Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ^^ Kobrajuice? :oops:
    På Filippinene mente ble vi fortalt at rødvin kun var for menstruerende kvinnfolk :LOL:
    Hehe, da skal jeg heller tåle å bli kalt et menstruerende kvinnfolk 😄 Fikk i dag høre at det ryker med noen folk i året på grunn av at de ikke får ut all giften. Sikkert like greit at jeg ikke kjøpte med meg en flaske 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt å ha deg på tilbake i sivilisasjonen! Sikker mange gode minner, men nå er det tilbake til havrelefsa og hifi!
    Hehe, har spist meg såpass feit at jeg må gjøre noe mer fremover enn å sitte på ræven foran haifaien. Forøvrig veldig kjekt å lese entusiasmen du legger for dagen for tiden. Selv har jeg ingen konkrete planer (kun løslige) for oppgradering av haifaien, men røyk nå i hvert fall på et kjøp av 150 plater i dag 😊
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Hehe, har spist meg såpass feit at jeg må gjøre noe mer fremover enn å sitte på ræven foran haifaien. Forøvrig veldig kjekt å lese entusiasmen du legger for dagen for tiden. Selv har jeg ingen konkrete planer (kun løslige) for oppgradering av haifaien, men røyk nå i hvert fall på et kjøp av 150 plater i dag 😊
    Drit i haifai, samle plater er 100x så morsomt! Om man er fornøyd med lyden seff.

    150 beholdbare plater?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Drit i haifai, samle plater er 100x så morsomt! Om man er fornøyd med lyden seff.

    150 beholdbare plater?
    Av titler er det stort sett bare bra plater fra 70, 80 og 90-tallet, men fikk dem så billig at jeg ikke har sjekket tilstanden på platene (platene har plastlommer så covrene er bra). Får kikke litt nærmere på dem en regnfull dag (da trenger jeg jo ikke vente så lenge). Som du vet er det viktig å mate Degritteren jevnlig 😊
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Du er tøffere enn meg som turde å drikke det svineriet der. Tanken er at det hjelper mot smerter og andre plager. Logisk nok, siden visse type gift, i riktig mengder, har en lammende effekt. Problemet er at det er ingen som kontrollerer hvordan slike brygg tilvirkes. Dette gjelder seff ikke bare for Vietnam. Ofte er det slik at man skaffer seg en slange - sjeldne skapninger i Vietnam, siden de stort sett er utryddet - og putter den opp i spriten. Det sagt, så er antagelig slangene «oppbrukte» og er mest for å imponere/lure folk. Får håpe at de første som fikk æren å drikke herligheten ikke hadde »tatt en for laget»! 🤪💀. Bon voyage 👋!
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du er tøffere enn meg som turde å drikke det svineriet der. Tanken er at det hjelper mot smerter og andre plager. Logisk nok, siden visse type gift, i riktig mengder, har en lammende effekt. Problemet er at det er ingen som kontrollerer hvordan slike brygg tilvirkes. Dette gjelder seff ikke bare for Vietnam. Ofte er det slik at man skaffer seg en slange - sjeldne skapninger i Vietnam, siden de stort sett er utryddet - og putter den opp i spriten. Det sagt, så er antagelig slangene «oppbrukte» og er mest for å imponere/lure folk. Får håpe at de første som fikk æren å drikke herligheten ikke hadde »tatt en for laget»! 🤪💀. Bon voyage 👋!
    Ikke tøffere, men mer uvitende enn deg. Hadde jeg visst/tenkt meg litt om, så hadde jeg nok heller bedt om en Cola Light 😊 Jeg tar litt med en klype salt det at slanger stort sett er utryddet i Vietnam. Etter å ha reist fra nord til sør, inkludert både jungel og et fjell (på høyde med Ulriken) hadde jeg flere av de stedene definitivt vegret meg for å tasse rundt barføtt 😊

    Jeg kjøpte forøvrig heller ikke kremen som de solgte samme sted som vi fikk smaksprøve på «slange-vinen». Forhåpentligvis hadde de fått fjernet all giften fra drikken til fordel for krem-produksjonen😄

    B337447F-801F-4270-9E89-34919310AAC7.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    dette bildet har høy what the fuck-faktor
    Definitivt, og veldig langt fra hvordan jeg pleier å agere i forsamlinger. Men, det var ingen andre som meldte seg og da fikk jeg en god anledning til å matche fargen på skoene og tøyse litt med konkubinene mine 😆
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ja, det første jeg tenkte var at du har skrelt av deg klærna og tatt på deg en gul kjole med mintgrønne broderier, tredd den latterlige krona på hodet og satt deg til rette i den fantastisk vonde stolen, og så gidder du ikke å skifte ut turistpælene med perlesmykkede sandaler eller hva det var de kongelige fløy rundt med gamle dager.
    og legg merke til at jeg ikke har kommentert hvor rart det ser ut med hvite elefantlegger med masse hår på i den kjolen.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kan ikke la dette siste bildet være avslutningen på Vietnam 😄 Tar derfor et siste dryss av bilder før jeg sier meg ferdig med turen.

    Vietnam et land med sosialistisk markedsliberalisme. I det ligger det vel et kommunistisk land uten ytringsfrihet og med indoktrinering av befolkningen fra et regime som ellers bryr seg lite om de tradisjonelle «verdiene» til Marx og Lenin.

    F6380A9A-8A2C-414A-94C9-CD92B01E72B8.jpeg


    Jeg har vel strengt tatt overdoset ganske kraftig på templer, enten de var vietnamesisk eller kinesisk. Hadde litt sansen for de templene hvor de tilba flere guder samtidig. Aldri feil med en helgardering. Trengs forøvrig mye røkelse med alle templene som skal ha en bønn eller tre.

    E37B0702-ECA9-4D7B-B39B-D3494EAB2FFF.jpeg
    FC846A3D-81DF-4E48-B062-04DF5D269827.jpeg
    370E01F5-3389-4B21-B81F-9E0737654FE1.jpeg
    80823576-043D-44F4-AA57-E1C3CA51AC6D.jpeg

    E556B192-3318-4AA6-A8D3-9F57FBCDE38C.jpeg


    Mange arkitektoniske bygninger fra den tiden Frankrike regjerte landet. Noen avkledd og noen påkledd. Amerikanerne var vel opptatt med det omvendte av bygging.

    25DF2BF7-C22C-43B3-983B-5B7682F4F781.jpeg

    DD56688F-D923-4303-B8AE-E3CCF1DE0451.jpeg

    7C9EA50C-6AF2-43BC-9A24-DD1CBFFF14BE.jpeg


    Skal ha meg en pause på ris og nudler…….når jeg tenker meg om gjelder vel det også fisk. Mye dekorasjoner av rettene, og hane av gulrot er skikkelig populært. En kritikk av maten. De puttet sukker i absolutt alt som ble servert.

    0154BB8C-71D8-451B-ADAE-C120B815BA97.jpeg
    002AF570-7B46-4A72-B1E3-C6E6CF8BA51C.jpeg

    16F340D3-F6F3-4820-95F8-F935B4F92252.jpeg
    2253F438-3117-4A2F-89CF-8048F17F3536.jpeg


    Vi fikk oss også en omvisning i «hule-mylderet» fra krigen med amerikanerne. Glad det ikke var meg som ble sendt ned her på 70-tallet. Fascinerende var også historieskrivingen deres av krigen. Amerikanerne ble gjennomgående beskrevet som invasjonshæren, men det var vel strengt tatt Ho Chi Mihn og Nord Vietnam som invaderte Sør Vietnam (ikke et forsøk fra meg på å skjønnmale amerikanernes opptreden). Jaja, historien skrives vel ofte av seierherrene.

    8E83025F-E1AE-4768-AC71-ACBC0E318EAF.jpeg
    BBC4AC64-44AC-4520-B714-9F30D9E65A46.jpeg
    54671569-61B4-4C95-83FF-A3374ADB0F76.jpeg
    5AAD604F-50A0-413B-AB95-A9AE4F064591.jpeg


    Det var en opplevelse å besøke det gamle Presidentpalasset i Saigon. Jeg kan levende forestille meg evakueringen med helikopterne og mylderet av mennesker som skrek og hylte og forsøkte å komme over gjerdet før Nord-vietnameserne brøt seg gjennom med tanks. Det hele var kanskje ikke så ulikt det vi nylig så fra Kabul i Afghanistan.

    ED26381E-DE15-405F-9723-560F9E785D3E.jpeg
    E453F628-661E-4300-ACAC-9D42886E2A97.jpeg


    En ting ble helt klart for meg da vi hadde en rundtur i Mekong-deltaet. Regnet i Bergen er riktig så puslete! De er forøvrig også gode på flom i de sentrale deler av Vietnam.



    7A9BFDF5-A146-47C4-8704-3CFED6FA363B.jpeg

    F3EF0397-FB29-466C-AB77-7DD6EAC0105D.jpeg


    Passerte aldri Red Light District, men storbyene fremsto som det ultimate Led Light District.

    061AE665-FDA0-4E3D-98F4-3588AF9DE7E6.jpeg


    Alltid litt gøyalt å tenke, how to comit social suicide. Vietnameserne fisker overalt. Lurer egentlig ikke på hva som ville blitt reaksjonen hvis jeg lurte ut et lite snøre ved dette tempelet.

    AAF5CE05-627E-43FB-98E7-2B1A2348E140.jpeg


    Foruten gode minner dro jeg minimalt med meg hjem fra turen. Besøk på «silke-fabrikk» medførte likevel kjøp av en t-skjorte og en målsydd vest. Jeg ble der mer enn imponert av bildene de der sydde med silketråd.

    9F4B6D27-6F62-48C1-BD96-78622A4AEA92.jpeg
    A56C4B33-EAD7-4465-9B44-A299951EA236.jpeg
    388DE336-6175-4375-A6C1-BCAE5417D1EC.jpeg


    Det får være nok. Nå skal jeg ikke plage dere med flere bilder fra turen 😊
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fatt mot, deres Majestet, det bildet er helt Konge! Absolutt cooleste på lenge.

    Røkelse og helgardering ift det hinsidige er lurt. Hender rett som det er at jeg tenner en røkelse og ber om at forfedrene skal hjelpe meg med hifi, som feks ved salg.

    De tunellene er det ingen som kommer ned i lenger, da også vietnamesere har oppdaget sukkerets og fettets magiske dragningskraft. En gjennomsnitts vietcong veide ca 30 kg da. De var vel glad for at kampene ble kjempet med kuler og granater, og ikke på muskelkraft, som i riktig gamle dager.

    Rød kapitalisme, aka turbokapitalisme, sørger for at landet går med ustødige skritt fremover, tassende et godt stykke bak resten😜

    Din tråd, du fyller med hva du vil av bilder. Selv synes jeg disse er langt mer interessante enn bilder av ølflasker og vinglass, men innser at jeg antagelig er i mindretall om det (her) 😆
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ja, det første jeg tenkte var at du har skrelt av deg klærna og tatt på deg en gul kjole med mintgrønne broderier, tredd den latterlige krona på hodet og satt deg til rette i den fantastisk vonde stolen, og så gidder du ikke å skifte ut turistpælene med perlesmykkede sandaler eller hva det var de kongelige fløy rundt med gamle dager.
    og legg merke til at jeg ikke har kommentert hvor rart det ser ut med hvite elefantlegger med masse hår på i den kjolen.
    Greit det der med hårene, men vietnameserne er like mye skaprasister som de fleste andre nasjoner; mest mulig hvit fremstår som særdeles ønskelig! De der elefantgreiene forbigår jeg med øredøvende stillhet 😡
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fatt mot, deres Majestet, det bildet er helt Konge! Absolutt cooleste på lenge.

    Røkelse og helgardering ift det hinsidige er lurt. Hender rett som det er at jeg tenner en røkelse og ber om at forfedrene skal hjelpe meg med hifi, som feks ved salg.

    De tunellene er det ingen som kommer ned i lenger, da også vietnamesere har oppdaget sukkerets og fettets magiske dragningskraft. En gjennomsnitts vietcong veide ca 30 kg da. De var vel glad for at kampene ble kjempet med kuler og granater, og ikke på muskelkraft, som i riktig gamle dager.

    Rød kapitalisme, aka turbokapitalisme, sørger for at landet går med ustødige skritt fremover, tassende et godt stykke bak resten😜

    Din tråd, du fyller med hva du vil av bilder. Selv synes jeg disse er langt mer interessante enn bilder av ølflasker og vinglass, men innser at jeg antagelig er i mindretall om det (her) 😆
    Pøh, jeg krøp gjennom en av tunnelene……..anser det som uvesentlig at de hadde utvidet tunnelen 80% siden 70-tallet 😆

    Angående å plage folk med bilder leker jeg vel litt mer myk mann enn hva jeg egentlig er. Helt klart min tråd og lekegrind, men jeg liker nå engang at folk finner tråden underholdene 😊 Jeg er vel litt lettere å glede enn deg. Liker både bilder fra turer, god drikke og haifai. Etter hvert har jeg gått lei av å lese for å lære om haifai på HFS. Litt for mange som belærer og passer best som gåse-matere, og koser meg derfor mest med opplevelses-basert haifai 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er grovsorteringen på platekjøpet jeg gjorde forleden unnagjort. En liten bunke skal raskt forsvinne i bulk fra Foldnes. Ellers veldig mange bra plater, men dessverre få som passer inn i hullene til the soundtrack to my life (+ mange jeg har fra før). Det blir en 100 plater som skal mates i Degritteren og da får jeg også svar på om tilstanden er så bra som ved første øyekast (sjeldent det er det). Warren Zevon platen er i hvert fall et stygt hull i samlingen min som trenger å tettes 😊

    019A839A-B998-4EF8-8B1F-1621F5D5CDCC.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvis de tre platene er en indikator så er det jo en hyggelig samling du har fått tak i.
    Bildet er absolutt representativt, men da etter at det røyk ut en 50 plater i grovsorteringen. Litt ræl som gikk ut, mens noen PF, DP og Uriah Heep skiver forsvant pga tilstand. Definitivt et av mine bedre kjøp 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Slutt på kjedelig øl i Vietnam. Et mykt poff hørtes på Foldnes. Let the games begin. Ser skummelt ut, men smakte faktisk ganske så ålreiten 😊

    3309DF87-7296-4324-9FDA-C108EB42C67A.jpeg


    Kan rapportere at Pelsdotten mener Warron Zevon er helt innafor.

    CC35A6B7-71F1-4B3C-AA07-8167B9ADDFFE.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Katie Melua lyttes til av diverse haifai-nisser. Som kjent skal slike pikebarn ikke lyttes til, men kun behage blikket i Laggas tråd (glem woke). Ikke minst siden slike kvinner tydeligvis farer med løgn! Pikebarnet hevder det er 9 millioner sykler i Beijing. Dette er jo selvfølgelig bare tull! Etter å ha vært i Saigon er det tydelig for meg at dette antallet gjelder særdeles forurensende mopeder. Det er nærliggende å tro at den godeste Katie er blitt et talerør for det kommunistiske partiet i Kina og en løgnaktig tilnærming for det grønne skiftet. Nei, sykler du rundt i østen er du død før du vet ordet av det. Denne løgnaktige kvinnen burde boikottes for å undergrave klodens behov for naturvern ved å være en dåre for kommunistenes løgnaktige atferd. Hadde det ikke vært for hennes sykkel-løgn hadde Norge aldri elektrifisert sokkelen, men funnet mer fornuftige tilnærminger til naturvern. Skammelig er hva det er! Fin låt da 😊

     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.274
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Katie Melua lyttes til av diverse haifai-nisser. Som kjent skal slike pikebarn ikke lyttes til, men kun behage blikket i Laggas tråd (glem woke). Ikke minst siden slike kvinner tydeligvis farer med løgn! Pikebarnet hevder det er 9 millioner sykler i Beijing. Dette er jo selvfølgelig bare tull! Etter å ha vært i Saigon er det tydelig for meg at dette antallet gjelder særdeles forurensende mopeder. Det er nærliggende å tro at den godeste Katie er blitt et talerør for det kommunistiske partiet i Kina og en løgnaktig tilnærming for det grønne skiftet. Nei, sykler du rundt i østen er du død før du vet ordet av det. Denne løgnaktige kvinnen burde boikottes for å undergrave klodens behov for naturvern ved å være en dåre for kommunistenes løgnaktige atferd. Hadde det ikke vært for hennes sykkel-løgn hadde Norge aldri elektrifisert sokkelen, men funnet mer fornuftige tilnærminger til naturvern. Skammelig er hva det er! Fin låt da 😊

    Du har misforstått.
    Hun synger "there are nine million Bisexuals in Beijing"...

    M
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.293
    Antall liker
    2.506
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Katie Melua lyttes til av diverse haifai-nisser. Som kjent skal slike pikebarn ikke lyttes til, men kun behage blikket i Laggas tråd (glem woke). Ikke minst siden slike kvinner tydeligvis farer med løgn! Pikebarnet hevder det er 9 millioner sykler i Beijing. Dette er jo selvfølgelig bare tull! Etter å ha vært i Saigon er det tydelig for meg at dette antallet gjelder særdeles forurensende mopeder. Det er nærliggende å tro at den godeste Katie er blitt et talerør for det kommunistiske partiet i Kina og en løgnaktig tilnærming for det grønne skiftet. Nei, sykler du rundt i østen er du død før du vet ordet av det. Denne løgnaktige kvinnen burde boikottes for å undergrave klodens behov for naturvern ved å være en dåre for kommunistenes løgnaktige atferd. Hadde det ikke vært for hennes sykkel-løgn hadde Norge aldri elektrifisert sokkelen, men funnet mer fornuftige tilnærminger til naturvern. Skammelig er hva det er! Fin låt da 😊

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn