Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Det tviler jeg ikke på i det hele tatt! Tkr og jeg fikk for noen uker siden høre et spor fra Folk Singer med mastertape, og ble månebedotten. Hører gjerne mer fra den tapen i Horten. Albumet låter forøvrig også veldig bra på Tidal (for dem som har streamer tilgjengelig 😡). Har ingen illusjoner om at vinyl repressen jeg har kjøpt, som forøvrig får veldig gode skussmål, skal låte så bra som avspilt direkte fra mastertapen. Mastertape er bare noe helt spesielt, men også så upraktisk at jeg nok ikke kommer til å bevege meg i den retningen 😊
    Ang streaming av Folk Singer, låter bra på TIDAL men bedre på Q👍🏼🎼
    Er nok ikke helt på mastertape nivå men tålig bra☺

    C9DE5AA4-049D-4269-8EB7-E4A18A703D24.jpeg


    Itte alt som er The Same Thing…..😎🤣

    gismo
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Sitter stille i båten til den neste nye greia kommer jeg, @gismo 😁
    Først var det MQA dere framsnakket, nå er det «Q». Eneste problemet i sikte er vel at om det forsvinner flere bokstaver så blir det søkk vekk? Litt som keiserens nye klær 😅
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ang streaming av Folk Singer, låter bra på TIDAL men bedre på Q👍🏼🎼
    Er nok ikke helt på mastertape nivå men tålig bra☺

    Vis vedlegget 760239

    Itte alt som er The Same Thing…..😎🤣

    gismo
    Er du helt sikker 🤔 Jeg har ikke noe gammelt ræl fra Weiss, men en DAC med unfolding for MQA 😎😎😎 Når Topping åpner Folk Singer er det like mye hi-res som Qbuz (uten at vi skal lage noe MQA diskusjon ut av det 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er du helt sikker 🤔 Jeg har ikke noe gammelt ræl fra Weiss, men en DAC med unfolding for MQA 😎😎😎 Når Topping åpner Folk Singer er det like mye hi-res som Qbuz (uten at vi skal lage noe MQA diskusjon ut av det 😊
    Og jeg er så døvhørt at Redbook holder... HDCD, DVD Audio, SACD, MQA... Joa, kua skal melkes, men en trenger ikke være helt stut-t i pappen for det.. ;)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Streamer i mp3 jeg😁 Liker jeg det jeg hører så havner det i hylla på vinyl eller på harddisk i flac format 16/24 bit. Slipper å ha nevroser for nettverkskabler, switcher, dacfiltere o.l😅
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Og jeg er så døvhørt at Redbook holder... HDCD, DVD Audio, SACD, MQA... Joa, kua skal melkes, men en trenger ikke være helt stut-t i pappen for det.. ;)
    Ta deg en tur ut til Ytre strok av Hordaland, så skal jeg med glede demonstrere forskjellen mellom 16/44,1 og 24/96. Vi kan t o m spille vinyl mens vi gjør det. :)

    Mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Er du helt sikker 🤔 Jeg har ikke noe gammelt ræl fra Weiss, men en DAC med unfolding for MQA 😎😎😎 Når Topping åpner Folk Singer er det like mye hi-res som Qbuz (uten at vi skal lage noe MQA diskusjon ut av det 😊
    Skal vel itte være skråsikker da je itte kjenner noe til Topping😅…. men liker Topping på Irish’n😎🤣
    Med gammalt ræl og allergi for «unfolding» er det vel best å sitte stille heme, holde kjæft og bare nyte innholdsrike «strømmer» helt for mæ sjæl😉☺🤣

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skal vel itte være skråsikker da je itte kjenner noe til Topping😅…. men liker Topping på Irish’n😎🤣
    Med gammalt ræl og allergi for «unfolding» er det vel best å sitte stille heme, holde kjæft og bare nyte innholdsrike «strømmer» helt for mæ sjæl😉☺🤣

    gismo
    Hehe, mens her hjemme varierer jeg mellom vinyl, cd og Tidal streaming med en DAC med og en uten unfolding av MQA. Muligens Qbuz drar skinnet av pølsen ift andre greier, men jeg tviler sterkt. I alle tilfeller blir ikke Qbuz seriøst vurdert i Drotningsvik før musikk-biblioteket blir mer rikholdig 😊
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Sikkert fornuftig nok det, og Spotify har vel lenge sagt at de snart skal tilby lossless. Plutselig er det dere som bruker Spotify som er «the new wine» 😊
    Venter og venter på Spotify HIFI - spørs om det er som å vente på Godot.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Venter og venter på Spotify HIFI - spørs om det er som å vente på Godot.
    Jeg er selv spent på hva Spotifi HIFI blir for noe, og har samme Godot følelse. Var vel på høsten det skulle lanseres hvis jeg husker rett, og det er jaffal kraftig høst i Drotningsvik 😊
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Dette albumet kan streames med en meget god lydkvalitet hos enkelte fillevandører😉☺
    Bør sjekkes pga lyd👍🏼🎼

    A9AF42C8-391C-49D0-89BF-B2F86C358E48.jpeg


    gismo
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I et enda svakere øyeblikk enn at jeg har satt på Aha, må jeg innrømme at jeg liker en god del av låtene deres 😊 Det er vel helst produksjon og et «syntetisk» lydbilde som gjør at det svir litt i ørene 😃
    Aha er norsk musikkhistorie og bør egentlig være allemannseie for generasjonen som vokste opp på 80-90 tallet uansett om du liker de eller ikke;) Hvis du ikke liker det ”syntetiske" lydbilde så kan den triple MTV unplugged live skiva være noe!
     
    Sist redigert:

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Heisann

    Da gjør vel den pensjonerte seg klar for tur til det store østland. Skulle gjerne vært med. Er mange trivelige medforumister jeg gjerne skulle møtt og mye fint utstyr jeg skulle snust litt på.

    Får finne trøst i at vi sender vår skarpeste tunge herfra vestsio og regner med du setter oss i godt lys.

    I mellomtiden, i et parallelt univers, hvor verdiskaping, bærekraft og grønn transport står i fokus setter jeg snuten mot bartebyen for en ukes tid.

    Sender noen gode tanker med på reisen og ønsker riktig god fornøyelse.

    Mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Aha er norsk musikkhistorie og bør egentlig være allemannseie for generasjonen som vokste opp på 80-90 tallet uansett om du liker de eller ikke;) Hvis du ikke liker det ”syntetiske" lydbilde så kan den triple MTV unplugged live skiva være noe!
    Unplugged høres bra ut, trippel……not som much 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Heisann

    Da gjør vel den pensjonerte seg klar for tur til det store østland. Skulle gjerne vært med. Er mange trivelige medforumister jeg gjerne skulle møtt og mye fint utstyr jeg skulle snust litt på.

    Får finne trøst i at vi sender vår skarpeste tunge herfra vestsio og regner med du setter oss i godt lys.

    I mellomtiden, i et parallelt univers, hvor verdiskaping, bærekraft og grønn transport står i fokus setter jeg snuten mot bartebyen for en ukes tid.

    Sender noen gode tanker med på reisen og ønsker riktig god fornøyelse.

    Mvh Atle
    Takker! Satser på å kjøre med drittværet i ryggen 😃
    Litt usikker på det med å sette vestlendinger i et godt lys. Sist gang jeg var på guttetur røyk det jo et par tre ribbein 😄
    Ha en bra uke, og husk å planlegge bedre neste år!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Slækker på hotellet i Horten. Spent klar, men sløkkasen, jorwed, påstår vi ikke skal drikke øl før kl 19 😡 Heldigvis er jeg relativt handlekraftig når det er påkrevd 😊
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Slækker på hotellet i Horten. Spent klar, men sløkkasen, jorwed, påstår vi ikke skal drikke øl før kl 19 😡 Heldigvis er jeg relativt handlekraftig når det er påkrevd 😊
    Sløkkas og sløkkas min venn. Har byttet fra Fishland til restauranten på hotellet. Har bord kl 19. Du blir med?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Regner med at det kommer noen bilder? Kvelden for pensjonister og trygdede mens vi arbeidsfolk tørker svetten etter en hektisk uke..? 😘... Seriøst, endelig litt kvalitetstid med fine folk, sees plutselig :)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Slækker på hotellet i Horten. Spent klar, men sløkkasen, jorwed, påstår vi ikke skal drikke øl før kl 19 😡 Heldigvis er jeg relativt handlekraftig når det er påkrevd 😊
    Tips, ta turen opp på Horten mikrobryggeri gastro puben i Storgata🍻 Så kan du hilse til moren min som bor rett rundt hjørnet🤣 Kos dere i Horten!

    206DECF9-016B-4ED2-A9BE-A4DCEAA0164F.jpeg

    B1EEDE23-68C9-4B6C-8C48-85C0C3E14F0F.jpeg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tips, ta turen opp på Horten mikrobryggeri gastro puben i Storgata🍻 Så kan du hilse til moren min som bor rett rundt hjørnet🤣 Kos dere i Horten!

    Vis vedlegget 760980
    Vis vedlegget 760981
    Blir nok en tur opp der i år også. Rampen fra innlandet skal «spise» der senere i kveld. Best du ber din mor holde seg innendørs. Har hørt at folk fra innlandet er mest vant til firbente, og ser på alt som har puls som en mulighet 😎😆
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Blir nok en tur opp der i år også. Rampen fra innlandet skal «spise» der senere i kveld. Best du ber din mor holde seg innendørs. Har hørt at folk fra innlandet er mest vant til firbente, og ser på alt som har puls som en mulighet 😎😆
    Hmm.. Derfor de skulle møtes i Oslo.. :oops:

    FB_IMG_1636135502983.jpg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ser bra ut.
    har i hele kveld bedt til gud om at dere fikk satt opp greiene før dere spiste biff på fishland.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn