Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer! Haren hopper sikkert, men bjørnen har omtrent krabbet i hi... Og nei, de er ikke solgt.. :) ..
    Nyt dagen og de platene du har kjøpt og alkoholen du skal drikke.. ;)
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.245
    Sted
    Bartistan
    Jeg får gjenbruke en bursdagshilsen jeg fikk fra en gammel kompis for noen år siden, som jeg enda går og flirer av:
    Gratulerer med dagen, din gamle hæstkuk 🤩
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vil og tilføye, bildet under fikk meg atter en gang til å tenke på BURSDAGSBARNET.. Det er noe med deg.. 😘

    FB_IMG_1635102945328.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takker så mye for gratulasjoner! Hyggelig å bli husket på (og jeg gjør jo alt jeg kan i denne tråden for ikke å bli glemt) 😄

    HC, skrev noe om å nyte platene jeg har kjøpt og alkoholen jeg skal drikke. Kan rapportere at jeg ikke har kjøpt plater i dag, og jeg er skeptisk til mennesker som trenger en merkedag for å ta et glass rødvin, eller et glass av noe annet for den saks skyld. Men, likevel, mannen har tildels rett. Etter vanlig selskapelighet nytes nå et glass rødvin, og etter litt oppmykning med Lee Morgan, har den musikalske tidsmaskinen nå tatt meg tilbake til en riktig så fet konsert i Canada med Nazareth 😃

    811C5104-6800-4D69-947C-66E2163DEF63.jpeg
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    725
    Torget vurderinger
    4
    Skjønte det var en spesiell dag i dag, men ikke at det var din bursdag. Får hive meg på med en gratulasjon før dagen er omme! Grattis!

    Tillater meg å kommentere diskusjonen om låvedører: Opplevelsen av å åpne to låvedører på vidt gap og tre inn i et fantastisk musikklandskap er tusen ganger bedre en å myse ut i det samme landskapet gjennom en fjøsglugge!

    Mvh Olav E
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jo, har jo skjønt at det skal mye til for å vekke interessen. Final try:

    😆
    Polly Jean er dama si det, og et av unntakene som viser at jeg ikke er like katolsk som paven 😊 Har fire plater av henne i hyllene som jeg med skam må melde spilles altfor sjeldent. Forøvrig en litt irriterende video med tanke på dårlig synkronisering av lyd og bilde.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ja. Der er det drive og nerve. Beklager dårlig synk.
    Det ligger nok flere versjoner på youtube, og tenkte ikke på å sjekke.
    Det ligger forresten flere lange konsertopptak på YT. Fint når TV-gullrekka på fredag absolutt ikke passer.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takker! Synes damen er tøff/kul og arrangementet knallbra. Har fått med meg at hun er litt talk of the town på HFS, men så var det meg og «syngedamer» da 😊
    Tja, hører ikke på henne selv. Men ho dukka like forbannet opp på youtubefeeden og denne var jo ikke så verst.
    Trodde det var en vanlig popdame, men så ser jeg - som deg - at ho er poppis også i pregeriatrisk avdeling på HFS :D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Denne er jo heller ikke så verst å, eh, se på?

    Dreams er en vakker låt, og her var det jo mye vakkert 😊
    Forøvrig er dette ment å være en dannet tråd for soignerte herrer som kun fokuserer på det kunstneriske. Morgensnusk for de pregeriatriske……det er hertugen det 😎😄
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    til lykke, litt på etterskudd.
    jeg er så lite på facern for tiden at jeg ikke får med meg når folk har geburtstag
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    skal ikke utgi meg for å være et symbol på sunnhet, men gikk lei av (a)sosiale medier for et par år siden.
    vil tilbake til tidligere tider, da man tekstet og ringte og møtte folk.
    og hvis man hadde noe å meddele i offentlighet, så var det her på hifisentralen og ingen andre jævla steder!
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Endelig var klokken slagen for øltime(r). Bare tull egentlig, ingen oppegående mennesker stiller klokken etter øl. Øl skal tross alt drikkes hver gang man har lyst på en.

    Dagens gjøremål er unnagjort:

    Kjøpt kaffe - check
    Hentet et par pakker fra folk på Discogs - check
    Transport alt vi har av haloween-greier til andre - check
    Klargjort bilen for tur til Horten - check

    1421D754-A1A5-40F5-BD82-2BCD56CB021E.jpeg


    Som alle skjønner har det vært en hektisk dag for en tilårskommen pensjonist, men likevel har jeg også klart å få skrudd på Bluetooth antennen på Topping DACen. Synes Simon Felice ser imponert bort på meg fra coveret.

    63D1A0DC-D2DA-499C-A38E-7B2488F2D7DE.jpeg


    Fikk med meg Dagfinn Lyngbø sitt show i går kveld. Dokkar som bor i Bergen og omegn burde ta med dokkars ualminnelig mye bedre halvdel og gjøre det samme 😊
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.401
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Øltimen er som du sier når du har lyst på øl og i tiden vi lever er globalisering et velkjent faktum! Så i globaliseringens ånd så er mitt motto at det alltid er øltime et sted sted i verden;) The new world man🍻
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som kjent er jeg den heldige eier av verden beste oppsett. Selv om det selvfølgelig låter helt fantastisk, tok jeg meg bryet med å kontrollmåle PUen. Etter kalibrering kom jeg til 1,875 gram. Stor var min forskrekkelse da jeg så den skal være mellom 1,9-2,0. Tenk bare hvilket potensial jeg har tilgode å dra ut av denne The Damned skiven 😄

    5F839DA9-13B9-48CB-B0A3-B0253A5C92B0.jpeg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Måles det som måles kan og justeres det som justeres kan:).
    Blir det for bra, så er det jo store potensialer i å nedgradere:cool:.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noe av det jeg synes er mest fascinerende på HFS er når folk begynner å diskutere/krangle om hva som er det beste formatet. Er det vinyl, CD, eller streaming etc. For meg er dette tullediskusjoner! Samme hvor godt oppsett man har trumfer det ikke dårlig håndtverk (etter min not so humble opinion), og dårlig håndtverk finnes det nok av, uavhengig av format. Gledet meg akkurat til å spille dobbeltalbumet med de beste til, Suede. Det låter bare så avsindig komprimert og jævlig. Vanligvis er jeg mest opptatt av musikk, og overlever dårlige innspillinger, men dette var så avsindig dårlig at jeg må ha en pause før jeg snurrer andre platen 🙁

    EBFA8EA0-F1C4-4B2D-A774-CFF287C1084C.jpeg
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Vorschlag: Skaff deg en linealzpiller med Dual Magnet PU til noen hundringser. Disse fresher opp det meste. De bør kanskje ha et navn du har hørt før - men ikke nødvendigvis.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn