske så royalt 😊
    Hm, aner jeg en spoiler alert på House of the Dragon sesong 2 her🤣 Ser frem til å se deg i en av rollene der @Karmana🐉

    67FB1A6A-9136-4198-A0E2-6D5F4B84B835.jpeg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Et nytt skråblikk fra Vietnam. Jeg var en tur på do i dag og registrerte at det engelske «Man» skrives og uttales baklengs på vietnamesisk, altså «Nam». Det må jo bety at en mannemann uttales nammenam. Vietnamesisk er øyensynlig et rikt språk som har fokus på fortreffeligheten ved oss menn! 🤪😊

    Det finnes jo noen som leker royal her på HFS, men jeg kan nå rapportere om en vaskekte vietnamesisk konge. Dessverre et stykke fra nammenam 😄

    Vis vedlegget 893304
    Åherreguuuud, for en donkey! 🤣

    Og DUNJAKKE! WTF?!🤣

    Nuvel, god tur til The Karmis🤗
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.322
    Antall liker
    63.077
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mange audiofile i Vietnam. Dette er likevel en av de mer ryddige strømoppkoblingene jeg har sett her borte. Minner litt om ormegården bak haifaien min. Hos meg uten den audiofile sikringen som sikkert befinner seg i den hvite boksen på bildet 😆

    24D87126-3328-4510-A41F-BE1A5CC483D8.jpeg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Å ja, mange hifigærninger der nede, med sinnsyke systemer. Det er nok flere av de der enn her, om vi tar befolkningstallet med i regnskapet.

    Produserer hifi gjør de også. Mest kjent er vel https://thivanlabs.com/

    Har lyst å ta turen til sommeren, når jeg ser på bildene dine, men en flybillettpris på drøye 50k kr gjør meg litt betenkt. Det tilsvarer jo en anstendig forsterker, ffs! :unsure: 😬
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.322
    Antall liker
    63.077
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Å ja, mange hifigærninger der nede, med sinnsyke systemer. Det er nok flere av de der enn her, om vi tar befolkningstallet med i regnskapet.

    Produserer hifi gjør de også. Mest kjent er vel https://thivanlabs.com/

    Har lyst å ta turen til sommeren, når jeg ser på bildene dine, men en flybillettpris på drøye 50k kr gjør meg litt betenkt. Det tilsvarer jo en anstendig forsterker, ffs! :unsure: 😬
    Jøss, det var en drøy pris! Får pakketuren vår til å fremstå som et ran. Kan ikke ikke huske sist vi dro utaskjærs og ikke ordnet reisen selv, men veldig praktisk når vi på kort tid skal feie over Vietnam fra nord til sør. Forøvrig suverent med to norske guider, hvorav den ene har vært båtflykting. Greit med en forklarende motvekt når det innimellom skorter på egen kunnskap, og den kommunistiske historiefortellingen til den lokal guiden blir ren propaganda.

    Angående betenkt. Sitter nå på flyet fra Singapore til København. 14 timers flytur. Gjør meg mer enn betenkt på nye turer til østen 😳😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.322
    Antall liker
    63.077
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det tar tid å komme seg til Vietnam og hjem igjen. Lengst tid tok det nedover/bortover med reiseruten Bergen-København-Singapore-Hanoi. Returen Saigon-Singapore-København-Bergen var litt kortere, men jaggu ille nok. Deilig å endelig ankomme Foldnes, slange seg litt i godstolen og høre på Joe Henry og pakke opp noen plater som kom i posten mens jeg var bortreist 😊

    85C62B93-DB7F-457E-8D8E-169EADC09772.jpeg
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.594
    Antall liker
    32.355
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Så….der er du ja😎 Fint å ha deg i Bergen att så vi i Innlandet kan ha litt kontroll på dæ😅🤣
    Ris, nudler og risvinstiden er over, nå pizza, øl og rødvin foran alteret, pensjonistenes privilegier😉👍🏼 Kos dæ☺

    gismo
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    Høres ut som en flott reise. Borte bra men hjemme best? Tipper pelsdotten er fornøyd med å få tur kompisen hjem igjen.
    Her har du gått glipp av …………..ingenting!

    Ha en lun aften

    Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.322
    Antall liker
    63.077
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så….der er du ja😎 Fint å ha deg i Bergen att så vi i Innlandet kan ha litt kontroll på dæ😅🤣
    Ris, nudler og risvinstiden er over, nå pizza, øl og rødvin foran alteret, pensjonistenes privilegier😉👍🏼 Kos dæ☺

    gismo
    Vin er de dårlig på der borte. Gleder meg til et glass god rødvin til helgen. Blir nok bedre enn denne røveren på 29% som jeg smakte på i Mekong-deltaet for noen dager siden 😊

    4A880C0F-9594-4B21-9F67-D8B55B8FB512.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn